Paljonko laitatte lasten joululahjoihin rahaa?
Kommentit (55)
Meillä on mennyt rahaa lasten lahjoihin mutta kyse ei ole mistään krääsästä vaan itse asiassa tarpeellisista ja mieluisista jutuista.
Kumpikin saa kausikortin läheiseen laskettelukeskukseen (siihen upposi rahaa jo reippaat 150 euroa/lapsi), toinen saa toivomansa takin (ostin alesta ja maksoi "vaan" 100 euroa) sekä sellaisen päällepuettavan peiton (toivelahja sekin ja taas melkein 100 euroa, vaikka alesta ostin). Kyseessä siis 15v. Nuorempi 12v saa toivomansa retkeilyrepun, paidan ja kirjan (yhteensä 100 euroa) sekä untuvapeiton (vanha peitto kuulemma liian ohut). Molempien lahjoihin siis mennyt reilu 300 euroa, mutta krääsää emme ole ostaneet emmekä mitään turhaa.
Mies on lisäksi ostanut jotain koko perheelle, on kuulemma yllätys minullekin. Tuskin sekään mitään krääsää, luultavimmin jokin matka tai risteily tai kylpyläreissu.
Emme ole suurituloisia emmekä pienituloisia. Jouluun menee ehkä enemmän rahaa kuin olisi järkevää mutta toisaalta emme osta oikein mitään muina aikoina (synttärilahjat kyllä lapsille). Mitään krääsää emme kuitenkaan osta.
1.5v muksu. Jaa 200-300e mennyt
Jaa, meillä vain yksi viisivuotias ja ajattelimme ostaa yhden isomman jutun ja pari pienempää. Ehkä 200e menee näihin. Isovanhemmilta saa sitten taas ihan hirveästi kaikkea.
17v. Ei yhtään, ukki antaa hänelle varmaan 500€ rahaa.
N. 40e on mennyt 2,5 v ja 5 kk lasten lahjoihin yhteensä. Ja yhteensä kuusi lahjaa ovat saamassa, eli tänä jouluna selvittiin edullisesti. Eikä ole mitään turhaa krääsää vaan toivottuja ja varmasti oikein mieluisia.
40 euroa meni, hoidin tänään lahjaostokset, lapsi 10 v. Lahjoja tulee kuitenkin muualtakin kuin minulta (tuohon hintaan sisältyi 2 lahjaa).
Ostan vain aikuisille, lapsille rahaa keräyksiin, yksin asuva sinkku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset 2v ja 7kk ja rahaa olen käyttänyt molempien lahjoihin alle satasen ja siihen se jääkin. Ostin jo molemmille yhdet lelut ja muutaman kirjan yhteisiin iltasatuhetkiin. Saavat kuitenkin isovanhemmilta ja kummeilta lisää lahjoja.
En ymmärrä ihmisiä jotka pistävät rahaa tuon ikäisten lahjoihin...
Anna mä arvaan. Sun lapsille ostaa mummot, kummit ja papat.
No ei välttämättä kyllä osta, mutta tuonikäiset ovat aivan tyytyväisiä käytettyihin leluihin ja kirjoihin, joita kirpparit ja kierrätyskeskus pullollaan. Jopa ilmaiseksi jaetaan pois! Esim itse löysin duplopaketin kirpparilta 1,50e. Sellainen joka oikeasti maksaa n.20e. Kirjoja saa myös eurolla parilla. Aivan siistejä, sellaisia joita ei välttämättä kukaan ole edes koskaan lukenut.
Toisaalta jos ylimääräistä rahaa on, niin aikana sama mihin sitä laittaa. Itse löydän aina jotain käyttöä, vaikka olisikin ”ylimääräistä”. Lapsellekin voi ostaa myös elämyksiä, jos sitä rahaa on paljon. Vaikkapa teatteriliput tai muuta vastaavaa.
Niin? Sinä puhut ihan eri asiasta kuin minä. Myös ne elämykset ja kirppistavarat maksaa. Nyt oli siitä kyse, ettei lasten lahjoihin käytetä rahaa.
1,5-4 v lapsenlapsille 50€ lahjoina ja 50€ tilille, oma kuopus 17 v ehkä 200€? Tuolla saa jo 3-4 toivottua lahjaa. Viimeinen vuosi kun annetaan hänelle lahjoja
6 v isä osti pleikkarin. Ja katsotaan minä jotain pelejä sitten.
Ja herkkuja on muutenkin ja joku lelu. Pleikkari on kyllä isällekin.
Vierailija kirjoitti:
Kuka laittaa satoja euroja joululahjoihin?!?
Aika monet laittaa. Tämä on raskasta aikaa, kun yrittää olla itse harkitseva ja osatta järkevästi jotain tarpeellista mutta kivaa. Joka joulu kuitenkin suurin osa nuortemme ystävistä saa aivan tolkuttoman kalliita lahjoja ja paljon. Niitä kuvakoosteita alka tupashtelemaan heti aattona.
Siellä on uusin iphone, applen tietsikka, ganttia ja tommyhilfigeriä, liput festreille ja lisäksi tukko rahaa. Aika monta sataa menee.
Lapset 2x10v ja 7v lahjoihin mennyt 330€ eli 110€/lapsi. Jotain vielä tulee ostettua.
Emme osta lastenlapsille mitään kalliita lahjoja tai muutenkaan ylenpalttisesti vaikka rahaa on. Jokainen lapsenlapsi saa n. 50€ arvoisen lahjan. Aikuisille lapsille olen joko antanut rahaa (50-100€) tai ostanut lahjakortin ja jotain pientä (suklaata, sukkia jne). En ymmärrä miksi pitäsi ostaa monta lahjaa, lapsia ei tarvitse totuttaa älyttömään tavarapaljouteen! Toisillemme emme osta mitään, vietämme joulun ulkomailla viiden tähden hotellissa.
Satasen verran menee, 12v.
Kallein on englanninkielinen tietokirja harrastuksestaan.
Palapeli, tutu, karkkia, villasukat, meikkiä....
Nuo villasukat oli itse laittanut lahjalistaansa.
Muualta saa 2 pakettia.