TAMMITUHINAT aloittelee
Rohkenin nyt avata tänne puolelle virallisesti meidän tammisten 2007 pinon, kun tuo nimikin sai kannatusta. Ja ei kai sillä nimellä sitten loppujen lopuksi niin merkitystä ole. Monilla on varmaan jo kova hinku päästä vaihtamaan kuulumisia. Laitan tähän kurnaun tekemän yhteenvedon. Ja uudet tammikuiset tietysti rohkeasti vaan mukaan!
Moonchild: IVF, LA 3.1.07
vm.71: LA 12.1.07
kurnau: 1. IVF 1. PAS, LA 23.1.07
aksu123: LA 23.1.07
Ainukka: 3. IVF, LA 24.1.07
Gaia: IVF, LA 30.1.07
rantahiekka: IVF
Siili74: IVF
muksuja2: 2. IVF
AliinaK: välikierroksesta luomu
En osaa värejä laittaa, mutta jos kurnau tai joku muu osaa, niin olkaapi hyvä.
Kommentit (67)
No niin olihan tänne jo aloitettu pinkka. Juuri tuolla toisella puolella käskin kurnauta pistämään alulle, mutta täällähän olikin jo meille pinkka :)
Tässä meidän hoitohistoriaa: 3 inssiä, 1xIVF/ICSI, 1xPAS ja nyt tämä viimeisin ja ainoa, josta koskaan olen plussaa saanut IVF!!!!! Yritystä takana neljä pitkää ja puuduttavaa vuotta. Vieläkin vaikeaa ja epätodellista ajatella että minä olen raskaana!
Ikää minulla 27 ja miehellä 30.
Laskettuaika on 10.1.2007.
rantis 8+6
Sie olit noppee :)
Terveisiä ultrassa. Kirppu on nyt 1 cm ja sydämen syke näkyi jo ultrassakin :)
palaan myöhemmin pinoon....
kurnau
Viimeinkin meille tammikuisille oma pino :-)) Hienoa!!
taustaa itsestäni:
Asun Satakunnassa miehen ja koiran kanssa. Esikoista odotellaan.
Hoitojen taustaa:selittämätön lapsettomuus taustalla.
Lapsettomuutta hoidettu: 5 ivf--> ei tulosta, eka ivf plussa +++ :-))
Nyt menossa 7+6 ja ymmärtääkseni la 17.1.2007
Eka ultra takana 7+1 (mittaa pikkusella noin 7mm) ja ylihuomenna olisi eka neuvola.
Hienoa päästä vaihtamaan kuulumisia! :-)
Nyt on meidän raskaus tämänkin puolesta varmistunut,kun siirryimme tänne.Laitan omaa taustaa niille jotka eivät vielä " tunne" .
-01 poika (pas).
-04 poika (ivf).
-Tämä kaksoisraskaus (ivf).
-Yht. 6 ivf ja 4 pas.
-Minä 34 ja mies 38.
-Pohjanmaalta.
-Synnytyssairaala SEKS
Eilisessä tarkastusultrassa masussa köllötteli 1,2cm 7+2 viikkoinen pikkuinen, ja kaikki vaikutti olevan kohdallaan. Oli kasvanut 10:ssä paivässä yli 7mm, eli tuplannut reilusti komian mittansa. :)
Eka neuvolakin tuli varattua näin hyvissä ajoin, koska vietän kesän ulkomailla, ja eka neuvola pitää saaha vielä ennen lähtöä, vaikka tuleekin jo rv:lle 9 eli aika aikaisin.
Mulla on alkanut painoa kertyä nyt raskauspahoinvoinnin takia, koska koko ajan pitää olla natustamassa jotain syötävää tai ällö olo iskee heti. :/ Tylsää, että turpoaminen alkaa jo näin varhain, mulla on jo ihan selvä maha näkyvissä vaikka laps on vasta sentin mittainen! :/ Pelottaa, että PCO pukkaa päälle vielä raskausdiabeteksen.
Mulla on tosin Metformiini tukilääkkeenä, joten jospa se vähän hillitsisi tätä menoa.
Seuraavan viikon köllöttelen Espanjan lämmössä, ah! Varasin mukaan käsidesiä, jotta saa kädet puhdistettua kätevästi ja tarpeeksi usein. Mitähän sitä muuta pitäiskään varoa, ainakin huonoa vettä ja joitain ruoka-aineita.
Mukavaa viikkoa kaikille palstalaisille!
Toivoopi Aliina
Vihdoin pino johon uskallan liittyä... Olen tuolla lapsettomuuspuolella kirjoitellut. Osa porukasta onkin ihan tuttuja. Jotenkin en uskaltanut liittyä sinne odottajien puolelle. Siellä ihmisillä on jotenkin hieman erilaiset ongelmat... Minulla tällä hetkellä päällimmäisenä, että kaikki menisi hyvin loppuun asti. Tuntuu vieläkin niin uskomattomalta. että olen raskaana...
Kerronpa hieman taustoistani niille joita en vielä tunne. Olemme siis molemmat 33 v. ja selittämätöntä lapsettomuutta on ollut takana reilut 2,5 vuotta. Hoidoissa ollaan oltu siitä n. 2 vuotta. Mulle syötettiin ensin jotakin hormooneja, jos vaikka olis ollut endoa... Sen jälkeen puoli vuotta taas yritystä. Lääkärin mukaan meidän kannatti mennä siitä lähes suoraan IVF:n kun oltiin jo yritetty niin kauan, mutta tehtiin kuitenkin alle 1 inssi. Heti ekasta IVF:stä sitten tärppäsi. Mahtavaa!
Punktio oli siis 21.4. joten laskettu aika on 12.1.2007
Kävimme hoitopaikassa ultrassa reilu viikko sitten ja siellä pikkuinen (14.8 mm) köllötteli oikein hyvässä paikassa ja syke oli 159. Tuntui uskomattomalta kuulla syke. Kyllä siinä tippa tuli linssiin. Neuvolaan menemme 19.6.
Olen ollut hyvin onnellisesti raskaana. Pahoinvoinnilta olen säästynyt toistaiseksi miltei kokonaan ellei pientä etomista lasketa. Väsymyskään ei ole vaivannut. Alun palelu on ollut tähän asti suurin kiusa, mutta sen kanssa pärjäsi liikkumalla.
Kirjoitellaan lisää jatkossa!
Kerääkö joku tiedot yhteiselle listalle vai päivittääkö jokainen omansa?
Aurinkoa!
Miiruskainen rv. 8 + 5
Asustellaan itä-Suomessa, minä 28 v ja mies 30v. Hoitohistoriaa on takana jo useampi vuosi, oiskohan 6 v aika lähellä. Syynä lapsettomuuteen on endometrioosi, jonka vuoksi myös molemmat munatorvet poistettu ja leikelty muutenkin useamman kerran. Hoitoja takana IVF, 4 PAS, IVF ja 5 PAS, josta viimeisestä viimein onnistui ja tuloksena 1,5 v poika. Nyt 3. IVF onnistuikin sitten heti.
Hoidon seurauksena tuli ikävääkin ikävämpi hyperi, jota nyt hoidellaan lepäämällä kotona. Mitään ei saisi tehdä, joten koti onkin ihan hirveän sotkuinen. Mies tekee minkä jaksaa ja kerkeää töiltään. Sairaalassa käyn säännöllisin väliajoin tarkastuksessa. Olo on tosi turvonnut eikä mitään toivoa käyttää tavallisia vaatteita. Lääkärikin sanoi, että maha on aivan kun olisi 24 viikolla raskaana! Muuten olo on hyvä eikä paha olo ole (ainakaan vielä) päässyt valloilleen. Joskus vähän etoo, varsinkin syömisen jälkeen.
Huomenna taas pääsisi katselemaan, onko pikkuinen kasvanut masussa. Ja toivottavasti myös nestemäärät on vähentyneet. Olisi kiva päästä kohta puoliin jo vähän puuhailemaan, tylsyttää tämmöinen löhöily.
Kuinkas masut kasvaa?
On se nyt niin mukavaa, kun on ihan oma pinkka meillä. Jos joku vaan suinkin haluaa tehdä koonnin niin siitä vaan. Olisihan se hienoa, jos joku taitava haluaisi aina päivittää meidän tietoja. Vapaaehtoisia???
Kuinkas olette voineet?
Minulla on tuo pahoinvointi mennyt menojaan jo reilu viikko sitten. Kertaakaan en ole kylläkään koko aikana edes oksentanut, joten pahoinvointini on ollut lievää. Väsy painaa joka päivä ja otankin lähes päivittäin parin tunnin unet. Vessassa saa käydä joka yö. Muuten on kyllä ihanaa ja odotan todella paljon, että vauvamaha alkaa näkyä kunnolla! : ) Nyt on jo havaittavissa mahan pyöristymistä ja housujen kiristämistä. Ruoka maittaa ja syönkin aina parin tunnin välein.
Ensi viikon keskiviikkona pääsen " ylimääräiseen" ultraan kun minulla oli tuossa reilu viikko sitten veristä vuotoa. Ihanaa päästä taas näkemään pikkuinen. Silloin tulee just rv10 täyteen, joten ilmeisesti vaavilla on jo pää, jalat, kädet ja kaikki! Siis oikea VAUVA!!!!
Minä asun Hämeessä ja synnytyssairaala on Kanta-Hämeen keskussairaala.
Vointeja!
rantis 9+1
Ilmoittaudunpa minäkin tähän tammikuisten pinoon!
Asutaan miehen kanssa Tampereen seudulla, hoitohistoriaa meillä on parin vuoden ajalta, takana yksi tuulimunaraskaus viime vuonna ekan icsin tuoresiirrosta, ja nyt sitten saman erän toinen pas tuotti plussan ja sykkeen!
Pikkuista käytiin katsomassa ekan kerran 6+3, kun mulla oli runsasta vuotelua, nyt jo onneksi ohi. Kaikki oli kuitenkin hyvin, toinen kiinnittyneistä alkioista oli tuulimuna ja ilm aiheutti vuodon. Olin kontrollikäynnillä 7+5, jolloin mittaa oli jo 13 mm! Neuvola-aika on sitten vasta 10+ viikolla.
Jauhan nykyään omenoita pitääkseni pahoinvoinnin loitolla, listalla myös rusinat pikkupaketeissa. Viinirypäleitä meni yhdessä vaiheessa ja banaania alussa, nyt olen niistä luopunut (yöks). Mitä muut syövät?
Jaksamista kaikille, muistakaa lepäillä!
aurinko 8+5
Meillä 3.IVF tuoresiirto toi toivotun tuloksen.
Kaksi blastoa siirrettiin, mutta vain toinen jäi matkaan!
Olin ultrassa 8.6. vk7, ja 11mm krokon poikanen :) siellä kölli!!!!
Oli outoa nähdä ,kun sydän löi..mies itku silmässä kato kuvaa ja meinas pyörtyä! reppana, jännitti niin.
Kaikille mukavaa masun kasvatusta!
Täällähän me tavataan!
Kokemuksia niskapoimu ultrasta kaipailen, menen siihen jossain vaiheessa , ennen heinäkuun puoltaväliä kuitenkin.
Onkohan se miten luotetava mittaus? NKL menen...
Halit!
Olo on vaan niin kamalan huono, että en jaksa tässä suurempia kirjoitella. Mun LA on luultavasti 23.1. mutta koska kyseessä on myös kaksoisraskaus, voinen valmistautua siihen, että tulevat aikaisemmin.
Kun jo mainitsin, mun olo on ohan kamala. Olen Kesäkuun alusta ollut sairaslomalla kun ei jaksa kunnolla päätä nostaa sängystä. Tänään tuntui siltä että mä kuolen tähän pahoinvointiin, mutta ei kai sitten :-). Olen kaikki gynen lääkkeet kokeillut läpi, mutta mistään ei ole mitään apua. Iloita en osaa koko raskaudesta vielä, tai en kertakaikkiaan jaksa. Meillä on anoppi koko päivän lapsia hoitamassa, sekin vielä tähän... eli valivali, toivottavasti toisilla menee paremmin!
t. muksuja2 sängyn pohjalta huutelee, rv7+3 (?)
[color=red]Moonchild[/color] [color=blue]IVF, LA 3.1.07 [/color]
[color=blue]rantahiekka[/color] [color=red]IVF. la 10.1.07[/color]
[color=red]Miiruskainen[/color] [color=blue]IVF. la 12.1.07[/color]
[color=blue]vm.71[/color] [color=red]IVF. LA 12.1.07 (2) [/color]
[color=red]Katariina77[/color] [color=blue]IVf. la 17.1.07[/color]
[color=blue]Minniska[/color] [color=red]la 17.01.07[/color]
[color=red]kurnau[/color] [color=blue]1.ivf 1.PAS. la 23.1.07[/color]
[color=blue]aksu123 [/color] [color=red]LA 23.1.07 [/color]
[color=red]muksuja2 [/color] [color=blue]la 23.1.07 (2)[/color]
[color=blue]Ainukka [/color] [color=red]3. IVF, LA 24.1.07[/color]
[color=red]Gaia[/color] [color=blue]IVF, LA 30.1.07 [/color]
[color=blue]Siili74[/color] [color=red]IVF. la?[/color]
[color=red]AliinaK[/color] [color=blue]luomu. la?[/color]
[color=blue]aurinko76[/color] [color=red]PAS. la?[/color]
[color=red]angut[/color] [color=blue]3.ivf. la?[/color]
jee, tuli puhelu listan päivityksen väliin ja puhelun loputtua nää sivut heitti minut täältä ulos??? Eli tuota listaa kukin nsaa päivitellä: se on nyt helppoa.
Ohjeet siihen:
1.mene listan kohdalle ja klikkaa <vastaa tähän viestiin>
2.kirjoita otsikko ja siirrä kursosi viesti-kenttään
3.klikkaa <lainaa alkuperäistä viestiä>
4.poistata kenoviivat koko tekstin ALUSTA (myös viime päivittäjän nimi) sekä koko tekstin LOPUSTA.
Muuten ei tule värejä.
Mutta: meitähän on sairaan paljon!!! Mikäs sen mukavampaa :D
(.) V-ä-s-y-t-t-ä-ä-. Ihan sellaista kestoväsyä. Ei auta nukkuminen ei. Vatsa pömpöttää ja itse asiassa näyttää aamuisin sellaiselta läskivatsalta (jos ymmärtänette mitä tarkoitan). Iltaan menneessä turvottaa niin paljon, että vatsa on sivusta katsottuna pyöreä rintalastasta häpyluuhun. Ja kasvaa vaan. Viikkoja kasassa vasta 7+6 eli vielä haluaisin tätä piilotella. Moni on kyllä arvannut ja pari kysynytkin suoraan, että odotanko. Pahaa oloa? Vain jos en nuku tarpeeksi enkä syö koko ajan. Paino nousi ilm. estrogeenin johdosta 2 kg, mutta olen nyt saanut sen pidettyä samana koko ajan.
Esittelyä: minä 34v, mies 35v. Lasta yritetty 5v. Taustalla PCO. Oltiin jo luovuttamassa ja päätettiin siirtyä adoptioon. Pakkanen piti saada vaan tyhjäksi. Ehkä pari IVM-hoitoa olisi kokeiltu, mutta en kyllä ollut niistä mitenkään innostunut. Niin ja ollaan etelä-Suomesta.
Listasta: mitä haluatte sinne laitettavan?
Hyviä vointeja kaikille tammituhinoiden kantajille!
-kurnau
Taustaa:
Asutaan pääkaupunkiseudulla ja ikää meillä on 31 ja 33-vuotta (mies).
Ensimmäinen ICSI tehtiin syyskuussa -06 ja siitä kahden alkion tuoresiirrosta negaa. Toiseen ICSI:iin lähdettiin pienin odotuksin mutta kahden alkion tuoresiirrosta (pakkaseen ei taaskaan mitään) kaikkien yllätykseksi plussasin. Varovaisen toiveikkaana mennään eteenpäin.
Ensimmäistä ultraa pitäisi vielä odotella reilut kaksi viikkoa mikä tuntuu tuskastuttavan pitkältä ajalta kun mielessä liikkuu miljoona kysymystä. Laskettu aika olisi Tekayn laskurin mukaan 31.1 eli täpärästi tammikuun puolella. Toivotaan että kaikki päästään sinne asti turvallisin mielin! Hienoa että meitä on näinkin paljon!
Kurnaulle kiitos päivityksestä!
Yritän lisätä itseni sinne ohjeidesi mukaisesti.
Aurinkoista ja helteistä päivää!
@mour 6+6
kurnau:
[color=red]color] [color=blue]IVF, LA 3.1.07 [/color]
[color=blue]rantahiekka[/color] [color=red]IVF. la 10.1.07[/color]
[color=red]Miiruskainen[/color] [color=blue]IVF. la 12.1.07[/color]
[color=blue]vm.71[/color] [color=red]IVF. LA 12.1.07 (2) [/color]
[color=red]Katariina77[/color] [color=blue]IVf. la 17.1.07[/color]
[color=blue]Minniska[/color] [color=red]la 17.01.07[/color]
[color=red]kurnau[/color] [color=blue]1.ivf 1.PAS. la 23.1.07[/color]
[color=blue]aksu123 [/color] [color=red]LA 23.1.07 [/color]
[color=red]muksuja2 [/color] [color=blue]la 23.1.07 (2)[/color]
[color=blue]Ainukka [/color] [color=red]3. IVF, LA 24.1.07[/color]
[color=red]Gaia[/color] [color=blue]IVF, LA 30.1.07 [/color]
[color=blue]Siili74[/color] [color=red]IVF. la?[/color]
[color=red]AliinaK[/color] [color=blue]luomu. la?[/color]
[color=blue]aurinko76[/color] [color=red]PAS. la?[/color]
[color=red]angut[/color] [color=blue]3.ivf. la?[/color]
Viikonlopulla tuli kunnon kouraisuja ja vihlomisia parin tunnin päästä kun kävin vessassa niin tuli pyyhittäessä verta,kyllä siinä ehti ajatella jo vaikka mitä,sehän on ihan normaalia ,mutta ei sitä siinä vaiheessa ajattele niin.Lääkärille juttelin asiasta ja kertoi että kohtu joutuu kasvamaan niin hurjaa vauhtia ,että sieltä se vuoto on peräisin,ei vakavaa ollenkaan.Tänään oli ultra ja sielä ne vauvelit köllötteli tai oikeastaan, niillä oli kova meno päällä, kädet heilui ja sielä ne lujaa jo liikkui, voi että ne oli suloisia, ihan minivauvoja, odotan innolla koska ensi liikkeet alkaa tuntumaan.Harmi että oli tosi vanha ultralaite neuvolassa joten mitään mittoja ei sitten otettu.Mutta pääasia oli että hengissä ovat.
Varsinainen neuvola käynti on ens viikolla to ja samalla varataan aika np-ultraan.Aika nopeesti on aika mennyt, kun np-ultrakin jo häämöttää...Voi kun siihen saakka pystyttäis pitämään tieto omana niin sais kuvien kanssa ilmoittaa sukulaisille.Mulla maha jo pömpöttää siihen malliin että saa jo peitellä.Farkkucaprit ei mene alkuunkan kiinni enää.Väsymys ja pahoinvointi on ollut poissa pari viikkoa ja olo on tällähetkellä mitä parhain.
Olisko täälä ketään runonrustajaa joka keksis tai tietäis kivan runon/lorun millä ilm. tekstarilla kavereille että kaksoset tulossa?
Aurinkoista illanjatkoa
vm.71 rv.9+4
En ole jaksanut kirjoitella,kun huono olo vaivaa jatkuvasti.Mukavaa,että täällä on näin monia samoissa viikoissa.
Taustaa sen verran,että ensimmäisestä IVF:stä 2-vuotias tyttö ja nyt sitten kolmannen IVF-hoidon PAS:sta alkoi raskaus.Nyt on viikkoja 9+3.Ens viikolla on neuvola ja sit selviää LA,tammikuun puoleenväliin varmaan osuu.Olen 29 ja mies 33.
Hyviä vointeja kaikille:)
-Sirputi-
Uskaltaudun jo tänne puolelle. Taustasta hieman ensin, eli olen sekunda, luomupoika syntyi 12/2001, helposti tärppäsi se raskaus. Uutta raskautta lähdettiin yrittämään 10/2003 ja nyt tutkimusten (mitään ei löytynyt syyksi) ja hoitojen (3. IUI:sta tärppäsi) jälkeen ollaan tässä. Tänään kävin lapsettomuuspolilla toisessa ultrassa ja siellä pikkuinen köllötteli. Viikkoja on 8+1, LA. 23.1 ja mittaa oli 13.3 mm. Hieman ilmeisesti oli natiainen pienenpuoleinen, mutta lääkärin mukaan kuulemma ihan mahtuu normaalien mittojen rajoihin.
Oireina mulla on väsymystä, pahaa ummetusta ja siitä johtuvaa kuvun turvotusta, päänsärkyä ja rinnat ovat arat. Pahoinvointia ei ole, ei ollut edellisessä raskaudessakaan.
Kurnau kyseli, mitä listaan laitettaisiin. No, ehkä ikä (minä & mies 31), LA, ' menetelmä' millä tarppäsi, synnäri (meillä TAYS). Näitä taisi jo listasta löytyäkin. Otatko sinä Kurnau listan muokkauksen kontollesi, vai onko itse opeteltava? Laitoit kyllä hyvät ohjeet!
Tänään uskaltaudun jo soittaa neuvolaankin. Hyviä vointeja kaikille!
On taas tunteet vetäneet vuoristorataa tämän päivää. Aamulla tuli vessakäynnillä vähän rusehtavaa paperiin. Ihan tosi vähän, mutta eipä sitä paljon tarvi, että rupeaa kaikenlaista ajattelemaan. No onneksi oli tänään taas tarkastuskäynti polilla, joten ei tarvinnut kauempaa asiaa pähkäillä. Mutta kyllä sitä kerkesi jo kaikenlaista pelätä. Kaikki oli kuitenkin ihan kunnossa ja pikkuinen kasvanut ihan normaalisti. Nyt voi taas olla iloisin mielin.
Paha olo alkaa koko ajan voimistua ja jos samoin menee kun esikoisella, niin kohta alkaa oksentelu. Silloin oksensin yleensä syömisen jälkeen tai kun oli väsynyt eikä syönyt pitkään aikaan. Ei onneksi ollut ihan jokapäiväistä oksentelua.
Eipä nyt kummempia, taidan mennä nauttimaan ihanasta auringosta ja lämmöstä parvekkeelle!
Eli la on 17.1.2006, tämä tulosta toisesta inssistä.
Kiva olis jo kuulumisia päästä vaihtamaan. Ilmeisesti la heilahtaa pari päivää eteenpäin eli 19.1, ekan ultran mukaan. Mutta ei sitten ollut ajasta lääkärin kanssa puhetta, niin mennään vielä kiekon mukaan.