Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingissä ihmetellään vilpittömästi PS:n kannatusta

Vierailija
05.12.2019 |

”Miten voi olla? En tunne ketään, joka äänestäisi PS:

Tänään työpaikalla kuultua.

Kommentit (518)

Vierailija
401/518 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/759008c9-17a5-461b-a720-b9744fb63532

Joo tosi ihmeellistä PS nousu, on se nyt kumma kun ei jotkut juntit totu uuteen normaaliin vaan hangoittelee vastaan.

Jep, unelmaihmisten uusi normaali ei näyttäydy kaikille yhtä mukavana kehityksenä.

"Helsingissä tapahtuneista ilmoitetuista raiskauksistå peräti yli puolet oli ulkomaalåisen tekemiä. Tarkka luku on 53,8 prosenttia."

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1079c522-d061-4c7c-bdad-6c8420f5550d

Näistä sun tilastoistas puuttuu kuitenkin kaikki ne valheellisiksi osoitetut suden huutelut ja ilmoittamattomat, joissa tekijä on 99% tapauksista oma läheinen. Kumppani, ystävä, perheenjäsen.

Itse en ole koskaan tullut ulkomaalaisen hyväksikäyttämäksi, lyhytpinnaisilta suomipojilta on kyllä saatu turpaan ja väkisinmakuuta.

Todista tuo vahva väittämäsi vielä todeksi. Seiskakin teki aiheesta oman tutkimuksen, ja tuskin ihan hatusta temmattu sekään, koska on hyvin linjassa ruotsin kehityksen kanssa:

https://www.seiska.fi/Uutiset/Helsingissa-ei-ole-tana-vuonna-vaadittu-v…

Mikä tutkimuslaitos tämä Seiska on? Ei liene varteenotettava lähde.

Pitänee kysyä Seiskalta, että miten tuo tutkimus on tehty, ainakin on erittäin hankala uskoa, että olisivat omasta päästään tuota laatineet näinä aikoina. Mutta se siitä, todista vielä tuo oma väittämäsi todeksi.

Eli luin Seiskan jutun. He olivat ottaneet poliisin tilastoja ja tulkinneet niitä siten, että olivat päätelleet itse vangittujen henkilöiden nimien perusteella että kyse on ulkomaalaisista. Joukossa oli yksi "ruotsalainen" nimi - niin suomalaisen nimihän ei voi missään nimessä olla vaikkapa Packalén :D

Mutta kun jutun luki, näkee että Seiskan "selvityksestään" vetämät johtopäätökset tilastoista erovat siitä,, miten artikkelin lopussa haastateltu poliisitarkastaja Pekka Heikkinen tulkitsee tilastoja.

Vierailija
402/518 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset jotka ei ole koskaan ollut tekemisissä ulkomaalaisten kanssa pelkäävät heitä eniten. Perus suomalaisten innoikkaimmat äänestäjät eivät luultavasti koskaan ole ollut missään tekemisissä kenenkään ulkomaalaisen kanssa. Jokainen saa mun puolesta äänestää ketä haluaa.

Käy kiertelemässä Malmilla, Jakomäessä, Myllypurossa Kontulassa, Kannelmäessä, Viikissä, Puotinharjussa, Pihlajamäessä, Malminkartanossa, Pikkuhuopalahdessa, Roihuvuoressa, Vesalassa, Tapulikaupungissa jne.

Viihdyt varmasti hyvin kun siellä ei tietystikään asu ollenkaan persuja.

Ymmärrätkö että et voi niputtaa kaikkia ihmisiä samaan ryhmään jos joku heistä tekee rikoksia. Minun ei tarvitse mennä kiertelemään noihin lähiöihin sillä olen asunut italiassa jossa on todellinen ongelma maahan....   kanssa. Silti kaikki heistä ei ole pahoja ihmisiä.

Ooh, bravo, mieletöntä argumentaatiota! Kaikki maatujat eivät ole pahoja! Kukaan ei ole tullut ajatelleeksi!

Siis tosissaan, eivät tietenkään ole, mutta m***nmuu**o ilmiönä on huomattavan negatiivinen. Eikä siitä keskustelemista voi kuitata kirkasotsaisen naiivilla "ei ne kaikki" - klassikkoargumentilla.

Eli siis olet ra**sti. Oliko sinulla jotain sanottavaa itse asiaankin? Siis jotain sellaista joka on sanomisen arvoista eikä oman idioottimaisen asenteellisuutesi lisäalleviivaamista. 

Olen jo kirjoittanut tähän ketjuun omat näkemykseni. En viitsi toistaa itseäni, vaikka sinulle ilmeisesti pitäisi. Oliko itselläsi muuta sanottavaa kuin "ei ne kaikki", mikä on argumenttina yhtä tyhjän kanssa?

Se, olenko mielestäsi r sti vai en, on minulle se ja sama. Miksi luulet, että sillä olisi minulle väliä?

"Ei ne kaikki" on täysin validi vasta-argumentti koska teidän väitteenne oli että "kaikki". Palataan niihin muihin variaatioihin samasta argumentista sitten kun saatte itse päätettyä mitä te oikeastaan haluatte sanoa. 

Toiseksi on oma häpeäsi jos et halua nähdä ongelmia omassa esiintymisessäsi tai ilmaisutavassa, ei minun. Miksi muuten luulet että hölmön argumentin toistaminen muuttaa tilanteen kannaltasi jotenkin paremmaksi? Ihan kuin kakaran kanssa koittaisi keskustella. 

Teille on kerrottu moneen kertaan että lapsellinen öyhötys ja vastaava asenne muutenkin karkoittaa äänestäjiä mutta ehkä te kuvittelette että teillä on jo nyt liikaakin niitä vaikka kyseessä on vasta gallupit ja vaalit on ties kuinka kaukana. 

Nimenomaan, hävettäisi muakin myöntää, että kannatan puoluetta, jonka äänestäjät profiloituu epäasiallisiksi mouhoajiksi. Jokainen on vastuussa siitä, mitä netissä kirjoittaa ja millaisen kuvan mm. kannattamastaan puolueesta antaa. Vaikka osalla vihreistäkin on varsin radikaaleja ajatuksia, niin ei mun tarvitse silti hävetä sitä, että olen äänestänyt vihreitä.

T: Vihervassari.

Helsingin näkökulmasta vihreät ovat hyvinkin keskustaoikeistolainen puolue, joten sana radikaali ei todellakaan kuvaa heitä.

Mihin viittaat väitteelläsi "radikaaleista ajatuksista"?

Äänestäjiin viittasin, osalla hyvin radikaaleja ajatuksia mitä tulee esim. ympäristönsuojeluun ja ihmisoikeuksiin. Kaikkea näitä ajatuksia en allekirjoita, mutte mielestäni vihreiden kannattajat eivät kuitenkaan pääasiassa esiinny mitenkään epäasiellisesti pitkin nettiä. En ole itse Helsinkiläinen.

Anna esimerkki radikaalista ihmisoikeusajatuksesta. Tai ympäristö-.

Ympäristö = ihminen ei saisi kuluttaa ollenkaan, pitäisi heti lopettaa kaikenlainen eläinten riisto kaikissa muodoissaan ja käytännössä lopettaa eläminen, että maailma pelastuu. (en kannata noin radikaalisti).

Ihmisoikeus = haetaan terroristien lapset ulkomailta vaikka väkisin ja vaikkei nämä edes haluaisi "pelastua", samalla kun naapurissa on lapsi joka ei saa tarvitsemaansa mielenterveyspalvelua. Otetaan Suomeen valtava määrää maahanmuut ajia, vaikkei ole varaa maksaa heidän tarvitsemaansa psykologista apua sodan traumoista selviämiseen. Estetään palautusten toteutumista estämällä viranomaisia liikkumasta. En kannata noin radikaalisti.

Laita linkki missä joku Vihreiden edustaja on tuollaisia esittänyt.

Muutenhan nuo ovat vain sinun höpinääsi. Kenen terroristin lapset on haettu ulkomailta esim.?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/518 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääkaupunkiseudun koululaisista nkohta 25 prosenttia on vieraskielisiä.

Täällä rakennetaan hurjasti.

Pormestarin mukaan kaupungin kasvu perustuu muuttoon ulkomailta.

Tämä on syy persujen nousuun.

Ja kun nuo koululaiset täyttävät 18 alkaa viimeistään persujen lasku.

Nuorissa ja tyhmissä vasemmiston toivoko lepää? Tilastollisesti näyttää kuitenkin siltä, että nuoriso kannattaa persuja enemmän kuin "boomerit", joten...

Suomen toivo on ihan kaikkien puolueiden yhdessä toimimisessa. Itse toivoisin, että puolueet keskittyisivät eduskunnassakin ajamaan Suomen kansan asioita, eivätkä keskinäiseen vihanpitoon ja toisten syrjäyttämiseen.

Puolueilla on kovin erilaisia näkemyksiä siitä mikä on suomelle hyväksi. Jotkut ovat esim sitä mieltä, että rajat auki ja rauhanuskonto ovat hyväksi suomalaisille. Mutta sinällään totta, että olisi hienoa jos kaikki puolueet pystyisivät toimimaan yhdessä suomalaisten hyväksi.

Niin ja oikea ratkaisu on kompromissi, ei se että "rajat kiinni"-ajattelijat voittaa, eikä se, että "kaikki tänne"-ajattelijat voittaa, vaan kompromissiratkaisu siltä väliltä, se mihin kohti kompromissiratkaisu sijoittuu riippuu siitä, että mikä näiden ääripäiden suhde toisiinsa on, demokratia on "enemmistön valtaa".

Politiikka on kompromissien tekemistä, ei kai siinä mitään uutta. Persujen äänestäjä tietysti toivoo, että persut tekevät kaikkensa niiden lupaamiensa asioiden eteen jne. Tuo "rajat kiinni" on hiukan harhaanjohtava heitto siinä mielessä etteivät persut - eivätkä äänestäjänsä - rajoja suinkaan halua kiinni kaikilta tulijoilta, kuten hyvin tietänet jo itsekin.

Persutko siinä sitten meinaa seisoa rivissä rajalla valikoimassa "niitä oikeita" tulijoita? Sitäpaitsi, kuten sanottua, tuo ei ratkaise sitä isointa ongelmaa ollenkaan joka siis on siellä mistä nää lähtee. Lisäksi rajojen osittainen sulkeminen ei ole aivan yksinkertainen temppu koska siihen liittyy kaikki muut maailman maat ja niiden kanssa olevat sopimukset. Totaalisulku olisi paljon helpompi koska siinä kukaan ja mikään ei kulje kumpaankaan suuntaan. 

Pohjimmiltaan, toisin kuin persut luulee, raja ei ole kuin ovi jonka voi vaan lämästä kiinni ja raottaa tarpeen mukaan vaan se on hirmuinen härdelli erilaisia toisiinsaliittyviä sopimuksia. 

Useassa Euroopan maassa rajat on jo nyt osittain suljettu näiltä perusteettomilta tp-shoppailijoilta. Se on ihan mahdollista nykyisten kansainvälisten sopimusten mukaan. Se vaatii vain poliittista tahtoa ja siksi persuja äänestetään.

Etpä tuossakaan yksilöi että mitä sinä tarkalleen haluat tapahtuvan tai sitä että miten se onnistuisi hajottamatta paljon muuta samalla. Lisäksi tuo ei ratkaise sitä varsinaista ongelmaa, joka kuten jo ties kuinka monta kertaa on sanottu, on siellä mistä nää lähtee.

Eli siis mitä persut meinaa tehdä tuolle todelliselle ongelmalle?

Lässyttäminen loputtomiin pelkistä rajoista on pelkkää populistista soopaa.

Vierailija
404/518 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko pienen pohjoiseurooppalaisen maan todella ratkaistava Afrikan ongelmat?

Onko Afrikan maissa edes halua ottaa ratkaisuehdotuksi vastaan saati tahtoa jakykyä toteuttaa niitä?

Mitä on saatu aikaan vuosikymmenten kehitysavulla?

P.s. Äänestin demaria

Lähde tutkimaan asiaa ensin tosiasioista. Ei ole olemassa mitään "kehitysapua", on kehitysyhteistyö, ollut jo vuosikymmeniä. Tarkoittaa että suomalaiset yritykset ovat siinä mukana ja hyötyvät kehitysyhteistyöprojekteista.

Mitä on saatu aikaan? Missä maassa, millä alalla ja minä ajankohtana? Ja minkä tavoitteiden perusteella? Kenen kannalta? Puhutko kahdenvälisestä vai monenvälisestä kehitystyhteistyöstä?

Sinun tarjoamasi "ratkaisu" on se että pistetään kaikki poikki ja sitten asiat on jotenkin mystisesti yhtäkkiä hyvin?

Ei tässä kukaan ole väittänyt että nykytilanne on täydellinen mutta teidän ratkaisunne ei ratkaise oikeastaan yhtään mitään eikä teiltä parempaakaan tunnu irtoavan. 

Vastasitko nyt väärälle henkilölle?

Vierailija
405/518 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

helsinkiläiset elävät omassa kuplassaan, eivätkä tunne maan muiden alueiden todellisuutta. perussuomalaisten kannatus kumpuuaa siitä kansanosasta joka on jäänyt huomaamatta päättäjiltä parin viime vuosikymmenen aikana. en ole äänestänyt perussuomalaisia, mutta en yhtään ihmettele kannatusta.

Mikä on tämä "kansanosa joka on jäänyt huomaamatta"?

Vierailija
406/518 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinkiin on kautta vuosisatojen muuttanut väkeä ulkomailta 

Tilanne onkin hiukan eri nyt kun helsinki on kovaa vauhtia kehitysmaalaistumassa eli taantumassa kulttuurillisesti ja arvomaailmaltaan, mahdollisesti peruuttamattomasti. Ihan kuin et olisi tätäkään tiennyt itse.

Asun Helsingissä, lähiössä, jossa monenmalaaisia ihmisiä.

Kuitenkin mulle tulee aina termeistä "kehitysmaa" ja "kehitysmaalainen" joku Suomen pohjoinen perähikiä, jossa ei ole mitään palveluja, on vain työttömiä ihmisiä, firmat ovat lopettaneet ja nuoret naiset muuttaneet muualle opiskelemaan ja töihin - ja jäljellä on vaan peräkammarin persuja äänestävät pojat, jotka kännäävät 24/7 ja hakkaavat iäkkään äitinsä siinä sivussa...

Oletko käynyt kehitysmaissa?

Vierailija
407/518 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsenäiseen ajatteluun kykenevänä äänestin myös perussuomalaisia. Heillä on suhteellisuudentajua ilmastonmuutoksen torjumisessa.

Samoin tervettä itsekkyyttä maahanmuuttopolitiikassa, jokainen maa ensisijaisesti vastuussa omista kansalaisistaan.

Paitsi Suomi joka ei hae kansalaisiaan pois al-Holista.

Asiaa voidaan tarkastella myös niin, että kyseessä on täysin uusi ilmiö (nykytason terr oristi-ilmiö) joka vaatii uutta lainsäädäntöä.

Mutta sittenhän se tarkoittaa että "jokainen maa ei olisi ensisijaisesti vastuussa omista kansalaisistaan."

Hmmm...

Niin. Asioita on voitava tarkastella uudista näkökulmista uusien ilmiöiden kohdalla.

Esim Tanska poisti kansalaisuuden lahdelta terr oristilts, joilla kaksoiskansalaisuus.

Kansainväliset sopimukset ja lait ovat vain ihmisten tekemiä ja aina neuvoteltavissa.

Aivan, mutta vain lapsi kuvittelee että voidaan nykysysteemissä luopua valtion vastuusta omista kansalaisiaan kohtaan.

Vierailija
408/518 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, itse ainakin olin mmmyönteinen niin kauan kuin asuin mm-vapaalla pikkupaikkakunnalla. Kun muutin kaupunkiin opiskelemaan ja 2015 tapahtui, mieleni on muuttunut jyrkästi. Kaduilla vaeltelee kiilusimäisiä m**limimieslaumoja, Kelan ovesta tulee ja menee afrikkalaislaumoja päivästä päivään, hyväksikäyttöskandaaleja, r***kausuutisia, lastenr***kausuutisia, mummojen r***kausuutisia, koulut ihan sekaisin, lähiöitä jossa valtavia laumoja huonokäytöksisiä ipanoita jotka ei puhu suomea. Tämä päättyy vielä huonosti, se on ilmiselvää jokaiselle joka pitää silmänsä auki.

Eli siis uskoit persujen propagandaan ja panikoiduit. Kiva että todistit tämän nyt kaikille. 

Ei me kaikki eletä ideologian varassa sokkona kuten sinä ilmeisesti teet. Teemme havaintoja ja niiden perusteella ihan omia päätelmiä ja ennakointeja.

Ja miten se siis näkyy siinä että hoet persupropagandaa ja sen perusteella panikoidut vieraillessasi helsingissä?

Kykysi itsereflektioon tuntuu olevan harvinaisen surkea. 

Omassasikaan ei ole kehumista, minkä lisäksi et vaikuta ymmärtävän lukemaasi.

Joko sylki roiskuu?

Ensiksikin, lukeminen != samaa mieltä oleminen. Toiseksi ei meillä muilla roisku sylki nettiä lukiessa mutta ehkä sinulla sitten roiskuu kun otit puheeksi?

En pyydä sinua olemaan samaa mieltä, vaan lopettamaan olkiukkoilun, tahallisen väärinymmärtämisen sekä omassa päässäsi kehittelemiisi mielikuviin pohjaavat vastakkainasettelut. Jos haluat olla kanssani eri mieltä, niin ole sitä rehellisesti ja oikeisiin asioihin kantaa ottaen, äläkä itse kehittelemiisi harhoihin puuttuen.

En

Luulisi että se tuli jo selväksi että olen eri mieltä. Sekin luulisi olevan selvää ettet saa minua ainakaan solvaamalla ja hokemalla että minun pitää lukea kommenttisi uudelleen olemaan samaa mieltä.

Toisaalta ns. keskusteluhan tuntuu menevän tasan samaa latua kuin aina ennenkin persujen kanssa eli persu hokee kerta toisensa jälkeen omia yksinkertaistettuja ja vääriä, joskus jopa törkeitä väitteitään kuuntelematta mitä vastataan, kunnes ketju poistetaan.

Sitten ne vielä ihmettelee miksei noita haluta äänestää. Kuka haluaisi äänestää lapsellisia idiootteja. 

En ole pyytänyt sinua lukemaan yhtäkään viestiäni uudelleen :D Harhasi vaikuttavat aika voimakkailta, olethan avun piirissä?

Persuja nimenomaan on äänestetty ja äänestetään jatkossakin, eikä todellakaan ole liian vaikeaa ymmärtää miksi.

Vähän surullista ettet kykene perustelemaan omia väitteitäsi mitenkään vaan koitat leimata eri mieltä olevan harhaiseksi ilman perusteluja siinäkään.

Persuja äänestetään tällä hetkellä siksi että ihmiset on jossainmäärin hölmöjä ja uskovat kaikenmaailman tarinoita aikansa. Se vaan loppuu jossain vaiheessa kun kansa herää. 

Teidän horinat on jo kuultu ja kaikki mitä olette uskotelleet hölmöille, on ammuttu alas jo moneen kertaan.

Jokainen tolkun ihminen näkee, millaisessa valheessa elätte edelleen. Nyt on useampikin vihdoin herännyt, saanut silmänsä auki ja hyvä niin.

Vierailija
409/518 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nykyään saa ainakin naurettavan neljän vuoden (jos ei vähemmälläkin) asumisen perustella kansalaisuuden, niin todellakin voitaisiin ihan yhdellä allekirjoituksella se poistaakin sellaisilta joille se ei kuulu ja jotka toimivat tätä maata ja sen arvoja vastaan

Vierailija
410/518 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko pienen pohjoiseurooppalaisen maan todella ratkaistava Afrikan ongelmat?

Onko Afrikan maissa edes halua ottaa ratkaisuehdotuksi vastaan saati tahtoa jakykyä toteuttaa niitä?

Mitä on saatu aikaan vuosikymmenten kehitysavulla?

P.s. Äänestin demaria

Lähde tutkimaan asiaa ensin tosiasioista. Ei ole olemassa mitään "kehitysapua", on kehitysyhteistyö, ollut jo vuosikymmeniä. Tarkoittaa että suomalaiset yritykset ovat siinä mukana ja hyötyvät kehitysyhteistyöprojekteista.

Mitä on saatu aikaan? Missä maassa, millä alalla ja minä ajankohtana? Ja minkä tavoitteiden perusteella? Kenen kannalta? Puhutko kahdenvälisestä vai monenvälisestä kehitystyhteistyöstä?

Vastaapa noihin kahteen ensimmäiseen kysymykseen lainaamassasi tekstissä.

Kysymyksenasettelu on sen verran populistinen ja asenteellinen että on vaikea ottaa niitä vakavasti.

Ensinnänkin kuka ja missä on edes vaadittu että "pienen pohjoiseurooppalaisen maan todella ratkaistava Afrikan ongelmat"?

Toinen kysymys: "Onko Afrikan maissa edes halua ottaa ratkaisuehdotuksi[a] vastaan saati tahtoa ja kykyä toteuttaa niitä?"

Mitä ovat nämä "ratkaisuehdotukset" joista puhut?

Sori, mutta tuntuu ettet todellakaan tiedä miten kehitysyhteistyö toimii. Et myöskään ota huomioon "ongelmista" puhuessasi, että usein Suomi/EU/länsimaat ovat osa ongelmaa.

Vierailija
411/518 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen äänestänyt perussuomalaisia yksistään sen takia, että vain he ovat kuunnelleet ja ymmärtäneet niitä ihmisiä, jotka joutuvat asumaan lähellä tuulivoimaloita. Muut puolueet ovat viis veisanneet siitä haitasta, mitä tuulivoimaloista koituu lähellä asumaan joutuville. Pohjois-Pohjanmaalla esim.keskustan kannatus on tullut selvästi alas ja yksi syy siihen on juuri tämä suhtautuminen tuulivoimarakentamiseen: keskustavetoisissa kunnissa tuulivoima-alueita on surutta kaavoitettu liki asutusta. Keskusta on kovin vieraantunut ihmisten hyvinvoinnin ymmärtämisestä. Ja sillä on sitten seurauksensa laskevana kannatuksena. 

Ehdotan, että ihan koemielessä pistetään parikymmentä jättikokoista tuulivoimalaa Munkkinieman kupeeseen. Helsingin seudullahan se kovin kulutus on, joten myös energian tuotannon tulisi mielellään on siellä, koska siirtäminen maksaa ja siitä koituu muitakin ongelmia.

Vierailija
412/518 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset jotka ei ole koskaan ollut tekemisissä ulkomaalaisten kanssa pelkäävät heitä eniten. Perus suomalaisten innoikkaimmat äänestäjät eivät luultavasti koskaan ole ollut missään tekemisissä kenenkään ulkomaalaisen kanssa. Jokainen saa mun puolesta äänestää ketä haluaa.

Käy kiertelemässä Malmilla, Jakomäessä, Myllypurossa Kontulassa, Kannelmäessä, Viikissä, Puotinharjussa, Pihlajamäessä, Malminkartanossa, Pikkuhuopalahdessa, Roihuvuoressa, Vesalassa, Tapulikaupungissa jne.

Viihdyt varmasti hyvin kun siellä ei tietystikään asu ollenkaan persuja.

Ymmärrätkö että et voi niputtaa kaikkia ihmisiä samaan ryhmään jos joku heistä tekee rikoksia. Minun ei tarvitse mennä kiertelemään noihin lähiöihin sillä olen asunut italiassa jossa on todellinen ongelma maahan....   kanssa. Silti kaikki heistä ei ole pahoja ihmisiä.

Ooh, bravo, mieletöntä argumentaatiota! Kaikki maatujat eivät ole pahoja! Kukaan ei ole tullut ajatelleeksi!

Siis tosissaan, eivät tietenkään ole, mutta m***nmuu**o ilmiönä on huomattavan negatiivinen. Eikä siitä keskustelemista voi kuitata kirkasotsaisen naiivilla "ei ne kaikki" - klassikkoargumentilla.

Eli siis olet ra**sti. Oliko sinulla jotain sanottavaa itse asiaankin? Siis jotain sellaista joka on sanomisen arvoista eikä oman idioottimaisen asenteellisuutesi lisäalleviivaamista. 

Olen jo kirjoittanut tähän ketjuun omat näkemykseni. En viitsi toistaa itseäni, vaikka sinulle ilmeisesti pitäisi. Oliko itselläsi muuta sanottavaa kuin "ei ne kaikki", mikä on argumenttina yhtä tyhjän kanssa?

Se, olenko mielestäsi r sti vai en, on minulle se ja sama. Miksi luulet, että sillä olisi minulle väliä?

"Ei ne kaikki" on täysin validi vasta-argumentti koska teidän väitteenne oli että "kaikki". Palataan niihin muihin variaatioihin samasta argumentista sitten kun saatte itse päätettyä mitä te oikeastaan haluatte sanoa. 

Toiseksi on oma häpeäsi jos et halua nähdä ongelmia omassa esiintymisessäsi tai ilmaisutavassa, ei minun. Miksi muuten luulet että hölmön argumentin toistaminen muuttaa tilanteen kannaltasi jotenkin paremmaksi? Ihan kuin kakaran kanssa koittaisi keskustella. 

Teille on kerrottu moneen kertaan että lapsellinen öyhötys ja vastaava asenne muutenkin karkoittaa äänestäjiä mutta ehkä te kuvittelette että teillä on jo nyt liikaakin niitä vaikka kyseessä on vasta gallupit ja vaalit on ties kuinka kaukana. 

Nimenomaan, hävettäisi muakin myöntää, että kannatan puoluetta, jonka äänestäjät profiloituu epäasiallisiksi mouhoajiksi. Jokainen on vastuussa siitä, mitä netissä kirjoittaa ja millaisen kuvan mm. kannattamastaan puolueesta antaa. Vaikka osalla vihreistäkin on varsin radikaaleja ajatuksia, niin ei mun tarvitse silti hävetä sitä, että olen äänestänyt vihreitä.

Helsingin näkökulmasta vihreät ovat hyvinkin keskustaoikeistolainen puolue, joten sana radikaali ei todellakaan kuvaa heitä.

Mihin viittaat väitteelläsi "radikaaleista ajatuksista"?

Vihreät on moneen suuntaan venyvä joukkio jossa on omat tempauksia tekevät aktivistinsa ja anarkistinsa. Osalle tarkoitus tuntuu pyhittävän keinot. Varmaan siitä porukasta löytyy se radikalismi. T. eri.

Noin voi sanoa vaikkapa persuista.

Mitkä ovat ne konkreettiset radikaalit ajatukset? Sitä tässä perään.

Et ole greenpeacesta kuullut? Tai vaikka kettutytöistä ja muista eläinaktivisteista? Tai vihreiden alkuvaiheen luontoaktivismista kettinkeineen?

Enemmän ihmetyttää että noilla on muutakin kuin radikaaleja. Esim. soininvaara ja muutama muu ajattelija. 

Sinä puhut nyt Greenpeacestä sekä eläintenoikeusjärjestöistä.

Nuo ovat jo suurelta osin vanhaa vuosikymmenten takaista radikalismia, joka on jo tämän päivän normaali ja usein huomioitu lainsäädännössäkin. Monissa maissa turkistarhaus on kielletty, jne... Ilmastoasiat ovat hallituksen linjauksissa, Suomi ajaa hyvin samanlaisia asioita Arktisessa neuvostossa kuin mitä Greenpeace, jne...

Mitkä ovat ne tämänpäivän radikaalit ajatukset, joita joku yllä väitti olevan nimenomaan Vihreän liiton äänestäjillä, puolueen jäsenillä tai jopa kansanedustajilla? Se jäi epäselväksi väitteeksi vailla konkreettisia esimerkkejä.

Onko sinulla tylsää vai mitä ihmettä sinä siellä puserrat? Tämä on keskustelupalsta eikä hakukoneen korvaaja laiskoille joten ota itse selvää jos kiinnostaa ja toisaalta jos haluat puhua jostain niin puhu sitten. Ei tänne kukaan tule kirjoittamaan selvitysraportteja satunnaisille kyselijöille. 

Minä vaan koitin saada konkreettisen esimerkin ketjussa esitetyille väitteille. Ilmeisesti niitä ei sitten löytynyt. Tämä olisi tarkoitukseni: näyttää että useat kommentit ovat pelkkää propagandaa, jossa ei ole mitään faktoja kuteeksikaan.

Vierailija
413/518 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalla on eräs eukko jonka kuulin halveksuvan persuja. Tämä eukko varaa täydessäkin bussissa aina kaksi paikkaa, istuu itse käytäväpaikalla ja pieni laukku lepää ikkunapaikalla. Tuli jotenkin pieni huvitus tätä antipersua kohtaan. Siinä vasta itse oikea kosmopoliitti.

Vierailija
414/518 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stadin duunipaikoissa aletaan selän takana kuiskutella "onkohan se ... persu" ihan kuin homoista kuiskuteltiin vielä joskus 1950-luvulla.

Homous = asia, johon ihminen ei voi vaikuttaa

Perussuomalaisuus = mielipide

Ei näitä voi verrata.

Kyllä voi. Suomen lain perusteella ei ketään saa syrjiä sukupuolisen suuntauksen muttei myöskään poliittisten mielipiteiden tai poliittisen toiminnan perusteella.

terveisin, yks kommari.

Vierailija
415/518 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä ollaan ihan turhan ennakkoluuloisia ja kapeakatseisia puoluetta kohtaan, joka ottaa lapsenraiskajia kuntavaalilistoilleen.

Vierailija
416/518 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jylyteltan kosteassa hämärässä ikäkin on vain numero.

Vierailija
417/518 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinkiin on kautta vuosisatojen muuttanut väkeä ulkomailta 

Tilanne onkin hiukan eri nyt kun helsinki on kovaa vauhtia kehitysmaalaistumassa eli taantumassa kulttuurillisesti ja arvomaailmaltaan, mahdollisesti peruuttamattomasti. Ihan kuin et olisi tätäkään tiennyt itse.

Asun Helsingissä, lähiössä, jossa monenmalaaisia ihmisiä.

Kuitenkin mulle tulee aina termeistä "kehitysmaa" ja "kehitysmaalainen" joku Suomen pohjoinen perähikiä, jossa ei ole mitään palveluja, on vain työttömiä ihmisiä, firmat ovat lopettaneet ja nuoret naiset muuttaneet muualle opiskelemaan ja töihin - ja jäljellä on vaan peräkammarin persuja äänestävät pojat, jotka kännäävät 24/7 ja hakkaavat iäkkään äitinsä siinä sivussa...

Oletko käynyt kehitysmaissa?

Olen asunut Afrikassa n. 7 vuotta.

Vierailija
418/518 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persujen kannatus on seuraavassa gallupissa tullut alas. Muistakaa mitä sanon, Ja 3,5 vuoden päästä ihan huomattavasti.

Persut löivät yli sdp-asiassa. 

Liian lujaa meteliä ja mahdotonta riekkumista somessa, hirveä meteli posti asiassa, kaikki Rinteen syyksi, vaikka ei ole edes syyllinen. Se oli persukannattajien joukko, joka huusi ja riekkui.

Se kostautuu, sekin.

Vierailija
419/518 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, itse ainakin olin mmmyönteinen niin kauan kuin asuin mm-vapaalla pikkupaikkakunnalla. Kun muutin kaupunkiin opiskelemaan ja 2015 tapahtui, mieleni on muuttunut jyrkästi. Kaduilla vaeltelee kiilusimäisiä m**limimieslaumoja, Kelan ovesta tulee ja menee afrikkalaislaumoja päivästä päivään, hyväksikäyttöskandaaleja, r***kausuutisia, lastenr***kausuutisia, mummojen r***kausuutisia, koulut ihan sekaisin, lähiöitä jossa valtavia laumoja huonokäytöksisiä ipanoita jotka ei puhu suomea. Tämä päättyy vielä huonosti, se on ilmiselvää jokaiselle joka pitää silmänsä auki.

Eli siis uskoit persujen propagandaan ja panikoiduit. Kiva että todistit tämän nyt kaikille. 

Ei me kaikki eletä ideologian varassa sokkona kuten sinä ilmeisesti teet. Teemme havaintoja ja niiden perusteella ihan omia päätelmiä ja ennakointeja.

Ja miten se siis näkyy siinä että hoet persupropagandaa ja sen perusteella panikoidut vieraillessasi helsingissä?

Kykysi itsereflektioon tuntuu olevan harvinaisen surkea. 

Omassasikaan ei ole kehumista, minkä lisäksi et vaikuta ymmärtävän lukemaasi.

Joko sylki roiskuu?

Ensiksikin, lukeminen != samaa mieltä oleminen. Toiseksi ei meillä muilla roisku sylki nettiä lukiessa mutta ehkä sinulla sitten roiskuu kun otit puheeksi?

En pyydä sinua olemaan samaa mieltä, vaan lopettamaan olkiukkoilun, tahallisen väärinymmärtämisen sekä omassa päässäsi kehittelemiisi mielikuviin pohjaavat vastakkainasettelut. Jos haluat olla kanssani eri mieltä, niin ole sitä rehellisesti ja oikeisiin asioihin kantaa ottaen, äläkä itse kehittelemiisi harhoihin puuttuen.

En

Luulisi että se tuli jo selväksi että olen eri mieltä. Sekin luulisi olevan selvää ettet saa minua ainakaan solvaamalla ja hokemalla että minun pitää lukea kommenttisi uudelleen olemaan samaa mieltä.

Toisaalta ns. keskusteluhan tuntuu menevän tasan samaa latua kuin aina ennenkin persujen kanssa eli persu hokee kerta toisensa jälkeen omia yksinkertaistettuja ja vääriä, joskus jopa törkeitä väitteitään kuuntelematta mitä vastataan, kunnes ketju poistetaan.

Sitten ne vielä ihmettelee miksei noita haluta äänestää. Kuka haluaisi äänestää lapsellisia idiootteja. 

En ole pyytänyt sinua lukemaan yhtäkään viestiäni uudelleen :D Harhasi vaikuttavat aika voimakkailta, olethan avun piirissä?

Persuja nimenomaan on äänestetty ja äänestetään jatkossakin, eikä todellakaan ole liian vaikeaa ymmärtää miksi.

Vähän surullista ettet kykene perustelemaan omia väitteitäsi mitenkään vaan koitat leimata eri mieltä olevan harhaiseksi ilman perusteluja siinäkään.

Persuja äänestetään tällä hetkellä siksi että ihmiset on jossainmäärin hölmöjä ja uskovat kaikenmaailman tarinoita aikansa. Se vaan loppuu jossain vaiheessa kun kansa herää. 

Teidän horinat on jo kuultu ja kaikki mitä olette uskotelleet hölmöille, on ammuttu alas jo moneen kertaan.

Jokainen tolkun ihminen näkee, millaisessa valheessa elätte edelleen. Nyt on useampikin vihdoin herännyt, saanut silmänsä auki ja hyvä niin.

Ei tarvitse kun katsoa missä jamassa Ruotsi on. Sama kehitys meillä edessä.

Vierailija
420/518 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudulle voisi perustaa oman alueen, jossa paikalliset maksavat mielellään yhteiskunnan ulkopuolelta tulleiden elämisen, ilman vastiketta. Veroprosentti olisi korkeampi kui muilla.

Elätte siellä yhdessä, iloisesti, ilman esim. persujen äänestäjien verorahaa, mikä lienee likaista ja vastenmielistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi