Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pöyristyin Hope-joululahjapuusta

Vierailija
04.12.2019 |

Mieheni kanssa on ollut tapana ostaa yksi Hope-puun joululahja joka vuosi ja näin meinasimme tehdä nytkin. Kunnes kävimme katsomassa tämän vuoden toiveita. Ensinnäkään, yhdessäkään, ei yhdessäkään lapussa ei ollut vain yhtä toivetta vaan kaksi, joissakin kolmekin. Ja ne toiveet, hyvänen aika! Toivottiin sekä merkkikaiuttimia että merkkihupparia. Tietokonetta ja lisäksi merkkihupparia. Paras oli kokonainen laskettelusetti ja sen lisäksi oli vielä toivottu samassa lapussa jotain muuta, en muista mitä koska tässä vaiheessa aloin jo epäillä koko hommaa vitsiksi. Siis, me ollaan keskiluokkainen perhe eikä ostella tällaisia lapsillemme joululahjaksi. Ei ole niin paljon rahaa, että perusjouluruokien ja - muistamisten lisäksi vielä laskettelusettikin menisi siinä sivussa. Jos se, että tällaisiin joululahjoihin ei ole varaa määrittelee perheen köyhäksi niin kyllä mekin ollaan köyhä perhe sitten. En silti kehtaisi noin arvokkaita tavaroita muilta pyydellä.

Kommentit (486)

Vierailija
21/486 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä rahalla se köyhä menee laskettelemaan kun oman setin tarvii?

Vierailija
22/486 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskettelusettiin ei ole varaa, mutta rinteeseen menoon on? Asutte kenties paikkakunnalla missä on laskettelumahdollisuus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/486 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä rahalla se köyhä menee laskettelemaan kun oman setin tarvii?

Ei sitä olekaan kun on hotellit ja viinat maksettu.

Vierailija
24/486 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ostanut joululahjapuukeräyksessä monena vuonna eikä toiveet ole ollut tuollaisia. Aika jännä!

Vierailija
25/486 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouvolassa on Nuorkauppakamarin Joulupuu-keräys ja toivekuusessa on vain yksi lahja per lappu. Mutta ei oo pakko valita siitä puusta.

Olen ostanut joka vuosi muutaman lahjan, mutta olen aina valinnut ne itse.

Lahjaa viedessä kirjoitetaan lappuun mikä lahja paketissa ja suunnilleen minkä ikäiselle.

News Flash: sen lahjan saa ostaja todellakin valita ihan itse. Myös hintaluokan. Mikä tuntuu olevan monelle tähän ketjuun kirjoittaneelle uutinen. Siis vielä kerran: Ei ole pakko valita lahjatoivetta siitä puusta. Piste.

P.S. Kouvolassa ne toiveet näyttivät olevan hyvin maltillisia; leffalippu, Schleichin hevonen, hygieniatarvikkeita, pipo jne. En nähnyt yhtään yli parinkympin toivetta siellä.

Vierailija
26/486 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole pyytänyt keräyksissä koskaan.

Mutta minusta se on turhaa valehtelua, että lahjoittajat sanovat, että heidän omatkaan lapsensa ei saa noin hienoja lahjoja, mitä puussa pyydetään.

Kuitenkin lähes kaikista normaalisti toimeentulwvista perheistä löytyy niitä tarvikkeita, mitä lapset pyytävät lahjapuussa lahjoittamaan. Siis vaikka lasketteluvarusteet tai pelikoneet ym ym.

Ehkei teillä anneta niitä jluluöahjoina, mutta joka tapauksessa teillä niitä ostetaan.

. Noilla köyhillä ei ole mahdollista kuitenkaan pyytää keräyksissä muuhun aikaan kuin jouluna.

Eli Eikö ole normaalia, että köyhä toivoo samaa, mitä kavereilla on.

Ei oo pakko ostaa mutta turhaa pöyristyä.

No ne itse ostetut lasketteluvarusteet, pyörät (tai vaikka luistimetkin) myydään kun ostetaan isompaa kokoa, eli ei niissä joka vuosi mene satasia. Ja paremmissakin perheissä ne usein on kasvavalle lapselle hankittu käytettynä.

Ehkä tuntemattomalle lapselle hankksi ennemmin vaikka rinnelipun ja vuokrakamat lahjaksi, satku siihenkin menee.

Vierailija
27/486 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mei ei lahjoitella mitään lapsiperheille kun näkee mitä huijareita ne ovat ja laiskoja vetelehtijöitä. Me olemme yrittäneet ja töitä tehneet lapsuudesta asti eikä mitään saanut ilman että itse tienasi sen. Laitamme ylimääräiset rahat raha peleihin jos sieltä sattuisi lottovoitto pärähtämään tai sitten ei ja omaan hyvinvointiimme. Sairauden ja työttömyyden varalle pitää olla säästössä ja jos senkin jälkeen vielä riittää syytää rahaa johonkin hopeen niin mitä sillä väliä on vaikka ne toivoisi kuuta taivaalta. Jos niin paljon on rahaa ettei käärinliinoihinkaan saa sullottua mukaansa niin voisin hopeen lahjoittaa. Ensin lahjoittasin kokonaan unohdetuille näkymättömiksi pakotetuille vähävaraisille yksineläjille sillä he ovat kaikkein köyhimpiä. Tiedän kun ole sellaisessa asemassa joskus ollut. Kaikki avustukset vain on suunnattu lapsiperheille ja he ovat tulleet jo liian ahneiksi eikä viitsi mitään yrittääkkään kun suunsa vain aukaisee niin kaiken saa tyhjästä. 

Vierailija
28/486 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä katselin myös paikallisessa kauppakeskuksessa Hopen joulupuuta. Siellä oli myös melkoisen hintavia kaikki lahjatoiveet. Nuorkauppakamarin joulupuukeräyksessä on yleensä ollut kohtuullisempia lahjatoiveita, tyyliin kosmetiikaa, CD-levyä, kirjaa jne.

Vierailija
29/486 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopen joulupuuta minäkin katselin, niissä tosin oli yksi lahja/lappu. Mutta ne toiveet: Pleiklka 4, toisella oli pelikonsoli (ei vissiin väliä mikä), pleikka peli, Jopo yms. Oli kalliita toiveita, joten ne jäi sinne puuhun.

Vierailija
30/486 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä nyt mielesi pahoitit. Onneksi siihen ei kai ole pakko osallistua.

Vierailija
31/486 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole pyytänyt keräyksissä koskaan.

Mutta minusta se on turhaa valehtelua, että lahjoittajat sanovat, että heidän omatkaan lapsensa ei saa noin hienoja lahjoja, mitä puussa pyydetään.

Kuitenkin lähes kaikista normaalisti toimeentulwvista perheistä löytyy niitä tarvikkeita, mitä lapset pyytävät lahjapuussa lahjoittamaan. Siis vaikka lasketteluvarusteet tai pelikoneet ym ym.

Ehkei teillä anneta niitä jluluöahjoina, mutta joka tapauksessa teillä niitä ostetaan.

. Noilla köyhillä ei ole mahdollista kuitenkaan pyytää keräyksissä muuhun aikaan kuin jouluna.

Eli Eikö ole normaalia, että köyhä toivoo samaa, mitä kavereilla on.

Ei oo pakko ostaa mutta turhaa pöyristyä.

Meillä löytyy teiniltä tietokone ja kalliimpia juttuja. Näistä osan on rahoittanut omilla ansioillaan mm kesätöillä. On ihan tavallista ainakin tuntemissani perheissä, että lapset säästävät ja tekevät töitä, jos halutaan jotain isompia juttuja.

Vierailija
32/486 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä laitoin Hopeen oman oksan. Toivoin täyskaskon maksua Mersuuni vuodeksi. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä.

Pletpa ilkeä ja pahansuopa.

Toivon että varas vie autosdi ennekuin saat kaskon ja ajaa sen naapurimaahan rosmoille myyntiin ja ettet ikinä saa sitä takas!

Vierailija
33/486 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ostaa tuntemattomille lahjoja? Sairasta!

Vierailija
34/486 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi noihin ei tarvitse osallistua. Suomessa on niin hyvä sosiaaliturva, että jokaisella vanhemmalla on varaa ostaa lapselleen lahja. Joku laskettelusettikin todennäköisesti on vain vanhempien toive, jonka voi laittaa myyntiin joulun jälkeen.

HOPE-yhdistyksenä on äärimmäisen vastenmielinen, esimerkiksi reppukeräys, vain uudet käy. Justiinsa joo. Käytetytkin kun oikeasti voivat olla tosi siistissä kunnossa.

Meidän lapsille ei osteta joululahjaksi merkkihuppareita tmv. mitä tässä on lueteltu, ihan siksi, että hekin oppivat, ettei raha kasva puussa ja jos jotain haluaa, niin sen eteen tehdään töitä.

Kukaan ei tarvitse onnelliseen lapsuuteen merkkihupparia, eikä merkkihuppari tee kenestäkään onnellista.

Vierailija
35/486 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan Hopen asiakkaita.

Ja meidän toiveet ovat aina olleet 50-100e toiveita ja aina niistä joku on toteunut.

Itse voin max ostaa 10-20e lahjoja ja todella kiitollinen olen siitä että lapset ovat Hopen kautta saaneet jotain isompaa ja arvokkaampaa mihin ei olis itellä varaa.

Meillä tosi paska tilanne kun yritys meni konkkaan ja vei käytännössä kaiken.

Vierailija
36/486 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskettelusetin lisäksi tarvitsee hiihtolomapaketin perheelle täysihoidolla hissilippuineen. Muutenhan nuo sukset jäävät tarpeettomiksi. Harvalla pienituloisella on vara lähtä laskettelemaan. Pari tonnia kuluu helposti rinteessä.

Vierailija
37/486 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on yksi lapsi, ainokaiseni. Ostan hänelle n. 50 eurolla joululahjoja. Tänä jouluna saattaa mennää hieman yli, koska lapsen ainoa toive on ollut Brion junarata ja ne ovat melko hintavia. Teen lyhennettyä työaikaa, joten palkkani on melko vähäinen. Valitettavasti en pysty osallistumaan joulupuukeräyksiin, koska "joulurahat" menee jouluruokiin ja oman lapsen lahjoihin. Pointti on se, että jos omalleni ostan n. 50 eurolla, niin tuntemattomalle voisin (rahatilanteen salliessa) ostaa n. 20-30 eurolla. 

Vierailija
38/486 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nykyjan lapsille ei kelpaa mikään. Liian materialistinen tää kansa, aina vaan kallista ja hyvää pitäisi olla

Vierailija
39/486 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne on ne vanhemmat jotka on ahneuksissaan kirjoittaneet ne mahdollisimman kalliit toiveet sinne, ei lapset.

Vierailija
40/486 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raisiossa oli Joulupuu-keräyksen puussa lapuissa vain ikä ja sukupuoli. Mielenkiintoista oli se, että jäljellä olevat laput olivat kaikki 10-18 vuotiaiden toiveita. Pienten lasten toiveet olivat ilmeisesti menneet. Tässä se taas nähdään. On söpöä ostaa pienelle lapselle se nukke, mutta teinejä ei kukaan pidä minään. Kärjistin tiedän, mutta silti. Itse olen valinnut sen teini-ikäisen ja annan jälleen tänä vuonna 30 euron lahjakortin Stadiumille. Sieltä voi valita joko vaatetta tai tarviketta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi