Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen alkoholisti.

Vierailija
28.11.2019 |

Ja olen ollut kuukauden selvinpäin!!! Päätin kuukausi sitten, että nyt riittää ja hyvin on mennyt. Välillä tulee kauhea viinanhimo, mutta se menee ohi. Kävin jopa ystäväni kanssa baarissa, join alkoholittoman drinkin ja mulla oli tosi hauskaa! Hauskaa voi olla myös selvinpäin. En halua juoda alkoholia enää ikinä. Tiedän, että kuukausi on lyhyt aika, mutta olen toiveikas ja ennen kaikkea sisukas.

Muita alkoholisteja?

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi. Hyvin vähällä menee nykyisin, onneksi. Vain yksi, korkeintaan kaksi annosta illalla. Viimeksi taukoa keväällä,

Vierailija
2/70 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Eilen ostin viimeisillä rahoilla kaljaa. Lisää tulee maanantaina. Onneksi on vähän ruokaa että pärjää. Nykyisin menee enemmän rahaa alkoon kuin ruokaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen.

Oon ollut nyt juomatta öö viime viikon perjantaista saakka. Ihmeen hyvin mennyt vaikka yleensä iskee kauhea viinanhimo jo viimeistään 3-4pvn päästä.

Vanhasta oon oppinut että en aseta tavoitteita "en juo loppuvuonna" vaan nyt tavoite on ettö en tänään käy ostaan olutta/viiniä kotia.

Vierailija
4/70 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon! Itse olen ollut selvin päin vasta viikon. Olen pärjännyt ihan hyvin, mutta pelkään retkahtamista. On tämä kuitenkin taas jotain.

Olen saanut elämää muutenkin järjestettyä parempaan suuntaan, joten ehkä tämä tästä.

Tämä on kyllä karsea sairaus. Toivon menestystä kaikille raitistumista yrittäville!

Vierailija
5/70 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa l-glutamiini.

Aloin syömään sitä jossain vaiheessa urheilusta palautumisen edistämiseksi ja suoliston hyvinvointiin. Sivuoireena oon huomannut että viunaa ei tee mieli, normaalisti juon melkein joka viikonloppu.

Onnea ja tsemppiä! :)

Vierailija
6/70 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut neljä (4) päivää juomatta, kun maksan kohdalle alkoi sattumaan ja tuntumaan kumma tykytys. Nyt on jo tunne rauhoittunut ja meinaan olla itsenäisyyspäivään asti kuivin suin.

T: suurkuluttaja M 42

Vierailija
7/70 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset tauot ovat turhia ja myös itsepetosta 🥃🍸

Vierailija
8/70 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu. Eilen ostin viimeisillä rahoilla kaljaa. Lisää tulee maanantaina. Onneksi on vähän ruokaa että pärjää. Nykyisin menee enemmän rahaa alkoon kuin ruokaan.

Joo.. Mulla oli sama. Valehtelematta meni 1000€ kuussa ryyppäämiseen.

Vierailija
9/70 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raittiina kohta 8 vuotta. En olisi varmaan enää hengissä jos olisin jatkanut.

Vierailija
10/70 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin helposti olla, jos lähtisin sille tielle ja antaisin meliteoille vallan. Tunnistan tuon alkoholin "helpottavan"- ja "ensimäisen puraisun" fiiliksen. Toistaiseksi olen suosolla jättänyt viinakset ostamatta. Kun niitä ei ole, niitä ei kaipaa.

Vierailija
11/70 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohta 40 v nainen ja tosian pelottaa nuo terveyshaitat.

En kehtaa mennä työterveyslääkärille pyytämään labrakokeita mistä näkis osviittaa mitkä arvot ja kuinka pahassa jamass jo olen.

Oletteko kukaan käynyt?

Nyt ihanaa kun ei ole tarvinnut ostaa viinaa välillä hävettää arkena ostaa vaikka 10 olutta kun kaikki muut ostaa salaattia ja ruokaa. Käynkin ostoksilla kauempana olevissa kaupoissa :)

Vierailija
12/70 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkkks. Marraskuussa olen juonut kolmena päivänä, kun viimeiseen kymmeneen vuoteen kuukaudessa oli ehkä kolme päivää ilman viinaa. Päivä kerrallaan. Olo on parantunut paljon. N44

Vierailija
13/70 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jo mietin iltaa, kun kerran tuli puheeksi. Klo 21 voin tehdä sen drinkkini tai kaksi. Ei tunnu yhtään, että tänään haluaisin olla ilman. Kyllä se vaikeaa on. Mulla on ns. asiat muuten hyvin. Aina on kaikkea tarvittavaa. Alkoholiakin pullokaupalla kaapissa. Olin kyllä pirteämpi silloin, kun en ottanut yhtään.

Vierailija
14/70 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hep. Juon joka perjantai ja lauantai sekä lomalla joka päivä. Onneksi olen työelämässä, muuten olisin varmaan jo kuollut. Tosiaan tuo työ on minulla se asia joka estää juomasta aina.

Vierailija
15/70 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kehtaa mennä työterveyslääkärille pyytämään labrakokeita mistä näkis osviittaa mitkä arvot ja kuinka pahassa jamass jo olen.

Oletteko kukaan käynyt?

Nyt ihanaa kun ei ole tarvinnut ostaa viinaa välillä hävettää arkena ostaa vaikka 10 olutta kun kaikki muut ostaa salaattia ja ruokaa. Käynkin ostoksilla kauempana olevissa kaupoissa :)

Olen käynyt labroissa. En tietenkään työterveydessä. Kävin Synlabissa otattamassa sellaisen kokonaispaketin, johon kuului myös maksa-arvot. Hyvät olivat, onneksi.

Vierailija
16/70 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi nähdä? Tiedät että teet hallaa elimistöllesi koko ajan, jos jatkat juomista. Mikset lopettaisi?

Vierailija
17/70 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas ei ole pienintäkään aikomusta raitistua. Kännissä on niin hyvä olla. Piste.

Vierailija
18/70 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko kukaan käynyt?

Olen käynyt labroissa. En tietenkään työterveydessä. Kävin Synlabissa otattamassa sellaisen kokonaispaketin, johon kuului myös maksa-arvot. Hyvät olivat, onneksi.

Hyvä idea! Paljonko tommonen maksoi? Ohjaako ne heti työterveydestä hoitoon jos siellä kertoo?

Vierailija
19/70 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon n. puoli pulloa viinia tai 3 pulloa olutta (5% alkoholia) paivittain, paitsi yleensa lauantaina ja sunnuntaina en juo. Perjantaina sitten enemman, koko pullo viinia menee helposti, joskus puolitoistakin. 

Jannaa siis etta viikonloput olen selvin pain ja muuten koko viikon tissuttelen!

Tiedan mista johtuu - tyot v*tuttaa sen verran etta yritan "nollata" heti toitten jalkeen. 

Vierailija
20/70 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi nähdä? Tiedät että teet hallaa elimistöllesi koko ajan, jos jatkat juomista. Mikset lopettaisi?

”Mikset lopettaisi?”, just joo.

Kerro miten voi lopettaa tai edes vähentää. Jos oliskin niin helppoa.

-eri vastaaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi