Te joilla perheessä vain yksi auto, maksatteko naiset auton kuluja?
Kommentit (49)
No meillä on kaksi auto, mutta minä maksan molemmat kokonaan kaikkine kuluineen.
T.M39
Meillä mies maksaa autosta koituvat kulut mutta yhtä hyvin minä voisin maksaa; ei sitä erityisesti ole päätetty, että kumpi maksaa. - Periaatteessa minä (nainen) voisin maksaa siitä enemmän koska käytänkin autoamme enemmän. Aika lailla menot jaetaan fifti-sixti. Ei ole tullut kinaa rahasta kun molemmilla on suunnilleen sama käsitys siitä, miten tai kuinka rahaa on "lupa" käyttää eli ts. luotamme toisiiimme rahojen käyttäjinä.
Vierailija kirjoitti:
No meillä on kaksi auto, mutta minä maksan molemmat kokonaan kaikkine kuluineen.
T.M39
Meillä on kolme autoa ja mies maksaa kaikkien kulut. Tai ostan siihen autoon bensaa, jolla ajan.
Tietenkin.
Meillä on kyllä kaksi autoa, jotka minä omistan, ja yksi auto, jonka mieheni omistaa. Mieheni lainaa usein minun autoani.
Maksan kaikki mieheni auton kulut enkä edes käytä hänen autoaan, joskus harvoin olen auton kyydissä. Mies on minua selvästi vanhempi, että joskus näinkin päin...
terv. vaimo
Maksan kaiken yksin. Eipä ole tuollaisia kaikenmaksavia miehiä näkynyt.
t. yh-nainen
Minä maksan, mutta autokin on minun. Ja pääsääntösesti mun käytössä.
Autot maksuineen hoitaa mies, minä taas hoidan muita talouden kuluja.
En maksa mitään mieheni autosta, mulla ei ole korttiakaan enkä sitä autoa käytä ollenkaan. Mies ei minua kyyditse myöskään vaan jos haluan jonnekin niin kävelen, pyöräilen tai menen bussilla. Jos mies haluaa niin menen kyytiin, esim. kauppaan haluaa minut yleensä mukaan koska kerään ja maksan ostokset, mutta koskaan en pyydä enkä oleta kyytiä tulevan. Ei ole mun auto.
Meillä on yksi auto ja yhteiset rahat, on aina ollut eli yli 30 vuotta. Autoa käytetään lähinnä mökkimatkoihin.
En maksa perheen autosta mitään, ellei lasten turvaistuimia lasketa. Ehkä sitten kun menen töihin.
En myöskään vaikuta mitenkään siihen millainen auto, vakuutus, renkaat tai huollot ovat. Mies päättää autosta, se on sen auto.
Mies käyttää autoa arkisin, se on hänen nimissään ja hän maksaa enimmät kulut. Isommista rempoista olen joskus maksanut osan ja bensaa, jos on ollut tankki tyhjä kun olen autoa ajanut.
Minä maksan päivähoitomaksut ja enemmän hoitovastikestta, joten kulut kyllä tasaantuu. Eikä se minunkaan työssäkäyntini ilmaista ole, vaikka pyörällä pääosin kuljenkin.
Kyllä. Se on minun autoni jota käytän päivittäin työmatkoihin (50 km / suunta). Mies kulkee kävellen töihin (alle 500 metriä).
Meillä on kaksi autoa. Mies maksaa molempien vakuutuksen ja toisesta autosta olevan lainan. Bensat maksaa se, joka tankkaa, eli tasan molemmat. Mies käyttää autoja ehkä vähän enemmän huollossa ja katsastuksessa, mutta kyllä minäkin välillä käyn ja maksan.
Öh, kai se nyt on selvä että osallistun kun minua kyyditetään muutaman päivän välein ja siihen autoon tulee paljon muitakin kustannuksia kuin bensat. Tulee korjauksia, veroja, vakuutuksia, pesuja, renkaidenvaihtoja jne.
Eikä mulla edes ole korttia, niin vähän pakko pyytää ukolta apua. Sitten kun noita kustannuksia tulee laitetaan aina puoliksi, se on reilu käytäntö.