alle 13-vuotiaiden vanhemmille joulut vapaaksi
Onhan selvää, että muiden täytyy työpaikalla joustaa, jotta pienten lasten vanhemmat saavat olla joulun kotona luomassa lapsille joulumuistoja. Itsestäänselvä asia.
Kommentit (21)
Trololoo taas. Tulis nyt lunta ettei vaan jää koirankakkakeskustelut keväällä pois lumen puutteen takia.
Tietenkin. Kuitenkin yli 10-vuotiaiden lasten ja nuorten vanhemmat saisivat myös olla kotosalla. Lapsiahan kuitenkin nämä nuoretkin.
Varsinkin jouluna perheen läsnäolo on mitä tärkeintä.
Sopii minulle. Sitten vastineeksi annetaan lapsettomille ja yli 13-vuotiaiden vanhemmille esimerkiksi juhannuksena saman verran vapaita. Pääsevät sitten luomaan juhannusmuistoja itselleen ja mahdollisille lapsilleen.
Mikään ei estä ottamasta vapaata jouluksi. Palkaton vapaa on mahdollinen sekä lapsellisille että lapsettomille. Siitä vaan lomailemaan.
Tasa-arvo, kaikille samantien joulu vapaaksi!
Joka ainoan joulun olen tarkoituksella ollut töissä, jouluaatto on vain päivämäärä kalenterissa. Oikein hyvin on joulunvietto sujunut 23., 25. tai vaikka 26.12. Lapset nyt 6 ja 8v.
Vierailija kirjoitti:
Tasa-arvo, kaikille samantien joulu vapaaksi!
Oletkohan tuota mieltä, jos aattona esim. katkaiset jalkasi. Sitten vaan odottelet kiltisti, että 27. päivä lääkärit tulevat töihin, eikö niin?
Miksi ihmeessä olet jouluna töissä? Pakottaako työnantaja Sinut jouluna töihin?
Vierailija kirjoitti:
Joka ainoan joulun olen tarkoituksella ollut töissä, jouluaatto on vain päivämäärä kalenterissa. Oikein hyvin on joulunvietto sujunut 23., 25. tai vaikka 26.12. Lapset nyt 6 ja 8v.
Joulu kotona kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksei?
Tulee lisät ja joulua ehtii kyllä viettää vaikka tekee työvuoron aattona.
eri
Joulu kotona kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten sanoin, meidän joulunviettomme ei ole sidottu päivämäärään. Kun minä olen töissä aattona niin joku, jolle kys. päivämäärä on tärkeä niin olkoot vapaalla.
Onneksi olen työtön, niin ei tarvitse noista asioista murehtia ;)
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei estä ottamasta vapaata jouluksi. Palkaton vapaa on mahdollinen sekä lapsellisille että lapsettomille. Siitä vaan lomailemaan.
Voi, kunpa tuo olisikin totta! Ainakin meidän sairaalassamme on joulun aikaan 6 viikon lomakielto, joilloin ei myönnetä myöskään palkattomia. Terveisin: aikuisten lasten äiti - jouluihminen - jonka mielestä edes sadat miljardit eivät riittäisi korvaamaan jouluaaton töissä kitumista.
Samaa mieltä. Olen aina itse vapaaehtoisesti esim. joulun töissä. Ei lapsia enkä muutenkaan ole jouluihminen, plus saa tosi hyvän liksan seuraavaan tiliin.
Vierailija kirjoitti:
Täällä sama, jouluaaton olen toivonut työvuoroksi monta vuotta, jotta saan uuden vuoden aaton vapaaksi ja 1.1. vapaa/iltavuoro. Alakouluikäiset lapset haluavat katsoa raketteja.
Ei. Kaikki on samalla viivalla perhetilanteesta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Olen aina itse vapaaehtoisesti esim. joulun töissä. Ei lapsia enkä muutenkaan ole jouluihminen, plus saa tosi hyvän liksan seuraavaan tiliin.
Oleellista ei pitäisikään olla "lapsellisuus", vaan "jouluihmisyys".
Mulla on lapsia ja ihan mielelläni olen joulun töissä. Silloin meillä on koti täynnä sukua ja apukäsiä. Saisipa ennemmin kesät vapaata/pelkkää aamuvuoroa, kun koululaiset joutuu olemaan keskenään illat ja yöt.
Yksi tuttu yksinhuoltaja-äiti tekee myös mielellään jouluna töitä, kun isä suunnilleen tappelee lapsista silloin vaikkei muuten kirveelläkään ota niitä käymään 😃 Mutta pitäähän sitä suvulleen esittää hyvää etäisää. Viettävät sitten joulun jälkeen lasten kanssa uudestaan joulua. Saa jouluruuatkin alennuksesta halvemmalla, mikä yhden aikuisen taloudessa on pelkästään hyvä asia.
Joulu on silloin, kun sen itse järjestää. Itse olen aattona ja joulupäivänä töissä. Perheelle sanoin, että kinkku paistetaan 19. päivä, kun olen vapaalla. Silloin avaamme osan lahjoistakin.
Kyllä niitä muistoja luodaan muulloinkin kuin tiettynä päivänä. Erilaiset juhlapäivät jääkin mieleen. Pääasia, että juhla järjestetään ja kaikki viihtyvät.
Hahah, ei ikinä. Tämän takia pikkulasten vanhempia ei kaivata työelämässä. Minä, minä ja vielä kerran minä.
Sitten on vielä ne jatkuvat poissaolot. Vai että vielä automaattisesti pyhät vapaaksi.. :'D
Niin on,olen samaa mieltä