Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen alkoholisti.

Vierailija
28.11.2019 |

Ja olen ollut kuukauden selvinpäin!!! Päätin kuukausi sitten, että nyt riittää ja hyvin on mennyt. Välillä tulee kauhea viinanhimo, mutta se menee ohi. Kävin jopa ystäväni kanssa baarissa, join alkoholittoman drinkin ja mulla oli tosi hauskaa! Hauskaa voi olla myös selvinpäin. En halua juoda alkoholia enää ikinä. Tiedän, että kuukausi on lyhyt aika, mutta olen toiveikas ja ennen kaikkea sisukas.

Muita alkoholisteja?

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniä juon neljä tölkkiä keskiolutta yhtenä iltana ja usein perjantaisin pullon (0,75) valkkaria, siis kaksi kertaa viikossa otan. Yksinäisyyteni minä otan, hetken on kevyt olo. Inhoan itseäni, pelkään miten minun käy, jäin eläkkeellä nyt syksyllä ja 43 vuoden työuran jättäminen masentaa, siihenkin haen viinistä apua.

Kaikki on periaatteessa hyvin, minulla on velaton kaunis koti, ihanat aikuiset lapset ja suloiset lapsenlapset joita näen usein, nuorinta lapsenlasta ammaan usein, mutta silti tunnen itseni yksinäiseksi, puolisoa minulle ei enää ole.

Olen jo pitkään yrittänyt haalaria itseeni voimia noustakseni tästä surun alhosta ylös.

Vierailija
22/70 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin työt aiheuttaa ton juomisen.

Paljon te juotte? Mä juon about 8-12 pikkuolutta noin 2 krt viikossa ja tissuttelen mahdollisesti vielä 1-2 pv esim 3-4 olutta.

Onneksi en voi oikein juoda viiniä enkä vahvoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kohta 40 v nainen ja tosian pelottaa nuo terveyshaitat.

En kehtaa mennä työterveyslääkärille pyytämään labrakokeita mistä näkis osviittaa mitkä arvot ja kuinka pahassa jamass jo olen.

Oletteko kukaan käynyt?

Nyt ihanaa kun ei ole tarvinnut ostaa viinaa välillä hävettää arkena ostaa vaikka 10 olutta kun kaikki muut ostaa salaattia ja ruokaa. Käynkin ostoksilla kauempana olevissa kaupoissa :)

Olen käynyt labroissa. En tietenkään työterveydessä. Kävin Synlabissa otattamassa sellaisen kokonaispaketin, johon kuului myös maksa-arvot. Hyvät olivat, onneksi.

Hyvä idea! Paljonko tommonen maksoi? Ohjaako ne heti työterveydestä hoitoon jos siellä kertoo?

Netistä löydät synlabin hintoja ja noita labrapaketteja.

Ei kai ne nyt heti työterveydestä mihinkään hoitoon ohjaa. Hyvähän se on, jos on itsestään huolehtiva. Minusta vaan tuntui mukavammalta hoitaa itse, en halunnut leimaantua.

Vierailija
24/70 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 35v ja juon lähes joka päivä vähintään 2-4 lasia viiniä. Viikonloppuisin enemmän. Herään joka aamu aikaisin töihin, usein krapulaisen oloisena jos on mennyt enemmän kuin pari pientä lasia. Darraisena herääminen aina kaduttaa ja hävettää, monta kertaa olen vannonut, että tänään en sitten ota yhtään. Kuitenkin kun olo päivän aikana paranee, päädyn hakemaan pullon tai tonkan viiniä, jonka sitten taas tissuttelen seuraavan parin päivän aikana pois. 

Mies ei juurikaan juo muuta kuin viikonloppuisin. Ei ole kuitenkaan koskaan sanonut juomisestani mitään, edes silloin kun olen sitä itse ääneen pohtinut. Alkoholilla on ollut perheessäni aina rentouttava ja palkitseva rooli (siis lapsuuden perheessä, omia lapsia ei ole). 

Viinaa en juo, enkä juuri olutta tms. mietojakaan. En käy juuri baareissa vaan juon mieluiten kotona. Olen pienessä hiprakassa hyväntuulinen enkä riitaisa. Kukaan ei ole koskaan puuttunut juomiseeni eikä minulle ole sattunut kännissä mitään vahinkoja, onnettomuuksia tms. Silti tiedän, että minulla on ongelma. En vain pysty olemaan juomatta yhtään, vaikka joisinkin vain vähän. 

Uskon että voisin olla kohtuukäyttäjä, mutta välillä epäilyttää. 

Vierailija
25/70 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaako teitä muita että kortti lähtee?

Mulla oli kerran lähellä ajelin töihin ja olin edellisenä iltana juonut. Oli pelko ratsiasta.. Ennen työpaikkaa bussipysäkille joku oli pysäköinyt auton.

Sit työkaveri tuli kohta kertomaan et oli joutunut siinä puhallusratsiaan ihan äsken..

Tavoite on et en juo arkena mut olen miettinyt varalta alkometrin hankintaa.

Vierailija
26/70 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa mukava kuulla, että on täällä muitakin saman sairauden kanssa painivia. En ole yksin.

Vierailija
27/70 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap, tsemppiä jatkoon.

Huvitti vaan toi sun baarireissu, kuinka kehuit, että ilman alkoholiakin voi olla hauskaa. 

Kaikki tietävät tämän, jos ikinä tuntevat hyvää oloa, naurua tms. Et sä varmaan joka ilta ole juonut sen vuoksi, että sulla olis silloin hauskaa. Alkuunhan se on näin, mutta ei enää alkoholistilla.

Vierailija
28/70 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa mukava kuulla, että on täällä muitakin saman sairauden kanssa painivia. En ole yksin.

Sairauden??!! Voi luoja! Mitä vielä??!😂😂

Vierailija
29/70 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairauden??!! Voi luoja! Mitä vielä??!😂😂

Yksi rehellinen alkoholistiko löytyi?

Vierailija
30/70 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta viinan kittaaminen.

Vierailija
31/70 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo. Siinäki kermaperse sairaus. Tunsin kyllä ahdistusta koska alkoholin alainen elämä on melkoista, nimimerkki, juon yhden.. kymmenen myöhemmin...

Vierailija
32/70 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just joo. Siinäki kermaperse sairaus. Tunsin kyllä ahdistusta koska alkoholin alainen elämä on melkoista, nimimerkki, juon yhden.. kymmenen myöhemmin...

Olisko alkoholi pehmittänyt sinunkin aivosi? Vai minun. En nimittäin ymmärtänyt tätä viestiä lainkaan.

Vierailija
33/70 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisko alkoholi pehmittänyt sinunkin aivosi? Vai minun. En nimittäin ymmärtänyt tätä viestiä lainkaan.

Haha no jotai viinejä lipittävät illat :D kuulostaa kulinaristiselle sairaudelle.

Vierailija
34/70 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen n44, juonut enemmän ja vähemmän 10 vuotta. Kuukausi sitten lopetin, olen osani juonut. Rahansäästö jo kuukaudessa älytön - vuosia mennyt 500 kk kurkusta alas. Yksi on liikaa ja 10 liian vähän. Tsemppiä muille alkoholisteille, päivä kerrallaan raittiina.

Vierailija
35/70 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaiset tauot ovat turhia ja myös itsepetosta 🥃🍸

Maksa tarvitsee välillä täys tipattoman tauon elpyäkseen.

Kyllä se on vaan hyvä pitää, jos suinkin pystyy. Ei siinä mitään itsepetosta ole.

Vierailija
36/70 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen n44, juonut enemmän ja vähemmän 10 vuotta. Kuukausi sitten lopetin, olen osani juonut. Rahansäästö jo kuukaudessa älytön - vuosia mennyt 500 kk kurkusta alas. Yksi on liikaa ja 10 liian vähän. Tsemppiä muille alkoholisteille, päivä kerrallaan raittiina.

Kerro lyhyesti, mikä sai sinut onnistumaan. Itse odottelen vielä motivaatiota. Toivottavasti hiffaan, ennenkuin löydän itseni jostain teholta.

Vierailija
37/70 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro lyhyesti, mikä sai sinut onnistumaan. Itse odottelen vielä motivaatiota. Toivottavasti hiffaan, ennenkuin löydän itseni jostain teholta.

Olen varmaan viisi vuotta yrittänyt onnistumatta. Viimeinen pisara oli, kun jouduin ambulanssilla ensiapuun lyötyäni pääni humalassa katuun (en muista itse mitään) ja se, etten enää saanut nukuttua. Kun ekat kaksi viikkoa sitkuttelin, nyt on helpompaa. Alkoholi ei tuottanut enää mitään muuta kuin suunnatonta ahdistusta ja pakokauhua.

Vierailija
38/70 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen varmaan viisi vuotta yrittänyt onnistumatta. Viimeinen pisara oli, kun jouduin ambulanssilla ensiapuun lyötyäni pääni humalassa katuun (en muista itse mitään) ja se, etten enää saanut nukuttua. Kun ekat kaksi viikkoa sitkuttelin, nyt on helpompaa. Alkoholi ei tuottanut enää mitään muuta kuin suunnatonta ahdistusta ja pakokauhua.

Toivon todella, että onnistut tavoitteessasi. Varmasti tulee vaikeita tai vieläkin vaikeampia päiviä, mutta älä anna periksi, kun olet päässyt jo noin hyvään alkuun.

Tuo nukkuminen on mullekin heti vaikeampaa, jos otan jokupvä enemmän. Silloin nukun rauhattomasti ja aamuyöstä herään aina liian aikaisin. Itse aloitin käytön lähinnä juuri rauhoittamaan nukahtamista. Toimi aikansa hyvin. Mutta nyt se on kääntynyt päinvastoin levottomuuden aiheuttajaksi yöllä.

Vierailija
39/70 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kohta 40 v nainen ja tosian pelottaa nuo terveyshaitat.

En kehtaa mennä työterveyslääkärille pyytämään labrakokeita mistä näkis osviittaa mitkä arvot ja kuinka pahassa jamass jo olen.

Miksi pitäisi nähdä? Tiedät että teet hallaa elimistöllesi koko ajan, jos jatkat juomista. Mikset lopettaisi?

”Mikset lopettaisi?”, just joo.

Kerro miten voi lopettaa tai edes vähentää. Jos oliskin niin helppoa.

-eri vastaaja

Sanotaan, että pitää ottaa ns. pohjakosketus ennen kuin on valmis edes yrittämään tosissaan. Mikä se sitten kenellekin on...

Vierailija
40/70 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miniä juon neljä tölkkiä keskiolutta yhtenä iltana ja usein perjantaisin pullon (0,75) valkkaria, siis kaksi kertaa viikossa otan. Yksinäisyyteni minä otan, hetken on kevyt olo. Inhoan itseäni, pelkään miten minun käy, jäin eläkkeellä nyt syksyllä ja 43 vuoden työuran jättäminen masentaa, siihenkin haen viinistä apua.

Kaikki on periaatteessa hyvin, minulla on velaton kaunis koti, ihanat aikuiset lapset ja suloiset lapsenlapset joita näen usein, nuorinta lapsenlasta ammaan usein, mutta silti tunnen itseni yksinäiseksi, puolisoa minulle ei enää ole.

Olen jo pitkään yrittänyt haalaria itseeni voimia noustakseni tästä surun alhosta ylös.

Ensinnäkin, sinun on ihan turha inhota itseäsi. Ei tuo 2 krt viikossa niin paha ole, eiköhän tuo ole ihan normaalia. Eikä nuo määrätkään miehelle päätä huimaa. Kun ”otat”, niin ota ilolla, nauti. Tietenkin on aina se pelko, että määrät lisääntyy. Sen kun vaan huomioi.

Nauti eläkeläisen olosta.

Mukavia talvi-iltoja sinulle. Terveisin mummi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme