Reppureissaajat, riittääkö 2 viikon matkalle 26 litran rinkka?
Olis tarjouksessa hyvä, mahtaako kamat mahtua tuohon?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli mukana lakana ja peitto (ohuita), pyyhe, uikkarit, kahdet vaihtovaatteet (kolmannet päällä), huppari. Pesuainetta ja pyykkinaru ja hygieniatarvikkeet. Ja vessapaperia. Matkustin toki vain kuumissa maissa. Hyvin riitti pieni rinkka.
Seuraava lisäys. Batiikkipyyheet on parhaita! Se on hyvä lakana, peitto, pyyhe ja hame/mekko. Kahdella pyyhkeellä pärjää jo hyvin (lakanaksi ja peitoksi). Kolmas on luksusta, voi mennä vaikka yöuinnille. Ei paina mitään, mahtuu tosi pieneen tilaan ja kuivuu varttitunnissa.
Voiko kahden viikon reissua edes kutsua reppureissuksi? Mutta eihän lämpimään maahan tosiaan tarvitse kuin muutaman t-paidan, shortseja ja sandaalit, ellei halua välillä pukeutua vähän siistimmin. Ja pesulat toimivat. Itse kyllä kuuden kuukauden reissulle otin kunnon rinkan, mutta huomasin, että nykyään nuoriso reppureissaa jopa ihan kunnon matkalaukkujen kera. Jos ei käy missään vaikeakulkuisessa paikassa, se onkin järkevää.
26 litran reppu on kyllä aika pieni. Itse käytän sellaista viikonloppureissuilla. Isoimmat haasteet tulevat vaihtokengistä, juomapullosta ja jos tarvitsee lakanat, pyyhkeet. Itse ottaisin hieman isomman, jotta ei tarvitse ahtaa reppua räjähdyspisteeseen. Silloin sitä on myös mukavempi kantaa.