Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nalkutus tappaa minut hitaasti

Vierailija
10.12.2019 |

Olen aina nauranut vanhojen Suomi-filmien tohvelisankareille, joille Justiinat kaulin kädessä pitävät kuria. Mikset vienyt roskia? Taas on kuraiset kengät eteisessä!

Kuvittelin nalkutuksen olevan jonkinlainen koominen pikkuharmi. Valitusta arkisista ongelmista. Olin lapsellinen ja elämää kokematon. En osannut edes tunnistaa nalkutusta.

Oikeasti nalkutus on loputon YLE-helvetin puheohjelma, jota ei voi sammuttaa. Se on tuntikausien passiivisagressiivista monologia. Vastaa siihen aivan mitä tahansa, niin vastauksesi todistaa ettet ymmärrä ja tilanne pahenee. Ole hiljaa ja kuuntele, niin olet mykkä etkä yritä auttaa tai et ymmärrä miten väärin toimit.

Hiljaisuus on kuitenkin parempi vaihtoehto. Istut hiljaa ja kuuntelet ja kuuntelet. Loputtomasti. Päivästä toiseen. Kuukaudesta toiseen. Taitava nalkuttaja ei sano 99% ajasta mitään mihin voisit päästä kiinni. Kaikki yritykset viedä tämä "keskustelu" konkreettiselle tasolle ovat loukkaavia ja todiste siitä etten ymmärrä. Pahinta on kysyä suoraan mikä nyt on ongelma koska sinun kuuluu tietää se.

Mitä minä en ymmärrä? Sinun pitää ymmärtää se tai et ymmärrä mitään. Miksi puhut minulle jos en ymmärrä mitään?

Ja lopulta et enää pysty nukkumaan. Kotioven avaaminen on jännittävää. Kaikki on mustaa. Olet nahkasi sisällä. Se on puutunut, mutta puutumus ei poista pahaa oloa. Sitä pahaa oloa oksennetaan päällesi joka päivä. Olet ihminen, josta on tullut ukkosenjohdatin.

Ja aina välilllä. Silloin tällöin. Toinen kysyy sinulta: "Oletko masentunut? Näytät niin surulliselta?" Se on kaikkein kamalinta.

Kommentit (305)

Vierailija
181/305 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei AP vastaa asiallisiin kysymyksiin?

Vierailija
182/305 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, et ole uhri. Lopeta tuon sadun kirjoittaminen. Tuo aika, minkä olet käyttänyt tähän masturb.... tarkoitan kaunokirjalliseen teokseesi "Olen lyöty mies", olisi hyvin riittänyt niiden sinulle kuuluvien kotitöiden tekemiseen.

Ei ketään kiinnosta lukea, miten mies on maissa vaimon nalkuttaessa. Kyllä takuulla sinun vaimosi on vielä enemmän maissa, kun et osallistumisen ja ymmärtämisen sijasta roikut mammapalstalla suoltamassa tuota itsesäälistä kuraa. Sori.

Laita ap kone kiinni ja mene osallistumaan siihen teidän yhteiseen elämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/305 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulisin enemmän kuin mielellään ap:n vaimon version asiasta.

Sen toivon kuitenkin, että vaimo kerää kimpsunsa ja kampsunsa lasten kanssa ja jättää äijän lopullisesti.

Voi, voi... mutta hyvä on. Jaan sinulle vähän siitä viisaudesta, jota minulle jaetaan.

Miksi sen henkilön mielipide on sinulle tärkeä, jonka kerron käyttävän minuun henkistä väkivaltaa jos en kerro kuka hän on tai kuka minä olen?

Miksi kirjoituksen ahdistaa sinua niin kovasti, että sympatiasi kääntyvät heti sen anonyymin henkilön puoleen, jonka rumasta käytöksestä kerron? 

Kukaan ei koskaan kohtele kumppaniaan tällä tavalla saadakseen hänet lähtemään suhteesta vaan pakottaakseen hänet pysymään siinä. Pakottaakseen hänet lopulta omaisuudeksi ja esineeksi. Sen verran olen jo itse ymmärtänyt.

Ap

Ja sinä rakastat häntä ja hän rakastaa sinua? Kuulostaa oudolta rakkaudelta, mutta meitä on niin moneen junaan.

Vierailija
184/305 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen toivon kuitenkin, että vaimo kerää kimpsunsa ja kampsunsa lasten kanssa ja jättää äijän lopullisesti.

Voi, voi... mutta hyvä on. Jaan sinulle vähän siitä viisaudesta, jota minulle jaetaan.

Miksi sen henkilön mielipide on sinulle tärkeä, jonka kerron käyttävän minuun henkistä väkivaltaa jos en kerro kuka hän on tai kuka minä olen?

Miksi kirjoituksen ahdistaa sinua niin kovasti, että sympatiasi kääntyvät heti sen anonyymin henkilön puoleen, jonka rumasta käytöksestä kerron? 

Kukaan ei koskaan kohtele kumppaniaan tällä tavalla saadakseen hänet lähtemään suhteesta vaan pakottaakseen hänet pysymään siinä. Pakottaakseen hänet lopulta omaisuudeksi ja esineeksi. Sen verran olen jo itse ymmärtänyt.

Ap

Ei pidä paikkaansa. Hänellä voi myös olla kaksi vaihtoehtoa. Lähtö tai yrittää saada teidän suhde sellaiseksi, että hänen osaltaan on edellytykset jäädä. Sinun taas puolestasi pitäisi saada suusi auki kertoaksesi, millainen on se suhde, mihin sinä voit jäädä ja missä voit hyvin ja sitten katsotte, kohtaavatko tarpeet. 

Olen ollut kaltaisesi miehen kanssa. Hän koki kaiken sanomani syytöksiksi ja vaatimuksiksi ja kuvitteli minun yrittävän manipuoida tai kontrolloida häntä, vaikka objektiivisesti ajatellen väittäisin minun olleeni paljon ratkaisukeskeisempi.

Eikös se toisaalta ole passiiviis-aggressiivista vallankäyttöä, että sinä pakotat suhteen olemaan jumissa epätyydyttävässä tilassa, etkä suostu liikahtamaan siitä?

Vierailija
185/305 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vauva pärjää yksin, siksi se vaan uhriutuu, eikä jätetyksi tulemisen pelossa uskalla edes puhua sille vaimolleen.

Tosin juuri tuolla pelkuruudella mies juuri aiheuttaa sen eron.

Voi lapsiparat, voi vaimoraasu.

Vierailija
186/305 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en nalkuta. Sanon asiasta kerran ja jos ei tajua, niin suhde on sitten siinä. Miehet ovat aina olleet jotenkin hämillään, että miksi tuli ero? Vastaukseni on, että en ala elää äiti-poika-seksuaalifantasiaa, jossa teen kaikki kotityöt kuin miehen äiti ja sitten harrastan seksiä hänen kanssaan. Jos ei kerrasta opi pesemään tiskejä omalla vuorollaan, niin ei voi mitään. Nyt on onneksi oikea mies, jonka kanssa on sovittu kotitöistä ja se sopimus pitää ilman erillistä sanomista. Seksielämäkin on loistavaa.

Vierailija
187/305 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselleni herää kysymys että osaatko Ap olla tunneyhteydessä ihmisiin ylipäätään? Vaikuttaa siltä että tunnepuhe on sinulle vähän vierasta, kuvailet pahaa oloasi kyllä, mutta et kovin analyyttisesti.

Jos kyky kommunikoida omia tunteitaan on heikko, niin tunteista puhuminen voi tuntua ahdistavalta ja uhkaavaltakin, kuten myös toisen osapuolen tunteista kuuleminen. Jos tunnepuhe aiheuttaa valmiiksi ahdistusta, niin tapahtuu väärintulkintoja, toisen kertomus omasta pahasta olosta muuttuukin vaatimuksiksi ja syytöksiksi itseä kohtaan, vaikka toisen tarve olisi vain se, että toinen huomaa ja rekisteröi hänen tunteensa. Nalkutus on usein toisen tapa reagoida tunneyhteyden puuttumiseen, sillä halutaan tehdä itsensä näkyväksi ja kuulluksi silloin kun kumppani tuntuu vetäytyneen tunnetasolla pois. Ehkä et kuule tätä viestiä? Moni nainen nalkuttaa sillä kokee jääneensä arjessa ja lasten- ja kodinhoidossa yksin, toinen on fyysisesti läsnä mutta vetäytyy, ja toinen vetäytyy sillä tulkitsee toisen hätäviestit hyökkäyksiksi.

Te molemmat todennäköisesti kaipaatte toistenne luo.

Koettakaa nyt päättää. Olenko täällä ruikuttamassa sääliä vai onko tunnepuhe minulle vähän vierasta?

En katsonut oman tunnemaailmani analyyttisen avaamisen tuovan tähän mitään merkittävää. Halusin tehdä tiettäväksi oman näkökulmani edes jossain ja purkaa omaa pahaa oloani ilman, että kukaan siitä joutuu kärsimään.

Miltä tuntuu olla toisen henkisenä nyrkkeilysäkkinä ja pahan olon roskiksena?  Miltä tuntuu saada jatkuvasti kuulla olevansa kyvytön auttamaan tai edes ymmärtämään rakasta ihmistä? Miltä se ihan oikeasti tuntuu?

Se vetää mielen mustaksi ja toivottomaksi. Se tekee katkeraksi. Se saa aikaan henkisen halvaantumisen tilan, jossa seisot jossain itsesi sisällä kuin liian kylmissä vaatteissa kovalla pakkasella. En pärjää. Minut on lyöty. Lyöty niin totaalisesti etten enää edes ymmärrä mitä oikein tässä yritän. Analyyttisesti puhuen uskon olevani lievästi tai keskivaikeasti masentunut.

Epätoivoisessa nuorukaisessa on jotain karismaattista. Epätoivoisessa miehessä on jotain pelottavaa. Epätoivoisessa vanhemmassa miehessä on vain jotain halveksuttavaa epämääräistä heikkoutta.

Ap

Oletko ajatellut tehdä mitään? Neuvoja on tullut kymmeniä, mutta sinä vain laulat sitä samaa virttä.

Sinussakin on vikaa. Ja paljon.

Olenko pyytänyt neuvoa missään vaiheessa?

Olen jo useampaan kertaan kertonut miksi nyt kirjoitan tästä. Se ei ole pyytääkseni neuvoja. Tiedän aivan loistavasti omat vaihtoehtoni:

-Ero

-Terapia/pariterapia

Jos ongelmamme olisivat sitä luokkaa, että joku ne voisi AV:lla ratkaista muutaman viestin pohjalta ne eivät olisi ongelmia.

Toivoisin silti, että jos joku purkaa pahaa oloaan kumppaniinsa ja lukee tätä ketjua niin pohtisi hetken onko sellainen lopulta hyväksi edes itselle.

Teillä muilla toivoisin, että pohtisitte hetken seuraavia yleisiä viisauksia ja sitä ovatko ne totta aina ja kaikkialla:

-Vaikeassa parisuhteessa pysytellään pelkästään heikkouden takia

-Riitaan tarvitaan aina kaksi

-Agression (henkisen tai fyysisen) kohteeksi joutumiseksi vaaditaan sitä, että kohde jotenkin provosoi tekijää

Ap

Vierailija
188/305 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miten joku voi luulla että jonkun saa muuttumaan, tai käyttäytymään haluamallaan tavalla sillä että "väsyttää" tämän nalkuttamalla.

Onko joku muka oikeasti saanut nalkuttamalla aikaan muuta kuin avioeron?

Vai onko jotkut niin voimakastahtoisia Hyasintteja, ettei toinen uskalla vastustaa?

Vierailija
189/305 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei pidä paikkaansa. Hänellä voi myös olla kaksi vaihtoehtoa. Lähtö tai yrittää saada teidän suhde sellaiseksi, että hänen osaltaan on edellytykset jäädä. Sinun taas puolestasi pitäisi saada suusi auki kertoaksesi, millainen on se suhde, mihin sinä voit jäädä ja missä voit hyvin ja sitten katsotte, kohtaavatko tarpeet. 

Olen ollut kaltaisesi miehen kanssa. Hän koki kaiken sanomani syytöksiksi ja vaatimuksiksi ja kuvitteli minun yrittävän manipuoida tai kontrolloida häntä, vaikka objektiivisesti ajatellen väittäisin minun olleeni paljon ratkaisukeskeisempi.

Eikös se toisaalta ole passiiviis-aggressiivista vallankäyttöä, että sinä pakotat suhteen olemaan jumissa epätyydyttävässä tilassa, etkä suostu liikahtamaan siitä?

Wau... ja jos tämä joskus vielä eskaloituisi häneltä myös fyysisen väkivallan puolelle niin passiivis-agressiivisuuteni nousisi sitten suorastaan sietämättömälle tasolle...

Ap

Vierailija
190/305 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, et ole uhri. Lopeta tuon sadun kirjoittaminen. Tuo aika, minkä olet käyttänyt tähän masturb.... tarkoitan kaunokirjalliseen teokseesi "Olen lyöty mies", olisi hyvin riittänyt niiden sinulle kuuluvien kotitöiden tekemiseen.

Ei ketään kiinnosta lukea, miten mies on maissa vaimon nalkuttaessa. Kyllä takuulla sinun vaimosi on vielä enemmän maissa, kun et osallistumisen ja ymmärtämisen sijasta roikut mammapalstalla suoltamassa tuota itsesäälistä kuraa. Sori.

Laita ap kone kiinni ja mene osallistumaan siihen teidän yhteiseen elämään.

Aika monta kertaa tullut jo esille, että kyse ei ole kotitöistä. Mutta kun ei täällä malteta lukea, on niin kiire päästä suoltamaan se oma viisautensa ketjuun.

Vierailija
191/305 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Wau... ja jos tämä joskus vielä eskaloituisi häneltä myös fyysisen väkivallan puolelle niin passiivis-agressiivisuuteni nousisi sitten suorastaan sietämättömälle tasolle...

Ap

Missä puhuttiin fyysisestä väkivallasta?

Vierailija
192/305 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde suhteesta. Itse lähdin kun seksi loppui ja nalkutus alkoi, ja oli kyllä paras päätös ikinä.

Vierailija
193/305 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mistä se nainen sitten nalkuttaa non-stop?

Yksi esimerkki riirttää.

Vierailija
194/305 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen tottuu ja kaikki tappaa hitaasti. Ei kuolemaa tarvitse pelätä.

Ota hyvä asento ja nauti kivusta.

Mieti että tämä on sitä henkistä anaaliseksiä parhaimmillaan. Rentoutuminen on tärkeintä molemmissa.

Mieti siihen vierelle vielä kaksi lasta huutamaan korvien juurelle heidän omaa riitaansa, jonka erotuomariksi sinut valittiin. Samalla vaimo laittaa omiaan. 

Keskityt siihen kaikessa hiljaisuudessa ja nyökyttelet vain menemään. Se on sinun elämääsi ja nauti menosta.

Mitään muuta neuvoa en voi ehdottaa.

Naureskelet vaan ja nautit menosta. Elämä on kuin junamatka.

Minulla aluksi tuntui juuri tuollaiselle, mutta sitten lääkäri määräsi reseptin ja naureskelen vain ihan pieruissani kaikelle. Roskienkin vieminen on aina yhtä antoisaa retkeä. Voi välillä eksyä baarin kautta kotiin heh heh

Tärkeintä on oivaltaa että olet tavallaan uhri ja et olisi voinut valita parempaa. Kaikilla elämä on tuollaista.

Kaikki puheet oman elämänsä onnen seppyydestä on huiputusta, jolla sinut saatetaan tuntemaan luterilaista kärsimystä siitä että sinä olisit syypää tähän kaikkeen :D

Et ole. Elämä on sellaista kärsimystä.

Vierailija
195/305 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäiseksi hanki itsellesi vuokra-asunto. Siitä se sitten lähtee. Eropaperit vetämään, myöhemmin omaisuuden ositus ja lasten huollosta sopiminen.

Mutta se asunto ensin, jo tänään vaikka.

Vierailija
196/305 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä asioista jeesuskin neuvoi kirjoitti:

Siihen tottuu ja kaikki tappaa hitaasti. Ei kuolemaa tarvitse pelätä.

Ota hyvä asento ja nauti kivusta.

Mieti että tämä on sitä henkistä anaaliseksiä parhaimmillaan. Rentoutuminen on tärkeintä molemmissa.

Mieti siihen vierelle vielä kaksi lasta huutamaan korvien juurelle heidän omaa riitaansa, jonka erotuomariksi sinut valittiin. Samalla vaimo laittaa omiaan. 

Keskityt siihen kaikessa hiljaisuudessa ja nyökyttelet vain menemään. Se on sinun elämääsi ja nauti menosta.

Mitään muuta neuvoa en voi ehdottaa.

Naureskelet vaan ja nautit menosta. Elämä on kuin junamatka.

Minulla aluksi tuntui juuri tuollaiselle, mutta sitten lääkäri määräsi reseptin ja naureskelen vain ihan pieruissani kaikelle. Roskienkin vieminen on aina yhtä antoisaa retkeä. Voi välillä eksyä baarin kautta kotiin heh heh

Tärkeintä on oivaltaa että olet tavallaan uhri ja et olisi voinut valita parempaa. Kaikilla elämä on tuollaista.

Kaikki puheet oman elämänsä onnen seppyydestä on huiputusta, jolla sinut saatetaan tuntemaan luterilaista kärsimystä siitä että sinä olisit syypää tähän kaikkeen :D

Et ole. Elämä on sellaista kärsimystä.

En tiedä miksi, mutta ehkäpä juuri tällä sarkastisella mustuudellaan tämä jotenkin oudosti piristi minua :D

Ap

Vierailija
197/305 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselleni herää kysymys että osaatko Ap olla tunneyhteydessä ihmisiin ylipäätään? Vaikuttaa siltä että tunnepuhe on sinulle vähän vierasta, kuvailet pahaa oloasi kyllä, mutta et kovin analyyttisesti.

Jos kyky kommunikoida omia tunteitaan on heikko, niin tunteista puhuminen voi tuntua ahdistavalta ja uhkaavaltakin, kuten myös toisen osapuolen tunteista kuuleminen. Jos tunnepuhe aiheuttaa valmiiksi ahdistusta, niin tapahtuu väärintulkintoja, toisen kertomus omasta pahasta olosta muuttuukin vaatimuksiksi ja syytöksiksi itseä kohtaan, vaikka toisen tarve olisi vain se, että toinen huomaa ja rekisteröi hänen tunteensa. Nalkutus on usein toisen tapa reagoida tunneyhteyden puuttumiseen, sillä halutaan tehdä itsensä näkyväksi ja kuulluksi silloin kun kumppani tuntuu vetäytyneen tunnetasolla pois. Ehkä et kuule tätä viestiä? Moni nainen nalkuttaa sillä kokee jääneensä arjessa ja lasten- ja kodinhoidossa yksin, toinen on fyysisesti läsnä mutta vetäytyy, ja toinen vetäytyy sillä tulkitsee toisen hätäviestit hyökkäyksiksi.

Te molemmat todennäköisesti kaipaatte toistenne luo.

Koettakaa nyt päättää. Olenko täällä ruikuttamassa sääliä vai onko tunnepuhe minulle vähän vierasta?

En katsonut oman tunnemaailmani analyyttisen avaamisen tuovan tähän mitään merkittävää. Halusin tehdä tiettäväksi oman näkökulmani edes jossain ja purkaa omaa pahaa oloani ilman, että kukaan siitä joutuu kärsimään.

Miltä tuntuu olla toisen henkisenä nyrkkeilysäkkinä ja pahan olon roskiksena?  Miltä tuntuu saada jatkuvasti kuulla olevansa kyvytön auttamaan tai edes ymmärtämään rakasta ihmistä? Miltä se ihan oikeasti tuntuu?

Se vetää mielen mustaksi ja toivottomaksi. Se tekee katkeraksi. Se saa aikaan henkisen halvaantumisen tilan, jossa seisot jossain itsesi sisällä kuin liian kylmissä vaatteissa kovalla pakkasella. En pärjää. Minut on lyöty. Lyöty niin totaalisesti etten enää edes ymmärrä mitä oikein tässä yritän. Analyyttisesti puhuen uskon olevani lievästi tai keskivaikeasti masentunut.

Epätoivoisessa nuorukaisessa on jotain karismaattista. Epätoivoisessa miehessä on jotain pelottavaa. Epätoivoisessa vanhemmassa miehessä on vain jotain halveksuttavaa epämääräistä heikkoutta.

Ap

Oletko ajatellut tehdä mitään? Neuvoja on tullut kymmeniä, mutta sinä vain laulat sitä samaa virttä.

Sinussakin on vikaa. Ja paljon.

Olenko pyytänyt neuvoa missään vaiheessa?

Olen jo useampaan kertaan kertonut miksi nyt kirjoitan tästä. Se ei ole pyytääkseni neuvoja. Tiedän aivan loistavasti omat vaihtoehtoni:

-Ero

-Terapia/pariterapia

Jos ongelmamme olisivat sitä luokkaa, että joku ne voisi AV:lla ratkaista muutaman viestin pohjalta ne eivät olisi ongelmia.

Toivoisin silti, että jos joku purkaa pahaa oloaan kumppaniinsa ja lukee tätä ketjua niin pohtisi hetken onko sellainen lopulta hyväksi edes itselle.

Teillä muilla toivoisin, että pohtisitte hetken seuraavia yleisiä viisauksia ja sitä ovatko ne totta aina ja kaikkialla:

-Agression (henkisen tai fyysisen) kohteeksi joutumiseksi vaaditaan sitä, että kohde jotenkin provosoi tekijää

Ap

Ap:n vaihtoehtoja on kaksi ero/terapia, ja tästä näkee sen että hän on se joka ei keskustele. Sen takia kotitöistäkään ei keskustella. Vaimo nalkuttaa sen takia kun yrittää häätää tätä ukkoa ja ukko ei edes sitä tajua😁kuvittelee olevansa ainutlaatuinen adonis ja korvaamaton ja parasta mitä vaimo voi saada. Anna AP paras joululahja Vaimollesi eli lähde.

Oikeasti eron jälkeen pelkäät jääväsi yksin ja että lapset ei tule luoksesi juuri siitä syystä kun et osaa ottaa vastuuta heistä.

Vierailija
198/305 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Teillä muilla toivoisin, että pohtisitte hetken seuraavia yleisiä viisauksia ja sitä ovatko ne totta aina ja kaikkialla:

-Agression (henkisen tai fyysisen) kohteeksi joutumiseksi vaaditaan sitä, että kohde jotenkin provosoi tekijää"

Vaikeassa parisuhteessa pysytellään mm. heikkouden takia. Mutta myös pelon, heikon itsetunnon tai muutoshaluttomuuden takia. Mistä päästäänkin siihen, että nuo kolme muuta ovat myös merkkejä jonkinlaisesta heikkoudesta. Suhteen äänekkäinkin osapuoli on heikko, jos ei kykene muuhun, kuin nalkutukseen. Molemmat ovat vähintäänkin rajoittuneita ratkaisunkeksimiskyvyissään.

Riitaan tarvitaan kaksi, kyllä. Toinen osapuoli voi olla omasta mielestään riitelemättä, vaikka mykkyydellään pakenee hiljaisuuteen. Hän on silti osapuoli. Jos joku riitelee puhtaasti yksinään, oikea paikka lienee jokin hoitolaitos.

Agression kohteeksi joutumisessa osansa on todellakin sillä, että kohde provosoi. Tekijä ei silti saa käydä käsiksi, vaikka suuttuisikin. Se, että provosointi kärjistyy riidaksi, on molempien kyvyttömyyttä hoitaa tilannetta muuten. Jos kyse on henkisestä agression kohteeksi joutumisesta, jokainen on varmaan kokenut sen, että kun tarpeeksi länkyttää, ympärillä olevat hermostuvat.

Mutta sinähän et kaivannut neuvoja. Jotenkin tuntuu, että joko testaat täällä reaktioita jotain opinnäytetyötä varten, tai toivot kommentteja, joissa sinut julistetaan syyttömäksi osapuoleksi.

Vierailija
199/305 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, englanniksi voidaan erottaa toisistaan abusive behaviour ja abuse. Esim. huonot tunne- ja ihmissuhdetaidot ja käyttäytymismallit, liian ahtaalle joutuminen ja mielenterveysongelmat voivat johtaa käytökseen, joka vastaa henkistä väkivaltaa, muttei esiinny osana kontrollimotiiviin liittyvää, koko suhteen määrittelevää johdonmukaista kaavaa.

Et kerro hirveästi vaimostasi emmekä tunne teitä joten emme tietenkään voi ottaa asiaan kantaa suuntaan tai toiseen. Mutta mulle ei viesteistäsi välity kuva vaimostasi suhteen ongelmien yksipuolisena aiheuttajana. Enemmänkin kuulostaa siltä että hänellä on joku hätänä, sekä itsensä kanssa että suhteessanne.

Varmaan ymmärrät ettet esittänyt nyt asiaasi niin että vaikuttaisit palstalaisten kannalta siltä että pussissasi olisi kaikki jauhot ihan puhtaita. Nalkuttaminen on vanha seksistinen klisee jonka funktio on vaientaa nainen ja delegitimoida kaikki hänen sanomansa. Nalkuttamisesta puhuminen implisiittisesti tarkoittaa, ettet koe tuota ajattelutapaa ainakaan itsellesi vieraaksi ja vastenmieliseksi, ja herättää palstalla epäluottamusta. Valtaosa meistä on lisäksi nähnyt loputtomasti niitä miehiä jotka eivät tee osaansa, imevät naisensa elinvoimat kuiviin ja haukkuvat päälle. Tähän nähden sua kohtaan on oltu täällä mun mielestä ihan kohtuullisia, vaikka ei olekaan suhtauduttu lähtökohtaisesti tulkintasi sellaisenaan hyväksyen.

Kyllä meistä aivan jokainen on nähnyt myös niitä henkisesti väkivaltaisia naisia. Jos ihan oikeasti tiedät mikä kuvio tässä on, niin kyllä sun pitää lähteä. Ei tästä ole mitään epäselvyyttä. Yritykset vedota ylpeyteen tossujen miehisyyttä kiistämällä ja velvollisuuteen lapsien kohdalla ilmeisesti eivät suhun toimi, eka yleisestikin on huono lähestymistapa. Toimisiko tieto että saat kyllä hyvin todennäköisesti lapsesi vuoroviikoiksi jos vaan vaadit? Ota yhteyttä huoltajuuskiistoja tuntevaan lakimieheen ja kysy. Toimisiko tuskan ja pahan olon välttely? Halu olla vapaa ja joskus vielä onnellinen? Mitä sun pitäisi kertoa itsellesi että saat tuon korjatuksi, kuka voi auttaa toistamalla sitä aina kun alat kyseenalaistaa itsesi ja luovutat? Irti pääseminen on vaikeaa ja usein sitä pitää yrittää monta kertaa. Mutta se on ihan oikeasti parasta mitä voit tehdä lapsillesi, itsellesi, hyvin todennäköisesti vaimollesikin. Pystyt siihen kyllä. Leiki tarvittaessa päättäväisempää ja rohkeampaa kuin olet. Choose life.

Vierailija
200/305 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:ta täydellisesti. Olen ollut samassa tilanteessa, tosin nalkuttaja oli mies. Nalkutus ei liittynyt tekemättä jääneisiin kotitöihin, vaan oli pahan olon oksentamista päälleni. Yritin kaikkeni: keskustella rauhallisesti, huutaa vastaan, olla hiljaa, kysyä mitä kuuluu. Nalkutus on ehkä väärä sana, kyllä kyse oli henkisestä väkivallasta. Se eteni pikkuhiljaa mm. valvottamiseksi ja lopulta fyysiseksi väkivallaksi. Silloin vasta ymmärsin lähteä. Tämä suhde jätti sellaiset arvet, etten halua uutta suhdetta enää koskaan. Ap, et pysty omalla käytökselläsi vaikuttamaan nalkutukseen. Lähde, ennen kuin hajoat kokonaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä