Jos varattu mies kiinnostuu toisesta naisesta tarpeeksi, tekeekö hän jotain asialle?
Eli, jos mies on varattu mutta tapaa kiinnostavan uuden naisen, joka todella kiinnostaa, jättääkö hän nykyisen kumppaninsa?
Niin; ovatko ihmiset ”tyytyjiä”? Tyydytään parisuhteeseen joka ehkä huono/väljähtynyt/vajaa/jotain? Vai lähdetäänkö ehkä liiankin rohkeasti kohti uutta., jos riittävästi kiinnostaa?
Mietiskelin tällaista tuossa erään työpaikan kahvipöytäkeskustelun jälkeen...
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut kaks kertaa naimisissa olleen miehen jättämään perheensä. Menin naimisiin, petin miestä ja erosimme. Iskin toisen varatun, joka vuosien liiton jälkeen jätti minut toisen takia.
Vau. Luultavasti osansa oli myös sillä, että liitoissa meni hyvin eikä vaimo miellyttänyt lähteneitä miehiä. Ei siis vain omaa ansiotasi enkä sillä ehkä ylpeilisi, että saa vieteltyä teennäisesti miehen, jolla on muutenkin toinen jalka oven raossa ja lähtisi naisen kuin naisen matkaan kunhan saa seksiä ja nainen on kiva.
Jep, helppo nainen sai helpon miehen kaksi kertaa. Tästä pitäisi olla kateellinen?
Vierailija kirjoitti:
Minun mies oli naimisissa kun tutustuimme. Olin myös itse naimisissa. Olin suunnitellut eroa jo 10 vuotta mutta en uskaltanut koska mies oli tuurijuoppo ja lapset pieniä. Pelkäsin mitä olisi tapahtunut jos olisin eronnut ja lapset olisivat sitten menneet tuurijuoppo isän luo joka toinen viikonloppu. No, kun tapasin tämän uuden miehen sain uskoa elämään ja lapsetkin olivat jos kasvaneet. Erosin. Uusi mies sai 3 kk aikaa, sanoin että sen jälkeen tapailu loppuu, en rupea toiseksi naiseksi enkä myöskään soittele perään.
Nyt ollaan oltu jo monta vuotta naimisissa. Olen kysynyt mieheltä mikä sai tekemään ratkaisun. Kuulemma se että ex vaimon mielestä kaikki oli aina huonosti, ja aina miehen vika. Ihmettelen tätä suuresti, koska mies on erittäin luotettava, hyvässä työssä, hoitaa raha-asiat hyvin, huomioi minua ja tekee ainakin puolet kotitöistä. Myös seksi maistuu. Kuvittelen että heillä oli luonteet ja perhetaustat liian erilaisia, tai sitten ex vaimolla saattoi olla jotain omia painolasteja jotka haittasivat. Olen kiitollinen että saamme olla yhdessä.
Ok, olet täysin miehesi puolella tässä asiassa. Entinen miehesi oli alkoholisti, ei varmaankaan mitenkään luotettava.
Kirjoitit että pidät miestäsi luotettavana, minä lukijana en pidä koska teillähän oli sivusuhde hänen vielä naimisissa ollessaan.
Toiseksi kehut häntä maasta taivaisiin. Eikö sulla ollenkaan käy mielessä että miehesi voi käyttäytyä sinua kohtaan erillalailla kun exäänsä? Tämä kaikki mitä hän itsestään antaa sinulle nyt ei välttämättä ole sitä mitä antoi tai näytti exvaimollensa, tai mitä parin vuoden päästä enää antaa sinullekkaan?
Onko se heti tyytymistä, jos omassa suhteessa on vaikeuksia tai viileämpi kausi, mutta ei heti halua luovuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Pöksyihin ovat kyllä pyrkimässä, pimbs kelpaa. Eivät ne silti mihinkään lähde, ellei ole satavarmaa, että voi siirtyä suoraan toisen naisen helmoihin.
Joopa, tämä on ihan todettu juttu. Lähtevät kun on se uus passaaja valmiina. Harvemmin muuttavat ja eroa ehdottavat ollakseen yksin.
Parasta on kun pitää olemassaolevan parisuhteen, mutta käy välillä vieraissa. Siitä saa aina hyvin virtaa ja jaksaa taas hetken painaa.
Omituinen kysymys kun koskee vain miehiä. Tuskinpa sillä sukupuolella on väliä jättääkö nykyisen kumppaninsa toisen vuoksi. Minä ja mieheni jätimme molemmat avopuolisomme toistemme vuoksi. Olimme olleet ehdottomia siitä, ettemme halua naimisiin edellisten kumppaneiden kanssa mutta nyt olemme keskenään aviossa. Oli päivänselvää molemmille että menemme naimisiin sielunkumppanin kanssa.
Ja ennen kuin joku ryhtyy vinkumaan niin voin kertoa että toivon että mies jättää minut mikäli kohtaa paremman naisen. Tyytyä ei tarvitse jos sitä alkaa tuntumaan.
Riippuu tietysti siitä, kumpi nainen miehelle on tärkeämpi. Harmi vain, että sitä voi olla vaikea arvioida, jos toisen naisen on tuntenut 20 vuotta ja toisen vasta pari kuukautta.
Vierailija kirjoitti:
Kerran kiksauttaa säälistä ja sit se on goodbye.
No näin ei tee kukaan, jota _todella_ kiinnostaa.
Vau. Luultavasti osansa oli myös sillä, että liitoissa meni hyvin eikä vaimo miellyttänyt lähteneitä miehiä. Ei siis vain omaa ansiotasi enkä sillä ehkä ylpeilisi, että saa vieteltyä teennäisesti miehen, jolla on muutenkin toinen jalka oven raossa ja lähtisi naisen kuin naisen matkaan kunhan saa seksiä ja nainen on kiva.