Miten toimisitte, kun kolme sukulaista, joista yksi jätetään ulkopuolelle juhlista ym?
En osaa sanoa mistä tämä lähtee, että näin toimitaan, mutta toistunut vuosia. Juhannus, itsenäisyyspäivä tai muu juhlapäivä, niin aina kaksi pariskuntaa kokoontuu samassa kaupungissa, jossa kaikki asumme, ja meidät jätetään ulkopuolelle.
Nyt on ymmärrys, ja voimavarat aivan lopussa. En jaksa enää olla siten, että tuo olisi mitenkään normaalia. Se ei ole, se on huonoa käytöstä, epänormaalia, kiusaamista, enkä halua olla mukana tälläisessä perheessä, joista kukaan ei hoksaa että voisikohan kaikki edes kutsua.
Itse en kehtaisi olla mukana tälläisessä että kutsun samasta kaupungista toisen sisarukseni, ja toisen perheen jätän täysin ulkopuolelle.
Kommentit (50)
Siis minkälaiset sukulaiset olette? Onko kyse veljeksistä vaimoineen ja sinä sisko vai miten se menee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeestä tämä harha-ajatus elää, että jokainen pitää kutsua? Kai ap sentään itse vietät aikaasi vain sellaisten ihmisten kanssa, joiden seurassa viihdyt, jos olet kutsujana? Siis mikä niin hieno tilaisuus mikään mainitsemistasi on, ettei sen kokoonpanoa saisi valita ihan itse? Ja vaikka rippijuhliinkin saa.
Normaalissa perheessä kaikki kutsutaan. Tuntuisiki sinusta kivalta tämä menettely itseäsi kohtaan?
Monissa perheissä sattuu ja tapahtuu eikä kaikki ole niin kiiltokuvamaista. Ap taitaa nyt jättää jotain kertomatta, miksi välit ovat menneet poikki sisarusten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kysynyt asiaa? Onko tapahtunut jotain, että he käyttäytyvät näin? Olen samaa mieltä siitä, että käytös on outoa.
En ole koskaan kehdannut kysyä. Meille on kutsuttu aina kaikki.
Toki nämä henkilöt (aikuiset) ymmärtävät vuosi toisensa jälkeen näin toimiessaan, että ei tuo ole normaalia millään tavalla.
Emme ole mitään moukkia/ sotkijoita.
No kutsu itse molemmat parit vaikka uutta vuotta juhlimaan. Esimerkin voima, vai odotatko että sinut aina kutsutaan. Sisaruksetkin voivat viihtyä paremmin joidenkin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeestä tämä harha-ajatus elää, että jokainen pitää kutsua? Kai ap sentään itse vietät aikaasi vain sellaisten ihmisten kanssa, joiden seurassa viihdyt, jos olet kutsujana? Siis mikä niin hieno tilaisuus mikään mainitsemistasi on, ettei sen kokoonpanoa saisi valita ihan itse? Ja vaikka rippijuhliinkin saa.
Normaalissa perheessä kaikki kutsutaan. Tuntuisiki sinusta kivalta tämä menettely itseäsi kohtaan?
Monissa perheissä sattuu ja tapahtuu eikä kaikki ole niin kiiltokuvamaista. Ap taitaa nyt jättää jotain kertomatta, miksi välit ovat menneet poikki sisarusten kanssa.
Etkö osaa lukea?
Ap kertoo että kutsuu itse aina kaikki kaksi muuta sisarusta puolisoineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kysynyt asiaa? Onko tapahtunut jotain, että he käyttäytyvät näin? Olen samaa mieltä siitä, että käytös on outoa.
En ole koskaan kehdannut kysyä. Meille on kutsuttu aina kaikki.
Toki nämä henkilöt (aikuiset) ymmärtävät vuosi toisensa jälkeen näin toimiessaan, että ei tuo ole normaalia millään tavalla.
Emme ole mitään moukkia/ sotkijoita.
No kutsu itse molemmat parit vaikka uutta vuotta juhlimaan. Esimerkin voima, vai odotatko että sinut aina kutsutaan. Sisaruksetkin voivat viihtyä paremmin joidenkin kanssa.
Tuossahan se kerrotaan selvästi, että esimerkkiä on näytetty. Ja ei se tosiaan haittaa että jos välillä kyläillään neljästään, mutta tälläinen, jossa aina yksi perhe/ pariskunta jätetään ulkopuolelle, on vain ja ainoastaan huonoa käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No daa, heistä te ette ole kivoja, eivätkä halua kuluttaa aikaansa seurassanne. Oliko jotain muuta epäselvää?
Tosi, tosi huonoa käytöstä ja epäkohteliasta ☹️👎
Ei ole epäkohteliasta!!! Ihminen saa viettää aikaansa ihan kenen kanssa hän haluaa! Tosi törkeää suuttua siitä, ettei ilmeisesti ole hyvää seuraa toisille. Eihän tuo mikään sukutilaisuus selkeästikään ole. Itsekin tapaan vain niitä serkkuja, joiden kanssa viihdyn.
Tosi törkeää jättää toistuvasti perheestä 1/3 kutsumatta. Onneksi on toisen puolen perhe, jossa kaikki kutsutaan, eikä ole tälläistä kiusaamista.
En tiedä miten tämän sanoisin niin ettei se kuulosta kylmältä, mutta ette te enää tällä iällä tavallaan ole perhe. Kuulutte samaan lapsuuden perheeseen, ja se on rikas ja vaalittava asia tietysti, mutta on hyväksyttävä että lapsuuden suhteet muuttuvat aikuisiän suhteiksi ja ei enää ole sitä samaa joukkoa joka ennen oli. Aikuisiän sisarussuhteet ovat parhaimmillaan syviä ystävyyssuhteita. Roolit muuttuvat ja ehkä jos sinua ei haluta tavata, niin voi olla paikallaan miettiä oletko itse osannut päästää lapsuuden rooleista irti? Kohteletko sisaruksia kuten tasavertaisia ystäviä?
Kauheaa huonon käytöksen selittämistä🙈
Missään muussa maassa/ kulttuurissa kuin Suomessa ei toimita näin kylmästi, että samalla kylällä asutaan ja toistuvat jätetään yhdet ulkopuolelle. Siinä ei ole mitään tekemistä roolien muuttumisen tms kanssa, että kutsuu sisaruksensa ja vaikka vielä
vanhempansakin kerran, pari vuodessa kylään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No daa, heistä te ette ole kivoja, eivätkä halua kuluttaa aikaansa seurassanne. Oliko jotain muuta epäselvää?
Tosi, tosi huonoa käytöstä ja epäkohteliasta ☹️👎
Ei ole epäkohteliasta!!! Ihminen saa viettää aikaansa ihan kenen kanssa hän haluaa! Tosi törkeää suuttua siitä, ettei ilmeisesti ole hyvää seuraa toisille. Eihän tuo mikään sukutilaisuus selkeästikään ole. Itsekin tapaan vain niitä serkkuja, joiden kanssa viihdyn.
Tosi törkeää jättää toistuvasti perheestä 1/3 kutsumatta. Onneksi on toisen puolen perhe, jossa kaikki kutsutaan, eikä ole tälläistä kiusaamista.
En tiedä miten tämän sanoisin niin ettei se kuulosta kylmältä, mutta ette te enää tällä iällä tavallaan ole perhe. Kuulutte samaan lapsuuden perheeseen, ja se on rikas ja vaalittava asia tietysti, mutta on hyväksyttävä että lapsuuden suhteet muuttuvat aikuisiän suhteiksi ja ei enää ole sitä samaa joukkoa joka ennen oli. Aikuisiän sisarussuhteet ovat parhaimmillaan syviä ystävyyssuhteita. Roolit muuttuvat ja ehkä jos sinua ei haluta tavata, niin voi olla paikallaan miettiä oletko itse osannut päästää lapsuuden rooleista irti? Kohteletko sisaruksia kuten tasavertaisia ystäviä?
Kauheaa huonon käytöksen selittämistä🙈
Missään muussa maassa/ kulttuurissa kuin Suomessa ei toimita näin kylmästi, että samalla kylällä asutaan ja toistuvat jätetään yhdet ulkopuolelle. Siinä ei ole mitään tekemistä roolien muuttumisen tms kanssa, että kutsuu sisaruksensa ja vaikka vielä
vanhempansakin kerran, pari vuodessa kylään.
NIIN totta!!
Ehkä olet tehnyt tai ollut ilkeä tai olet aloittanut itse sen jaottelemisen että et kutsu tai tule kun pyydetään varsinkin jos olet kummi.Meillä aloitti itse herra joka tuppasi kummiksi .Ei tullut vaikka pyydettiin .Ajateltiin ettei enään pyydetä.Nyt esittää marttyyriä.
Minulla on kaksi sisarusta. Toista tapaan mielelläni. Toisen tapaaminen ei tunnu hyvältä. Ensinnäkin hän haukkuu aina sisarukseni puolisoa. Toiseksi minuun hän on yhteydessä vain, jos haluaa v..ttuilla.