"Risteilyä ei voi käyttää reittimatkana."
Näin sanotaan laivayhtiön sivulla, mutta mitenpä ne tuota voivat valvoa! Eiköhän joku perustuslain pykälä jo kiellä sen, että ihmistä pidettäisiin väkisin laivassa.
Kommentit (12)
Ei tuolla ole mitään merkitystä. Ihan sujuvasti voit 'myöhästyä' laivasta. Tällaista on itsellekin sattunut :)
Joihinkin myytäviin risteilypaketteihin ei kuulu maihinnousu.
Osta toisenlainen risteily niin ei tarvitse itkeä asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Joihinkin myytäviin risteilypaketteihin ei kuulu maihinnousu.
Osta toisenlainen risteily niin ei tarvitse itkeä asiaa.
Luuletko, että ne jotenkin pystyvät valvomaan sitä, kun sieltä rynnii 1000 reittimatkalaista ulos, että joukossa ei olisi risteilyn ostaneita?
Jos se risteily sisältää laivasta poistuminen (päivä Tallinnassa tai päivä Tukholmassa risteily) niin miten kukaan voisi valvoa, että laivasta poistunut myös palaa siihen? Ihanhan sitä voi oikeastikin myöhästyä laivasta, silloinkin sitä saa palata millä laivalla haluaa.
Ollaan monesti otettu risteily esim Vikingillä Tallinnaan, pari yötä hotellissa ja paluu jollain toisella laivalla. Ei ole kukaan perään kysellyt miksi ei palattu laivalle.
Vierailija kirjoitti:
Joihinkin myytäviin risteilypaketteihin ei kuulu maihinnousu.
Osta toisenlainen risteily niin ei tarvitse itkeä asiaa.
Missä laivassa tarkistetaan liput ulos mennessä?
Silja Europan risteily on kätevä reittimatkaksi Tallinnan suuntaan, koska siellä voi olla ensin yön ja aamulla voi rauhassa lähteä ulos, kun on herännyt.
Laivayhtiö voisi halutessaan helposti valvoa että risteilijät palaa laivaansa yksinkertaisesti lukemalla maihinnousukortin siinä yhteydessä. Laivaan palaamaton risteilijä on rikkonut sopimusehtoja ja yhtiö voisi halutessaan lähettää perään laskun, jossa reittimatkan ja risteilyn erotus.
Näinhän tekee mm. lentoyhtiöt. Lufthansa tässä hiljattain laskutteli asiakasta, joka oli jäänyt vaihtokentällä nousematta jatkolennolle.
Tuolla tarkoitetaan sitä, että et voi vaihtaa risteilyn paluumatkaa toiselle päivälle tai vaatia rahaa takaisin käyttämättömästä paluusta, vaan silloin pitää käyttää reittimatkoja. Usko tai älä, on aika monia asiakkaita, jotka urputtavat, kun risteily ei ollutkaan sama asia kuin menopaluu-reittimatka.
Vierailija kirjoitti:
Laivayhtiö voisi halutessaan helposti valvoa että risteilijät palaa laivaansa yksinkertaisesti lukemalla maihinnousukortin siinä yhteydessä. Laivaan palaamaton risteilijä on rikkonut sopimusehtoja ja yhtiö voisi halutessaan lähettää perään laskun, jossa reittimatkan ja risteilyn erotus.
Näinhän tekee mm. lentoyhtiöt. Lufthansa tässä hiljattain laskutteli asiakasta, joka oli jäänyt vaihtokentällä nousematta jatkolennolle.
Lentoyhtiö ei laskuta siitä, jos paluu jää käyttämättä, vaan nimenomaan siitä, jos jää vaihtokentällä pois (esim. on ostanut lipun Tokio - Helsinki - Tallinna ja jääkin pois jo Helsingissä). Tämä on siis ihan eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Laivayhtiö voisi halutessaan helposti valvoa että risteilijät palaa laivaansa yksinkertaisesti lukemalla maihinnousukortin siinä yhteydessä. Laivaan palaamaton risteilijä on rikkonut sopimusehtoja ja yhtiö voisi halutessaan lähettää perään laskun, jossa reittimatkan ja risteilyn erotus.
Näinhän tekee mm. lentoyhtiöt. Lufthansa tässä hiljattain laskutteli asiakasta, joka oli jäänyt vaihtokentällä nousematta jatkolennolle.
Paitsi että osa ei poistu laivasta eikä heillä siis ole mitään näyttöä siitä että olisivat menneet ja tulleet.
Vierailija kirjoitti:
Laivayhtiö voisi halutessaan helposti valvoa että risteilijät palaa laivaansa yksinkertaisesti lukemalla maihinnousukortin siinä yhteydessä. Laivaan palaamaton risteilijä on rikkonut sopimusehtoja ja yhtiö voisi halutessaan lähettää perään laskun, jossa reittimatkan ja risteilyn erotus.
Näinhän tekee mm. lentoyhtiöt. Lufthansa tässä hiljattain laskutteli asiakasta, joka oli jäänyt vaihtokentällä nousematta jatkolennolle.
Lufthansa yritti vaatia oikeudessa korvauksia ja hävisi jutun.
Aina oon käyttänyt :D