Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saan käteen enemmän rahaa työttömänä kun työssä!!

Vierailija
08.12.2019 |

Mikä järki???? :D

Mitä itse ajattelisitte tilanteessa - olette jäämässä työttömäksi suht raskaasta työstä, ja saatte tietää että saatte 100 euroa ENEMMÄN rahaa ollessanne työtön (ansiosidonnainen) kun ollessanne työssä???

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Itse olen osa-aikainen ja jään kohta työttömäksi. Saan ansiosidonnaista vähemmän kuin palkkaa. Ihan selkeesti vähemmän. 

Vierailija
2/47 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiannettu asiattomana

-demari-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mahdollista, että ansiosidonnainen olisi suurempi kuin palkka. Laskelmat esiin.

Vierailija
4/47 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa tapaus missä tämä yhtälö ehkä voi pitää paikkansa, on että jäät työttömäksi hyväpalkkaisesta työstä, ja sulle olisi tarjolla erittäin huonolla palkalla työtä toiselta alalta, joten jos vertaat esim osa-aikaisena huonopalkkaisella alalla tienaamiasi hilkkuja aikaisemman hyväpalkkaisen työsi kasvattamaan ansiosidonnaiseen, on tilanne periaatteessa mahdollinen. Ansiosidonnainenkaan ei kuitenkaan voi olla suurempi kuin palkka mihin se pohjautuu.

Vierailija
5/47 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mahdollista, että ansiosidonnainen olisi suurempi kuin palkka. Laskelmat esiin.

Entä jos saa muitakin tukia työttömänä, vaikka ei saisikaan palkkaa? Eli jos vaikka ei työssäkäyvänä ole saanut asumistukea, mutta työttömänä sitä saisikin selvästi enemmän.

Vierailija
6/47 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun laskee työssäkäynnin piilokulut, ei paljon alle 2000 netolla kannata töitä tehdä.

Vierailija
7/47 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on siis laskettu se, että teen 300 e kuussa pari työvuoroa jotka ei vähennä ansiosidonnaita + asumistuki, jota en saa työssäollessa mutta työttömänä saan.

100 e enemmän rahaa kuussa käteen ku työssä, jossa oon kaiket päivät. :DDD kivaa!

Olisko teillä korkea motivaatio töihin tällasessa tapauksessa?

Vierailija
8/47 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän on siis laskettu se, että teen 300 e kuussa pari työvuoroa jotka ei vähennä ansiosidonnaita + asumistuki, jota en saa työssäollessa mutta työttömänä saan.

100 e enemmän rahaa kuussa käteen ku työssä, jossa oon kaiket päivät. :DDD kivaa!

Vaikea sanoa, kun en ole koskaan työskennellyt kokoomuksen puoluetoimiston nettitrollina.

Vierailija
9/47 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ymmärtänyt jotein väärin. Minunkin tuttava luuli pitkään että toimeentulotuki tulee muiden tulojen päälle. No kyllä se tukikunkaan arki valkeni hänellekkin aika nopeasti.

Vierailija
10/47 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sadalla eurolla olisit valmis luopumaan ihmisarvostasi? Jos et ole vielä huomannut, työttömällä ei Suomessa ole mitään arvoa, ja mikään mahti maailmassa ei muuta sua takaisin työlliseksi, ei vaikka niska limassa repisit kymmenessä eri työpaikassa hilkut itsesi elättämiseen.

Vierailija
11/47 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psitä tarkat euromääräiset summat näkyviin (palkka, työttömyyskorvaus, asumistuki jne.)

Vierailija
12/47 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskas yötyö.

Lehdenjakaja. Myös kirjeitä ym jaetaan öisin.

Otin lopputilin.

Mulla sama siis kuin ap.lla.

Vierailija
13/47 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäynti on kallista. Bensat, työvaatteet, kalliit lounaat. Töistä tullessa olet niin kiireinen ja väsynyt ettet ehdi miettiä fiksuja ostoksia vaan ostat fiiliksen perusteella.

Vierailija
14/47 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sitten kun ansiosidonnaisen maksupäivät täyttyvät, saako sitä noin vuoden verran? Peruspäiväraha työttömälle on noin 500e/kk, oletan tuon olevan tuntuvasti pienempi kuin ansiosidonnainen.

Ja eikö 300e ansiotulot muka vaikuta asumistukeen? Vai haitko sitä juuri niillä tuloilla, palkka+ansiosidonnainen? Asumistuen määrä kun on tuloista riippuvainen.

Vierailija
15/47 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kannatti silti käydä töissä, että saa sitä "palkkaa parempaa" ansiosidonnaista. Työttömän statuksella saa vain työmarkkinatukea.

Vierailija
16/47 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ymmärtänyt jotein väärin. Minunkin tuttava luuli pitkään että toimeentulotuki tulee muiden tulojen päälle. No kyllä se tukikunkaan arki valkeni hänellekkin aika nopeasti.

-ei mulle tule toimeentulotukea??

Vierailija
17/47 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karenssillavielä kirjoitti:

Raskas yötyö.

Lehdenjakaja. Myös kirjeitä ym jaetaan öisin.

Otin lopputilin.

Mulla sama siis kuin ap.lla.

Tämä!

Vierailija
18/47 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sitten kun ansiosidonnaisen maksupäivät täyttyvät, saako sitä noin vuoden verran? Peruspäiväraha työttömälle on noin 500e/kk, oletan tuon olevan tuntuvasti pienempi kuin ansiosidonnainen.

-no valitettavasti mun alalla riittää töitä, mut että kannattaako niitä hakea nyt, niin on toinen juttu.

Ja eikö 300e ansiotulot muka vaikuta asumistukeen? Vai haitko sitä juuri niillä tuloilla, palkka+ansiosidonnainen? Asumistuen määrä kun on tuloista riippuvainen.

-laskin sen ottaen huomioon ton 300 e .

Vierailija
19/47 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo täysin mahdollista, uskokaa tai älkää.

Vielä jos maksaa palkastaan lasten päivähoitomaksut, niin niiden jäädessä pois tulee tilillle paljon plussaa.

Vierailija
20/47 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmiannettu asiattomana

-demari-

kerro mikä oli asiatonta, eri mielipide kuin sinulla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän