MITÄ TYHMÄÄ ootte tehnyt lapsena?
me kaverin kanssa ajateltiin tehdä eväät ja lähdettiin ulos ja hilppastiin lähimpään lehtiroskikseen niitä syömään, sisälle vaan ja kansi kiinni. hetken kuluttua naapurin täti tuli tuomaan roskia ja avasi kannen :) :) täti huusi miehelleen kauhuissaan miehelleen että, hei marko täällä on jotain lapsia syömässä! tädin ilme oli näkemisen arvoinen, ajatteli varmaan että jotain kodittomia raukkoja :)
Kommentit (118)
käveltiin aina sillankaiteella. Alla oli virtaava joki ja kiviä ja pudotusmatkaa useita metrejä. Eli jos oltais pudottu tuskin oltais hengissä sevitty. Ja tätä me tehtiin todella usein. Nyt kylmää kun edes ajattelen.
Siis toiset oli niitä ensin jauhanu ja me sitten maasta ne hiekkaset purkat tungettiin suuhun! Ai että namia..
Hävettää vieläkin..
Mutta, kilteimmästä päästä:
- Söin kuravelliä
- Tungin karkin nenään ja jouduin sairaalaan
- Nakuilin julkisesti tahallani
- Varastin kaupasta
- Rikoin pulloja
- Valehtelin (ja paljon)
Osaa ei voi tunnustaa, koska jäisin heti kiinni täällä av:lla
Kerran sain loistoidean kun olin menossa yhteen tilaisuuteen soittamaan. Minulla oli ns. juhlavaatteet päällä ja pyörällä poljin. Sain kuningasajatuksen kesken pyöräilyn ja ajattelin, että voisin polkea pyörää jalat ristissä eli laittaisin vasemman jalan oikealle puolelle pyörän tankoa ja oikein vasemmalle puolelle. Ei varmaan tarvitse selittää miten siinä kävi... AUTS!
Kädet ja polvet verillä saavuin tilaisuuten, soitin soittoni ja lähdin kotiin!
Kerran suututtiin eräälle kaverille toisen kaverini kanssa ja pyydettiin hänet meille kylään. Tehtiin sitä ennen kaakaosta, margariinista ja kaurahiutaleista mössöjä, jonka laitoimme läpinäkyvään muovipussiin. Pussi laitettiin ulko-ovelle ja käskettiin ko. henkilön syödä paskaa!
Silloin se tuntui hauskalta pilalta, mutta jälkeenpäin ei! Sori vaan.
kun koulussa ei ollut enää oppilaita, niin kaverin kanssa kiivettiin matalamman koulurakennuksen katolle ja heiteltiin pulloja alas. tosi järkevää. joskus söin myös hammastahnaa, hyvää oli.
" maalasimme" puuverhoiltua taloamme heittelemällä kuraa seiniin, maistoin mm. kastematoa (hyvää) ja pissaa (pahaa), viritimme narun tien yli mutta jäätiin kiinni onneksi ennen kuin kukaan loukkaantui...
- Hain kaapista puhtaita vaatteita ja " pesin" ne saunaan unohtuneella löylyvedellä. Sitten vein kuivumaan kangaspäällysteisten sohvien selkänojille.
- Hernekeitonjämä oli unohtunut liedelle. Otin lisää kattiloita ja läträsin kattilasta toiseen. Ai kun äiti oli iloinen, kun sai jynssätä hellaa! Soppa oli ku sementti kiinni siinä.
- Koirien ruokakupissa oli vettä. Otin kaapista jauhoja, kahvia yms. ja tein sörsseliä. Taisin olla varsinainen kulinaristi! Nykyäänkin ruuanlaitto miellyttää. Tosin ainekset on erilaiset..
- Parivuotiaana olin livahtanut kesällä ovesta ulos. Pissa oli tullut housuun ja olin riisunut housut ulkoportaalle. Olin ottanut omat rattaani(isot), laittanut pikkunuken kyytiin ja lähtenyt työntelemään pitkin katua ohi naapureiden. Isäni huomasi paon ja lähti etsimään. Naapurit olvat vaan sanoneet:" Tonne päin se meni.." Tämä naturismi ei nykyään enää minussa ilmene..!
ja tungettiin ne naapurien postilaatikoihin.
Soitettiin pilasoittoja.
Sytytin veljeni kanssa melkein metsäpalon. Päätettiin kulottaa ruohoa. Mitään ei tunnustettu ja kaikki kiellettiin - sitten oli pakko tunnustaa kun paikalta löytyi tulitikkurasia johon olin kirjoittanut oman nimeni.
Jne, jne.
siitä mustasta mönjästä, jolla paikataan asfaltin rakoja, salmiakki aakkosten näköisiä ja yritettiin niitä sitten syöttää yhdelle toiselle kaverille. meinas ensin syödä, mutta meillä petti pokka...
Laitettiin kerran koiran kakkaa kirjekuoreen ja puotettiin niitä muutamaan postilaatikkoon :)
Onhan noita hölmöyksiä tullu tehtyä...onneks eikoskaan sattunu mitään vakavempaa :)
Eräänä talvena kieriteltiin lumipalloja tielle esteeki vanhellimmelle, kun ajoivat niin kovaa sivutiellä. Mentiin sadan metrin päähän piiloon puiden taakse ja odotimme. Sitten joku meistä kekkas, entä jos joku muu tuleekin sieltä ja juoksimme ja rikoimme lumipallo-esteet tieltä.
Ostimme tilille karkkia liki 600 markalla kylän lapsille ja itsellemme ja luulimme ettemme jäisi kiinni!! Arvatkaapa jäimmekö kiinni :D.
kerännyt naapurin kukkapenkistä kukkia äidille... sain huudot päälleni naapurin tädiltä.
pöllinyt 5vuotiaana lähikaupasta limsaa, karkkia ja jätskiä. Ei jääty edes kiinni.
Vienyt äidille ojasta löytämäni " ilmapallon" . Sain selkääni vaikka en tiennyt että se olevan kondoomi.
Myynyt naapureille postikortteja jotta saaisin rahaa. (postikortit oli näitä " ilmaisia" kortteja joita joulun alla tippuu postilaatikosta.) Sain siittäkin huudot päälleni.
maalasin itteni neekeriksi jäteöljyllä, pilppusin muutaman askin norttia mumman puhtaisiin lakanoihin....
Otettiin kaverin kanssa pari rapua lemmikeiksi, vaikka ne oli menossa pataan.
Pureskelin varpaankynisä, koska sormenkynsiä ei saanut pureskella.
*nauraa* sateenvarjollinen purkkaa....*nauraa vieläkin*....ihanan herttainen...
vanhemmat alkoivat ihmetellä miksi mulla on aina purkkaa, niin kerroin selitykseksi, että naapurin tyttö on tuonut mulle lentokentältä tuliaisiksi sateenvarjollisen purkkaa. Siihen loppui pölliminen.
[/quote]
oltiin silloin noin 6-vuotiaita. Kerran minä ja kaverini hermostuimme poikaan, ja kävimme hipsimässä pojan asunnon eteiseen ja pursotimme kosteusvoidetta pojan kenkiin. Eikä varmaan kukaan arvannut, ketkä sen takana oli :D
Tehtiin oksennuksen näköistä sörsselöä kaurahiutaleista, saippuasta, mausteista ja tussin sisällöstä ja kaadettiin se isäni työkaverin portaille. Kun meiltä kysyttiin asiasta, väitimme vaan, että isot pojat oli käyneet sen tekemässä. Parin päivän päästä oikeasti jotkut isot pojat oli tuhonneet kyseisten tyyppien kalaverkot, ja kaikki luulivat, että me oltiin puhuttu totta siitä sörsselöstä.
Kaverin kanssa pissattiin talvella ämpäriin, annettiin jäätyä ja kerättiin pissakimpaleet pakasterasiaan. Koitettiin myydä pakastepissaa jäätelönä kaverin naapurille.
Nämä kaikki on siis tapahtuneet 6-8-vuotiaana.
Myöhemmin (varmaan 11-12-vuotiaana) soiteltiin johonkin sementtivalimoon tms, ja kysyttiin, valaisivatko ne meille tekokikkeleitä :D
Kolmannella luokalla oltiin. Leikki meni niin, että toinen kuljetti toista kädestä pitäen kotiin päin, ja toisella oli silmät kiinni, pipo silmillä tms.
Minä siis ehdotin, että nyt leikitään. Kaveri vetäisi pipon silmilleen ja minä aloin kuljettaa. Hetken kuluttua MINÄ UNOHDIN, että kaveri ei tosiaankaan näe ja höpötin ja pöpötin ihan muita asioita ja hän törmäsi IHAN TÄYSILLÄ lyhtypylvääseen. Oltiin vasta puolimatkassa, kotiin ja kouluun oli pitkä matka, ei aikuisia mailla halmeilla. Kaverilla oli nenä ihan tohjona. Lähdettiin juoksemaan kotiin päin, ja se matka oli pitkä.
Sotkettiin erään tunnetun poliitikon vaalimainoksia mm. pirunsarvilla ja jaettiin naapureiden postilaatikoihin... äidilläni EI ollut hauskaa, kun haki niitä pois...
esim. Veijo tai Paavo. Väitimme olevamme jostain onnittelufirmasta, toivotimme hyvää syntymäpäivää ja laitoimme sopivan kappaleen soimaan mankasta ja luuri tietty kaiuttimeen kiinni.
valittamaan onneksi. loppui siihen se touhu.