Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen alkoholisti.

Vierailija
28.11.2019 |

Ja olen ollut kuukauden selvinpäin!!! Päätin kuukausi sitten, että nyt riittää ja hyvin on mennyt. Välillä tulee kauhea viinanhimo, mutta se menee ohi. Kävin jopa ystäväni kanssa baarissa, join alkoholittoman drinkin ja mulla oli tosi hauskaa! Hauskaa voi olla myös selvinpäin. En halua juoda alkoholia enää ikinä. Tiedän, että kuukausi on lyhyt aika, mutta olen toiveikas ja ennen kaikkea sisukas.

Muita alkoholisteja?

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnosta kysyn että kuinka moni teistä vastaajista asuu jonkun kanssa? Jos asut niin miten ne näkee teidän juomisen?

Vierailija
42/70 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://keskustelu.suomi24.fi/t/2436409/maksa-arvoista-kysymys

Tässä hauska keskustelu illan ratoksi..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiinnosta kysyn että kuinka moni teistä vastaajista asuu jonkun kanssa? Jos asut niin miten ne näkee teidän juomisen?

Ei ole puolisolla valittamista. Se on meillä sama harrastus. Itse pidän useammin taukoja. Silloin ärsyttää toisen dokaaminen.

Vierailija
44/70 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kohta 40 v nainen ja tosian pelottaa nuo terveyshaitat.

En kehtaa mennä työterveyslääkärille pyytämään labrakokeita mistä näkis osviittaa mitkä arvot ja kuinka pahassa jamass jo olen.

Miksi pitäisi nähdä? Tiedät että teet hallaa elimistöllesi koko ajan, jos jatkat juomista. Mikset lopettaisi?

Nerokasta. Sama kun sanoisit masentuneelle että reipastu.

Vierailija
45/70 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kehtaa mennä työterveyslääkärille pyytämään labrakokeita mistä näkis osviittaa mitkä arvot ja kuinka pahassa jamass jo olen.

Oletteko kukaan käynyt?

Nyt ihanaa kun ei ole tarvinnut ostaa viinaa välillä hävettää arkena ostaa vaikka 10 olutta kun kaikki muut ostaa salaattia ja ruokaa. Käynkin ostoksilla kauempana olevissa kaupoissa :)

Minä kävin. Muut arvot olivat viitearvojen sisällä mutta se yksi joka näyttää suorempaan kuinka paljon on juonut oli jotain nelinkertainen siihen mitä raittiilla. Sain nalmefeenireseptin mutta jänistin. Nyt, pari kuukautta myöhemmin olen menossa A-klinikalle. Toivon pääseväni johonkin vertaistukiryhmään ja lääkärithän sielläkin on, vaikka sitten antabuksen kautta mentäisiin, nyt on pakko onnistua.

Kauppakikkailu on tuttua mullekin. Juomista häpeää, mutta lisäksi olen hävennyt omaa itseäni ihan lapsesta saakka. Häpeä on kuulemma addiktioissa usein mukana tällä tavalla.

Vierailija
46/70 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-GT arvo oli 120, ei kai vielä vakavaa mutta raja-arvo on kai 60. Muut maksa-arvot olivat viitearvojen rajoissa.

t. Mies 42v

Vierailija
47/70 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi nähdä? Tiedät että teet hallaa elimistöllesi koko ajan, jos jatkat juomista. Mikset lopettaisi?

Nerokasta. Sama kun sanoisit masentuneelle että reipastu.

Jep. Jos tietopohjainen valistus auttaisi, kukaan ei joisi tai tupakoisi, kaikki harrastaisivat riittävästi liikuntaa ja söisivät terveellisesti sekä opettelisivat esim. kunnioittamaan toisia jos eivät sitä vielä osaa.

Vierailija
48/70 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on sitten klo 21.00

Nyt vaan giniä se 5 centtiä ja tonik vettä. Illan ”lääke”. Nyt on rauhallinen olo ja aamulla rattiin 7 jälkeen, joten yksi sitten riittää.

Vierailija
49/70 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa-arvot koholla, minä ajattelin siirtyä kannabikseen, lienee huomattavasti vähemmän haitallinen päihde.

Vierailija
50/70 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko tänään ajatellut ottaa mitä juomista illan ratoksi?

Vierailija
51/70 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä!

Vierailija
52/70 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vettä!

Kai edes jäitä lisäät.

Vierailija
53/70 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi kohtalotoveri. Olen ollut kans kuukauden juomatta, olo on mitä mahtavin! Viikonloppuisin on tehnyt paljon mieli alkoholia, mutta olen päättäväisesti pysynyt raittiina. Arkena ei kerkeä ajatella asiaa, kun on töissä.

Vierailija
54/70 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko tänään ajatellut ottaa mitä juomista illan ratoksi?

Kuule kyllä. Vihreää teetä!

Vierailija
55/70 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli kuusi vuotta raittiina. Päivä kerrallaan.

Vierailija
56/70 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäviä tapauksia olette (vitsi,vitsi) en sitten saanut seuraa tänään. Hyvä te👍

Vierailija
57/70 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin työt aiheuttaa ton juomisen.

Paljon te juotte? Mä juon about 8-12 pikkuolutta noin 2 krt viikossa ja tissuttelen mahdollisesti vielä 1-2 pv esim 3-4 olutta.

Onneksi en voi oikein juoda viiniä enkä vahvoja.

Olen todellinen ongelmajuomari. Alkoholistin määritelmästä en tiedä, mutta sanotaan varmuudeksi että olen myös alkoholisti. Olen päättänyt etten kerro juomiani määriä. Perusteluni: Jos olisin kuullut esim. 5 vuotta sitten nykyiset määräni joltain muulta, olisin perustellut sen aikaista juomistani tyyliin "no eihän tämä vielä mitään jos joku juo noin paljon".

Määrien lisäksi olennaista on juomisen syy. Minulle se on aina ollut oman häpeän turruttaminen. Kun toleranssi kasvaa, annokset kasvavat. Kappas, saman tien myös häpeä kasvaa entisestään! Ja kroppa kärsii, ja aivot ja sisuskalut.

Vierailija
58/70 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa mukava kuulla, että on täällä muitakin saman sairauden kanssa painivia. En ole yksin.

Sairauden??!! Voi luoja! Mitä vielä??!😂😂

Voi tsiisus, en tiedä mitä sanoa sinulle. Oletko ihan tosissasi? Alkoholismi on sairaus. Ja vaikka se on sairaus, niin se ei useinkaan näy ulospäin. Kaikki sairaudet eivät näy ulospäin!!

Vierailija
59/70 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en tiedä selkeää määritelmää, mutta se minä olen, holisti. En tarvitse kuin 1-2 drinkkiä illassa arkena. Lomilla menee enemmän, jopa yksi kuohuviinipullo illassa plus oluet päälle.

Mutta joka ilta vaan tarvitsen, vaikka vaan sen yhden.

Vierailija
60/70 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Kiitos ap:lle tästä aloituksesta. Ikinä en ole av:lla lukenut näin puhdasta keskustelua.

Itse juon aina humaltuakseni. Ei ole käsitettä "parista". Arkena myös, käyn töissä ja teen parhaani. Puoliso juo myös. Tehdään parhaillaan eroa.

Haluaisin päästä eroon tarpeesta juoda.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi