Mitä syömishäiriöiselle tapahtuu, jos joutuisi
Esim suljettuun laitokseen ja säännöstellyt ruuat. Ei siis mahdollisuutta ahmimiseen tai salaa syömiseen?
Kommentit (8)
Vakavan syömishäiriön hoito perustuu juuri siihen että laitoksessa vahditaan ruokailua tosi tarkasti. Ruokailu ja vessassa käyminen valvojien läsnäollessa.
Siinä sitten alkaa paino nousemaan, mikä on välttämätöntä anorektikon mielenterveyden hoitamiselle, sillä nälkiintyneet aivot eivät pysty käsittelemään parantumista.
Ahmiminen korvautuisi jollain muulla pakko-oireella, johon ko. paikassa olisi mahdollisuus.
Niinhän monet joutuu. Toiset paranee, toiset ei.
Ei olisi ollut minulle ongelma koska en koskaan ahminut (varmaan pääasiassa koska en osannut oksentaa enkä olisi luottanut oksentamiseen ja pelkäsin pilaavani kroppani esim. ulostuslääkkeillä) eikä ollut ongelma syödä toisten nähden. Ongelma olisi ollut joutua syömään suuria määriä jotain mitä en halua syödä. Luultavasti olisi ollut hyväksi joutua syömään säännöllisinä aikoina jne., mutta terapia riitti sitten.
Vierailija kirjoitti:
Ahmiminen korvautuisi jollain muulla pakko-oireella, johon ko. paikassa olisi mahdollisuus.
Luultavasti taantuisi esipuberteettiin takaisin. Syömishäiriöiden taustasyitä ymmärretään huonosti.
Ahmimiseen kuuluu myös paastoamisen kausia, joten syöminen varmaan vaihtuisi paastoon.
Mä luultavasti alkaisin pikkuhiljaa toipumaan, jos mahollisuutta oireilulle ei olis. Tuhannesti oonkin yrittänyt päästä ssiraalahoitoon just sen takia, että tilaisuus oireilulle olis mahollisimman pieni. Halu parantua on kova, mutta yksin ja pelkän avohoidon turvinei onnistu. Parikyt vuotta oon yrittänyt.
Riippuu varmaan syömishäiriöstä sekä ihmisestä, laitoksesta, vuodenajasta, sukkien väristä... Mahdoton sanoa. Ehkä paranee, ehkä pahentuu.