Oletko kehottanut lastasi ajamaan kainalokarvoja?
Onko (esi)teini-ikäisen karvat hänen oma asiansa vai oletko kehoittanut ajamaan kainalokarvat?
Olen tytölleni sanonut, että voi lainata halutessaan ladyshaveriani, voidaan ostaa hänelle oma ja voin neuvoa asiassa. Joo, sanoo tyttö. Nyt on menossa joulujuhlaan hihattomassa mekossa. Kainalokarvat rehottaen.
Voiko asiasta sanoa, vai onko se jotenkin vanhanaikaista? ,"Pitääkö" naisella/tytöllä olla karvattomat kainalot?
Jos lapseni olisi aikuinen, niin toki saisi päättää omista karvoistaan. Mutta entä 11-12 v?
Kommentit (53)
Olen sanonut että kainalokarvat on hyvä ajaa ettei hiki haisisi niin kovasti. Sekä tytölle että pojalle.
Ja kehottaisin ajelemaan karvat jos on hihaton mekko päällä.
En ajele itsekään, joten en todellakaan painosta tyttöjänikään.
En ole kehoittanut. Älysi itse alkaa ajaa niitä. Kunnes alkoi kapinoimaan karvattomuutta vastaan 16-vuotiaana ja liikkuu ihan tietoisesti hihattomissa kainalokarvat rehottaen. Hyvä, kun ei omaksu menneiden sukupolvien tapoja nielemättä ja päättää itse karvoistaan.
Teineille tulee hirveän helposti ulkonäköstressiä, joten en ottaisi asiaa esille ellen pelkäisi, että lapsi tulee julkisesti nolatuksi omaa tietämättömyyttään noissa juhlissa.
En ole kehottanut, vaikka muistan sen vaiheen kun tuntui ettei näytä kovin söpöltä ne kainalosta röyhyävät karvat juhlamekon kanssa. Kasiluokan keväällä alkoi muistaakseni puhua, että ajatteli alkaa ajaa kainalokarvoja ja voitaisko hommata joku laite.
Jos tyttö kulkee hihattomassa mekossa niin ehkä kannattaisi ajella. Muuten mitään väliä.
Muistan, että itsellä meni jonkin aikaa, ennen kuin "tajusin" (viitsin) alkaa ajamaan kainalokarvoja. Olen iloinen, ettei äitini sanonut/vihjaillut mitään. Sainpahan kasvaa rauhassa.
Karvattomuusihanne on syöpää.
Onko 11v vielä kummoset kainalokarvat?
Vierailija kirjoitti:
Onko 11v vielä kummoset kainalokarvat?
Kyllä voi olla.
Kyllä, juuri 12 v täyttänellä on ihan täydet kainalokarvat. Tummat ja pitkät. (Myös muut karvat on ihan kunnolliset, mutta ne eivät näy.)
Eli ette ajattele että äiti ei ole hoitanut hommiaan, jos sillä 6. lk on kainalokarvat näkyvissä?
Ap
Kukaan perheessämme ei ole ikinä ajanut mitään karvojaan! Turhaa, typerää ja äärimmäisen öklöä. Jäiks!
Vierailija kirjoitti:
Kai muutenkin opetat häntä kaikin keinoin alistumaan, kuten kunnon naisen kuuluu?
Tämä oli juuri se kysymys. Onko ihan vanhanaikaista ajatella, että kainolokarvat pitäisi ajella. Eli on?
Ap
Kyllä mä sanoisin, jos lapisi ei itse vielä tajuaisi.
Vierailija kirjoitti:
Olen sanonut että kainalokarvat on hyvä ajaa ettei hiki haisisi niin kovasti. Sekä tytölle että pojalle.
Ja kehottaisin ajelemaan karvat jos on hihaton mekko päällä.
Miksi puhut muunneltua totuutta lapsillesi? Kainalokarvoilla tai niiden puuttumisella ei ole mitään vaikutusta hien hajuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai muutenkin opetat häntä kaikin keinoin alistumaan, kuten kunnon naisen kuuluu?
Tämä oli juuri se kysymys. Onko ihan vanhanaikaista ajatella, että kainolokarvat pitäisi ajella. Eli on?
Ap
On.
Kyllä minäkin sanoisin. Ei ole kiva jos koulussa joutuu silmätikuksi ksinalokarvojen takia. Eikä ne kovin nätitkään ole juhlamekon kanssa. Muuten toki saisi pitää karvansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kehottaisin ajelemaan karvat jos on hihaton mekko päällä.Miksi puhut muunneltua totuutta lapsillesi? Kainalokarvoilla tai niiden puuttumisella ei ole mitään vaikutusta hien hajuun.
Eikö ? Ainakin, kun googletin sanoilla "kainalokarvat hien haju", tuli lukuisia linkkejä, että on?
Onko Ap otanu yheyden tänne Apinoiden planeetalta?
Todellakin sanoisin, karvattomat kainalot ovat yksinkertaisesti kauniimmat eikä sillä ole vanhanaikaisuuden tai alistumisen kanssa mitään tekemistä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kehottaisin ajelemaan karvat jos on hihaton mekko päällä.Miksi puhut muunneltua totuutta lapsillesi? Kainalokarvoilla tai niiden puuttumisella ei ole mitään vaikutusta hien hajuun.
No todellakin on.
En ole kehoittanut. Enkä myöskään bikinirajoja vaikka joko karva näkyisi uimapuvun lahkeesta.