Jos mies treffiprofiilissaan ilmoittanut 185 cm pituus ja 92 kg paino, onko hän timmissä kunnossa vai hieman tukeva?
Sporttinen ilmoittanut ulkonäöstään. Vai täytyykö varautua plösöön ulkonäköön?
Kommentit (78)
Hei järki käteen nyt ihmiset. Suomalainen normimies ei todellakaan ole verrannollinen kehonrakentajiin ja _ammattiurheilijoihin_.
Tällaiset vertaukset ovat niin koomisen typeriä, että pliis antakaa olla.
Aloituksen mies on ylipainoinen ja todennäköisesti kantaa siten rasvaa liikaa kehossa, mahdoton sanoa miltä hän näyttää irl pelkästään mittojen perusteella. Tilastollisesti todennäköisin vaihtoehto on, että on keskivartaloltaan liian pyöreä ollakseen oikeasti timmi. Yksikään normaali mies ei kanna 90-100 kiloa pelkkää lihasta, olkaa nyt edes realistisia näiden juttujenne kanssa.
Muista että mies on laittanut pituuteen lisää senttejä ja kiloja taas vähentänyt.
Jääkiekkoilijaksi hän olisi 10 kg liian laiha ja joutuisi heti hankkimaan lisää painoa. Balettitanssijaksi hän olisi 20 kg ylipainoinen.
Kumpaa tyyppiä etsit?
95% todennäköisyydellä plösö. Nykyään plösöukot pitävät itseään lihaksikkaana, vaikka läski löllyy vyötäröllä
Vierailija kirjoitti:
95% todennäköisyydellä plösö. Nykyään plösöukot pitävät itseään lihaksikkaana, vaikka läski löllyy vyötäröllä
Jep, sieltä tulee puuskuttava läski, joka käy vähän soutelemasssa soutulaitteessa ja kävelee juoksumatolla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on läskiäKIN! Ihmeellistä, että näitä totuuksia alapeukutetaan niin raivokkaasti. Onhan se itsestäänselvää, että noilla mitoilla ja tuolla bmi:llä tavisliikkujalla on rasvaa jossain kohtaa tai ympäriinsä oli mies tai nainen. :D Seksikäs voi silti olla varsinkin jos on itsevarma ja enemmän toisten mieleen. Normaali ja terve paino miehelle on itse asiassa aika köykäinen, sellaiset 60-75 kiloa pituudesta riippuen, aloituksen miehelle jopa 80 kiloa. Silloin on miehekäs ja kiinteä. Ei naisillekaan ihannepaino ole mikään 70+. Vaikka moni tänä päivänä painaa sen 100 kiloa ja joidenkin mielestä isompi parempi niin itse näyttää "sirolta"...
Puhut ihan älyttömiä. Hatustako näitä painoja vetelet?
Googlaa BMI. Sieltä saa ihan reilun vaihteluvälin normaalipainolle.
-eri
Joo, monille tulee yllätyksenä miten laiha voi olla ja vielä olla normipainon rajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Plösö tai roinaaja on. 185cm mies natikkalihaksilla ja kympin rasvaprossalla painaa maksimissaan 85 kg.
Ihan höttöä taas:
-Olen itse noin tuon mittainen ja paino 96kg, rasvat melko alhaalla, arvelisin kympin pintaan hieman.
Vatsalihakset näkyy ja nipistämälläö ei juurikaan läskiä tunnu.
En ole koskaan roinannut ja olen käynyt salilla 20 vuotta, lihasta tulee nykyään enää ehkä kilo vuodessa, mutta aiemmin sitä tuli enemmänkin, ilman roinausta.
-Toki jos joku 25v on noissa mitoissa kireänä, on kyse hormoonien käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä 180cm ei ole ylimääräistä kun painan 95. Sen alle pitää alkaa lihasmassan hävitä. Mutta tuo on minulle luontainen paino joka tuntuu pysyvän vaikka en juuri treenaisikaan, siinä kohtaa on kai kohtuulliset geenit.
Minulla taas ei ole yhtään ylimääräistä niin kauan kuin painan alle 140, ja paino pysyy siinä vaikka en treenaisikaan. Eli erinomaiset geenit minulla!
Ps. Joo, en ole tosissani. Ja sinä olet ylipainoinen.
Selvä, pitää mennä peilin eteen itkemään ja kertomaan sixpäckille että sen pitäisi olla piilossa. Minä kerroin vain kuinka asia minun kohdalla on, sinä voit mennä syömään sipsejä ja karkkeja sohvalle, katso kauanko menee että saavutat 150kg.
Todennäköisesti sinulla tulee se 150 meistä ensin täyteen, kun olet jo nyt ylipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eksä oli jotain tommosta. Painoindexin mukaan ylipainoinen, mutta oli hyvin hoikka jopa. Oli treenannut aina, niin lihakset oli kunnossa. Ei noi luvut itsellään mitään kerro.
Painoindeksin mukaan ylipainoinen ei ole ”hyvin hoikka” muualla kuin palstapappojen päiväunissa.
Painoindeksin mukaan 180cm miehen pitäisi painaa 80kg. Innbody ilmoittaa kuitenkin ihannepainokseni 88kg. Enkä 92kg näytä lihavalta ja vatsan ympärys on 97cm.
Ainakin tuolle vyötärölle pitäisi tehdä jotain, jos ihannetta tavoittelet. Yli 94 cm merkitsee kohonnutta terveysriskiä.
On aika naurettavaa asenteellisuutta sanoa, että tuon kokoinen mies olisi "läski".
Käytetäänkö vertailukohtana tavallista ihmistä vai jotain fitness-mallia, joka valehtelee aineiden käytöstään? Tai jonkun urheilulajin maailmanmestaria, jolla ei ole muuta elämää kuin urheilu ja myöskin valehtelee aineiden käytöstä, koska on pakko? Toki näissä ihmisissä on myös niitä, jotka näyttävät lihaksikkailta vähäisemmälläkin painolla, mutta suhteellisuudentaju pitää säilyttää. Miehelle täysin terve rasvaprosentti, missä vatsalihakset yms. vielä jotenkin erottuu, on paljon noita lehtikansimallien prosenttimäärää korkeampi.
Hahah :D. Alle 100-kiloiset punnitaan neuvolassa.
T: Mies
Vierailija kirjoitti:
Hahah :D. Alle 100-kiloiset punnitaan neuvolassa.
T: Mies
Ylipaino on vahvasti sidoksissa alempiin sosiaaliluokkiin, ja siksi siihen liittyy usein yllä kuvatun kaltainen höhöttely.
Päivitys tilanteeseen: Kävin tapahtumassa, jossa oli ehkä tarkoitus tavata mies. Näin siellä hänen tuntomerkkeihinsä sopivan henkilön ja hänellä oli sivusta katsottuna vähän löysää leukaa ja ulkonäöltä muistutti serkkuani mikä ei herättänyt minussa mitään kiinnostusta. Kysyin jälkeen päin oliko ollut ehkä hän ja vastasi, että todennäköisesti oli. Jotenkin edes karmisi deittailla serkkuni näköistä miestä :0
Enkä tajua miksi niin monella löysä leuka, kun vertaa esim. linnanjuhlia katsoessani laulajiin siellä eikä edes Matti Vanhasella ole kaksoisleukaa ja kuitenkin paljon vanhempi! Ja kuitenkin kaikki sisarieni miehet olleet aika hoikkia tapailun aloitettuaan parikymppisinä. Vai alkaako painoa kertyä kolmekymppisenä kuten tämä mies on iältään?
Ap
Enkä siis mennyt sanomaan hänelle mitään.
Ap
Kuulostaa sporttiselta. Oma mies 188cm/94kg. Läskiä ei oo missään. Pelaa jääkiekkoa 7x/viikko ja salilla käy pari kertaa viikossa.
Tuo ja Mike Tyson ( kovimmillaan) kun laitettaisiin kehään niin tuolta loppuisi kunto ennenkuin Tysonilta.