Ehdotuksia, mitä voisin lähettää amerikkalaiselle kaverilleni Suomesta?
Eli siis ystävällinen amerikkalainen nettituttu on lähettänyt minulle paketteja, joissa on paikallista kosmetiikkaa sun muuta, jota ei Euroopasta saa.
Ajattelin lähettää hänelle takaisin jotain kivaa suomalaista kosmetiikkaa, ihonhoitotuotteita tai syötävää (esim. suklaata) suht pienen paketin, ehkä noin 5 tuotetta.
Onko teillä ehdotuksia, mitkä voisi olla kivoja lahjoja hänelle Suomesta? Onko esim. Lumenen tuotteet hyviä? Jotain muuta?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suklaa menee lentokoneessa pahan näköiseksi. Finlandia Vodka säilyy tuoreena.
Ai menee? Voi hitto. Suklaa olisi niin mainio, kun se vain on parasta täällä. En usko, että hän juo vodkaa. :D
Parempaa suklaata saa maailmalta. Olette vaan tottuneet Fazerin makuun ja luulette sita hyvaksi.
No niin luulee monet ulkomaalaisetkin, joten hyvin voi lähettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikä mene. Itse lähetän Fazerin karkkeja ja suklaata.
Lentokoneen rahtitilan lämpötilavaihtelut saa suklaan rasvan eriytymään muusta massasta = > suklaassa on näkyviä valkoisia rasvaklönttejä.
Höpöhöpö. Se suklaassa joskus näkyvä valkoinen on pintaan noussutta sokeria, eikä muuta makua mitenkään, eikä suutuntumaa. Tulee joskus jos suklaa on ollut kaapissa pitkään.
Frantsilan tuotteita olen lähettänyt ja ovat tulleet erittäin onnelliseksi :)
Walmartista saa lumenen tuotteita. Miten ois vaikka pentikin luontoaiheisia keittiöpyyhkeitä, uunikinttaat, tms. Niistä ovat ainakin omat amerikkalaiset sukulaiset tykänneet ja käytännöllisiä. Salmiakki on liian erikoista useimpien amerikkalaisten makuun, ruisleivästä on useampi tykännyt. Naapureille ostin suomalaisen luontokuvakirjan, joka oli mieluinen.
Fazerin suklaakalenteri.
Sisu-pastilleja/salmiakkirasia (sellainen pastillirasian kokoinen rasia)
Lumenen tuotteita
Aarikan korvakorut esim. lumihiutaleet tai tontut
Glögiä? Ei ehkä säily.
Vierailija kirjoitti:
No jopas on lapsellisia kommentteja joillain. Onko teillä vähän tylsä elämä? Kiitos teille, jotka olette vastanneet asiallisesti.
AP
Vein ranskalaiselle perheelle kiitokseksi pullon salmiakkikossua ja Pandan Suomi-konvehdin.
Kosmetiikasta en oikein tiedä kun tuo suomalainen kosmetiikka on vähän... no tulee mieleen ne suomalaiset telkkarit jotka syttyivät itsestään palamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai menee? Voi hitto. Suklaa olisi niin mainio, kun se vain on parasta täällä. En usko, että hän juo vodkaa. :D
Parempaa suklaata saa maailmalta. Olette vaan tottuneet Fazerin makuun ja luulette sita hyvaksi.
Totta. Belgialainen suklaa on todella maukasta. Fazerin sinisessä on jauhoinen maku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikä mene. Itse lähetän Fazerin karkkeja ja suklaata.
Lentokoneen rahtitilan lämpötilavaihtelut saa suklaan rasvan eriytymään muusta massasta = > suklaassa on näkyviä valkoisia rasvaklönttejä.
Höpöhöpö. Se suklaassa joskus näkyvä valkoinen on pintaan noussutta sokeria, eikä muuta makua mitenkään, eikä suutuntumaa. Tulee joskus jos suklaa on ollut kaapissa pitkään.
Puhut eri asiasta. Googlaa Chocolate fat bloom
Jotain lakritsia, esim. Pandan tai Halvan. Jos salmiakki on liian erikoista.
Mielestäni Lumene tuotteet ovat järjestään huonoja. Täältä saa parempaa kosmetiikkaa.
Suklaa on se mitä itse kaipaan ja kaikki namipussit. Niitä kannattaa lähettää salmiakkia lukuunottamatta. Itse tuon Suomesta myös ruisleipää ja hapankorppua (täältä saa toisinaan sitäkin), mutta luulen ettei täkäläiseen suuhun maistu. Xylitoli purkkaa voi myös laittaa pakettiin.
Mielestäni hyviä ideoita on aiemmin mainittu luontokuvakirja Suomesta ja myös keittiöpyyhkeet ja uunikintaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Hyvin harva ei tykkää Tupla patukasta, se olisi varmasti mielenkiintoinen suklaapatukka lähettää.
- Jos jotain extremeä haluaa lisätä, niin perinteinen turkinpippuripussi.
- Vallilan metsämaisema pussilakana ja tyynyliina.
Pussilakanat ja tyynyliinat Suomesta on ihan turha lahettaa. Taalla on erimittaiset peitot ja tyynyt. Minulla on kaapissa kolme kayttamatonta suomalaista pussilakanaa joihin ei mene mikaan peitto.
t. usalainen
Mä oon tuonut Suomesta peitot ja pussilakanat.
^Ja se jo mainittu heijastin jollain kivalla kuvalla. Täkäläisillä on kyllä fiksuimmilla hardcore-ulkoilijoilla heijastinliivejä, mutta muuten heijastimet tuntuu olevan ihan tuntematon juttu.
Meidän seudulla kyllä saa hapankorppuja ihan vakiona useammastakin tavallisesta marketista, ja Ikeasta "pieniä pyöreitä".
Mut karkki ja suklaa täällä on hyvin usein sokerista ja mautonta, ne on Suomessa hyvin erilaisia muutenkin kuin lakun ja salmiakin osalta.
Kaikki on polyesteriä tms., eli panostaisin luonnonkuituihin, jos jotain tekstiiliä lähettäisin.
Toki USA on iso maa, ja jossain toisaalla on ihan toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Hyvin harva ei tykkää Tupla patukasta, se olisi varmasti mielenkiintoinen suklaapatukka lähettää.
Pussilakanat ja tyynyliinat Suomesta on ihan turha lahettaa. Taalla on erimittaiset peitot ja tyynyt. Minulla on kaapissa kolme kayttamatonta suomalaista pussilakanaa joihin ei mene mikaan peitto.
t. usalainen
Henkilön amerikkalainen nettituttu tuskin on tehnyt näin. :'D
Sarjakuvakirja Finnish nightmaers. Mignon munia. Unikko patakintaat. Unikko jotain...sukat. Unikko tunnetaan. Fiskarsin keltapäiset sakset.
Mies vai nainen ja ikä?
Se luontokalenteri on hyvä ehdotus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. usalainen
Henkilön amerikkalainen nettituttu tuskin on tehnyt näin. :'D
Totesin vaan, että mä oon tuonut peitot ja pussilakanat Suomesta
Ruissipsejä tms. Ruis tietysti saa tottumattomalla vatsan kipeäksi eli voi kuvitella, että on syönyt jotain pahentunutta.
joku kertoi vieneensä amerikkalaiselle ystävälleen tuliaisiksi fiskarsin juustohöylän ja se oli ollut suorastaan valtava menestys. Siellä ei kuulema tunneta tämmöistä meillä hyvin arkista välinettä :O
Vierailija kirjoitti:
joku kertoi vieneensä amerikkalaiselle ystävälleen tuliaisiksi fiskarsin juustohöylän ja se oli ollut suorastaan valtava menestys. Siellä ei kuulema tunneta tämmöistä meillä hyvin arkista välinettä :O
On niitä joitakin kaupoissa, mutta ei ne oikein toimi niin hyvin kuin suomalaiset juustohöylät. Tai ruotsalaiset, sillä paras juustohöylä meillä on ruotsalainen. On vanha.