Oletko kehottanut lastasi ajamaan kainalokarvoja?
Onko (esi)teini-ikäisen karvat hänen oma asiansa vai oletko kehoittanut ajamaan kainalokarvat?
Olen tytölleni sanonut, että voi lainata halutessaan ladyshaveriani, voidaan ostaa hänelle oma ja voin neuvoa asiassa. Joo, sanoo tyttö. Nyt on menossa joulujuhlaan hihattomassa mekossa. Kainalokarvat rehottaen.
Voiko asiasta sanoa, vai onko se jotenkin vanhanaikaista? ,"Pitääkö" naisella/tytöllä olla karvattomat kainalot?
Jos lapseni olisi aikuinen, niin toki saisi päättää omista karvoistaan. Mutta entä 11-12 v?
Kommentit (53)
Meidän suvussa ei onneksi kainalokarvat kasva.
Ei kyllä nyt mitään ehdotonta ajatusta tässä tullut. Ehkä tärkeää on se että jutellaan tytön kanssa asiasta. En usko, että se karvaisuus olisi mikään ongelma. Taikarvattomuus.
Ap977
Vierailija kirjoitti:
En ole kehoittanut. Enkä myöskään bikinirajoja vaikka joko karva näkyisi uimapuvun lahkeesta.
Etkö itse olisi toivonut, että joku olisi sanonut että rehottaville karvoille voi tehdä jotain jos itse et olisi sitä tajunnut.
Siis mikään ei estä tyttöä tai naista käyttämästä tekopenistä housuissaan. Ei ole mitään lakia, mikä sen kieltäisi. Se on TÄYSIN SALLITTUA. Ainakin tässä yhteiskunnassa. Sen käyttäminen kuitenkin lähettää vahvan viestin muille, ja se viesti on, että olen joko trans tai äärimmäisen maskuliininen lesbo. Missä ei siis ole mitään vikaa. Mutta jos olet tavallinen nainen ja hetero, on hieman outoa miksi haluaisit niin tehdä. Tehdä jotain, joka on todella epänaisellista ja epäesteettistä, jos olet nainen. Ja jos satut välittämään siitä miltä näytät muiden silmissä etkä halua leimautua transihmiseksi tai haluat miehen, joka ei ole alinta pohjasakkaa, jolle kuka vain nainen kelpaa. Mutta saat tehdä niin aivan vapaasti. Loppupeleissä halveksunta, jota mahdollisesti saisit osaksesi on hyvin pientä verrattuna mieheen, joka teippaa peniksensä ja kiveksensä näkymättömiin.
Mitähän vitun wammailua nyt taas, Henry?
Vierailija kirjoitti:
Kukaan perheessämme ei ole ikinä ajanut mitään karvojaan! Turhaa, typerää ja äärimmäisen öklöä. Jäiks!
Ei meilläkään.
Ei edes hiuksia tai partaa ajeta!
GRRR!
Vierailija kirjoitti:
Jos viittaat ylempään viestiin, et ehkä ymmärtänyt vertausta. Nainen saa toki täysin vapaasti tehdä itsestään vaikka p-reiän näköisen. Ajamattomat kainalokarvat hihattomissa mekoissa ja paidoissa näyttävät toki hirveiltä, muttei sitä mikään laki sinänsä kiellä.
Naisilla taitaa mennä aika hyvin, jos tällaista pitää miettiä. Jos kainaloiden ajamattomuus antaisi vahvan viestin, että mies ei ole maskuliininen eikä ole ollenkaan kiinnostunut naisista, ja vain superfeminiiniset homot ja naiselliset naiset kulkisivat tuolla kainalokarvat tursuten, muut miehet todellakin ajelisivat kainalot eikä asiasta keskusteltaisi. Tai siis silloin täällä feministit julistaisivat, että kyllä naistenkin pitää ajella kainalonsa, on naisten alistamista, ettei meille myydä erityisiä kainalokarvojen ajovälineitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kehoittanut. Enkä myöskään bikinirajoja vaikka joko karva näkyisi uimapuvun lahkeesta.
Etkö itse olisi toivonut, että joku olisi sanonut että rehottaville karvoille voi tehdä jotain jos itse et olisi sitä tajunnut.
Mutta ap onkin infonnut että karvoja voi ajella, laite on saatavilla ja opastus luvattu. Kaikki tätä pidemmälle menevä alkaa loukata lapsen itsemääräämisoikeutta ja kehorauhaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt tietoisen päätöksen, etten lue Laasasen kirjoituksia. Sen verran häntä täällä haukutaan, että lukiessani niitä joutuisin varmasti valitettavasti toteamaan hänen kirjoittavan totuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos viittaat ylempään viestiin, et ehkä ymmärtänyt vertausta. Nainen saa toki täysin vapaasti tehdä itsestään vaikka p-reiän näköisen. Ajamattomat kainalokarvat hihattomissa mekoissa ja paidoissa näyttävät toki hirveiltä, muttei sitä mikään laki sinänsä kiellä.
11-12 v ei ole nainen.
Itse poistaisin kainalokarvat sokeroimalla tai toissijaisesti hyvällä höylällä (joustava ja 2-3 terää ei niitä yksiteräisiä Bicejä). Kolmantena olisi sheiveri.
Säärikarvat eivät ole häiritsevät? Yleensä siinä vaiheessa luulisi tulevan joku karvanpoistorutiini.
Tottakai sanot tytöllesi, että kainalonarvat ajellaan juhliin. Itsestäänselvä asia pitäisi olla! Ihme vastauksia täällä. Jos ei halua ajella, niin sitten hihallinen mekko tai villatakki.