Paljonko laitatte lasten joululahjoihin rahaa?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Lapset 2v ja 7kk ja rahaa olen käyttänyt molempien lahjoihin alle satasen ja siihen se jääkin. Ostin jo molemmille yhdet lelut ja muutaman kirjan yhteisiin iltasatuhetkiin. Saavat kuitenkin isovanhemmilta ja kummeilta lisää lahjoja.
En ymmärrä ihmisiä jotka pistävät rahaa tuon ikäisten lahjoihin...
Kuka laittaa satoja euroja joululahjoihin?!?
Vierailija kirjoitti:
Meillä Pukki tuo lahjat.
Sama. Tehtiin 10 sivua pitkä lahjalista. Ilmaista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset 2v ja 7kk ja rahaa olen käyttänyt molempien lahjoihin alle satasen ja siihen se jääkin. Ostin jo molemmille yhdet lelut ja muutaman kirjan yhteisiin iltasatuhetkiin. Saavat kuitenkin isovanhemmilta ja kummeilta lisää lahjoja.
Anna mä arvaan. Sun lapsille ostaa mummot, kummit ja papat.
Vierailija kirjoitti:
Minä
Noin 100 eur / lapsi, 6 ja 12 v. Saavat toivomiaan leluja ja/tai pelejä.
N. 500-600e 10 ja 12-vuotiaille. Paketteja tulee kummallekin kolme, kallein oli kännykkä ja lapsi on jo puoli vuotta sinnitellyt rikkinäisellä.
Nyt on mennyt 20e. Voi olla että käytän vielä toiset 20e, mutta ehkä en.
Lapsi 5v, sukulaiset ostaa myös lahjoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostettu jo ja noin 250€ 13v poika ja vanhempi sisaruksensa saa pientä sälää sekä rahana 200€.
Miksi vain vanhempi lapsista saa rahaa? Ihan epäreilua kun toinen saa suuren summan rahaa ja toinen jotain krääsää(?)....
Poika 13v saa 250€ maksavan puhelimen ja tyttö joka ei saa/ tarvitse mitään saa sen rahana, jota taas tarvitsee
Toisen ykköstoive maksoi 50e (lelu), toisen 36e (legopaketti). Lisäksi valitsevat toisilleen lahjat vanhempien rahalla, budjetti 5-15e (toinen valitsi pipon ja toinen kylpyvaahdon) ja koko perheelle tilattiin Aku Ankan vuosikerta. Saavat useita lahjoja sukulaisilta/kummeilta, sieltä ovat toivoneet mm. palapelejä, pehmolelut, sellaisen pehmeän paksun liukurin.
Lapset 8v ja 5v.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ne kenellä on oikeasti sitä rahaa ettei ahdinkoon joudu ostosten takia.
Olen huomannut, että jouluhössötys köyhillä on usein järkyttävää ja lasketaan pakettia montako kukakin saa eli ei mitään tolkkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei välttämättä kyllä osta, mutta tuonikäiset ovat aivan tyytyväisiä käytettyihin leluihin ja kirjoihin, joita kirpparit ja kierrätyskeskus pullollaan. Jopa ilmaiseksi jaetaan pois! Esim itse löysin duplopaketin kirpparilta 1,50e. Sellainen joka oikeasti maksaa n.20e. Kirjoja saa myös eurolla parilla. Aivan siistejä, sellaisia joita ei välttämättä kukaan ole edes koskaan lukenut.
Toisaalta jos ylimääräistä rahaa on, niin aikana sama mihin sitä laittaa. Itse löydän aina jotain käyttöä, vaikka olisikin ”ylimääräistä”. Lapsellekin voi ostaa myös elämyksiä, jos sitä rahaa on paljon. Vaikkapa teatteriliput tai muuta vastaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ne kenellä on oikeasti sitä rahaa ettei ahdinkoon joudu ostosten takia.
Olen huomannut, että jouluhössötys köyhillä on usein järkyttävää ja lasketaan pakettia montako kukakin saa eli ei mitään tolkkua.
Tämä on niin totta. Itsekin köyhästä perheestä ja muistan ne lahjavuoret aina jouluna. Muutenkin vaikka rahaa oli vähän, niin me lapset saimme aina paljon leluja. Samoin vaatteet oli aina viimeisen päälle.
Itse en omille lapsilleni jatkuvasti ostele jotain, vaikka rahaakin enemmän kuin lapsuuden perheessä. Vaatteistakin suuri osa on käytettynä ostettuja.
1,5v, 20e lahja ostettu. Lisäksi saa todennäköisesti lahjat isovanhemmilta ja kummeilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei välttämättä kyllä osta, mutta tuonikäiset ovat aivan tyytyväisiä käytettyihin leluihin ja kirjoihin, joita kirpparit ja kierrätyskeskus pullollaan. Jopa ilmaiseksi jaetaan pois! Esim itse löysin duplopaketin kirpparilta 1,50e. Sellainen joka oikeasti maksaa n.20e. Kirjoja saa myös eurolla parilla. Aivan siistejä, sellaisia joita ei välttämättä kukaan ole edes koskaan lukenut.
Toisaalta jos ylimääräistä rahaa on, niin aikana sama mihin sitä laittaa. Itse löydän aina jotain käyttöä, vaikka olisikin ”ylimääräistä”. Lapsellekin voi ostaa myös elämyksiä, jos sitä rahaa on paljon. Vaikkapa teatteriliput tai muuta vastaavaa.
Itse ostelen arkena lähes kaiken käyttötavaran ja vaatteen lapselle kirppareilta ja torista. Jouluna kuitenkin pieninkin saa ihan uuden lelun paketteineen kuten kaikki muutkin.
Meillä lapset 11 ja 16. Molemmat saavat pari isompaa lahjaa (jota siis suunniteltu pitkin syksyä), niiden hinta noin 600 / lapsi. Mutta näihin isoihin ostoksiin osallistuvat myös isovanhemmat. Tällä huolehdimme ettei tule mitään turhaa, vaan pystytään yhdessä ostamaan toivotut asiat.
Mistä päättelet että saa krääsää?