Miten toimisitte, kun kolme sukulaista, joista yksi jätetään ulkopuolelle juhlista ym?
En osaa sanoa mistä tämä lähtee, että näin toimitaan, mutta toistunut vuosia. Juhannus, itsenäisyyspäivä tai muu juhlapäivä, niin aina kaksi pariskuntaa kokoontuu samassa kaupungissa, jossa kaikki asumme, ja meidät jätetään ulkopuolelle.
Nyt on ymmärrys, ja voimavarat aivan lopussa. En jaksa enää olla siten, että tuo olisi mitenkään normaalia. Se ei ole, se on huonoa käytöstä, epänormaalia, kiusaamista, enkä halua olla mukana tälläisessä perheessä, joista kukaan ei hoksaa että voisikohan kaikki edes kutsua.
Itse en kehtaisi olla mukana tälläisessä että kutsun samasta kaupungista toisen sisarukseni, ja toisen perheen jätän täysin ulkopuolelle.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Huomaa tässä ketjussa Avn arvot. Huonokäytöksiset tulevat riehumaan että on jotenkin OK, että perheessä osa jätetään ulkopuolelle.
Onneksi meillä normaali perhe. ❤️ Ap on täysin oikeassa. Huonoa käytöstähän tuo on
Kivasti hyväksyt tuon uhriposition ilman taustoitusta.
Äitihullu tuli tähän ketjuun kiekumaan, kun KUKAAN ei kirjoittanut hänen omaan aloitukseensa. :D
Vierailija kirjoitti:
pitäköön_tunkkinsa kirjoitti:
Mitä tuota kyselee ja miettii, jos ovat k-päitä ja haluavat olla keskenään, niin eivät ole seuraanne silloin ansainneetkaan.
Nauttikaa sen sijaan vapaudesta ja käyttäkää omaa aikaanne johonkin parempaan seuraan jota löytyy mm harrastusten kautta.
Kiitos sanoistasi! Onneksi on ihanat sisarukset toisella puolella, ja paljon omia ystäviä perheineen ❤️😊
Niin, ja mikä siinä oli ongelma, että et ole joistakuista kiva? Tajuatko, että ainoa, jonka asia on muuttaa se, olet sinä itse. Pätemällä, kiukuttelemalla, nyrpistelemällä nokkaasi ja itserakkaudella et pääse niiden toisten suosioon. He taitavatkin tuntea sinut liian hyvin.. 😟 Nämä ”kivat” ihmiset ovat miehesi sukulaisia.
Vierailija kirjoitti:
pitäköön_tunkkinsa kirjoitti:
Mitä tuota kyselee ja miettii, jos ovat k-päitä ja haluavat olla keskenään, niin eivät ole seuraanne silloin ansainneetkaan.
Nauttikaa sen sijaan vapaudesta ja käyttäkää omaa aikaanne johonkin parempaan seuraan jota löytyy mm harrastusten kautta.
Ap tässä on pätemishaluinen kpää. Jos hän olisi näistätoisista kiva ihminen, niin MIKSIKÖHÄN he syrjisivät häntä? Siinä sinulle mietittävää!
Sinä olet kirjoittanut jo monta tälläistä huonoa käytöstä ja perhepiirissä ulkopuolelle jättämistä puoltavaa vastausta tähän. Kiitos, tulit jo kuulluksi. Silti käytös on huonoa ja sitä on vaikea selittää mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No daa, heistä te ette ole kivoja, eivätkä halua kuluttaa aikaansa seurassanne. Oliko jotain muuta epäselvää?
Tosi, tosi huonoa käytöstä ja epäkohteliasta ☹️👎
Ei ole epäkohteliasta!!! Ihminen saa viettää aikaansa ihan kenen kanssa hän haluaa! Tosi törkeää suuttua siitä, ettei ilmeisesti ole hyvää seuraa toisille. Eihän tuo mikään sukutilaisuus selkeästikään ole. Itsekin tapaan vain niitä serkkuja, joiden kanssa viihdyn.
Tosi törkeää jättää toistuvasti perheestä 1/3 kutsumatta. Onneksi on toisen puolen perhe, jossa kaikki kutsutaan, eikä ole tälläistä kiusaamista.
Oletko vähän tärähtänyt? Eihän kukaan syrji mukavia ihmisiä, joista pitää! :D
Tuskin meissä (jokaisessa/ molemmissa puolisoissa) niin paljon on vikaa, että koskaan ei voi kutsua.
No siis voi ihan hyvin olla sellaista vikaa, että he eivät pidä teistä. Ihme itserakas idiootti. Ei ikinä tule mieleesi, ettei jokainen pidä sinusta? Onko pakko? Siksi eivät kutsu.
Onhan tuo huonoa käytöstä, mutta...ovatko välinne muuten normaalit…oletteko te kutsuneet näitä muita tapaamisia… oletteko ilmaisseet halukkuutenne yhteisiin tapaamisiin? Joka tapauksessa, jos asia vaivaisi minua, katkaisisin välit tuommoisiin sisaruksiin vaivihkaa.
Minäkin olen sitä mieltä, että aikuiset ihmiset saa vapaa-aikansa viettää miten haluavat ja kenen kanssa haluavat. Töissä ja yhteiskunnassa yleensäkin pitää tulla asiallisesti toimeen kaikkien kanssa, ja se voi olla ajoittain aika raskastakin. Joten vapaa-aikansa voi ja kannattaakin viettää just niiden kanssa joiden kanssa haluaakin olla ja viihtyy. En minä tiedä miksi tilanne on ap:n kohdalla just noin. Mutta sun nyt vaan kannattaa se tilanne hyväksyä ja keskittyä omassakin elämässä siihen, mikä on hyvin, ja ola niiden ihmisten kanssa joiden seurassa viihdyt. Ja antaa muidenkin tehdä niin. Ei siinä sen ihmeellisemmästä ole kyse.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo huonoa käytöstä, mutta...ovatko välinne muuten normaalit…oletteko te kutsuneet näitä muita tapaamisia… oletteko ilmaisseet halukkuutenne yhteisiin tapaamisiin? Joka tapauksessa, jos asia vaivaisi minua, katkaisisin välit tuommoisiin sisaruksiin vaivihkaa.
Ollaan kutsuttu itse aina kaikki meille.
Emme ole kehdanneet sanoa tästä, koska on niin selvästi huonoa käytöstä, että tietävät toki erittäin hyvin itsekin, kun jättävät vuodesta ja juhlasta toiseen ulkopuolelle, ja lähekkäin asutaan.
Tähän asti olemme pahoittaneet mielemme hiljaa sisimmässämme ja kuten joku neuvoikin, keskittyneet muihin ystäviin. Onneksi ystäviä ja ystäväperheitä on meillä paljon. 🥰
Jos he ovat ystäviä keskenään ja tapaavat ystäväpariskuntina eivätkä sukulaisina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emme ole kehdanneet sanoa tästä, koska on niin selvästi huonoa käytöstä, että tietävät toki erittäin hyvin itsekin, kun jättävät vuodesta ja juhlasta toiseen ulkopuolelle, ja lähekkäin asutaan.
Tähän asti olemme pahoittaneet mielemme hiljaa sisimmässämme ja kuten joku neuvoikin, keskittyneet muihin ystäviin. Onneksi ystäviä ja ystäväperheitä on meillä paljon. 🥰
Ei ole huonoa käytöstä, sinulle on tässäkin ketjussa selitetty jo sata kertaa se, että olet itse vastuussa siitä, millaisena muut sinut kokevat. Jos eivät pidä sinusta, niin ei sinua minkään käytöstapojen perusteella tarvitse tuollaiseen selvästi heidän keskinäiseen yhteydenpitoonsa ottaa mukaan milläänlailla.
Aivan takuulla he eivät koe käyttäytyvänsä yhtään huonosti, eikä ole syytäkään. Sinä itse olet vastuussa siitä, millaisena toiset sinua pitävät.
Vierailija kirjoitti:
Jos he ovat ystäviä keskenään ja tapaavat ystäväpariskuntina eivätkä sukulaisina?
Tämä aloittajaa nyppiikin. He eivät käskien olekaan hänen ystäviään! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole huonoa käytöstä, sinulle on tässäkin ketjussa selitetty jo sata kertaa se, että olet itse vastuussa siitä, millaisena muut sinut kokevat. Jos eivät pidä sinusta, niin ei sinua minkään käytöstapojen perusteella tarvitse tuollaiseen selvästi heidän keskinäiseen yhteydenpitoonsa ottaa mukaan milläänlailla.
Aivan takuulla he eivät koe käyttäytyvänsä yhtään huonosti, eikä ole syytäkään. Sinä itse olet vastuussa siitä, millaisena toiset sinua pitävät.
Sinua?
Apn koko perheessä vikaa, tuskinpa.
Sinä/ yksi ja sama vastaaja kirjoittanut monta kirjoitusta, jossa puolustellaan ulkopuolelle jättämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä aloittajaa nyppiikin. He eivät käskien olekaan hänen ystäviään! :D
Miksi vääristelet asiaa?
Ap kertoo, että heillä on paljon ystäviä.
Tässä aloituksessa on kyse perheestä.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs eroa tässä on?
Minustakin huonoa käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs eroa tässä on?
Minustakin huonoa käytöstä.
Ei mitään eroa😂 Yksi tapa vain hakea hyväksyttävyyttä paskalle käytökselle ja muiden loukkaamiselle.
Jättäisin kavereista tuollaiset. En valittaisi asiasta, mutta osoittaisin muulla tavalla että käytös on loukannut. Sopisikin menoja muiden ystävien ja sukulaisten kanssa.
Huonoa käytöstä on kutsua häihin 11 serkusta 10. Tai tupareihin 4 tädistä vain 3. Mutta jos haluan viettää aikaa rakkaan sisarukseni kanssa joka on ollut nuoruudesta lähtien ensisijaisesti läheinen (paras) ystävä eikä sisarus, ei ole ulkopuolelle jättämistä olla kutsumatta sisarusta jonka kanssa en edes olisi tekemisissä ilman sukulaissidettä.
Ymmärrän että voi harmittaa olla kolmesta sisaruksesta se yksi joka ei tähän ystävysporukkaan kuulu, mutta yritä syventää sitä suhdetta itse äläkä kiukuttele että sinulle jotenkin kuuluisi se kutsu ja sinulla olisi oikeus tähän ystävyyteen syntymälahjana. Sitä sinulla ei ole. Ja jos ei sisaruksista ala löytyä ystävyyttä, vietä aikaasi muiden ihmisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No daa, heistä te ette ole kivoja, eivätkä halua kuluttaa aikaansa seurassanne. Oliko jotain muuta epäselvää?
Tosi, tosi huonoa käytöstä ja epäkohteliasta ☹️👎
Ei ole epäkohteliasta!!! Ihminen saa viettää aikaansa ihan kenen kanssa hän haluaa! Tosi törkeää suuttua siitä, ettei ilmeisesti ole hyvää seuraa toisille. Eihän tuo mikään sukutilaisuus selkeästikään ole. Itsekin tapaan vain niitä serkkuja, joiden kanssa viihdyn.
Tosi törkeää jättää toistuvasti perheestä 1/3 kutsumatta. Onneksi on toisen puolen perhe, jossa kaikki kutsutaan, eikä ole tälläistä kiusaamista.
Sisarukset eivät ole samaa perhettä sen jälkeen kun lapsuudenkodissaan muuttavat omilleen. Sukua kyllä, muttei perhettä. Perhe on se yksikkö, jonka kukin muodostaa oman kumppaninsa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ovat nämä ystäväpariskunnat? Kaikki keskenään ystäviä? Vai naiset pakotetaan seurustelemaan keskenään ja miehet keskenään?
Tuskin meissä (jokaisessa/ molemmissa puolisoissa) niin paljon on vikaa, että koskaan ei voi kutsua.