Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUHTIkuiset ' 06 uuteen viikkoon

11.06.2006 |

Pääte aloittaa uuden pinon kun vanha oli karannut jo kovin kauas. (Ja viikkokin alkaa vasta huomenna...)

Ihanaa kun viimein tuli kesä!!! Tosin saa nähdä tuleeko jo liian kuuma vauvoille jos tosiaan on niin helteistä kun luvattiin. Minä olen ainakin ihan pihalla että mitä pukisin Martalle päälle kun esikoinen oli talvivauva. Nytkin laitoin tytön makuupussiin bodyssa ja potkareissa ja pipossa ja oli aivan hikipäinen herätessään... Talvella oli helppoa kun aina oli toppapuku ja villakerrasto...

Oletteko muut liinailleet ulkona nyt lämpimillä? Minä olen, mutta pelkään että Martan naama palaa (muutenhan on liinan sisällä suojassa), ja aurinkolasitkin olisi kai ostettava!

Meillä hymyillään edelleen harvakseltaan, 1-2 hymyä päivässä, jutellaan ja siinäpä tuo olikin. M inhoaa edelleen mahallaan oloa, siinä tullut kyllä siskoonsa. aikamoinen sylivauveli tämäkin tapaus on! Yöt menee 1-2 syötöllä, joten saisin nukkua ainkin yhden 5 tunnin pätkän jos esikoinen ei olisi päättänyt luopua vaipasta myös öisin ja herättää äidin pissalle yleensä juuri puolessa välissä Martan 5 tunnin pätkää;)

TILDA, kiva kuulla etidänkin kuulumisia!!! Meillä myöd 2.5 vuotiaan uhma on lisääntynyt potenssiin sata:) Siinä on äidin pinna välillä aikas kireällä!

Mutta nautinnollisia kesäpäiviä kaikille!!!

Lala ja nuppuset 2kk ja 2.5v

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
11.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Lala, kiva olla taas kuvioissa=) Ja Lala, jos jaksat niin kerrotko miten Martan leikkaus silloin sujui? Ilmeisesti Martta voi nyt hyvin? Mä olen tosiaankin ollut aivan pimennossa netin maailmoista, joten oon pudonnut aivan kärryiltä kaikesta... Toivottavasti teillä on kaikki oikein mukavasti!

Mulla Kaapo tässä sylissä kiemurtelee, juuri sai tisua. Nyt siis röyhtäystä odotellessa.. Äskön oli pikku-miehellä loistava juttutuokio isin kanssa, ja oikein ääneen kikatteli. Ihastuttavan kuuloista!:)

Meidän isoveli jäi mummilaan viikoksi, joten kahden lapsen kanssa olen tämän viikon. Tuntuu oudolta...

Helpottavaa kuulla, että muillakin uhmaa pukkaa isompien lasten kanssa. Mulla on ollut tosi paljon mieliharmia asian suhteen, kun tuntuu välillä, että päivissä ei muuta ole kuin riitelyä! Ajattelinkin ottaa neuvolassa puheeksi.

Oi-joi, nyt tuli Kaapolta melkoiset pulautukset lattialle, joten luutun etsintään riennän!

Ilta-auringon säteitä itsekullekkin :)

tilda

Vierailija
2/30 |
11.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on muistikuva sinusta kyllä. Harmi, kun et kerennyt tulla juttusille! Josko me vaikka tavattaisi joskus Kuopion suunnilla? :)

Ai niin, ja liinoista, mä en ole saanut pelittämään koko vehjettä! Rintareppuilua yhä siis...

tilda again

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
11.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti ja sit nukkumaan...

Eli ois kyl kiva tavata, oisko sul s.postia jonka voi ns.julkistaa vai laittaisinko omani???

Meidän pikku3 sai tänään nimen Veeti...

M@nsikk@

Vierailija
4/30 |
11.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko jollain vinkkiä millä sais 2 ja puol vuotiaan lopettamaan pikkuveljensä puremisen??? Onneks ei sentään vielä Veetiä ole purrut.

Vaikka vieressä on niin on niin nopee purasemaan ettei väliin kerkeä. Veljellä naama ja joka paikka purujälkiä täynnä =(

Uhmaa täälläkin!!!

M@nsikk@

Vierailija
5/30 |
11.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aika vaan menee poksuttaa eteenpäin..

Tytskä jo 5vkon ikäinen... Meillä myös pohdiskellaan vaatetusta joka päivä! Ja hellettä tuntuu nyt pukkaavan päälle! Äiti ainakin tykkää:) Poltin tosin jo rintani kävelylenkillä..

Meillä yöheräämisiä kaksi ja parin tunnin päikkäreitä pari kappaletta. Vaavi ja äiti tyytyväisiä, välillä väsyttää ja kenkuttaa mutta iloitaan yhdessö olosta. Kyllä se oma sydänkäpy on sitten kultainen.

Olimme vauvajumppaan tutustumassa, oikeastaan äiti hiki päässä puuskutti ja vaavi katteli menoa tyytyväisenä:) Kivaa oli!

Huhti ja Typy

Vierailija
6/30 |
12.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietityttää tuo vaatetuspuoli :S Miten te muut puette vauvanne, vaunuihin ja ulos (mm.rintareppuun) näillä keleillä? jokohan kohta uskaltaa käyttää lyhyt hihaista bodya? on ihan hakusessa tämä vauvan pukeminen näille keleille =)

Vierailija
7/30 |
12.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa pitkästä aikaa, tämä vauva-arki vienyt niin mennessään, ettei ole muistanut enää koko vauva palstaa!

Meillä neito tulee huomenna 2kk, kyllä siis aika rientää, vähän hihkutaan ja muutama ägyy tai ät pryy tulee, hymyjä sitäkin enempi, neiti alkaa viihtyä seurassa aina vain paremmin, eli hyötyä alkaa olla tästä suurperheestä, aina on joku tyttöstä jututtamassa =)

Meillä oli kanssa eilen ristiäiset, kaunis keli suosi, tyttö oli koko kasteen ajan enemmän ja vähemmän unessa, juhlat sujui hyvin ja nimeksi tuli Jemina Sara Sadetta.

Meillä herätään 1-2 kertaa yössä, yleensä painottuen aamuyöhön. Vatsavaivat ovat helpottaneet jo ja hyvä niin.

Juhannuksen jälkeen lähdemme Kreikkaan vauvan kanssa, että minua ei huoleta niinkään nämä suomen kelit, nytkin mennään bodilla ja sukilla vaunuun, kun on niin kuuma tuolla ulkona ja vähän peittoa peliin, mutta kuinka suojata vauva auringolta etelässä onkin jo toinen juttu, kun haluaa olla rannalla ja on vain matkarattaat mukana...

Mutta nyt alkoi Jeminaa nukuttamaan, eikun rattaisiin ja ulos!

Ponnari ja Tyttönen huomenna 2kk

Vierailija
8/30 |
12.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taas elämä hymyilee kun saa tuntea auringon lämmön iholla.

Ponnari, oletteko aiemmin ollut Kreikassa lasten kanssa? Mihin kaupunkiin matkustatte? En ole koskaan ollut Kreikassa, mutta nyt syksyllä saa iskä luvan viedä perheensä reissuun ja olen miettinyt just Kreikkaa. Paljon olen kuullut kehuja juuri lasten kanssa matkustaneilta.

Mukavaa, että Tildakin löysi tietokoneensa! Nyt pistät kuntovinkit jakoon! nimim. Vauva lähti, vatsa ja pylly jäi

Ei sais hosua palautumisen kanssa, mutta mä EN HALUA olla kesällä pullee!

Niklas on ulkona köllinyt vaunuissa ja sitterissä t-paidassa ja shortseissa ( on muuten aivan ihanat). Päälle olen laittanut peitoksi harson tai sitten pussilakanan, vähän riippuu tuuleeko vai ei. Päikkärithän Niklas nukkuu alakerran varastossa vaunuissa, siellä on ihanan viileetä.

Meillä on keskiviikkona painokontrolli neuvolassa. Viimekertaan oli kahdessa viikossa paino noussut " vain" 230g joten nyt tarkkaillaan. En usko johtavan mihinkään vakavaan, sillä poika on tyytyväinen ja syö reippaasti.

Mutta nyt itkari pärähti, varastomies on siis herännyt!

Peppinetta ja kärpset

Vierailija
9/30 |
12.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko paistaa myös Keski-Suomessa pilvettömältä taivallta. Muuten ihan mukavaa, että paistaa, mutta meillä alkaa olla turkasen kuuma sisällä. Aamulla paistaa porottaa makkariin ja koko iltapäivän paistaa olohuoneeseen. Parvekkeella ei meillä voida nukkua päväunia, kun siihen paistaa ihan kohtisuoraan aurinko, joten vaunut ovat tulikuumat ja toisaalta Moona vaikuttaa olevan kovin lämminverinen.

Meillä on tainnut alkaa jo rytminmuutos. Miten teillä muilla? Ennen meillä oli turha yrittää nukuttaa Moonaa ennen puolta yhtätoista, mutta nyt reilun viikon ajan on menty nukkumaan vaihtelevasti yhdeksän ja puoli yhdentoista välillä. Kahtena päivänä Moona meni päiväunille jo kymmenen aikaan ja heräsi yhdeltä. Tämän lisäksi nukkui vielä puolentoista tunnin unet kolmen neljän maissa. Eilen ei sitten nukkunut koko päivänä kuin kolmet neljät puolen tunnin unet, muttei siitä huolimatta ollut kiukkuinen. Päinvastoin. Kiukku tuli, jos yritti nukuttaa. Kun sen lopetti, niin sai leveän hymyn. =) Nukkumaan mentiin jo yhdeksältä. Äiti on siis ihan äimän käkenä neidin nukkumisten kanssa. Tosin itseäni ei haittaisi yhtään, jos nukkumaan mentäisiin jo yhdeksältä, jäisi vähän aikaa illalla myös isin kanssa. =)

Yöt meillä tahtoo olla vähän hulinaa. Moona on sylivauva, hieman jo viihtyy leikkimatolla kuuntelemassa musiikkia. Yöllä sitten vängätään niin kovasti kyljelleen ja yritetään kääntyä, että sängyssä käy hirveä ähräys unissaan.

Mutta kovin on suloinen neiti. Juttua tulee paljon ja hymyjä satelee melkein jokaiselle. =)

Tämä tällä erää. Minun pitäisi olla lukemassa tenttiin, mutta missäs sitä roikutaan. Ei ole ollut hääviä lukea norjankielistä tekstiä, ihan hirveästi en ole ymmärtänyt. =/ Täytyy toivoa, että tentti menee läpi, sillä muuten olen lirissä heinäkuun lopussa hommieni kanssa. Silloin pitäisi olla kirjoitettuna myös noin 25 sivua tekstiä kansanperinteestä. =)

Aurinkoista päivän jatkoa kaikille äidieille ja vauvoille!

Elliina

Vierailija
10/30 |
12.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

IHANAA kun on KESÄ!!!

TILDA, Martan leikkaus (tai oli siis oikeastaan tähystys) meni hyvin, ' suunnitelman mukaan' , tukkivat 2 suurinta ylimääräistä suonta. Meillä on ensi viikolla uusi pään magneettikuvaus jonka perusteella selviää milloin loppuja suonia tukitaan. Tyttö voi hyvin, sydän on ok ja neurologisesti kaikki oli ainakin kuukausi sitten kunnossa. Tietysti jännittää tuo kehitys, kun kukaan ei voi tietää tuleeko jotain neurologista oiretta vai ei. Toiset VGM-lapset ovat ihan normaaleja, toisilla on jotain kehitysvammaa, ja sitten on paljon niitä surullisia tapauksia, joiden sydän ei vaan jaksanut syntymän jälkeen:( Olemme siis todella onnekkaita että pieni Marttamme oli niin sitkeä!!! Lainatakseni erästä Turkulaista näyttelijää, ' sanonta ei ole väliä onko tyttö vai poika kunhan on terve meni uusiksi: ei ole väliä onko terve, kunhan on!'

Nyt täytyy mennä, pesukoneen korjaaja tuli;)

LAla

PONNARI, minä olin Honolulussa esikoisen ollessa 4kk. Mulla oli tytöllä koko ajan pitkähihainen ohut puuvillapaita ja -housut jalassa, lierihattu ja aurinkolasit, eikä palanut vaikka paljon oli silloin rintarepussa ja liinassa. Rannalla ei kyllä kamalasti tullut oltua kun aurinko olli todella polttava. Mutta se mitä oltiin, mulla oli sateenvarjo varjona matkarattaissa (nippusiteillä kiinni) ja siellä neiti nukkui;) Hyphen -merkki myy vauvoille uv-suojakertoimella olevia vaatteita, kannattaa varmaan miettiä josko olisivat käyttökelpoiset!

Vierailija
11/30 |
12.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun tosiaan tuli kesä!

Meidän nappula nukkuu tuossa vieressä äidin ja isin sängyllä, kun parvekkeella on niin kuuma, että en viitsinyt vaunuihin viedä.

Mua kanssa mietityttää nuo kuntoilujutut niin kuin peppinettaakin (muistinkohan oikein). Haluaisin jo alkaa kuntoilemaan, kun raskausaikana pääsi kuiteskin vähän repsahtamaan. Paino on kyllä imetyksen avulla hyvin tippunut. On jo kilon vähemmän kuin ensimmäisessä neuvolassa raskauden alussa. Ongelma vaan on se, että kaikki lihakset on poissa ja niiden tilalla on pelkkää löllöä Yäk! Mahassakin on sellanen ällöttävä löllökerros. Se nyt tietty kuuluukin asiaan. Kaksi kertaa oon nyt käynyt lenkillä, mutta en tiedä miten usein sitä vielä uskaltaa. Kättäriltä saadussa vihkosessa luki, että aluksi täytyy lenkkeilyä välttää, että ei tuu kohdunlaskeumaa. Mikähän se on sitten se aluksi?

Poika kehittyy joka päivä. Juttelee enempi ja enempi. Eilenkin isotädille yritti selittää vaikka mitä ja tuntui, että tikahtuu kohta omiin hymyihinsä, kun oli niin innoissaan, kun täti hälle jutteli. Toissapäivänä poika kääntyi kaksi kertaa kyljelleen. Saa nähdä kääntyileeko uudelleen vai oliko vaan vahinko.

Ootteko muuten muut aikomassa ottaa sen raotavirusrokotteen? Me taidetaan ottaa. Täytyy vaan ensin ottaa vähän enempi selvää siitä.

Nyt poika kutsuu...

pesukarhu83 ja poika 7 viikkoa ja 3 päivää

Vierailija
12/30 |
12.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tosiaan mukavaa, kun on tuo kesä alkanut. Täällä ei kyllä vielä ihan hellettä ole, mutta huomiselle sitäkin ihanuutta on jo luvassa. :) Saa nähdä, osaanko pukea pojalle tarpeeksi kevyet vaatteet, kun sen verran lämminveriseltä vaikuttaa.

Matiakselle ilmestyi kummallinen kohouma silmään eilen iltapäivällä. Oli punainen siltä kohdalta silmä. Kävin tänään neuvolassakin varulta näytillä, vaikka vähän näytti jo laskeutuneen. Täti arveli pojan jotenkin raapaisseen itseään silmästä, josta kohouma johtui. Pitäisi parantua ihan itsekseen.

Matias on kova poika hymyilemään ja jutteleekin jo pitkiä pätkiä iloisesti. Peilit ovat alkaneet häntä kiinnostaa ja saattaakin katsella omaa kuvaansa vaikka kuinka kauan vauvan omasta pehmopeilistä. Jääpähän äitillekin omaa aikaa. Myös unirytmi on tasaantunut, yöt menee kahdella syötöllä ja päivällä nukutaan parit pitemmät unet samoihin aikoihin. Lisäksi kyllä tarvitaan vielä pikkutirsoja, sillä ei Matias paljoa puoltatoista tuntia pitempään jaksa olla vielä hereillä.

Kissankello

Vierailija
13/30 |
12.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan vähään aikaan kirjoitellut tähän pinoon. Meillä oli ristiäiset viikko sitten ja tytöstä tuli Milja.

Huomenna meillä on kontrollipunnitus neuvolassa, kun painoa on tullut välillä niin nihkeästi. Viimeksi tosin painoa oli tullut taas hyvin, mutta halusin silti kontrollipunnituksen vielä ennen 3 kk neuvolaa. Hiukan jännittää, vaikka silmämääräisesti näyttää siltä, että tyttö on kasvanut kovinkin.

Joku kyseli vauvan vaatetuksesta. Meillä oli Milja tänään vaunuissa päällään body, sukat ja sellaiset haalarit, joissa lahkeet yltävät polviin. Vaunuissa alustana oli äitiyspakkauksen makuupussi, jonka olin käärinyt ihan auki. Siinä päällä sitten hyttysverkko. Tyttö ei kyllä tuntunut hikiseltä, mutta täällä olikin hiukan tuulista tänään. Lämmintä kyllä muuten.

Rytmeistä: Miljalla on nyt lämpimien tultua alkanut tuo unirytmi takkuilemaan. Tuntuu, että tyttö nukkuu vain sellaisia 15 - 30 min torkkuja ja loput ajat tuhisee ja ihmettelee nyrkkejään :) Välillä meillä kyllä itketään myös mahavaivoja eikä tilannetta lainkaan auta se, että mulla on taas alkanut maidon suihkuaminen rinnoista. Onko kellään muulla sellaista, että maidon määrä vaihtelee vieläkin tosi paljon? Mulla on aina välillä noita suihkuamiskausia ja se on kyllä rasittavaa.

Onneksi Milja nukkuu yöt hyvin, vaikka nukahtaakin vasta puolen yön maissa. Eka syöttö on 3 - 4 aikaan ja siitä sitten parin tunnin välein.

Nyt lopeteltava, kun tyttö kutsuu....

Vierailija
14/30 |
13.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan mulla kohtua enää ollenkaan;-))) Joku kertoi lenkkeilyn aloituksesta olleen oikein printattua tekstiä ettei saa aloittaa.. Onkohan kyse kuitenkin " urheilijamaisesta liikkumisesta" , en ole aiemmin kuullutkaan ettei saisi liikkua heti synnytyksen jälkeen ja siksi olenkin sairaalasta pääsyn jälkeen kävellyt reippaasti noin 4-5 km lähes joka päivä nyt noin 7-viikon ajan??!!

Peppiina

Emme ole aiemmin matkustaneet lasten kanssa Kreikassa, aikuisten kanssa kylläkin ja näistä lähimmistä välimeren maista (lyhyt lento) itse kyllä olen lapsien kanssa vakuuttunein, esim. Turkki ainakin on jo paljon likaisempi. Menemme tällä kertaa saarelle nimeltä Karpathos, siellä tuulee jnv joka toivottavasti tasoittaa kuumuutta.

Ponnari ja Jemina 2kk

Vierailija
15/30 |
13.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lenkki karanteenista olen kuullut, toissaalta pari kuukauttahan on jo mennyt. Vielä kun saisi jostain hetken aikaa. Onkos teillä isit kuinka innokkaita lastenhoitajia? Meillä tuntuu olevan välillä niin helvetin vaikeeta luopua omista menoista, ihan vaan että kävisin vaikka yksin kaupassa. Kun " mä olin kyllä ajatellut, että meen kentälle suoraan töistä" golf- kierros kestää vähintään kolme-neljä tuntia. Silloin kello onkin jo yhdeksän ja lapset ei ole nähneet isiä koko päivänä. Kyllä se siis oikeesti lapsiansa rakastaa ja meistä huolehtii, mutta itsekkyys on samalla tasolla kuin ennen lapsia.

Kappas, meni valitukseksi. Ei kyllä ollut tarkoitus. Nyt auringon pariin, moikka!

KesäPeppinetta ja Niklas

Vierailija
16/30 |
13.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa kuulumisia täältäkin. Meillä neiti on todellinen yökukkuja, yleensä yöunille mennään vasta kolmen-neljän kieppeillä, nyt muutamana iltana jo ennen kahta. Eilen sain Netan nukkumaan jo 0.40, mut eiköhän sit yhdeltä isoveli alkanut itkemään unissaan, näki painajaista. Siihen Netta heräsi ja uudelleen nukkumaan vasta puoli neljältä. Joskus hermostuttaa kun ei isännästä ole juuri apua yövalvomisissa, sen kun pitää käydä töissä ja siks sillä on aina hyvä syy nukkua... Mulle annetaan lupa nukkua päikkäreitä, mutta ei hyvillä ilmoilla haluaisi nukkua kun muut ulkoilee. Ja onhan sitä päästävä " ihmisten ilmoille" että jaksaa...

Netta on alkanut kans hymyilemään ja " juttelemaan" , yölläkin Netta hymyilee eli ei itke vaan valvottaa muuten. Oon kokeillu joskus et nukkusin vaikka tyttö valvoo mut ei se uni tullut kun tiesi tytön valvovan eikä kukaan pidä sille seuraa.

nyt Netta nukkuu sylissä, pitää viedä sänkyyn..

Hellepäivän jatkoja kaikille!! :)

toivottaa yökukkujat :)

Vierailija
17/30 |
13.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on sanottu, että ennen jälkitarkastusta ei suositella vatsalihasliikkeiden tekemistä, eikä rankempaa urheilua. Sen jälkeen ilmeisesti saa alkaa harjoitella ihan oman maun mukaan, jos palautuminen on hyvällä mallilla. Minä ainakin tulkitsin tämän ohjeen siten, että kävelylenkit ovat sallittuja. Olenkin käynyt kävelyillä päivittäin, välillä pitemmällä, välillä lyhyemmällä lenkillä. Reippaustaso on riippunut huvitusasteesta... Lantionpohjalihaksia käskettiin harjoittaa alkuun, jotta ehkäistäisiin kohdunlaskeumaa yms.

Maidon suihkuamisesta: Meillä ainakin maitoa suihkuaa aina, kun on vähän pidempi syöttöväli, eli aamuyöllä ja aamulla. Välillä Matias kyllä tekee sitä, että ensin imee maidon ihan pintaan, ja heittää yhtäkkiä irti. Silloin ollaan molemmat ja lähiympäristö ihan maidossa... Onneksi sohvamme ei ole ihan uusi, siinä on mukavia maitotahroja muistona näiltä kerroilta.

Tänään puin Matiakselle sortsihaalarin, jossa lyhyet lahkeet ja hihat. Lisäksi puin sukat. Vaunuihin ajattelin lisätä vain hatun päähän. Vaunuissa on äitiyspakkauksen makuupussi, jonka käärin minäkin näin lämpimällä aivan auki. Sitä on helpompi säädellä kuin ylle puettuja vaatteita, ei tarvi kesken unien riisua tai lisätä vaatetta, jos sää muuttuu tai alkuarvio osoittautuu vääräksi. KOvasti touhuaa Matias, ja ennemmin tuntuu olevan kuumissaan näissäkin vaatteissa.

Nyt kakkapyllyn pesulle mars!

Kissankello

Vierailija
18/30 |
13.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähänkö pidit jännityksessä, kun olit ihan hipihiljaa. Luotin kyllä sun comebackiin, kun niin vakuutit silloin meidän palstailua. Hyvähyvä. (Pienestä saa olla iloinen)

Ihunaisia nimiä kaikki antaneet vauvoille. Meidän Okko Viljami (kapellimestarimies) kyllä huitoo hirveesti käsillään ja jaloillaan (lentoon lähdössä varmaan), puhelee mielettömästi ja nauraa. Niin hyväntuulinen punapää kun vaan voi. Kääntyy jo sujuvasti vatsalta selälleen ihan hetkessä. Pian varmaan jo toisinkinpäin, kun nostaa itsensä korkealle käsien varaan vatsalla. Tarviihan sitä nähdä eteensäkin.

Isopoimuinen mies, oli tuplannut painonsa 2kk neuvolassa. Mutta talkkia oon laittanut näillä helteillä kikkeliseutuville ja reisipoimuihin. Joka päivä on pakko kylvettää, ihan vedellä vaan useimmiten kun puklailee ja hikoilee paljon. Ja lyhythihasta sekä shortsia päällä. Nukutan sisälle näin kuumalla suosiolla kun on viileempää huomattavasti. Okko viihtyy kaikista parhaiten itsekseen lelussaan lattialla, siinä hallitsee noita liikkeitään parhaiten. Ja sylissä on epämukavan kuuma olla...

Niin, meidän isommat on ihania. Ei kertaakaan ole riidelty vauvan lähellä eikä ole tehty mitään pahaa vauvalle. Päinvastoin, Okkoa silitellään ja isoveli (4v.) nukuttaa laulullaan hetkessä sitteriin pikkuveljen. Neiti 2,5v sanoo ettei vauvaa voi kiusata, se on liian pieni.. Mutta, ei nuolasta ennenkun tipahtaa. Saattaa tulla uhmikset sit vasta kun Okko lähtee liikkuun. Jos isosisaruksensa on perinyt, lähtee 3kk:n kuluttua konttaan ja kävelee 10 kuisena. Kääk!

Tilda, sympatiat sulle ja raksahommille. On kokemusta myös lasten kanssa siitä. Meillä tehään täyttä häkää pihahommia tällä hetkellä, kukka-altaita ja laatoituksia. Hirvittävän vaikeeta hommaa noiden kolmen pienen kanssa. Aina joku haluaa jotain. Mutta me sentään ollaan samalla tontilla, toisin kun te. Jaksamista, iskää ei paljon näy teillä varmasti. Yksinhuoltaja-arkea siis..

Palaillaan taas, kuumin terveisin Lumo

Vierailija
19/30 |
13.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tänään oli 2kk neuvola, pituus 59.5, paino 4900 ja py 41. Meillä on tosi sopusuhtainen tyttö kun paino menee -1sd käyrällä, pituus +sd1 ja py +sd2 käyrällä;) mutta Martta pani parastaan ja hymyilikin neuvolan tädille, vaikka muuten ei mikään superaurinkoinen olekaan:)

Minä ajattelin kyllä ruveta tekemään nyt pilatesta, kun 2.5 vuotias on pariin otteeseen puristellut äidin mahamakkaroita ja sanonut että ' äidillä on pullea maha' ... Mitenkäs se meni se sanonta lasten suusta ja totuudesta;) (Minä olen kanssa ihan normaalipainossa, mutta kyllä nuo mahalihakset näköjään löystyvät kerta kerralta enemmän!)

Meillä ei isi kanssa ole mitenkään superinnostunut lastenhoitaja, välillä tuntuu että minulla on täällä 3 lasta eikä yhtään miestä. Golf-kenttä kutsuu täälläkin ja lisäksi kaikki ihanat ' lelut' joilla voi pörrätä pihalla. Eikoisen kanssa leikkii silloin kun ovat molemmat hyvällä tuulella, ja saattaa nukuttaa päiväunille kun saa silloin itsekin nukkua, mutta enpä muista milloin olisi viimeksi vauvan vaipan vaihtanut! No, tämä oli tiedossa jo esikoisen ajalta joten tiesin mikä odottaa...

Mutta nyt herättämään esikoista (oltiin uimassa koko aamupäivä ja vähän venähti tuo päikkäreille meno...)

Lala ja tyttelit 2v7kk ja 2kk

Vierailija
20/30 |
13.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa kun näin lämmin! onni on ollut vaippasillaan koko päivän ja silti tukka märkänä, ja uni ei meinaa tulla kun on niin kuuma. pieniä torkkuja ottanut vaan.

meillä oli neuvola tänään ja pikkumies oli 4,8 kg ja 54 pitkä.. pipo oli 48. kova mies syömään. ja hymyili ja jutteli lääkäritädille kovasti=) meillä yöt alkanut menemmän tosi hyvin..( koputtaa puuta) herätään vaan yhden kerran ja nukutaan 7.30 aamuun...kivakiva. muutenkin poika on tosi aurinkoinen , hymyilee ja viihtyy itekseen pitkiäkin aikoja touhumatolla.

meillä mieds taas hoitaa tosi mielellään ja illalla kun töistä tulee niin on pojan kanssa siihen asti kun onni menee nukkumaan. ja nyt kun on vielä loma tän viikon niin isä ja poika on viettänyt paljon aikaa yhdessä!!

peetu ja onni 7,5 vko