Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MITÄ? Kaupassa myyjillä "Neiti kuukautiset" -kyltti rinnassa, jos myyjällä on kuukautiset meneillään. Mitä mä just luin!?!

Vierailija
29.11.2019 |

Japanilaisessa tavaratalossa naisille, joilla oli kuukautiset, laitettiin rintaan kyltti, jossa on piirroshahmo punaisissa housuissa. Tarkoituksena viestittää, että nainen tarvitsee useammin tai lisää taukoja tai enemmän apua, kun on kuukautiset.

Aivan käsittämätöntä.

https://www.bbc.com/news/world-asia-50597405?ns_campaign=bbcnews&ns_sou…

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loistavaa!

Jo on menkkoja riittävän monta vuosisataa häpeilty ja salailtu.

Runsaan vuodon aikana sitä on väsynyt, kipeä eikä ole hyvä nostella mitään painavaa.

Et kai sä sekoita menkkoja keskenmenoon?

Sama asia. Varsinkin varhainen keskenmeno. sillon harva edes tajuaa olleensa raskaana.

Mutta en minäkään tajua miksei saisi muka sillonkin nostella tavaraa.

Vierailija
22/37 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loistavaa!

Runsaan vuodon aikana sitä on väsynyt, kipeä eikä ole hyvä nostella mitään painavaa.

Ei lähellekään kaikilla menkat aiheuta tuollaista!

Kyllä, mutta osalla aiheuttaa. Itse sain jopa huonompia arvosanoja jos lukiossa sattui menkat ja koeviikko samalle viikolle, olin todella väsynyt ja kivut tuntuivat kuin joku peto repisi vatsaa auki. Särkylääkkeet eivät juuri vaikuttaneet paitsi joku panacod joka pisti kuupan ihan sumeaksi. Onneksi minulla ikä ja lasten saaminen on helpottanut oireita huomattavasti, mutta tuolloin olin oikeasti heikossa kunnossa parin ekan päivän ajan.

Ja nyt kun joku kuitenkin ajattelee että olen pikkukivuista valittava nynny, niin olen synnyttänyt ilman mitään kivunlievitystä. Kuukautiskivut voi jollakulla olla oikeasti todella kovat vaikka sinulla itselläsi ei olisi sellaisesta kokemusta,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis olla ripuli/mahavaiva-kylttikin myyjille kaulassa, jos kiertää vatsassa ja pitää juosta tiheämpään vessassa. Vois olla myös jokin kellotussysteemi vessakäynneille. Kaksi minuuttia pissaan, 5 minuuttia kakkaan ja 10 minuuttia kuukautisten aikaiseen vessakäyntiin. Sitten sitä napsautetaan, niin kaikki varmasti tietävät, että ihan syystä käytetään "ekstra-aikaa". Entäs jos on paastolla ja nesteiden jatkuvan tankkauksen takia pitää käyttää vessaa enemmän? Olisko silloinkin joku kyltti kaulassa hyvä? Tosin siihen pitäis varmaan lisätä, että mikä syy: normaali vuosittainen puhdistautuminen ja kuona-aineiden poistaminen vai dieettityylinen, joka ehkä kielii syömishäiriöstä. Koska jos tuo viimeinen, niin sitten kyllä olisi hyvä tietää, että pitääkö tilata sitä ripulikylttiä kehiin myös. Ehkä käyttää myös jotain ulostuslääkkeitä kohta samainen myyjä...

Vierailija
24/37 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kellään ole varhainen keskenmeno joka kuukausi. Ainakaan jos ei ole edes harrastanut seksiä. Opetelkaa tajuamaan että kaikilla ei ole samanlaiset menkat.

Vierailija
25/37 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loistavaa!

Kyllä, mutta osalla aiheuttaa. Itse sain jopa huonompia arvosanoja jos lukiossa sattui menkat ja koeviikko samalle viikolle, olin todella väsynyt ja kivut tuntuivat kuin joku peto repisi vatsaa auki. Särkylääkkeet eivät juuri vaikuttaneet paitsi joku panacod joka pisti kuupan ihan sumeaksi. Onneksi minulla ikä ja lasten saaminen on helpottanut oireita huomattavasti, mutta tuolloin olin oikeasti heikossa kunnossa parin ekan päivän ajan.

Ja nyt kun joku kuitenkin ajattelee että olen pikkukivuista valittava nynny, niin olen synnyttänyt ilman mitään kivunlievitystä. Kuukautiskivut voi jollakulla olla oikeasti todella kovat vaikka sinulla itselläsi ei olisi sellaisesta kokemusta,

Työskentelen rakennusalalla. Työni on fyysisesti raskasta. Kuukautiseni ovat luokkaa Niagara, kivut sellaisia että pelottaa jos niihin ei kuolekaan, vaan joutuu vaan jatkamaan. Ei silti ole missään tilanteessa tullut mieleenkään että olisi kiva kaikille esitellä tilanteeni erikseen. Pyydän apua työkavereilta/työnantajalta tapauskohtaisesti jos sitä koen tarvitsevani. Sitä kutsutaan keskusteluksi tai jutteluksi. "Hei, ehtisitkö auttamaan tämän laatikon kanssa, tuntuu aika painavalta?"

Vierailija
26/37 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loistavaa!

Älä viitsi tulla vähättelemään!

Menkkakipuja vähätellään muutekin ihan tarpeeksi, ettei niiden onnekkaiden tarvitse tulla yhtään lesoomaan.

Ei kuule ole yhtään kivaa yrittää tehdä töitä kovissa kivuissa vatsan kiertäessä ja yleisen huonon olon ja heikotuksen vallassa. Lääkärillä käyty mutta apua ei löytynyt.

Vierailija
27/37 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukka rintamukseen.

Vierailija
28/37 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loistavaa!

No joo. Itse tunnen kymmeniä ja taas kymmeniä naisia. Yksikään ei ole koskaan jäänyt kotiin kuukautisten vuoksi. On mullakin ihan törkeät kivut, pystyn silti hoitamaan työni, ei väsytä sen enempää kuin muutenkaan ja voin kyllä nostella ihan mitä haluan. Veikkaisin, että aika harvassa on naiset, jotka noin heikkoon kuntoon menkkojen takia menee.

Vierailija
29/37 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loistavaa!

Älä viitsi tulla vähättelemään!

Menkkakipuja vähätellään muutekin ihan tarpeeksi, ettei niiden onnekkaiden tarvitse tulla yhtään lesoomaan.

Ei kuule ole yhtään kivaa yrittää tehdä töitä kovissa kivuissa vatsan kiertäessä ja yleisen huonon olon ja heikotuksen vallassa. Lääkärillä käyty mutta apua ei löytynyt.

En vähättele vaan kerroin oman, ja monen muunkin kokemuksen! Miksi te vähättelette minun kokemustani helpoimmista menkoista?

Vierailija
30/37 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen merkki sit ummetuksesta kärsivälle? On se kumma ettei töissä saa edes vessassa käydä rauhassa.

Luulito sinä sitten että sinut on palkattu vessassa istumaan?

Vierailija
31/37 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loistavaa!

Mutta silti monilla aiheuttaa.

Vierailija
32/37 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loistavaa!

No joo. Itse tunnen kymmeniä ja taas kymmeniä naisia. Yksikään ei ole koskaan jäänyt kotiin kuukautisten vuoksi. On mullakin ihan törkeät kivut, pystyn silti hoitamaan työni, ei väsytä sen enempää kuin muutenkaan ja voin kyllä nostella ihan mitä haluan. Veikkaisin, että aika harvassa on naiset, jotka noin heikkoon kuntoon menkkojen takia menee.

Miten voit tietää että eivät ole jääneet kotiin menkkojen takia? Meinaatko että kertoisivat sinulle? Minä olen joutunut jäämään menkkojen takia kotiin mutta ei sitä taida juuri kukaan tietää.

Vierailija
33/37 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanissa naiset eivät häpeile kuukautisiaan.

Vierailija
34/37 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella että jopa naiset vähättelevät toisten kipuja ja runsaita vuotoja!

Vierailija
35/37 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loistavaa!

Avaa suusi, nainen. Et tarvitse kylttiä jolla kerrot maailmalle vuotavasi, se ei kiinnosta ketään. Voit pyytää apua työkavereiltasi ihan vaan puhumalla niille.

Vierailija
36/37 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo merkki aika turha. Kuukautisetkin kun ovat eri ihmisillä niin erilaisia.

Itselläni kohtuullinen vuoto eikä juurikaan kipuja(ei varsinkaan silloin jos liikun kuukautisten aikana paljon). Pahimmillaan olen ollut kenttäsirkkelillä talvella 9 tunnin työpäivän nostelemassa lautoja ja lankkuja pahimpana menkkapäivänä. Ei vaan tohtinut juoda paljoa koska ainoa ”vessa” olisi ollut luminen metsä pakkaskelillä.

Työkaverin vein joskus menkkakipujen takia ensiapuun ja nippanappa pääsi kävelemään sen verran ettei tarttenut ambulanssia tilata. Ja oli jo ottanut voimakkaita särkylääkkeitäkin. Välillä oksenteli menkkakipujen takia. Eli todella sairas.

Minä käyn menkkojen aikana 2-3 kertaa vessassa päivän aikana töissä (jos siis normaaleissa sisätöissä). Ilman menkkoja käyn 1-2 kertaa vessassa. Vessassa menee maksimissaan 2 minuuttia enemmän kuin muulloin. En kyllä haluaisi pitää mitään merkkiä esillä siitä että nyt menkkaaika. Mutta muuten välillä on kyllä huono olo matalan veenpaineen takia ja silloin tarvin joskus apua esim tavaroiden kantamiseen. Mutta tohdin kyllä pyytää apua ilman ”merkkejä” silloin kun tarvin apua.

Vierailija
37/37 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loistavaa!

Avaa suusi, nainen. Et tarvitse kylttiä jolla kerrot maailmalle vuotavasi, se ei kiinnosta ketään. Voit pyytää apua työkavereiltasi ihan vaan puhumalla niille.

En ole väittänytkään tarvitsevani kylttiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän