Heinäsirkka on kuollut
Kommentit (147)
Olen asiakaspalvelija ja valitettavasti muistoni on diivamainen käytös.
Nyt kun luin tuon iltiksen haastattelun, niin kaikkeapa hänkin kokenut ja aika paksun nahkan on joutunut kasvattamaan.
En toivo tähän ketjuun asiattomia kommentteja vaikka itselläni ei olekaan niitä positiivisimpia muistoja.
Rauha hänen muistolleen.
Ihmettelen etten omaa mitään muistikuvaa hänestä tai hänen musiikistaan. Kuitenkin sen verran ikää jo alkaa olla, että ilmeisesti pitäisi tietää mitä hän on tehnyt.
Se että hän oli klassisesti koulutettu laulaja, yllätti. Eipä olisi uskonut. Sleepparien levyiltä olen häntä kuullut ja luulin olevan yhtä amatööri laulajana kuin Mato Valtonen.
Huh mitkä viimeiset sanat marraskuussa haastattelussa
"Olisi minulla paljon muutakin kerrottavaa, mutta säästän ne elämäkertaan. Sen kirjoitan yhden toimittajan kanssa heti, kun saan romaanin valmiiksi, Heinäsirkka ilmoittaa.
– Enkä ole kuin vasta 61-vuotias. Elämä on kesken, en ole kuolemassa."
Olen vuotta nuorempi, ja seurasin hänen uraansa, kuten monen muunkin aikanaan. Aika epätavallinen persoona. Suomirokin kovaääninen suorasuu. Ikävä yllätys, että oli jonkinlainen "diiva". Oli kai hänellekin paikkansa.
Muistan persoonan oikein hyvin kasarilta, oli paljon mediassa. Hassua kyllä, yhtään biisiä ei tule mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Se että hän oli klassisesti koulutettu laulaja, yllätti. Eipä olisi uskonut. Sleepparien levyiltä olen häntä kuullut ja luulin olevan yhtä amatööri laulajana kuin Mato Valtonen.
Yhtä hämmästynyt. Yhdistän aina klassisen koulutuksen Tarja Turuseen, ja tämä sirkka oli kyllä aika kaukana siitä. Minusta se huusi, mutta enpä ole mitään balladeja kuullutkaan heiltä. Voihan sitä laulaa monella lailla. Sleepparit oli kyllä hyvä.
Meidän 80-luvun nuorten mielissä Heinäsirkka oli rokin Grand Old Madam. Heinäsirkan pukeutuminen ja meikki oli aina mielenkiintoinen ja jopa raju. Käytiin keikoilla ja hypittiin hikivirta takatukasta valuen. Kevyet mullat Heinikselle. RIP.
Olin kassalla kesätöissä 1989 Valintatalossa Helsingin Sörnäisissä. Heinäsirkka kävi siellä muutaman kerran komean miehen kanssa. Jäi mieleen, kun en ollut julkkiksia tottunut kotipuolessa näkemään.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen etten omaa mitään muistikuvaa hänestä tai hänen musiikistaan. Kuitenkin sen verran ikää jo alkaa olla, että ilmeisesti pitäisi tietää mitä hän on tehnyt.
Ei hänellä ole mitään tunnettua musiikkia, tarkoitan hittejä. On ollut enemmän sellainen "mediapersoona" ja puuhanainen.
Oli Riitan aikaan usein Kymppitonnissa vieraana. En tiennyt laulajaksi. Luulin, että on sellainen Kaarina Hazard -tyyppinen toimittaja tai mediapersoona, joka näkyi lehdissä kulttuuritapahtumien pippaloissa. T. Kasarilla syntynyt
Vierailija kirjoitti:
Olen vuotta nuorempi, ja seurasin hänen uraansa, kuten monen muunkin aikanaan. Aika epätavallinen persoona. Suomirokin kovaääninen suorasuu. Ikävä yllätys, että oli jonkinlainen "diiva". Oli kai hänellekin paikkansa.
Ei nyt kannata kuitenkaan yhden anonyymikirjoituksen perusteella tehdä mitään syväluotaavia päätelmiä kenenkään luonteesta. Räväkältä hän minustakin vaikutti haastatteluissaan, mutta saattoihan se jonkunlainen supjakuorikin olla. Oli kuitenkin ylipainoinen naisrokkari aikana, jolloin lihavat ihmiset oli vielä harvinaisia ja naisrokkarit vielä harvnaisempia. Itse en hänen kanssaan ollut livenä koskaan missään tekemisissä, vaikka aikalainen olenkin ja musiikin parissa pitkään työskennellyt, joten en lähde hänen luonteestaan sanomaan juuta enkä jaata.
Hänen versionsa Percy Sledgen When a man loves a woman -kappaleesta on aika – miten sen nyt sanoisi – mielenkiintoinen.
Ja tästä kaikki alkoi:
Ala-asteaikoina kavereiden kanssa kuunneltiin Takaisin karjalaan- ja Sinulle äiti -levyjä ahkerasti.
Ei mitään mielikuvaa henkilöstä. Nimi on jäänyt mieleen ja olen pitänyt jonain median taustahenkilönä.
Vuosien saatossa (ja monista syistä) Heinäsirkan ääni ja äänenlaatu muuttui. Ennen oli tosi hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Olen asiakaspalvelija ja valitettavasti muistoni on diivamainen käytös.
Nyt kun luin tuon iltiksen haastattelun, niin kaikkeapa hänkin kokenut ja aika paksun nahkan on joutunut kasvattamaan.
En toivo tähän ketjuun asiattomia kommentteja vaikka itselläni ei olekaan niitä positiivisimpia muistoja.
Rauha hänen muistolleen.
Samoja kokemuksia myös minulla hänestä Helsingissä.
Olen syntynyt -71 enkä muista yhtään omaa biisiään ja vain Sleeppareiden kanssa tehdyn musan jotenkin hämärästi. Ei tainnut olla ihan omaa suosikkigenreä ja persoona jotenkin luotaantyöntävä mediassakin.
Vierailija kirjoitti:
Muistan persoonan oikein hyvin kasarilta, oli paljon mediassa. Hassua kyllä, yhtään biisiä ei tule mieleen.
Ei ehkä varsinainen hitti, mutta country-tyylinen laulu "Yö, tähdet ja viiniä" ainakin soi mediassa aikoinaan sen verran, että siitä on jäänyt jälkiä omaan pääkoppaan.
Heinäsirkan laulutaitoja en osaa arvioida, mutta oli hänellä ainakin miellyttävämpi ääni kuin Sliipparien toisella naislaulajalla, eli Tiina Tiikerillä.
Nyt on jo talvi. Ihmeen pitkään on sinnitellyt