MITÄ TYHMÄÄ ootte tehnyt lapsena?
me kaverin kanssa ajateltiin tehdä eväät ja lähdettiin ulos ja hilppastiin lähimpään lehtiroskikseen niitä syömään, sisälle vaan ja kansi kiinni. hetken kuluttua naapurin täti tuli tuomaan roskia ja avasi kannen :) :) täti huusi miehelleen kauhuissaan miehelleen että, hei marko täällä on jotain lapsia syömässä! tädin ilme oli näkemisen arvoinen, ajatteli varmaan että jotain kodittomia raukkoja :)
Kommentit (118)
soiteltiin puhelinkopista pilareita, kun niillä pysty ilmaseks soittaa, kun pyöritti numeron ja kun sieltä vastattiin se katkes.. sit on noita rahapussiin naru ja aidan taakse piiloon, kun joku rupeaa ottamaan, niin äkkiä vetästään pois.
vessan seinät kakalla. Mahtoi olla äidillä kivaa pestä..
Leikimme siskojen kanssa kotista. Yhden piti olla isä, mutta ei ollut pippeliä. No kuusenkäpy vaan housuihin ja leikkiin. Huh, tuntui varmaan mukavalta.
Siis menin pissalle sen tabletin ottamisen jälkeen ja oikeasti en syönyt niitä.
En tykännyt sienistä ja kaverin luona tarjottiin sienipizzaa. Nakkelin sienet vaivihkaa pöydän alle.
Heiteltiin luumuilla naapurien ikkunaan ja käytiin omenavarkaissa. Jäätiin kiinni. Kun eräs naapuri kysyi mitä tehdään heidän pihallaan niin sanoin että katsellaan tässä talojen värejä.
Varastin kaupasta pähkinöitä ja rusinoita kun niitä myytiin irtomyynnissä.
En koskaan ostanut uusia postimerkkejä vaan irrotin kirjekavereiden kirjeistä käytettyjä ja aina oli kirjeet menneet perille
Koulun jälkeen menin kaverin kanssa " auttamaan" vanhoja mummoja , siis kysyttiin että voisko tulla siivoamaan tms ja sitten saatiin aina pullaa ja mehua tms kun mummot kaipas juttuseuraa. Ihan tuntemattomien mummojen luokse siis.
Isompana soiteltiin pilapuheluita ja teltassa kun nukuttiin kaverin kanssa niin karattiin aina yöllä ties minne.
Tässä nyt jotain mitä tuli mielen
Vierailija:
Sitten potivat kamalia tunnontuskia ja olivat vakuuttuneita, että ovat murhanneet talkkarin rouvan, kun se alkaa syödä niitä myrkytettyjä leipiä eteisen lattialta.
itse on tullut kavereitten kans nauhotettua sellasella pikku mankalla pieruja ja röyhtäsyjä, sitten kuunneltiin niitä volumet kaakossa :DD
Soiteltiin pilapuheluja ja höpistiin muka jotain vierasta kieltä siis siansaksaa! öö mitähän muita hauskoja olis... no myin joskus alle kouluikäisenä naapureille kiiltokuvia...
Eräs kaverini (terkkuja vaan, jos tunnistat itsesi) sai lahjaksi mansikanhajuista huulirasvaa (tää oli 70-luvulla) ja minä annoin hänelle sellaisia pieniä " ilmatiiviiitä" rasioita. Nämä hän yhdisti niin, että laittoi aina rasiaan vähän huulirasvaa, sitten pieraisi sinne ja äkkiä kansi kiinni. Näitä " mansikkapieruja" hän sitten kaupitteli muistaakseni 50 pennin hintaan. Ei ymmärtänyt, miksen halunnut ostaa :D
Toinen ystäväni kertoo, että koska hän ja siskonsa eivät tykänneet parsakaalista, he tunkivat ne aterialla nenäänsä (!) välttyäkseen syömästä niitä.
Itse keksin ala-asteella ottaa liimatuubista etiketin pois ja laittaa tilalle huulirasvan etiketin ja sitten lainailla sitä haluaville. Kukaan ei koskaan liimannut kuitenkaan huuliaan kiinni, koska en raaskinut olla kertomatta ennen kuin ehtivät sen tehdä.
Ala-asteella myöskin oli järjestäjät, jotka keräsivät astiat pois. Söin sitten ruuan jälkeen vielä näkkäriä ja ennen kuin järkkäri tuli hakemaan veistä pois laitoin sen alapinnalle ison köntin voita. Sitten pojan ottaessa veitsestä kiinni vetäisin sen takaisin, jolloin voiköntti oli hänen kädessään. Poika suuttui verisesti ja jahtaisi minua rasvaisine käsineen ympäri koulua.
Muita kepposia ei tule mieleen, olin kiltti lapsi ilmeisesti.
-pilasoittoja
-naapurissa asui somaleita ja tiputettiin niiden postiluukusta pahoja hunajakarkkeja ja paperilappuja, pimpotettiin ovikelloa ja juostiin pakoon
-sotkettiin yhtien samalla pihalla asuvien pyörät tusseilla, puhkottiin renkaat ja viillettiin satulat auki eikä jääty ikinä kiinni.
-varastin kaupasta kerran suklaapatukan
-lintsasin 2. luokalla yhtenä päivänä koulusta. päätin mennä kauppaan ja eiköhän äiti kävellyt vastaan. sen jälkeen en enää lintsannut.
onhan näitä muitakin, ei just nyt tuu mieleen kaikkea. :)
syyt niskoilleen. :)
Eskarissa syötiin myös välillä ringissä luumujal. En tykännyt niistä, joten heitin ne aina roskiin.
Joskus kotona kun en jaksanut/halunnut syödä ruokaa loppuun, niin odotin että äiti lähti pöydästä pois ja laitoin ruuat talouspaperiin ja roskiin. sitten tein haarukalla ääniä lautasta vasten, jotta äiti luulisi että syön vielä. :)
tässä muutamia suunnilleen tekojärjestyksessä:
- kaatanu 5 kg:n jauhopussin lattialle, sisko vielä pissas niihin (2 vuotta)
- karannu kaverin kans kauppaan jätskin ostoon, matkaa n. 2 km (minä 5 v, kaveri 4), hirvittäis jos omat lapset tekis saman!
- karannu pikkusiskon kanssa mukamas lenkille, kun vanhemmat jäi vielä saunaan - olivat olleet aivan hädissään ja soitelleet kaikki tutut läpi
- leikkiny roskiksessa roskien seassa (isot rivitalon roskikset), tunkenu naapurien postilaatikot täyteen hiekkaa ja kiviä, yrittäny kiivetä takan kautta pihalle (tuleehan joulupukkikin sitä kautta Aku ankassa ja telkkarissa!), yrittäny rakentaa kaverin kans lentävää autoa (olin vihainen kaverille, kun se ei osannu rakentaa kunnolla eikä auto edes lentäny!) 5-6v.
- kävellyt pitkin sillankaiteita (siis apua, jos omat lapset keksii ton!)
- soitellu ihmisten ovikelloja ja juossu piiloon
tässä vähän alkusoittoa ja sitten vielä ihmettelen, kun mulla on niin villejä lapsia!
Olin 3 tai 4. Siinä perheessä oli mukavia, jo kouluikäisiä poikia, joiden kanssa leikin aina barbeilla. Kysyin äitiltä lupaa, hän sanoi " katsotaan nyt" . Perheelle valehtelin, että sain luvan. Äiskäni kerkesi jo hermostua, että missä olen. Tulin sitten illalla takaisin kotiin. Mulla oli avain jo tuossa iässä ja vapaasti hypin pihalla.
Toinen juttu oli varmaan se, että lähdin kouluun kotoa pyörällä, kotipihasta kun lähdin, auto tuli ylinopeutta ja törmäsi minuun. Lensin joitakin metrejä pusikkoon, pyöräni eturengas vääntyi ihan mutkalle. Minä sain joitain naarmuja. Olin vähän shokin tapaisessa tilassa, enkä muuta hermoilin kouluun ehtimisen takia. Mies heitti minut koululle. Olisi kannattanut ilmoittaa vanhemmille töihin tms. Olivat aika järkyttyneitä löytäessään pyörän ja soittivat sitten koululle jne.
Olen aina ollut kohtuullisen itsenäinen ja vapaa.
Istuin sitten pari viikkoa kotiarestissa.
Mulla oli 7-vuotiaana oma huone ja univaikeuksia. Huomasin, että kun levitin käsiini liimaa, hieroin sitä ja haistelin käsiä, niin olo rentoutui ja sain helpommin nukuttua.
Kerran äiti sattui kurkistamaan huoneeseeni, kun revin kuivunutta liimaa käsistäni roskikseen. Nolotti. JOtenkin aavistin, ettei tekoni ollut oikein. Äiti ei kuitenkaan näyttänyt tajuavan, mistä oli kyse.
Ja 12-vuotiaana, kun mulla oli hammasraudat, niistä kerran irtosi yksi osa, jonka yritin itse kiinnittää liimalla, sillä en uskaltanut kertoa asiasta aikuisille. Ei se tietenkään pysynyt, kun liima liukeni suussa.
Nyt kyllä mietityttää, että onko noilla jutuilla ollut vaikutusta muuhunkin...
Oli jano enkä jaksanut mennä kotiin juomaan, join kuravesilammikosta. Olen ottanut käytetyn purkan maasta suuhuni. Kiivennyt varaston katolle, en meinannut päästä sieltä alas. Odotin että auto tulee mahdollisimman lähelle ja sen jälkeen juoksin auton edestä. Ammuin veljeäni lutkulla reiteen.
ja löydettiin yksipenninen. Pyydettiin karkkia koko rahalla. Sillä ei saanut mitään, mutta kerjäsimme niin kauan, että myyjä heltyi antamaan meille karkit. Myöhemmin käytin samaa keinoa myös itse piirtämieni rahojen kanssa; kerran muistan jankuttaneeni niin kauan, että sain karkin (minusta ei varmaan muuten päässyt eroon).
Keittiön kaapissa oli aina seteleitä. Kerran (edelleen alle 5-vuotiaana) otin sieltä setelin ja kävin ostamassa siitä samasta kioskista kaikenlaisia herkkuja, aina uutta kun olin saanut edelliset syötyä. Myyjä jo kysyi, että onko sinulla varmasti lupa, ja kirkkain silmin väitin, että on. Viimeinen muistikuva on, että uutta jäätelötuuttia aukaistessani äiti kävelee minua kohti hirveän vihaisen näköisenä.
Minulla on myös hyvin hämärä mielikuva, että olisin joskus kiivennyt tasakattoisen rivitalomme katolle. Sieltä katselin alas, naiset kauhistelivat, viimein setäni tuli ja haki minut alas. Tämä on kyllä niin hämärä muisto, oikeastaan muiston muisto, etten ole enää varma, onko se tosi.
mutta tässä joitain:
Mm. heiteltiin kissoja talvella hankeen, ja naurettiin kun ne ' ui' hangessa.
Houkuteltiin pienempi lapsi istumaan, makaamaan ja kastelemaan tukkansa isossa kuralammikossa.
Muka ' harrastettiin seksiä' pojan kanssa, vaatteet päällä päällekäin ähistiin. Sitten se käytti tuota sekstailua kiristääkseen minulta karkkia pitkän aikaa, muistutti vaan, että kerron isillesi että et ole neitsyt jos et anna mulle merkkarii... :D Oltiin noin 6v.
Poltettiin käärittyjä lehtiä kuin tupakkaa.
Kerroin serkulle, että Ronald Reaganilla on Valkoisessa Talossa punainen nappi jolla se voi räjäyttää koko maailman, ja se aikoo painaa sitä nappia tänä iltana. Poika oli kauhuissaan, ja juoksi kotiin itkien. Samainen serkku muuten poltti koko lähimetsän tulitikkuleikkien seurauksena, housutkin olivat kärähtäneet mustiksi, mutta silti yritti valehdella ja sanoi ettei se sitä sytyttänyt.
Hypittiin kerrostalon tikkailta (jotka menivät katolle asti) hankeen noin 4-5 metrin korkeudelta, hulluja kai oltiin.
Pistettiin pikeä suuhun, ja muistaakseni oli aika hyvää..
Onhan noita...
Veljeni sytytti nuotion auton takapenkille, kun se oli pihalle pysäköitynä. Se huomattiin onneksi ajoissa ja vain istuinpäällinen ja pintakerros meni pilalle. Siihen tuli iso reikä.
Joku leikkasi myös itseltään hiuksia, joista tuli vähän toispuoleiset ja muutenkin hassut. Tavallista oli piirrellä mustekynillä tai tusseilla käsiin ja muutenkin ihoon. Seinässä näkyy vieläkin jokunen piirros, samoin kerrossängyn pohjassa niitä on useita.
vain selkä oli ollut valkoinen. Toisella kerralla leikkasin pitkän tukkan siileksi päälaelta. Levitin jauhopussiin tasaisesti koko lattialle ja piirtelin siihen jauhoon...
- Maalasin itseni ja pikkusiskon hiilellä neekereiksi
- Myytiin kaverin kanssa naapureille " yllätyspaketteja" 5mk:lla, joissa oli sisällä kaikkee rojua mm. rikkinäisiä leluja, nuken kenkä, käpyjä....
- Soitellut niitä pilapuheluja
- Syönyt kaikkea mahdollista mm. kaverin paskaa
- Kerännyt maasta tupakantumppeja ja poltellut niitä
- Yrittänyt tehdä kylppäriin uimahallia. Viemäri tukkoon puhtailla pyyhkeillä ja hana vaan täysille...
- Tehnyt kaikenlaisia " ansoja" mm. serkun rantasaunan lattialle kaadettiin pellin päälle ämpärillinen öljyä, jotta saunaan menijät sitten liukastuisivat siihen...
jne. jne.
me pissittiin rivitaloyhtiön kellarin lattialle, esitettiin nakushowta takapihalla taloyhtiön pojille, syötettiin yhdelle kaverille koivunlehtiä ja oltiin sellasta peliä, et ois yö ja nukuttais, ja sit häippästiin toisen kaverin kans hiljaa, ja se kolmas pyörä jäi " nukkumaan" voi vitsi miten ilkeitä.. mahdatkohan kamu tunnistaa ittes näistä tekemisistä??