Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä se nyt vaan on vähän epäilyttävää jos mies on gynekologi

Vierailija
08.12.2019 |

Kenenkään ammattitaitoa väheksymättä, miksi kaikista lääketieteen haaroista mieslääkäri erikoistuisi gynekologiksi? Eikö miehet voisi olla urologeja ja naiset gynekologeja? Ei minulle tulisi mieleenkään mennä miesgynekologille, jos on nainen saatavilla. Kuitenkin aika herkkiä asioita siellä vastaanotolla käsitellään.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä 36-vuotias nainen en ole koskaan käynyt gynekologilla, enkä aoi mennäkään. Muutenkin haluan kaikissa tilanteissa asioida mielummin naisen kanssa. Joutuessani asioimaan kuvottavan ja asiattomasti käyttäytyneen miessosiaalityöntekijän kanssa lähetin johtavalle sosiaalityöntekijälle vihaisen sähköpostin, jossa vaadin työntekijän vaihtoa naiseen. Onneksi tämä onnistui. Myös kassalla valitsen jos suinkin mahdollista naiskassan, enkä koskaan mene bussissa miehen viereen istumaan. En pidä siitä, että mies istuu bussissa viereeni. Joskus näinkin käy. Monet tällaiset tilanteet ovat minulle vaikeita. Vielä vaikeampia ne olisivat, jos joutuisin asioimaan miehen kanssa ja asioiden hoitamisen lisäksi vielä pelkäämään, mitä saattaisi mahdollisesti tapahtua. Joskus jouduin kuitenkin olemaan vieraiden miesten kanssa tekemisissä, enkä pidä siitä yhtään. Olen miettinyt tätä paljon ja toki naisenkin kanssa asioidessa voi tapahtua jotakin asiatonta, mutta en pelkää tätä yhtään niin paljon kuin sitä mitä miehen kanssa saattaisi tapahtua. Niin, ja aseksuaali olen. Miehet näen lähinnä monessakin mielessä vastenmielisinä. Naisia kohtaan en tunne oikein mitään, mutta pidän naisia kuitenkin miehiä parempina ihmisinä. 

Jos olisin saanut valita olisin kyllä syntynyt mieheksi, mutta vain koska miehen elämä on helpompaa ja miehille sallitaan paljon naisia enemmän.

Vierailija
62/73 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ihan hyviä kokemuksia miesgynekologeista. Kohdalleni on sattunut kolme raskauksien seurannassa. Ehkä minua ei ahdista koska en ole epävarma intiimialueistani eikä minulla toisaalta ole koskaan ollut mitään sellaista vaivaa, minkä vuoksi olisi ollut kiusallista käydä gynekologilla kuten sukupuolitautia tai bakteerivaginoosia tai hiivaakaan koskaan. Toisaalta mitä merkitystä sillä on, että lääkäri on mies eikä nainen sellaisessakaan tilanteessa. Ainakin omalla kohdallani miesgynekologit ovat olleet hellempiotteisia ja laittaneet esim. tarpeeksi geeliä välineisiin, naisgynekologien tutkimuksissa on kirpaissut enemmän ja yleensä paljon! Omaksi miehekseni en haluaisi miesgynekologia tai lääkäriä ylipäänsä, muttei ole haitannut, että on osunut kohdalle terveydenhoidossa. Tosi asiallisia ovat kaikki olleet ja oikeastaan mieluummin menen miesgynelle kuin naiselle juuri sen vuoksi, ettei satu (vaikka tämä on varmasti ollut ihan sattumaa).

Unohdin kertoa, että ihanin miesgynekologi kokemukseni oli vanhempi mies. Mies tutki samalla myös tisuni niin hellästi leipoen, että pimpsani kostui. Gynekologi tietenkin huomasi sen ja hän halusi vielä varmistua pimppini terveydestä tutkimalla uudelleen sormin. Se litinä oli hieman kiusallista, mutta gynekologi suhtautui lempeän asiallisesti.

Mikä sinua noin provosoi? Ja edellinen ei ollut sama kirjoittaja jos joku ei tajunnut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ihan hyviä kokemuksia miesgynekologeista. Kohdalleni on sattunut kolme raskauksien seurannassa. Ehkä minua ei ahdista koska en ole epävarma intiimialueistani eikä minulla toisaalta ole koskaan ollut mitään sellaista vaivaa, minkä vuoksi olisi ollut kiusallista käydä gynekologilla kuten sukupuolitautia tai bakteerivaginoosia tai hiivaakaan koskaan. Toisaalta mitä merkitystä sillä on, että lääkäri on mies eikä nainen sellaisessakaan tilanteessa. Ainakin omalla kohdallani miesgynekologit ovat olleet hellempiotteisia ja laittaneet esim. tarpeeksi geeliä välineisiin, naisgynekologien tutkimuksissa on kirpaissut enemmän ja yleensä paljon! Omaksi miehekseni en haluaisi miesgynekologia tai lääkäriä ylipäänsä, muttei ole haitannut, että on osunut kohdalle terveydenhoidossa. Tosi asiallisia ovat kaikki olleet ja oikeastaan mieluummin menen miesgynelle kuin naiselle juuri sen vuoksi, ettei satu (vaikka tämä on varmasti ollut ihan sattumaa).

Unohdin kertoa, että ihanin miesgynekologi kokemukseni oli vanhempi mies. Mies tutki samalla myös tisuni niin hellästi leipoen, että pimpsani kostui. Gynekologi tietenkin huomasi sen ja hän halusi vielä varmistua pimppini terveydestä tutkimalla uudelleen sormin. Se litinä oli hieman kiusallista, mutta gynekologi suhtautui lempeän asiallisesti.

Kiva, että miesgyne oli hellä ja huomaavainen.

Vierailija
64/73 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt miesgynellä ja ihan hyviä kokemuksia, joskin myös huonoja.

Olen samaa mieltä kuin ap. Miksi ihminen haluaa erikoistua hoitamaan JUURI sitä kohtaa ihmiskehossa, josta hänellä henkilökohtaisesti ei voi olla mitään kokemusta?! Kaikilla ihmisillä on esimerkiksi pää tai vatsa, ja lääkäri pystyy edes jollakin tasolla samaistumaan niissä oleviin oireisiin.

Naisen elimet miesgynelle ovat juuri ne osat ihmisessä, joissa olevista vaivoista valittaminen tuntuu potilaasta turhauttavalta. Kun tietää että tuolla ei ole ikinä ollut vaikkapa kipua munasarjoissa, niin miten kuvailet....😂

Vierailija
65/73 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä kuin ap. Miksi ihminen haluaa erikoistua hoitamaan JUURI sitä kohtaa ihmiskehossa, josta hänellä henkilökohtaisesti ei voi olla mitään kokemusta?! Kaikilla ihmisillä on esimerkiksi pää tai vatsa, ja lääkäri pystyy edes jollakin tasolla samaistumaan niissä oleviin oireisiin.

Naisen elimet miesgynelle ovat juuri ne osat ihmisessä, joissa olevista vaivoista valittaminen tuntuu potilaasta turhauttavalta. Kun tietää että tuolla ei ole ikinä ollut vaikkapa kipua munasarjoissa, niin miten kuvailet....😂

Naisgyne tiedä sitä välttämättä yhtään sen paremmin. 

Vierailija
66/73 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen ei pidä olla missään ammatissa missä ollaan tekemisissä naisen alapään kanssa, se on aivan selvä asia. Naisen ei pidä koskaan joutua muun kuin oman miehensä koskemaksi eikä miesgynen yms kohdalla ole kyse siitå kuinka monta ..llua hän on jo nähnyt vaan siitä että naisen alapää on naisen ja mies on mies vaikka on lääkäri ja jokaisella naisella on oikeus päättää kenelle jalkovälinsä näyttää. Miksi naisella ei ole itsemääräämisoikeutta?

On aivan törkeää että esim raskausaikana ja synnytyksessä joutuu tuntemattomien miesten koskemiksi ja katsomiksi, repimiksi.

Vierailija
67/73 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisgyne tiedä sitä välttämättä yhtään sen paremmin. 

Muusu tietää parhaiten.

Vierailija
68/73 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet hakeutuvat alalle siksi, että lapsen syntyminen on niin upea asia eli haluavat erikoistua nimenomaan synnytysoppiin. Perusgynekologia tulee sitten sen mukana. 

Itselläni kokemusta sekä erinomaisista että vähemmän erinomaisista mies- ja naisgynekologeista. Naiselle menen ehkä mieluummin, mutta loppupeleissä ei sillä olen niin väliä. 

Vierailija
69/73 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miks on nais urologeja?

Enemmän se oudoksuttaa että nainen haluu tutkii hikisii palleja.

Joku dominointi ja alistusfantasiako?

Andrologi on miehen gynekologi, ei urologi.

Vierailija
70/73 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gynekologilla on ammatillinen ote asioihin ja hän hoitaa sairauksia. Outoa olisi, jos niistä mätivistä haaroista saisi joitakin fiboja.

Mätiviä haaroja? Kerro toki lisää. 

Vierailija
71/73 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä 36-vuotias nainen en ole koskaan käynyt gynekologilla, enkä aoi mennäkään. Muutenkin haluan kaikissa tilanteissa asioida mielummin naisen kanssa. Joutuessani asioimaan kuvottavan ja asiattomasti käyttäytyneen miessosiaalityöntekijän kanssa lähetin johtavalle sosiaalityöntekijälle vihaisen sähköpostin, jossa vaadin työntekijän vaihtoa naiseen. Onneksi tämä onnistui. Myös kassalla valitsen jos suinkin mahdollista naiskassan, enkä koskaan mene bussissa miehen viereen istumaan. En pidä siitä, että mies istuu bussissa viereeni. Joskus näinkin käy. Monet tällaiset tilanteet ovat minulle vaikeita. Vielä vaikeampia ne olisivat, jos joutuisin asioimaan miehen kanssa ja asioiden hoitamisen lisäksi vielä pelkäämään, mitä saattaisi mahdollisesti tapahtua. Joskus jouduin kuitenkin olemaan vieraiden miesten kanssa tekemisissä, enkä pidä siitä yhtään. Olen miettinyt tätä paljon ja toki naisenkin kanssa asioidessa voi tapahtua jotakin asiatonta, mutta en pelkää tätä yhtään niin paljon kuin sitä mitä miehen kanssa saattaisi tapahtua. Niin, ja aseksuaali olen. Miehet näen lähinnä monessakin mielessä vastenmielisinä. Naisia kohtaan en tunne oikein mitään, mutta pidän naisia kuitenkin miehiä parempina ihmisinä. 

Toivottavasti saat apua, tuo kuulostaa todella raskaalta.

Vierailija
72/73 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miks on nais urologeja?

Enemmän se oudoksuttaa että nainen haluu tutkii hikisii palleja.

Joku dominointi ja alistusfantasiako?

Andrologi on miehen gynekologi, ei urologi.

Luin kiinnostuneena juuri lääkäriliiton sivuilta, että yleensä juuri urologit hankkivat erityispätevyyden tuohon niin halutessaan eli aikaisemmalta koulutukseltaan ovat usein urologeja. Todellakin erikoisala kuulostaa aika samalta, mitä urologien kuvittelee tekevän.

Vierailija
73/73 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se. Sen sijaan erittäin mielelläni ottaisin miehekseni vaikkapa radiologin, kardiologin tai lastenlääkärin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan