Suosikki kahvisi?
Minä pidän tummapaahtoisesta kahvista ja tämän hetken suosikkini on Zoega's Mezzo.
Valmistan kahvini perinteisellä pulputinpannulla l perkolaattorilla. En edes omista kahvinkeitintä.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Plörökahvee.
Klassikko. Koskenkorva on hyvä mutta yhden tähden jallu paras. Siinä ei kauramaitoja enää kaipailla, nih.
Vierailija kirjoitti:
Melitta Montana, jota saa Lidlistä. Se aiemmin myynnissä ollut Melitta Auslese oli myös loistavaa. Kahvin keitän perinteisellä pannulla ja kuppiin laitan kandisokeria sekä punaista maitoa.
Hyvä peruskahvi, hieman tummempaa kuin suomalaiset juhlamokat ja katariinat. Pitääkin ostaa pitkästä aikaa, mulle on paras kun on 2-4 kahvilaatua kaapissa niin saan valita mieleni mukaan mitä nyt juon tai jos olen hifistelytuulella saatan sekoitella eri kahveista uniikkipannullisen kahvijuomaa. Paria laatua yleensä pidän papuna ja jotain sitten jauhettuna, ei viitsi klo 06.02 surauttaa keittimeen integroitua myllyä päälle. #naapurienoudottavat-ketju. Vasta kehittelen ajatusta että viikon tarpeet kahvia voisi jauhaa erillisellä myllyllä etukäteen, päivällä jottei naapurit häiriinny. No, toisaalta ne aamun ensi kupit eivät ole mitään makunautintoja varten vaan että kofeiini jyräyttää koneen kunnolla käyntiin.
Black Bourbon mutterijauhatuksella ja -pannulla tehtynä. Päivä alkaa hyvin, kun sitä vetäisee pannullisen, nam!
Segafredo Intermezzo mutteripannussa.
Kuumaa maitoa ja Oatlya, ripaus intiaanisokeria.
Herkkukahvi: lisää raakakaakaota. Tulpaherkku: vielä vaniljasokeria, ja piparimausteita mistä tykkäät.
Ei tuu paljon kahvilassa käytyä, kun siellä saa cappuccinonlitkusta maksaa 3,50-4e, ja oma kahvi on paljon parempaa.
Mennään OT:n rajalla mutta kaikki joiden kahvi maistuu pahalta laittakaa vesisäiliöön 1 osa väkiviinaetikkaa ja 1 osa KUUMAA vettä niin että säiliö tulee täyteen. Antakaa olla 15-30 minuuttia, käynnistäkää keitin kunnes seosta tulee pannuun, sammuttakaa keitin 15 minuutiksi. Sitten kone päälle ja loput etikkavedet saavat valua pannuun. Näettekin siitä seoksesta miten paljon moskaa keitin on pitänyt sisällään. Sitten ajetaan 2-3 kertaa pelkkää vettä keittimen läpi jotta etikka-aromit poistuvat. Pitäisi kahvin maku parantua, toki on mahdollista että vika on myös makunystyröissä, sille asialle en voi mitään. Ja jatkossa veden lisäys erillistä puhdasta kannua käyttäen niin ei kahvirasva kerry putkistoihin. Ugh, olen puhunut.