Joko otit influenssarokotteen?
Miksi otit tai miksi et? Tuliko haittavaikutuksia rokotuksesta?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Miten voi varmistaa, että ilmoitukset kirjataan? Olen sanonut monta kertaa lääkärikäyntien yhteydessä, että oireet ilmenivät ensimmäistä kertaa sen ja sen rokotuksen jälkeen, mutta lääkärit ovat sen ohittaneet, niinkuin jonkun muun tehtävä olisi ollut tehdä ilmoitus ja tapaukset ovat vanhentuneet, eivätkä liity nykyiseen tilanteeseen? En ota influenssarokotteita, sillä riittää, että olen edes jotenkuten selvinnyt muiden rokotteiden ottamisesta.
https://thl.fi/fi/web/rokottaminen/hyodyt-ja-haitat/haittavaikutukset/h…
Rokotettu voi myös itse tehdä ilmoituksen. Ohjeet ilmoituksen tekemiseen ovat Fimean sivulla.
En ole koskaan ottanut, enkä ota.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ottanut, enkä ota.
Saat klikkailla sitä nuolta alas ihan niin paljon kun haluat mutta se asia ei kuulu sinulle ja on täysin minun päätettävissä. En minäkään puutu sinun lääkityksiin.
Minä sain rokotteen jo loka-marraskuun vaihteessa. Illalla nousi vähän lämpöä ja siinä se. Olin aivan varma, että lapsillani oleva tuore flunssa tarttuu minuunkin (rokotteet kun laskevat vastustuskykyä joksikin aikaa) mutta toisin kävi. Vielä olen terveenä pysynyt. Pelkäsin kyllä mahdollisia sivuoireitakin, sillä syksyllä saaduista muista rokotteista (jäykkäkouristus+hinkuyskä, b-hepatiitti) sain mitä mielenkiintoisempia oireita ja rokotekohdassakin pysyi pahkura reilut kaksi viikkoa jäykkäkouristuspiikin jäljiltä.
Otin yli viikko sitten. Ei mitään sivuvaikutuksia.