25-35v suomalainen nainen on tuoreen tutkimuksen mukaan maannut keskimäärin
10-15 miehen kanssa. Jaiks 😬
Lisäksi yli kolmannes vastaajista kertoi harrastaneensa seksiä ei-suomalaisia miehen kanssa. *gasp* 😱
Sitten ihmetellään miksi nuoret miehet eivät halua perustaa enää perhettä vaan keskittyvät pelaamiseen, harrastuksiin jne..
M28
Kommentit (1701)
User kirjoitti:
Se miksi miehille on eri säännöt kuin naisille, johtuu siitä että naiset tykkäävät miehistä jotka joku toinen nainen on jo hyväksynyt. Miehet taas eivät välitä lainkaan siitä, onko joku nainen jonkun toisen miehen hyväksymä.
Koko dynamiikka on erilainen. Miehet tulevat aina arvostamaan naisissa pidättyväisyyttä ja naiset miehissä yleistä ihailua, joka resursseiksikin realisoituu.
Me emme ole samanlaisia seksuaalisesti. Meillä on eri tavoitteet.
Tuo tykkääminen korostuu niissä irtosuhteissa, ei parinvalinnassa. Harva nainen parinvalinnassa pitää miestä, jolla on lukuisia pari/irtosuhteita ja/tai lapsia eri naisten kanssa tai on varattu, sinä parhaimpana vaihtoehtona.
Tuo dynamiikka irtosuhteista nimenomaan muuttuu naisten seksuaalisuuden vapautuessa. Kun irtosuhteet ovat arkipäiväistyneet naisille, irtosuhteillut, ns "kokenut" mies ei herätä kokemuksellaan kiinnostusta. Irtosuhteita välttävälle naiselle hän on vältettävä kohde.
Tasa-arvo tässä käyttäytymisessä samanlaistaa meitä seksuaalisesti.
User kirjoitti:
Naiset rakastavat lutkamiehiä, ja haluavat kesyttää sellaisen omakseen. Miehet inhoavat lutkanaisia, eivätkä halua kesyttää yhtään mitään.
Naiset inhoavat kokemattomia miehiä juuri yhtä paljon miehet inhoavat lutkanaisia.
Sustahan alkaa pikkuhiljaa kuoriutua ihan normaali palstamies. Kuka siitä normaaliudesta eilen on horissut?
Joku tietty naistyyppi varmaan rakastaa noita ongelmamiehiä, mutta yritäpä olla yleistämättä tällaista schaissea kaikkiin naisiin. Noiden mainitsemiesi ääripäiden välissä ei ole pelkkää tyhjää.
User kirjoitti:
Se miksi miehille on eri säännöt kuin naisille, johtuu siitä että naiset tykkäävät miehistä jotka joku toinen nainen on jo hyväksynyt. Miehet taas eivät välitä lainkaan siitä, onko joku nainen jonkun toisen miehen hyväksymä.
Koko dynamiikka on erilainen. Miehet tulevat aina arvostamaan naisissa pidättyväisyyttä ja naiset miehissä yleistä ihailua, joka resursseiksikin realisoituu.
Minä ymmärrän täysin, miksi miehet haluavat keskimäärin naisilta eri asioita kuin naiset miehiltä. Sen sijaan minä en ymmärrä, miten kukaan voi yksilötasolla perustella itselleen, että hänellä on oikeus halveksia toista ihmistä sellaisesta käytöksestä jonka hän kuitenkin sallii itselleen. Minun mielestäni sellainen arvomaailma on älyllisesti laiska. Se, ettei yhteiskunta paheksu jotain asiaa henkilön x tekemänä yhtä paljon kuin henkilön y tekemänä ei pakota henkilöä x tekemään tätä asiaa, mikäli tämä on hänen henkilökohtaisen maailmankuvansa mukaan likaista ja väärin. Toisaalta, tämä ei myöskään pakota henkilöä x halveksimaan henkilöä y, mikäli tämä yhteiskunnan yleisesti paheksuma asia EI ole hänen henkilökohtaisen maailmankuvansa mukaan likaista tai väärin.
Itseasiassa koko ajan suurempi osuus ihmisistä tuntuu vihdoin sisäistävän tämän. Ei ole yhtäkään älyllisesti kestävää perustelua sille, että voi itse mieshoroilla ympäri kyliä ja silti solvata samoin käyttäytyviä naisia. Kyse on pelkästä itsekkyydestä ja opportunismista. Tai ehkä minä elän vaan omituisessa kuplassa jossa ihmiset elävät yleisesti ottaen itsekin omien arvojensa mukaisesti, mutta siinä tapauksessa hyvä niin.
Usein on kyllä mennyt nussimiseksi pelkän makaamisen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
User kirjoitti:
Tuo tykkääminen korostuu niissä irtosuhteissa, ei parinvalinnassa. Harva nainen parinvalinnassa pitää miestä, jolla on lukuisia pari/irtosuhteita ja/tai lapsia eri naisten kanssa tai on varattu, sinä parhaimpana vaihtoehtona.
Tuo dynamiikka irtosuhteista nimenomaan muuttuu naisten seksuaalisuuden vapautuessa. Kun irtosuhteet ovat arkipäiväistyneet naisille, irtosuhteillut, ns "kokenut" mies ei herätä kokemuksellaan kiinnostusta. Irtosuhteita välttävälle naiselle hän on vältettävä kohde.
Kyse on ennemminkin siitä, että parinvalinnassa nainen joutuu realiteettien eteen, kun ei voikaan saada mitä haluaa, vaikka mitä tekis.
Joku sellaisen himonussijankin kesyttää. Toki onhan niitä suhteita mennyt myös nurin pettämisen takia, mutta aika yleistä on myös se, että näiden miesten annetaan pettää ja suhde ei kaadu.
On kaikenlaista.
Onneksi ei eletä keskiajalla, minut varmaan poltettaisiin roviolla totuuksien puhumisesta. Ihmiset vihaavat sitä, että heidän kuplansa puhkaistaan. Tässä joku piti hauskaa sillä, että minulla on ihastus ja että sekin on varmaan tehnyt vaikka mitä. Niin varmasti onkin. Minä tiedän täysin, että mun tunteet on pelkästään primitiivinen voima, joka yrittää parittaa minua geneettisesti sopivimmalle naiselle, eikä tietty draivi välitä yksityiskohdista, mutta sitten on toinen draivi, joka välittää.
Sosialismi tappaa!
Eurooppalaisia pyydettiin orjiksi P-Afrikkaan, kolonialismi lopetti valkoisten orjuuttamisen
Suomeksi
Enkuksi
Suvaitsevaiset oppivat kantapään kautta
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/706651d0-ea3e-4866-bd52-9a355f696efa
Feminisminkin suuri suunnitelma perustuu tähän.
https://www.youtube.com/watch?v=Y9TviIuXPSE
User kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
User kirjoitti:
Kyse on ennemminkin siitä, että parinvalinnassa nainen joutuu realiteettien eteen, kun ei voikaan saada mitä haluaa, vaikka mitä tekis.
Joku sellaisen himonussijankin kesyttää. Toki onhan niitä suhteita mennyt myös nurin pettämisen takia, mutta aika yleistä on myös se, että näiden miesten annetaan pettää ja suhde ei kaadu.
On kaikenlaista.
Onneksi ei eletä keskiajalla, minut varmaan poltettaisiin roviolla totuuksien puhumisesta. Ihmiset vihaavat sitä, että heidän kuplansa puhkaistaan. Tässä joku piti hauskaa sillä, että minulla on ihastus ja että sekin on varmaan tehnyt vaikka mitä. Niin varmasti onkin. Minä tiedän täysin, että mun tunteet on pelkästään primitiivinen voima, joka yrittää parittaa minua geneettisesti sopivimmalle naiselle, eikä tietty draivi välitä yksityiskohdista, mutta sitten on toinen draivi, joka välittää.
Kuvittelet olevasi suurikin totuudenpuhuja? Kuule, se että toistelet naisvihasivustojen latteuksia ei tee sinusta sen kummemmin totuudenpuhujaa kuin kuplanpuhkaisijaakaan. Annat itsestäsi pelkästään äärimmäisen vähä-älyisen kuvan - joka lienee oikea.
Paha harrastaa seksiä suomalaisen miehen kanssa kun ei sellaiselle ihmeelliselle laatu-urokselle kelpaa. En ajatellut miehiä pakottaakaan.
User kirjoitti:
Oletkin varmaankin huomannut tämän ajatusmallin elävän murrosaikaa. Kiitos evoluution, emme ole ikuisesti sidottuja tiettyyn toimintatapaan tai ajatteluun, vaan mukaudumme alati. Nykyhetki häiritsee sinua, mutta lohduttaisiko kenties ajatus siitä, että tulevat sukupolvet kasvavat erilaiseen asenneympäristöön ja sopeutuvat siihen? Ehkä koet muutoksen uhkana, mutta voisin kuvitella tuon vastarintaisen ja kovin emotiivisen reaktion olevan aika kuluttuvaa. Sopetumalla ihminen on tähänkin asti päässyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
User kirjoitti:
Jos mä saisin ennen seurustelun vakavoitumista tietää, että toisella on ollut kymmenen kumppania ja jonkun selityksen miten asiat ovat menneet, voisin pureksia asian ja rehellisyys todennäköisesti rauhoittaisi, ja voisin myös asennoitua eri tavalla.
Sen sijaan jos saan tietää pari vuotta myöhemmin, ja huomaan vielä sen karkean kontrastin meidän seksielämän ja nuoruusvuosien hurjasteluiden välillä, se todennäköisesti pilaisi kaiken ja kaksi vuotta mennyt hukkaan.
Etkö voi tutustumisen alkuvaiheessa kertoa toiselle, että sinun mielestäsi seksi kuuluu vasta vakavaan suhteeseen, ja haet kumppania, jolla on samanlaiset arvot?
Mutta tääsä vaiheessa naiset päin naamaa valehtelevat. Siksi näitä irtoseksi-naisia naimisissa on. Ei niitä kukaan hullu tieten ottaisi, ellei saa siitä aisuriudesta kicksinsä.
Tuossahan nimenomaan ei edes kehotettu kysymään vaan kertomaan omasta arvomaailmastaan. Jos oma puolisoni olisi tutustumisemme alussa sanonut minulle, että hänen mielestään seksi kuuluu vasta vakavaan suhteeseen ja hän hakee kumppania, joka ajattelee samoin, niin en tietenkään olisi enää ollut kiinnostunut hänestä. Arvomaailmamme olisivat olleet aivan liian erilaiset, koska minusta seksi on hauskaa ja sitä voi harrastaa myös sinkkuna. En olisi halunnut puolisoa, joka suhtautuu seksiin ihan eri tavalla.
Juuri näin. Kyllä ylivoimaisesti suurin osa vapaamielisistä seksuaalisista naisista etsii saman henkistä miestä, ja toisin kuin tämän palstan pojilla on kumma pakkomielle itselleen jankuttaa, niitä on ihan riittävästi tarjolla. Veikkaan että ne naiset ovat melkoisessa vähemmistössä, jotka haluavat omista liberaaleista arvoistaan huolimatta välttämättä puolisokseen tiukan konservatiivisen miehen.
Tuo ei varmaan ole ongelma parinmuodostuksessa. Se on, että näistä arvokonservatiiveista miehistä osa on vapaamielisiä oman seksuaalisuutensa suhteen, mutta eivät naisten. Se on luultavasti paljon yleisempää kuin se, että liberaaleja arvoja kannattava nainen valitsisi konservatiivisen miehen. eri
Tässä olet varmasti oikeassa ja nämä ovatkin varmaan osittain niitä miehiä jotka kokevat tulleensa huijatuksi naisen puolelta. Naiselle ei tule mieleenkään, että nakkiaan ympäri kyliä heiluttelevaa miestä voisi häiritä se että naisellakin on menneisyyttä, joten hän ei siitä kerro. Nainen olettaa jonkinlaista sanatonta "don't ask don't tell" sopimusta. Mies taas on saanut jostain väärän käsityksen naisen siveydestä, muttei voi varmistaa asiaa suoraan, koska tietää itsekin miten mulkulta kuulostaa jos alkaa omalla panohistoriallaan tivata toisen entisestä elämästä. Joten mies kuvittelee löytäneensä yksisarvisen - pelimiehistä tykkäävän siveän naisen - ja pettyy kun huomaa olleensa väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku todella todella sairas mies löysi ketjun. Miksi yksikään muista miehistä ei paheksu? Allekirjoitatteko te tuo naisten silpomisella hekumoivan vajakin ajatukset? Oikeesti?
Muistuttaisin, että nyt on lauantai. Tuo överimpi naisviha alkaa perjantaisin, jatkuen viikonlopun. Eilen päästiin tässä ketjussa siihen pisteeseen, että joukkoraískattujen ja kuvatuksi tulleiden naisten väitettiin valehtelevan, ja että tuollainen käytös olisi naisilla yleistä. Seuraapa huviksesi noita aloitettuja ketjuja pe-su välisenä aikana. Naisia esineellistävät, arvostelevat jne ketjut lisääntyvät.
Miksi muut miehet eivät tuomitse näitä hulluja? Ovatko he hiljaa mielessään samaa mieltä näiden kanssa?
Palstalla esimerkiksi sukunimihullu infernaalisessa miesvihassaan ei saa kannustusta vaan paljon alapeukkuja ja kehotuksia poistua ketjusta. Vastaavaa ei koskaan näe miesten taholta, ei koskaan. Yläpeukkua vaan antavat, vaikka miten sairaita juttuja olisi.
Ehkä olettavat sen loppuvan jos kukaan ei reagoi. Itse en oikein jaksa uskoa, että se loppuisi sittenkään. Moderoinninhan tuohon pitäisi tarttua.
Tämä palsta on aika epäterveellistä luettavaa. Miehet ehkä kuittaavat helpommin naisvihaprovot puhtaiksi provoiksi. Naiset saattavat uskoa osaan niistä, ja pikkuhiljaa suhtautuminen miehiin kyynistyy. Toimiiko tämä toisinkinpäin, en tiedä.
Kuittaavat naisvihaprovot provoiksi yläpeukuttamalla. Mutta miesvihaprovoihin tarttuvat kuin pahaiset rakkikoirat. Tämä on sitä paljon mainostettua mieslogiikkaa?
Osan mielestähän tällä palstalla ei ole naisvihaa. Koska palsta on naisvaltainen, täällä on siis sen sijaan miesvihaa. No miltäpä se näyttää tätäkin ketjua lukien, onko näin?
Trolleista osa on ilmoittanut olevansa naisia, eli sellaisia naisiakin löytyy, jotka haluavat provota muita naisia. Sitten on vielä nämä syrjäytyneet miehet, sekä yllilaudan junnuporukka. Viimeisin on varmaan aika aktiivinen, koska ovat siinä iässä ettei "hyvä vitsi" kulu toistamallakaan, ja sillä saa sitä kaivattua huomiota.
Tämän palstan naisviha on heijastuksia ja kaikuja netin lukuisilta naisvihalle omistetuilta foorumeilta. Kotimaisista tunnetuin lienee y*ilauta, jonka sisältö on niin kuvottavaa, että on todella käsittämätöntä miten alusta saa jatkaa vuodesta toiseen. En suosittele siellä vierailua yhdellekään naiselle, joka haluaa säilyttää uskonsa ihmiskuntaan ja siihen, että ajattelevia ja tunteviakin miehiä on vielä olemassa.
Siis jos av ei riitä, niin pikainen visiitti y-laudalle toimii loistavana keinona olla sinkkuudestaan onnellinen. Sen jälkeen ei ole minkäänlaista kaipuuta parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
User kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
User kirjoitti:
On kaikenlaista.
Kuvittelet olevasi suurikin totuudenpuhuja? Kuule, se että toistelet naisvihasivustojen latteuksia ei tee sinusta sen kummemmin totuudenpuhujaa kuin kuplanpuhkaisijaakaan. Annat itsestäsi pelkästään äärimmäisen vähä-älyisen kuvan - joka lienee oikea.
Siltä se varmaan näyttää kuplan kalvon läpi. Mitähän naisvihasivustoja mahdat tarkoittaa, kun tämä on ainut foorumi jota olen käyttänyt vuosiin.
Sosialismi tappaa!
Eurooppalaisia pyydettiin orjiksi P-Afrikkaan, kolonialismi lopetti valkoisten orjuuttamisen
Suomeksi
Enkuksi
User kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
User kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
User kirjoitti:
On kaikenlaista.
Siltä se varmaan näyttää kuplan kalvon läpi. Mitähän naisvihasivustoja mahdat tarkoittaa, kun tämä on ainut foorumi jota olen käyttänyt vuosiin.
Sitähän se on nykyään. Yliksen naisvihatrollit ovat saastuttaneet jo perhelehtienkin keskustelupalstat.
Suomessa on maailman huorimmat naiset kirjoitti:
Työssäkäyvä, kaikinpuolin "menestyvä" ilman paheita, motorcrossia harrastava, 185/75 23v mies täällä. Naisseuran saaminen nykyää todella vaikeaa, varsinkin jos puhe on jostain muusta kuin yhden illan seurasta. Tuntuu että lähivuosina naisista on kuoriutunut umpihuoria mitä vertaa teinivuosiin. Asun keskikokoisella paikkakunnalla.
Kai se on se vapaus minkä vanhempien helmoista muuttaminen tuo, että saa tulla kairatuksi kellon ympäri kovimman alfan toimesta mitä tinderistä löytää. Ja niitähän löytää. Kaikinpuolin olen todella pettynyt naisten kehitykseen aikuistuessa, luulin että vastassa tulee olemaan jotain muuta.
Kutakuinkin kaikki ulipoikien fraasit siinä sievästi samassa viestissä. Ja sitten ihmettelet, miksi kunnollista tyttöä ei löydy...
User kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
User kirjoitti:
On kaikenlaista.
Tai joku sellaisen himonussijan uskoo kesyttävänsä. Kunnes karu totuus paljastuu. Noille miehille annetaan anteeksi myös siksi, ettei enää välitetä. Tai yritetään kerran, sitten tajutaan oma sinisilmäisyys. Tai halutaan pitää kulissit, ei haluta oikeastaan miehestä itse tuossa mielessä enää mitään. Halutaan säilyttää ydinperhe oma hyvinvointi riskeeraten. Kauimmin miesten pettämistä sietäneet tuntuvat löytyvän ikäryhmästä +50, ja heistäkin yhä useammalla on alkanut tulla raja vastaan.
Parinvalinnassa molemmat sukupuolet joutuvat sen tosiasian eteen ettei kaikkea saa. Sä nyt varmaan vahingossa käänsit sen siten, että se olisi vain naisten ongelma. Jokaisella naisella on dealbreakerinsa. Osalle se dealbreaker on ympäriinsä paneskelu, varsinkin jos sitä ei itse ole harrastellut. Valitan, mutta irtoseksi on arkipäiväistynyt ja sukupuolierot tasoittuneet. Ei ole enää sitä "olen mies ja siksi panen, ole nainen ja siksi hyväksy" -korttia.
ei vaikuta kovinkaan isolta määrältä. jos esimerkiksi joku 35-vuotias on aloittanut parikymppisenä seksin harraatamisen, niin tuo tekisi vuotta kohten suunnilleen yhden miehen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
User kirjoitti:
Jos mä saisin ennen seurustelun vakavoitumista tietää, että toisella on ollut kymmenen kumppania ja jonkun selityksen miten asiat ovat menneet, voisin pureksia asian ja rehellisyys todennäköisesti rauhoittaisi, ja voisin myös asennoitua eri tavalla.
Sen sijaan jos saan tietää pari vuotta myöhemmin, ja huomaan vielä sen karkean kontrastin meidän seksielämän ja nuoruusvuosien hurjasteluiden välillä, se todennäköisesti pilaisi kaiken ja kaksi vuotta mennyt hukkaan.
Etkö voi tutustumisen alkuvaiheessa kertoa toiselle, että sinun mielestäsi seksi kuuluu vasta vakavaan suhteeseen, ja haet kumppania, jolla on samanlaiset arvot?
Mutta tääsä vaiheessa naiset päin naamaa valehtelevat. Siksi näitä irtoseksi-naisia naimisissa on. Ei niitä kukaan hullu tieten ottaisi, ellei saa siitä aisuriudesta kicksinsä.
Tuossahan nimenomaan ei edes kehotettu kysymään vaan kertomaan omasta arvomaailmastaan. Jos oma puolisoni olisi tutustumisemme alussa sanonut minulle, että hänen mielestään seksi kuuluu vasta vakavaan suhteeseen ja hän hakee kumppania, joka ajattelee samoin, niin en tietenkään olisi enää ollut kiinnostunut hänestä. Arvomaailmamme olisivat olleet aivan liian erilaiset, koska minusta seksi on hauskaa ja sitä voi harrastaa myös sinkkuna. En olisi halunnut puolisoa, joka suhtautuu seksiin ihan eri tavalla.
Juuri näin. Kyllä ylivoimaisesti suurin osa vapaamielisistä seksuaalisista naisista etsii saman henkistä miestä, ja toisin kuin tämän palstan pojilla on kumma pakkomielle itselleen jankuttaa, niitä on ihan riittävästi tarjolla. Veikkaan että ne naiset ovat melkoisessa vähemmistössä, jotka haluavat omista liberaaleista arvoistaan huolimatta välttämättä puolisokseen tiukan konservatiivisen miehen.
Tuo ei varmaan ole ongelma parinmuodostuksessa. Se on, että näistä arvokonservatiiveista miehistä osa on vapaamielisiä oman seksuaalisuutensa suhteen, mutta eivät naisten. Se on luultavasti paljon yleisempää kuin se, että liberaaleja arvoja kannattava nainen valitsisi konservatiivisen miehen. eri
Tässä olet varmasti oikeassa ja nämä ovatkin varmaan osittain niitä miehiä jotka kokevat tulleensa huijatuksi naisen puolelta. Naiselle ei tule mieleenkään, että nakkiaan ympäri kyliä heiluttelevaa miestä voisi häiritä se että naisellakin on menneisyyttä, joten hän ei siitä kerro. Nainen olettaa jonkinlaista sanatonta "don't ask don't tell" sopimusta. Mies taas on saanut jostain väärän käsityksen naisen siveydestä, muttei voi varmistaa asiaa suoraan, koska tietää itsekin miten mulkulta kuulostaa jos alkaa omalla panohistoriallaan tivata toisen entisestä elämästä. Joten mies kuvittelee löytäneensä yksisarvisen - pelimiehistä tykkäävän siveän naisen - ja pettyy kun huomaa olleensa väärässä.
Sama mies valehtelee iloisesti naiselle, joka kysyy ja kertoo, jos tuon naisen lista on toivottu. Eli lyhyt. Ja löytää toiminnalleen täyden oikeutuksen. Ainoa hopeareunus on, ettei hän voi olla täysin varma ettei nainenkin valehtele, koska sellaisiakin naisia on, eikä naisten epäsopivaa seksuaalisuutta saada suitsittua.
Vierailija kirjoitti:
User kirjoitti:
Oletkin varmaankin huomannut tämän ajatusmallin elävän murrosaikaa. Kiitos evoluution, emme ole ikuisesti sidottuja tiettyyn toimintatapaan tai ajatteluun, vaan mukaudumme alati. Nykyhetki häiritsee sinua, mutta lohduttaisiko kenties ajatus siitä, että tulevat sukupolvet kasvavat erilaiseen asenneympäristöön ja sopeutuvat siihen? Ehkä koet muutoksen uhkana, mutta voisin kuvitella tuon vastarintaisen ja kovin emotiivisen reaktion olevan aika kuluttuvaa. Sopetumalla ihminen on tähänkin asti päässyt.
En ole huomannut mitään henkistä muutosta tai evoluutiollista muutosta. Ei tämä ole eka kerta kun seksuaalisuus on vapautunut, eikä vika. Se on aaltoliikettä. Joku varmaan luulee, että naiset ovat ekaa kertaa seksuaalisesti vapaita. Oi voi....
Sinänsä.. tämähän menee niin, että niinä puritaanisina aikoina minä kiistelisin ihan samojen henkilöiden kanssa, mutta toisin päin. Mitä puolustaisin oikeutta pieneen vapaamielisyyteen, kun nämä samat martat vastustaisivat sitän yhtä raivokkaasti kuin nyt toisin päin.
Kai se on sitä, että te osaatte sulautua aikaan ja minä en. Ajat muuttuu ja ihmiset ovat aina yhtä rasittavia.
Sosialismi tappaa!
Suomeksi
Enkuksi
Vierailija kirjoitti:
User kirjoitti:
Minä ymmärrän täysin, miksi miehet haluavat keskimäärin naisilta eri asioita kuin naiset miehiltä. Sen sijaan minä en ymmärrä, miten kukaan voi yksilötasolla perustella itselleen, että hänellä on oikeus halveksia toista ihmistä sellaisesta käytöksestä jonka hän kuitenkin sallii itselleen. Minun mielestäni sellainen arvomaailma on älyllisesti laiska. Se, ettei yhteiskunta paheksu jotain asiaa henkilön x tekemänä yhtä paljon kuin henkilön y tekemänä ei pakota henkilöä x tekemään tätä asiaa, mikäli tämä on hänen henkilökohtaisen maailmankuvansa mukaan likaista ja väärin. Toisaalta, tämä ei myöskään pakota henkilöä x halveksimaan henkilöä y, mikäli tämä yhteiskunnan yleisesti paheksuma asia EI ole hänen henkilökohtaisen maailmankuvansa mukaan likaista tai väärin.
Itseasiassa koko ajan suurempi osuus ihmisistä tuntuu vihdoin sisäistävän tämän. Ei ole yhtäkään älyllisesti kestävää perustelua sille, että voi itse mieshoroilla ympäri kyliä ja silti solvata samoin käyttäytyviä naisia. Kyse on pelkästä itsekkyydestä ja opportunismista. Tai ehkä minä elän vaan omituisessa kuplassa jossa ihmiset elävät yleisesti ottaen itsekin omien arvojensa mukaisesti, mutta siinä tapauksessa hyvä niin.
Tämä. Tämä juuri on varsin yleinen miesten ajattelutyyli. On ollut ties kuinka kauan.
Kas miten aina päädytään tähän ”miehet sitä” ja ”naiset tätä”. Minä en kuitenkaan ole koskaan harrastanut seksiä tai ollut parisuhteessa koko miessukupuolen kanssa. Aina olen kohdannut yksilön - joskus paremman, joskus huonomman, mutta aina yksilön.
Tässä taitaa olla se perustavaa laatua oleva ero ”teidän” ja ”meidän” ja tavoitteidemme välillä.