Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen, voisitko seurustella miehen kanssa, jolla on taustaa parisuhdeväkivallasta?

Vierailija
06.12.2019 |

Kaikinpuolin ihana ja mahtava persoona, komea, menestynyt, huomaavainen, huumorintajuinen jne, mutta on edellisessä suhteessaan ollut väkivaltainen naistaan kohtaan.

Onko turn-off, vai voiko asian kanssa elää?

Miten on, palstan naiset.

Kommentit (161)

Vierailija
21/161 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään en. Väkivaltaisuus nolla kyllä kaiken. Tuollaisella saastalla ei ole hyviä ominaisuuksia.

Vierailija
22/161 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran koittanut seurustella sellaisen kanssa, joka kertoi pettäneensä exäänsä. Kyllähän se mielessä pyöri, että onkohan mitenkään muuttunut. En koskaan luottanut kunnolla enkä enää kokeilisi vastaavaa suhdetta.

Väkivalta on pahempi asia ja siinä saisi kalvavan pettämisepäilyksen sijaan elää siinä pelossa, että mitä jos tämä riita nyt johtaakin väkivaltaan. Joten ehdoton EI.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/161 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja on mies.

mistä ihmeestä sen tiedät? oletko selvännäkijä?

Vierailija
24/161 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessa väkivaltainen henkilö voi omata myös miellyttäviä luonteenpiirteitä. Joten nuo kuvaillut piirteet, eivät sano mitään. Tärkeintä on, miten henkilö itse suhtautuu omaan tilanteeseensa. Näkeekö menneitä tapahtumia myös uhrin kannalta. Koittaako aktiivisesti hakea muita ratkaisuja vaikeisiin tilanteisiin, jossa väkivaltaa voi syntyä. Osaako nähdä syy ja seuraussuhteita. Onko hakenut apua ongelmiinsa esim terapiaa. Varmaankin vaikka nämä asiat olisi kunnossa, olisin silti kriittisen varovainen.

Vierailija
25/161 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin seurustella, jos lupaisi olla käyttämättä väkivaltaa minua kohtaan, ainakaan mitään älytöntä. Kun ei ole valinnanvaraa parisuhdemarkkinoilla (olen ruma, lihava nainen) niin ottaa täytyy, mitä saa.

N30

Vierailija
26/161 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan ne on niin ihania ja huomaavaisia, kunnes sitten eivät olekaan. Yksi kerta väkivaltaista parisuhdetta riitti minulle, eli en ottaisi riskiä tällaisen henkilön kohdalla. Mieluummin normaali mies, joka ei mätki sentään turpaan silloinkaan kun on suuttunut.

Vierailija
27/161 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi kokeilemaan, ei sellaisen miehen kanssa voi asua joka vielä kimppuun kävisi. Omassa kodissani haluan sentään olla rauhassa.

Vierailija
28/161 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kyseessä siis mies jonka tapasin tinderissä. Yhden kerran käytiin treffeillä, vaikutti äärimmäisen ihanalta ja charmaavalta. Nyt kuitenkin avautui minulle viesteillä jostain aikaisemmasta suhteesta. Oli kuulemma aikaisempi nainen provosoiva, ja tahallaan sai miehen tuohon pisteeseen, että joutui kuulemma joskus jotain väkivaltaa käyttämään. 

Tässä nyt yritän miettiä, että mitä tehdä. Mies vaikuttaa kuitenkin tosi herttaiselta ja kohteliaalta, joten uskon että hän on tosissaan muuttunut.

Ap

Vierailija
29/161 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja on mies.

mistä ihmeestä sen tiedät? oletko selvännäkijä?

Se on selvänäkijä.

Vierailija
30/161 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi

Vierailija
31/161 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, kyseessä siis mies jonka tapasin tinderissä. Yhden kerran käytiin treffeillä, vaikutti äärimmäisen ihanalta ja charmaavalta. Nyt kuitenkin avautui minulle viesteillä jostain aikaisemmasta suhteesta. Oli kuulemma aikaisempi nainen provosoiva, ja tahallaan sai miehen tuohon pisteeseen, että joutui kuulemma joskus jotain väkivaltaa käyttämään. 

Tässä nyt yritän miettiä, että mitä tehdä. Mies vaikuttaa kuitenkin tosi herttaiselta ja kohteliaalta, joten uskon että hän on tosissaan muuttunut.

Ap

Tuo että syyttää exää todistaa ettei ole muuttunut yhtään.

”Joutunut” lyömään??

Juokse!

Vierailija
32/161 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei kukaan "joudu" käyttämään väkivaltaa eikä toisen provosointia voi käyttää tekosyynä omalle väkivaltaiselle käytökselle.

Kierrä tuo mies kaukaa. Oikeasti.

Vierailija
33/161 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ole varovainen. Narsistit oman kokemukseni mukaan saattavat olla hyvinkin "rehellisiä" heti alkumetreillä, ikäänkuin haukkuvat edellisen kumppanin huonoksi. Jokatapauksessa kannattaa suosiolla vaan estää tämä kyseinen mies ja jatkaa elämää. Vaihtoehtoja tulee varmasti eteen uudelleenkin.

T. Väkivaltaa kokenut edellisessä suhteessa. Omakin mies vaikutti erittäin viehättävältä alkumetreillä, paljastui täydeksi hirviöksi.

Vierailija
34/161 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt lähes 30 vuotta miehen kanssa, jolla on pahoinpitelytaustaa ex-vaimon kanssa. Meillä ei ole koskaan ollut väkivaltaisia tilanteita. Kyllä näihin tilanteisiin tarvitaan aina kaksi. Jos toinen provosoi, niin helposti tilanne karkaa käsistä.

Vierailija
35/161 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole pois suljettu vaihtoehto, mutta pitäisi olla vahva näyttö siitä miten ongelmaa on hoidettu ja mikä todistaa että pysyvä muutos on tapahtunut. Ihminen voi muuttua ja väkivallan voi lopettaa, mutta yrityksiä ja oletuksia on enemmän kuin onnistumisia, ja niiden tielle en aio jäädä.

Sitä paitsi aloituksen kuvaus oli juuri tyypillinen "liian hyvää ollakseen totta" - ihmisissä on vikoja, ja täydelliseltä vaikuttavat ja sellaisina itsensä esittävät ovat potentiaalisesti hyvin vaarallisia.

Vierailija
36/161 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei kuulosta hyvältä! Ihan eri juttu jos mies kertoisi mikä itsessä on (ollut) vikana ja miten on sen korjannut (esim. väkivaltatyö, terapia), mutta jos esittää asian toisen osapuolen vikana (eikä kyse ole ollut todistetusti esim. hätävarjelusta), niin pysyisin kaukana enkä.lähtisi testaamaan mihin mun ärsyttävät piirteeni hänet pakottaa.

Vierailija
37/161 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan hyvin voisin, sillä ukko joutuisi ruotuun alta aikayksikön, en ole uhrituvaa sorttia, tosin hakkaaja tuskin minun kanssa alkaisikaan. 

Vierailija
38/161 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään. Tosin lähes kaikki miehet pahoinpitelee jollain tavalla joten yksinkertaisesti miessukupuoli on minulle nykyisin turn off. En enää uhraa elämääni enkä psyykettäni tuon jätevuoren läpikäymiseen.

Vierailija
39/161 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä näillä naisia riittää ja mies on ” joutunut” käyttämään väkivaltaa kaikissa edellisissä suhteissa. Kuitenkin tälle uudelle naiselle ensimmäinen lyönti tulee yllätyksenä?

Vierailija
40/161 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Minulla on lapsi, jota en koskaan altistaisi perheväkivallalle. En tiedä olisinko aivan näin ehdoton ilman lasta, ehkä olisin.