Mieheni käytös väsyttää henkisesti
Olen jatkuvasti varpaillani, siitä mitä tein tai sanoin väärin..
Mieheni huutaa ja syyttelee jatkuvasti.
Kommentit (92)
Vetele kerran tirsaan kunnolla niin tokeneeko se ja jos ei tokene nii laita kiertoon jollekkin muulle ämmälle.
hehehe joo no onhanse pakko olla niidne kanssa joista ei tykkää.
ihan pakko
En ymmärrä miten joku voi jopa ostaa talon eläkkeellä olevan mielenterveysongelmaisen miehen kanssa... eläke ei varmaankaan lainojen makseluun riitä. Ja jos kumppani oikeasti rikkoo tavaroita, raivoaa ja heittää ruokia pitkin pöytiä... herätkää nyt naiset! Ei tuollaista tarvitse sietää. Ei edes vaikkaa kumppani uhkailisi itsemurhalla jos jää yksin. Tavaroiden heittely ja huuto on 1-vuotiaan lapsen käytösmalli. Ei aikuisen miehen. Pitää olla todella hullu jos niin toimii (ja yhtä hullu kun sitä kotonaan sietää).
Normaalejakin miehiä on. Sellaisia jotka eivät paisko päivällistä pitkin pöytiä vaan jopa valmistavat sen ja käyvät kaupassa ostamassa ainekset. Ja siis käyvät töissä.
Tuollaiset mt-ongelmaiset puolisot joskus tappavatkin kumppaninsa, kun ovat harhaisia. Kannattaa oikeasti erota. Tsemiä kuitenkin sinulle joka tästä "ihanasta puolisostasi" kerroit.
Niin, jos olet ollut parisuhteessa muutaman vuoden ja eroat, ero kirpaisee vain viikkoja, kuukausia.
Jos yli 10 vuotta ja lapsia, ero pistää jo mietityttämään ja ero kirpaisee vuosissa.
Jos pitkä, yli 20-40 vuotta, ero tuntuu mahdottomalta, on niin tottunut huonoon kohteluun, ei osaa enää hahmottaa elämää ilman ainaista ahdistusta ja huonoa oloa. Erosta toipuminen voi joskus kestää jopa lopun elämää.
Näin minulle kertoi turvakodin työntekijä. Pisti kyllä vähän mietityttämään. Ja niinhän siinä kävi, että palasin kotiin ” tuttuun paskaelämään” koska olin niin tottunut siihen ja se tuntui pienemmältä pahalta kuin hyppy tuntemattomaan ja kun itsetuntoa oli jäljellä pyöreät 0.
Nyt liittoa kestänyt tuon pitkän ajan. En enää ymmärrä meitä kumpaakaan miksi olemme enää yhdessä. Olen tätä kysynyt mieheltäni sen tuhannen kertaa. Ei vastausta. Inhoan häntä.
Nyt vietän Joulun ekaa kertaa yksin, hän lähti ulkomaille ja vaikka hän ei nyt ole täällä kotona, säpsähtelen jokaista ääntä, näen painajaisia ja nukun huonosti.
ps. Hän ei käytä alkoholia, ei hakkaa mutta yhä enenevässä määrin mt ongelmaa. En saa häntä menemään lääkäriin. Henkinen pahoinpitely on hirveämpää kuin fyysinen. Minulla on tämä ”dinosaurus olohuoneessa” ja minä en saa enää henkeä kun hän on romahtanut päälleni. Niin hallitseva hän on.
Miehesi on sairas ja tarvitsee apua tunteidensa hallintaan. Ilmeisesti ei itse ymmärrä tätä kunnes on pakko eli juuri puolison ilmoittaessa erosta. Toista et voi muuttaa eikä pakottaa hakemaan apua. Lähde pois liitosta. Se voi herättää myös miehesi hakemaan apua.
Mun miehellä on kans niin huonot hermot, et hän on alkanut olla merkittävä stressitekijä mun elämässä.
Kerran päivässä menee hermot. Olen alkanut kirjata ylös. Kerran päivässä. Ihan liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Jätä se sika olet arvokas ja ansaitset parempaa
Se on moro ja näkemiin.
Mutta MIKSI IHMEESSÄ SE ON SUN MIES????
Sinäkö vain kuuntelet kuin hepo kelloa kun se mesoaa? Miksi? Kerro!
Vierailija kirjoitti:
haaveiletteko jatkuvasti elämästä ilman miestänne?
Haaveilen...
Voi muuttaa toista ihmistä jos se haluaa muuttua mutta muuten ei voi.