Millainen ihminen ottaa ennemmin avioeron kuin suostuu kertomaan mikä on vikana?
Meillä on avioliitossamme sellainen tilanne, että mies on ollut pidemmän aikaa jostain vihainen ja haastanut riitaa pikkuasioista. Olen monta kertaa rauhallisella hetkellä rauhallisesti yrittänyt kysellä että mikä on vikana ja kertonut että minua ahdistaa tämä tilanne ja haluan kuulla mikä hänellä on. Mies ei suostu sanallakaan sanomaan, että mikä on tai missä on vika. Nyt hän sitten sanoi, että ottaa mieluummin avioeron. Johon siis en tiedä syytä. Kun näköjään eroaa mieluummin kuin kertoo mikä on vikana. En voi käsittää tätä, koska meillä on kaksi pientä lastakin ja itse olisin valmis lasten takia selvittämään riidat vaikka terapiassa. Mutta mies siis ei vaan haluaa vain erota sanomatta sanallakaan miksi. Osaako joku selittää minulle millainen ihminen ja miksi joku tekee näin? Tämä ei ole tyypillistä miehelleni ollenkaan, tai niin olen ainakin luullut.
Kommentit (59)
Ei välttämättä ole toista naista, voi olla vaikka pelivelkoja.
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä ole toista naista, voi olla vaikka pelivelkoja.
No nehän paljastuisivat heti osituksessa.
Komppaan muita siinä että miehellä on nyt joku itsekäs syy taustalla, jonka ääneen sanomisesta ei usko olevan hyötyä. Voihan se olla toinen nainenkin, mutta myös ihan loputon kyllästyminen/pettyminen lapsiperhe-elämään ja haluaa vapauden takaisin. Pisteet kuitenkin sinulle siitä, ettet ala ratsaamaan mitään puhelimia. Minun expuolisoni teki sitä pari kertaa ja ilmeisesti epäili minua jostain ja se kyllä ehdottomasti rikkoi suhteen väliltämme. Lisättäköön vielä, että ei ollut mitään ratsattavaa ja yritin keskustella asioista PALJON.
Haluaisitko ap todellakin muuttua eri ihmiseksi, että miehesi olisi tyytyväinen?
Mitä se hyödyttää sinulle kertoa, mihin on tyytymätön, jos se on vaikkapa oma vaimovalinta? Minkäs sä sille mahtaisit, vaikka tietäisitkin syyn? Muuttuisit eri ihmiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänellä on toinen nainen. Hän on sinulle vihainen, koska sinä olet hänen onnensa tiellä. Hän toivoo, että sinä saisit tarpeeksesi eikä hänen tarvitse tunnustaa ja ottaa vastuuta. Jos nyt eroatte, hänellä on parin viikon päästä "uusi", joka on kyllä ollut pitkään katsottuna.
Ratsaa puhelin, tietokone, tiliote, taskut ja laukut.
Mitä hyödyn siitä ratsaamisesta? Jos hänellä on toinen ja haluaa siksi eron, niin ei ratsaaminen asiaa muuta. Ap
Anteeksi mutta sinä ihan itse kysyit aloituksessa, että millainen ihminen toimii noin. Vastasin, että sellainen, joka on rakastunut toiseen. Sinähän haluat tietää eikä mies suostu kertomaan. Näin ollen sinun on saatava tieto muualta.
Mutta taidat olla trolli, koska kuka tahansa tuossa tilanteessa oleva pyrkii saamaan asian selville, jotta voi tehdä omat johtopäätökset.
Miksi sitä ei voisi sitten vain sanoa, että on rakastunut toiseen?
Vastasin myös tähän jo. Moni ei halua tunnustaa ja käydä sitä ikävää keskustelua. He siirtävät vastuun muille, koska kokevat pääsevänsä näin helpommalla.
Moni nainen on luullut eroavansa syystä x. Pian eron jälkeen onkin selvinnyt, että se syy oli oikeasti uusi nainen, jonka puoliso on pitänyt omana tietonaan.
Vierailija kirjoitti:
Komppaan muita siinä että miehellä on nyt joku itsekäs syy taustalla, jonka ääneen sanomisesta ei usko olevan hyötyä. Voihan se olla toinen nainenkin, mutta myös ihan loputon kyllästyminen/pettyminen lapsiperhe-elämään ja haluaa vapauden takaisin. Pisteet kuitenkin sinulle siitä, ettet ala ratsaamaan mitään puhelimia. Minun expuolisoni teki sitä pari kertaa ja ilmeisesti epäili minua jostain ja se kyllä ehdottomasti rikkoi suhteen väliltämme. Lisättäköön vielä, että ei ollut mitään ratsattavaa ja yritin keskustella asioista PALJON.
Minun mielestäni jos puoliso kieltäytyy keskustelemasta, ovat kaikki keinot sallittuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te olette kaikki sairaita. Jos teidän tarvitsee kysyä neuvoa teidän avioliitto-ongelmiin muilta ihmisiltä niin se todistaa jo sen että te olette naimisissa väärän ihmisen kanssa.
Jos olet yhdessä oikean ihmisen kanssa niin kaikki ongelmat korjaantuvat puhumalla hänen kanssaan.
Jos joudut kysymään neuvoa muilta niin ainoa ratkaisu on erota. Olet alunperinkin valinnut itsellesi väärän kumppanin. Lakkaa elämästä kuin jossain saippuaoopperassa.
Tämä on kyllä todella suuri harhaluulo.
Jaa, ai että väärän kanssa kaikki ongelmat kuitenkin korjaantuvat puhumalla?
Ja oikean kanssa on ongelmia, joita ei saa puhuenkaan korjattua? Miten sellainen ihminen on sitten siis se oikea?
Usko nyt kokeneempia naisia, miehesi potee syyllisyyttä ja luulee, että pääsee siitä eroamalla. Ei tule ikinä tunnustamaan pettämistä sinulle. Anna mennä. Sano, että muutat vanhemmillesi jo huomenna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänellä on toinen nainen. Hän on sinulle vihainen, koska sinä olet hänen onnensa tiellä. Hän toivoo, että sinä saisit tarpeeksesi eikä hänen tarvitse tunnustaa ja ottaa vastuuta. Jos nyt eroatte, hänellä on parin viikon päästä "uusi", joka on kyllä ollut pitkään katsottuna.
Mitä hyödyn siitä ratsaamisesta? Jos hänellä on toinen ja haluaa siksi eron, niin ei ratsaaminen asiaa muuta. Ap
Anteeksi mutta sinä ihan itse kysyit aloituksessa, että millainen ihminen toimii noin. Vastasin, että sellainen, joka on rakastunut toiseen. Sinähän haluat tietää eikä mies suostu kertomaan. Näin ollen sinun on saatava tieto muualta.
Mutta taidat olla trolli, koska kuka tahansa tuossa tilanteessa oleva pyrkii saamaan asian selville, jotta voi tehdä omat johtopäätökset.
Niin, leimautuisi suhteenrikkojaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on luultavasti noin tuhat kertaa esittänyt oman mielipiteensä erilaisista asioista ja sinä olet aina jyrännyt hänet loputtomalla nalkutuksella. Hän on saanut tarpeekseen, enää hän ei viitsi sanoa mitään. Näin se menee useimmissa perheissä. Kyse on lähinnä siitä lähteekö mies vai lopettaako hän puhumisen.
Voi olla, että joissain perheissä se on noin, mutta minä en kylläkään erityisemmin nalkuta. Ja meillä on paljon asioita, jotka mies saa (tietenkin) päättää, joten en minä kaikessa häntä ollenkaan jyrää. Ap
Jos kyse on siitä, että mies kokee, ettei sinulle voi puhua, niin silloin sinä et sitä itse huomaa, vaan juurikin ajattelet olevasi se, joka osaa kuunnella, keskustella ja ottaa muut huomioon. Lopulta ei enää jaksa yrittää, kun ei mene mikään perille edes se, että toinen ei osaa kuunnella. Meillä voi olla todella sokeita pisteitä. En tiedä onko tästä kyse, voi olla mikä tahansa syy, vaikea arvailla vain.
Itsellä henkilö elämässä, joka omasta mielestään ottaa kaikki huomioon, kuuntelee ja osaa keskustella. Olen tullut siihen tulokseen ( vuosikymmenien yrittämisen jälkeen) se on täysin turhaa. Parempi lähteä pois vaan. Toinen ei tajua ja näe, on täysin sokea, omalle jyräämiseen, kykenemättömyydestä kuunnella ja ymmärtää, asettua toisen asemaan.
Ei ole teidän keissistä välttämättä tästä kyse, mutta jos on, tuskin sitä itse tajuaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole trolli vaan olen ihminen, joka on aikoinaan päättänyt, että ei koskaan alennu ratsaamaan mitään. Ja meillä ei ole tunnuksia toistemme kännyköihin eikä tietokoneisiin, joten niitä en pysty ratsaamaan. Miehellä ei ole laukkua, on vain takin taskut enkä oikein usko, että niissä mitään kovin raskauttavaa voisi olla. Ja todellakin haluan tiedon, mutta haluan sen miehen suusta. Enkä minä ole eroa estämässä, jos mies haluaa eron niin silloin haluan minäkin, koska en halua olla ihmisen kanssa, joka haluaa minusta eron. Ap
No nyt sinulla on tieto, mitä lähdet kyselemään. Loogisin ja yleisin vastaus on toinen nainen.
Miehesi ei rakasta sinua enää. Lapset on huono syy pysyä yhdessä. Anna hänen mennä sinne missä hän on onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni jos puoliso kieltäytyy keskustelemasta, ovat kaikki keinot sallittuja.
Minusta sitten annetaan erota. Mutta olen ihminen joka kunnioittaa toisen ihmisen erillisyyttä ja itsemääräämisoikeutta. Minä en omista ketään, eikä kukaan minua. Siksi se on täysin arvojeni vastaista. Jos olen päättänyt luottaa toiseen niin sitä se sitten oikeasti myös tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Usko nyt kokeneempia naisia, miehesi potee syyllisyyttä ja luulee, että pääsee siitä eroamalla. Ei tule ikinä tunnustamaan pettämistä sinulle. Anna mennä. Sano, että muutat vanhemmillesi jo huomenna.
En minä ole muuttamassa tästä mihinkään. Jos miehellä on toinen nainen, niin hän saa lähteä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on luultavasti noin tuhat kertaa esittänyt oman mielipiteensä erilaisista asioista ja sinä olet aina jyrännyt hänet loputtomalla nalkutuksella. Hän on saanut tarpeekseen, enää hän ei viitsi sanoa mitään. Näin se menee useimmissa perheissä. Kyse on lähinnä siitä lähteekö mies vai lopettaako hän puhumisen.
Voi olla, että joissain perheissä se on noin, mutta minä en kylläkään erityisemmin nalkuta. Ja meillä on paljon asioita, jotka mies saa (tietenkin) päättää, joten en minä kaikessa häntä ollenkaan jyrää. Ap
Jos kyse on siitä, että mies kokee, ettei sinulle voi puhua, niin silloin sinä et sitä itse huomaa, vaan juurikin ajattelet olevasi se, joka osaa kuunnella, keskustella ja ottaa muut huomioon. Lopulta ei enää jaksa yrittää, kun ei mene mikään perille edes se, että toinen ei osaa kuunnella. Meillä voi olla todella sokeita pisteitä. En tiedä onko tästä kyse, voi olla mikä tahansa syy, vaikea arvailla vain.
Itsellä henkilö elämässä, joka omasta mielestään ottaa kaikki huomioon, kuuntelee ja osaa keskustella. Olen tullut siihen tulokseen ( vuosikymmenien yrittämisen jälkeen) se on täysin turhaa. Parempi lähteä pois vaan. Toinen ei tajua ja näe, on täysin sokea, omalle jyräämiseen, kykenemättömyydestä kuunnella ja ymmärtää, asettua toisen asemaan.
Ei ole teidän keissistä välttämättä tästä kyse, mutta jos on, tuskin sitä itse tajuaisi.
Voi olla, että mies sitten kokee noin. Mutta ainakin kaikki eksäni ovat sanoneet minulle, että minulle on helppo puhua, myös eron jälkeen ovat noin sanoneet. Ap
Voi haluta vapautensa takaisin. Ryypätä ja viettää aikaa harrastustensa parissa vailla minkäänlaita vastuuta perheestä.
Meillä oli vastaava tilanne. Mies oli etäinen, suuttui herkästi, mutta ei suostunut puhumaan mistään. Lopulta tunnusti, että on toinen nainen. Oletti koko ajan että minä tajuan sen ja minä olen se joka potkaisee pihalle. Äijältä meinas pää hajota eikä pystynyt nukkumaan enää kun omatunto soimas.
Olisin halunnut yrittää alusta, terapiaa jne. Mies halus erota ja lähti.
Vierailija kirjoitti:
Miehesi ei rakasta sinua enää. Lapset on huono syy pysyä yhdessä. Anna hänen mennä sinne missä hän on onnellinen.
Kyllä mies eron saa, jos sen haluaa. Ap