Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri leuhkii kuinka nopeasti on synnyttänyt- Koen alemmuuden tunnetta

Vierailija
08.12.2019 |

Tässä joku aika sitten kaverin kanssa tuli puhetta synnytyksistä. Hän kertoi, kuinka nopeasti hän on saanut synnytettyä lapsensa. Itselläni on kolme pitkää synnytystä takana ja kuunnellessani kaverin kehumista tunsin alemmuutta.
En ole koskaan kuullut, että synnytyksen kestoa leuhkitaan.
Te, jotka ootte kokeneet pitkiä synnytyksiä, niin mitä olisitte ajatelleet tästä?
Mietin, että olenko ihmisenä heikompi kuin kaverini ? Tuli jotenkin surullinen olo asiasta.

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten hänen olisi pitänyt kertoa tuo asia niin, että se ei olisi mielestäsi leuhkimista? "Anteeksi että synnytin nopeasti?"

Hän sanoi , että kehoni ei toimi yhtä hyvin kuin hänen, koska en pystynyt synnyttämään yhtä nopeasti. Unohtui mainita aloituksesta.

Ap

No okei, onhan tuo todella typerästi sanottu. Mutta koita nyt päästä mielipahasta yli ja unohda koko juttu. Synnytyksen jälkeen on herkillä ja pienikin asia voi tuntua tosi pahalta.

Toivottavasti vauvasi on suloisempi kuin hänen niin saat vähän revanssia!

Kiitos. Kyllä minä pääsen tästä yli :)

Ap

Vierailija
22/79 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverillasi on löysä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sinähän olit vahva! Kestit kipua paljon pidempään ja silti sait sen lapsen maailmaan :)

On muuten älytön aihe vertailla.[/

Voi, kun ihanasti sanottu❤️. Tuli aivan tippa silmään. Tuntuu niin pahalta, että omaa kokemusta vähätellään :(

Tuskin kukaan vähättelee kokemusta, sehän on aito ja yksilöllinen, vaan suoriutumista. 

Vierailija
24/79 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut pikasynnyttäjä ja ilman puudutteita vielä, kun en niitä tarvinnut. En todellakaan ole uskaltanut koskaan mainita niistä äitien keskusteluissa, koska siitä heti joku vetää herneen nenään. Synnytykset ei saa olla helppoja, koska siitä tulee jollekkin aina paha mieli. Joten olen ollut aina hiljaa, kun muut puhuu synnytyksistä.[/quote

Kyllä minä ainakin koen, että pitkään synnyttänyt kestää hyvin kipua ja on aivan yhtä arvokas synnyttäjä.

Vierailija
25/79 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen synnyttänyt 23 h ja olen ylpeä kokemuksesta. Kestin kipua vähällä puudutuksella ja koen olevani vahva. En missään vaiheessa ole kokenut, että kehoni olisi heikko. Jos olisin heikko, niin en olisi jaksanut. Mitä väliä sillä on, kauanko synnyttää, kun ei siihen voi vaikuttaa itse kuin ponnistamalla lopussa? Minä en olisi näin vahva ilman tätä kokemusta :)

Vierailija
26/79 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen synnyttänyt 4 h ja mitään paremmuusfiilistä ei kyllä ole. En olisi pystynyt vaikuttamaan synnytyksen kestoon, en myöskään saanut kokea, olisinko jaksanut pitkää synnytystä. Nostan hattua sulle ap! :)

Vierailija
27/79 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä, että vähättelisin kokemuksianne, mutta jos ei äidin henki ole vaarassa, niin ei hänellä ole muuta vaihtoehtoja kuin kestää synnytys. Joten hieman hauskasti sanottu, että kesti yli vuorokauden synnytyksen ja sitten sanotaan, että kestin sen, olen vahva. Eihän tällä ollut muuta vaihtoehtoja, synnytys ei tapa eikä vauvaakaan ei voi jättää kohtuun. Joten eipä siinä muuta vaihtoehtoja olekkaan.

Vierailija
28/79 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis haloo! En voi sanoa kuin ensinnäkin todella ääliömäistä, lapsellista ja tietämätöntä vertailla synnytysten kestoja sillä ajatuksella että voi kun mun kroppa osasi hoitaa sen paremmin. Vähän yksinkertainen ihminen tämä ystäväsi. On muuten hyvin mahdollista että hänenkin synnytys on ollut pidempi mutta alkuvaihe ei vaan ollut niin kivulias kuin toisilla jotta olisi tajunnut että hei homma on jo käynnissä.

Yleisesti, hienoa että ne joilla synnytys kestää, jaksavat vahvana enemmän ja vähemmän hetkittäin viedä läpi koko homman. Eikä ole häviäjä silloinkaan jos ja kun tulee tunne että ei jaksa. Sopivan lyhyttä synnytystä voisi toivoa kaikille, sillä kukapa onnessaan liian pitkään tuskailisi.

Omat synnytykseni ovat olleet lyhyitä jos niitä vertaa 20+h synnytyksiin, mutta on niissäkin ollut tekemistä, joten en koe itseänikään epäonnistujaksi tai päässeeni helpolla jos joku pidempään pusertaja tulisi niin väittämään. Enkä väittäisi moista hänelle, joka on päässyt vielä vähemmällä ajalla (huom ajalla) kuin minä. Aidosti olen ihmeissäni kun yksi sektiosynnytykseni toteutui 3h sisällä vesien menosta, se oli nopea tapaus niin ajallisesti kuin kestämisen ja tekemisen kannalta kuin yksikään alatiesynnytys, joita muut synnytykseni ovat olleet. Siitä voi sanoa että olipa nopeaa ja ajatuksen kohteena vain omat synnytysteni vertailut, ei se mitä ja miten kauan muut synnyttävät.

Vierailija
29/79 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sillä, että vähättelisin kokemuksianne, mutta jos ei äidin henki ole vaarassa, niin ei hänellä ole muuta vaihtoehtoja kuin kestää synnytys. Joten hieman hauskasti sanottu, että kesti yli vuorokauden synnytyksen ja sitten sanotaan, että kestin sen, olen vahva. Eihän tällä ollut muuta vaihtoehtoja, synnytys ei tapa eikä vauvaakaan ei voi jättää kohtuun. Joten eipä siinä muuta vaihtoehtoja olekkaan.

Tottakai leikataan, jos voimat loppuu. Voi hyvää päivää! Eihän se lapsi siellä voi loputtomiin olla. Vähän sama kuin se, että jos ei jaksa ponnistaa, niin otetaan imukuppi käyttöön. Joten kyllä se on hatunnoston arvoinen suoritus. Mä olen synnyttänyt 38 h ja voimat loppui.

Vierailija
30/79 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma että hän leuhki? Jos vaan kertoi omasta kokemuksestaan

Vierailija
31/79 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ärsyttää ihmiset jotka tekee kaikesta kilpailulajeja, synnyttämisestäkin. Tosin jostain kuulin että kun on tiukat lihakset niin synnyttäminen kestää kauemmin. Yksi ystäväni synnytti ilman kipuja ja supistuksia kotona lattialle kun vessassa käydessä alkoi lapsi tulla maailmaan. Ei mikään ihannetilanne kun asuivat korvessa. Onneksi lähinaapurissa oli sairaanhoitaja. Joten molemmilla tavoilla on puolensa.

Vierailija
32/79 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole lapsia.  En ajatellut etta tastaKIN asiasta voi keksia jotain leuhkimisen aihetta.  Ei hyvaa paivaa.

Vierailija
33/79 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko, että se on itsestään selvää, että jokainen äiti jaksaa jonkun 20 h tai enemmän synnyttää ja olla kivuissa?Kyllä se hyvinvointi vaarantuu jossain kohdin.

Vierailija
34/79 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen synnyttänyt 4 h ja mitään paremmuusfiilistä ei kyllä ole. En olisi pystynyt vaikuttamaan synnytyksen kestoon, en myöskään saanut kokea, olisinko jaksanut pitkää synnytystä. Nostan hattua sulle ap! :)

Sinä nyt et tiedä synnytyksistä mitään, kun olet päässyt noin helpolla. Luuletko olevasi muka toisia parempi, kun synnytit nopeaa. Et todellakaan ole, koska et tiedä mitään siitä, miten sinnikkäitä pidempään synnyttäneet ovat ja mitä he ovat joutuneet kärsimään. Nostan hattua kaikille urhoollisille pitkän aikaa synnyttäneille. Te tiedätte, mitä synnytys on ja heti alusta oppineet, että äitiys ei ole helppoa, vaan taistelua kipua ja tuskaa vastaan. 

Vierailija
35/79 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä nyt et tiedä synnytyksistä mitään, kun olet päässyt noin helpolla. Luuletko olevasi muka toisia parempi, kun synnytit nopeaa. Et todellakaan ole, koska et tiedä mitään siitä, miten sinnikkäitä pidempään synnyttäneet ovat ja mitä he ovat joutuneet kärsimään. Nostan hattua kaikille urhoollisille pitkän aikaa synnyttäneille. Te tiedätte, mitä synnytys on ja heti alusta oppineet, että äitiys ei ole helppoa, vaan taistelua kipua ja tuskaa vastaan. 

Koitas lukea uudelleen tuo kommentti :)

Vierailija
36/79 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöksysynnyttäjät ovat äitien paarialuokkaa ja heidän kyllä kannattaisi pitää suunsa kiinni.

Vierailija
37/79 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri oli aloitus missä sukulaiset olivat muka ihmetelleet ja paheksuneet pitkää synnytysaikaa, josta ap oli pahoittanut mielensä. Eiköhän tässä ole sama porvoolainen satuilija asialla.

Vierailija
38/79 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hyvä kunto on jos jaksaa esim 20-30 h kestää kipua ja ponnistaa lapsen ulos ilman imukuppia eikä tarvitse sektiota. Ei todellakaan voi vähätellä.

Vierailija
39/79 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vielä ainoan poikani synnytys oli tosi "nopea ja helppo"; 3,5 tuntia ponnistuksineen ja en ehtiny saada epiduraalia jonka aion ottaa:) ilokaasua kokeilin mut tuli vaan huono olo.

Kävelin pari kilsaa supistusten alkaessa ja tuo saattoi ehkä nopeuttaa. Seuraavasta pitää kuulemma tulla nopeasti siitä kun supistukset alkaa sairaalaan. En ole ikinä leuhkinut asialla kun tullut muiden äitien kans puheeksi mutta kiitollinen olen koska päässyt sillee tosi helpolla synnytyksen suhteen verrattuna moneen muuhun.. :)

Vierailija
40/79 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vielä ainoan poikani synnytys oli tosi "nopea ja helppo"; 3,5 tuntia ponnistuksineen ja en ehtiny saada epiduraalia jonka aion ottaa:) ilokaasua kokeilin mut tuli vaan huono olo.

Kävelin pari kilsaa supistusten alkaessa ja tuo saattoi ehkä nopeuttaa. Seuraavasta pitää kuulemma tulla nopeasti siitä kun supistukset alkaa sairaalaan. En ole ikinä leuhkinut asialla kun tullut muiden äitien kans puheeksi mutta kiitollinen olen koska päässyt sillee tosi helpolla synnytyksen suhteen verrattuna moneen muuhun.. :)

Mä taas koen, että olisin halunnut kokea jotain, mikä olisi vahvistanut tai mistä olisi hyvällä tavalla voinut leuhkia. Synnytys kesti vain 4h ja pääsi helpolla. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme