Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silitätkö lakanat?

Vierailija
03.12.2019 |

Vai mankeloitko? Vai petaatko ryppyisenä sänkyyn?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silitän vain juhlavaatteet.

Lakanoita on mielestäni ihan turha silittää. Vaikuttaako se muka todella merkittävästi kestävyyten?

Vierailija
22/65 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mankeloin lakanat, ja silittäminen muiden tekstiilien kohdalla on normi. Ja olen mies.

Palstan naiset ovat laiskoja. 

Hullu paljon töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä.

Mikäs siinä jos haluaa elää kuin sika pellossa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puuvillasatiini ei sitten kestä käyttöä yhtä hyvin kuin perkaalipuuvilla ja perkaalipuuvilla on jopa tiiviimpää ja siliävämpää. Huonoin lakana on tavallista harvaan kudottua puuvillaa.

Mikä on normaali kestävyys lakanoissa? Minulla mieluisimmat petivaatteet on ostettu vuosituhannen vaihteessa ja käytän niitä usein. Vaikka ne ovat puuvillasatiinia, niin ei niissä kulumia näy.

Vierailija
24/65 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää palsta on hassu. Jos joku vastaa että juu, silitän tai mankeloin niin tulee alapeukkuja  :D  Väsyttääkö ja rasittaako alapeukuttajis pelkkä ajatus että joku noin tekee, vai harmittaako kun ei itte viitti moista hommaa tehdä.

Vierailija
25/65 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sileä/rypytön lakana ei ole se mikä on kuivunut narulla tai kuivausrummussa. Sileän lakanan saa vain silitysraudalla tai mankelilla aikaiseksi. Siinä on sellainen kiilto. Mun kaapista löytyy kaikenlaisia, sileitä silitettyjä, narukuivattuja ja huippuryppyisiä kuivausrummulla kuivattuja. Ap

Vierailija
26/65 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten nämä huolellinen laskostus ja ei ole ryppyjä-tyypit pesevät ja kuivaavat lakanansa?

Oion lakanat huolellisesti ja laitan kuivumaan taiteltuna lattialla olevalle pyykkitelineelle. Taitteet niihin tulee, mutta niin tulee silittäessä ja kaappiin taiteltaessa.

Vierailija
27/65 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mankeli, lakanoiden materiaali puuvillasatiini

Vierailija
28/65 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten nämä huolellinen laskostus ja ei ole ryppyjä-tyypit pesevät ja kuivaavat lakanansa?

Oion lakanat huolellisesti ja laitan kuivumaan taiteltuna lattialla olevalle pyykkitelineelle. Taitteet niihin tulee, mutta niin tulee silittäessä ja kaappiin taiteltaessa.

Kyllä mulla jää pesun jäljiltä ryppyjä, riippuu kuinka kovan linkouksen laittaa. Täydellä teholla kun linkoaa niin on kyllä ryppyä vaikka kuinka ravistelee ennen kuivumaan laittoa. Ei vaan viitsi hirveän märäksi jättää kun kuivuu ikuisuuden.

Vierailija
29/65 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää palsta on hassu. Jos joku vastaa että juu, silitän tai mankeloin niin tulee alapeukkuja  :D  Väsyttääkö ja rasittaako alapeukuttajis pelkkä ajatus että joku noin tekee, vai harmittaako kun ei itte viitti moista hommaa tehdä.

Miksi jotkut ajattelevat, että alapeukku on jokin osoitus siitä, että peukuttajaa suututtaa? Itse peukutan sen mukaan olenko kirjoittajan kanssa samaa vai eri mieltä. Jos joku esim. kertoo pitävänsä lakanoiden silitystä tarpeellisena, alapeukutan, koska minusta niiden silittäminen on turhaa. En siksi, että minua ottaisi päähän se, että joku tuntematon silittää lakanoita :D

Vierailija
30/65 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulla jää pesun jäljiltä ryppyjä, riippuu kuinka kovan linkouksen laittaa. Täydellä teholla kun linkoaa niin on kyllä ryppyä vaikka kuinka ravistelee ennen kuivumaan laittoa. Ei vaan viitsi hirveän märäksi jättää kun kuivuu ikuisuuden.

No minulla ei jää, vaikka kone linkoaa pyykit hyvin. Eroja on näköjään sekä pyykkikoneissa että lakanoiden materiaalissakin.

Vierailija
31/65 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakanat, tynyliinat ja pyyhkeet mankeloin. Eikä siinä hommassa montaa minuuttia kulu.

Vierailija
32/65 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien lakanapyykin pesulaan. Tulee ihanan sileinä, mankeloituina.

Vierailija
33/65 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mankeloin lakanat, ja silittäminen muiden tekstiilien kohdalla on normi. Ja olen mies.

Wau, en ole ennen kuullut miehestä, joka silittää koko perheen pyykit. Silitätkö lasten pikkusukatkin?

Alapeukuttajille tiedoksi, että kysymys on ihan viaton. Minulla oli kaveri, joka silitti itseltään pikkusukat ja alushousutkin, mutta hän olikin sinkku. Haluaisin siis tietää, silittääkö mies koko perheen pyykit pikkusukkia myöten. Itse en ymmärrä, miten perheellinen ehtisi tehdä sen.

Vierailija
34/65 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En silitä - kaipaisin taloyhtiöömme mankelia, mutta sitä ei ole. Eikä varmaan tulekaan. Yritän viikata lakanat jo kosteina niin hyvin, etteivät ne ole kuivuttuaankaan ryppyisiä.

Vierailija
35/65 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotakuta häiritsee mun "ryppyiset" lakanat niin tervetuloa vaan silittämään.

Vierailija
36/65 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä mankeloin lakanat ja tyynyliinat, hätätapauksessa silitän. Mut aina jompi kumpi.

Liinavaatteita on varastossa monen sorttisia, tavallista puuvillaa, satiinia ja perkaalia, mutta jos uusia tarvitsee vielä hankkia, niin hankin vain perkaalia.

Vierailija
37/65 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo. Mun aloituskin on saanut kolme alapeukkua jostain syystä ja se oli vaan kysymys eikä mielipide :D Ap

Vierailija
38/65 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En silitä enkä mankeloi. Suoraan narulta sänkyyn vaan, tai taiteltuna kaappiin.

Ei ne lakanat pesun jälkeen mitenkään ryppyisiä ole, kun ne kuivattaa suorana narulla. Ainut "ryppy" tulee siihen narun kohtaan, josta lakana menee taitteelle. Ja se suoristuu yhden yön jälkeen sängyssä.

Vierailija
39/65 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hullu paljon töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä.

Mikäs siinä jos haluaa elää kuin sika pellossa. 

Teillä nukkuu siat sängyssä, puhtaissa, kalliissa lakanoissa joita ei ole mankeloitu? :'D

Vierailija
40/65 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta pätkääkään joku lakanoiden silitys. Ne ovat ihan tarpeeksi suoria telineessä kuivauksen jälkeen.

Itse käytän kaiken sen silityksestä säästetyn ajan johonkin mielekkäämpään, esim. liikuntaharrastuksiin, käsitöihin ja lukemiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä