Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syrjäseudulla asuminen. Näin talven alkaessa sitä harmittelee kun ei näy naapureita missään.

Vierailija
30.11.2019 |

Seuraavaan taloon matkaa 10 kilometriä. Saadaan olla rauhassa eikä kukaan kuule kun esim juhlimme tai riitelemme mutta talvisin tuntuu yksinäiseltä vaikka perheenä elellään.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule pois sieltä pöpeliköstä.

Vierailija
2/23 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille varmaan kammottava paikka tuollainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen miettinyt 'syrjäseudulle' muuttamista vuosikymmeniä. Tänään taas enemmän kun Hesarissa oli artikkeli etelä-Suomenkin kuihtuvista ja kylistä postimiehen matkassa.

Olen asunut melkein koko ikäni ( ~50v) Helsingissä, lyhyttä ulkomaankeikkaan lukuunottamatta.

Houkutttaisi ihan älyttömästi muuttaa maalle.  Työnikin pystyisin järjestämään valtaosin etänä. Kerran pari kuukaudessa pitäisi käydä täällä kaupungissa.

Sitten iskee realismi.

Suurimmat kynnnyskysymykset mulle on ajokortittomuus ja se että olen asunut koko ikäni kerrostaloissa. En välttämättä osaisi pitää omaa taloa kunnossa.

Vuosia siis tätä miettinyt, mutta en uskalla repäistä. En edes osaa päättää mihin päin Suomea haluaisin muuttaa, mulla ei ole sukulaisia eikä siteitä Helsingin ulkopuolella.

Vierailija
4/23 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei myöskään kuule, ku sinne sattuu eksymään joku jengi pahat mielessä.

Vierailija
5/23 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta susia sentään on seuraksi asti 😂

Vierailija
6/23 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on unelmapaikka, ihmisiä on aivan liikaa ja joka paikassa.

Vierailija
7/23 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullo on ainut kaveri

Vierailija
8/23 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä vanhuus sitten, kun autolla ei enää pysty/uskalla ajaa? Kodinvaihto vanhana on pakollista ja ei ehkä ole varaa muuttaa kaupunkiin, jos taloa ei saa myytyä. Lisäksi täysin uuteen ympäristöön voi olla vaikea sopeutua vanhana.

Vierailija
9/23 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on unelmapaikka, ihmisiä on aivan liikaa ja joka paikassa.

Suomessako? Käypä kuule vaikka Delhissä, Nykyissä, tai sitten Tokiossa minkä jälkeen selviää ettei täällä Suomessa ole muuta kuin kirkonkyliä. 

Vierailija
10/23 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen miettinyt 'syrjäseudulle' muuttamista vuosikymmeniä. Tänään taas enemmän kun Hesarissa oli artikkeli etelä-Suomenkin kuihtuvista ja kylistä postimiehen matkassa.

Olen asunut melkein koko ikäni ( ~50v) Helsingissä, lyhyttä ulkomaankeikkaan lukuunottamatta.

Houkutttaisi ihan älyttömästi muuttaa maalle.  Työnikin pystyisin järjestämään valtaosin etänä. Kerran pari kuukaudessa pitäisi käydä täällä kaupungissa.

Sitten iskee realismi.

Suurimmat kynnnyskysymykset mulle on ajokortittomuus ja se että olen asunut koko ikäni kerrostaloissa. En välttämättä osaisi pitää omaa taloa kunnossa.

Vuosia siis tätä miettinyt, mutta en uskalla repäistä. En edes osaa päättää mihin päin Suomea haluaisin muuttaa, mulla ei ole sukulaisia eikä siteitä Helsingin ulkopuolella.

Voisit kokeilla pari kk.

Vierailija
11/23 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on yksi Suomen ehdottoman hyviä puolia, että meillä riittää erämaata, metsiä ja mantuja.

Asun H.gissä, mutta pelkkä tietoa tuosta tilasta ja avaruudesta kehä 3.n takana auttaa hengittämään.

Vierailija
12/23 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
13/23 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten iskee realismi.

Kyllä sä ehdit vielä ajokortin ajaa! Kannattanee katsoa paikkaa jostain suht läheltä Helsinkiä, jos lähipiirisi on siellä.

Vierailija
14/23 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurit on : c stä

Vierailija
15/23 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten iskee realismi.

Onko sulla mahdollisuus tehdä pehmeä lasku ja ostaa joku pieni mummonmökki? Kannattaa kuitenkin katsoa että ei ole ihan korvessa, on turvallisempaa asua kun naapurit on näköetäisyydellä. Pitäisit kaupunkiasuntosi toistaiseksi ja katsoisit miten elo alkaa sujua

Vierailija
16/23 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän niitä näy kesälläkään. talven pimeydessä sentään jostain mökistä valo loistaa. minusta ainoa huono puoli on tuo jo mainittu, että vanhana on pois muutettava kun ei enää kunto riitä.

Vierailija
17/23 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on yksi Suomen ehdottoman hyviä puolia, että meillä riittää erämaata, metsiä ja mantuja.

Asun H.gissä, mutta pelkkä tietoa tuosta tilasta ja avaruudesta kehä 3.n takana auttaa hengittämään.

Totta.

Vierailija
18/23 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä suomen kunnassa on näin harva asutus?

Vierailija
19/23 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lähteä merta edemmäs kalaan kun aitoa maaseutua löytyy jo Espoosta ja Vantaalta? Jos tuntuu ettet pärjää, niin ei ole pitkä matka takaisin ihmisten ilmoille.

Vierailija
20/23 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun tuli talvi. Naapurin muija ei pyllistele ja riehu tuossa puutarhassaan 24/h. Kesällä ei nuku kai koskaan vaan juoksee ja riehuu tuulispäänä kukkiaan pöyhien. Tää aika vuodesta on niin vapauttavaa. Terveisiä vaan raijalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän