Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset! Miltä teistä tuntuu jos muiden naisten ulkonäköä kehutaan teidän kuullen?

Vierailija
27.11.2019 |

Millainen olo teille tulee tuollaisissa tilanteissa?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miltään. Kehun itsekin muita ihmisiä, jos kehumiseen on aihetta. 

Vierailija
22/51 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä minä tunnen oloni uteliaaksi. Haluaisin nähdä, mikä siinä toisessa on kaunista ja tyylikästä, analysoida ja yksilöidä ja ahdollisesti soveltaa jossain itse.

En siis ole koskaan kokenut, että jonkun toisen ulkonäön kehuminen olisi minun haukkumistani, eikö toisaalta toisten ulkonäön moittiminen ole minun kehumistani. Minun ulknäköni on minun, se on joka tapauksessa eri asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan itse kehuja, minulle on kehuttu muiden ulkonäköä ja olen ollut paikalla kun jotakuta on kehuttu. Kehujen saaminen ei koskaan tunnu pahalta, päinvastoin (kukapa olisi eri mieltä?). Mutta pahalta on tuntunut ja taatusti jatkossakin tuntuu pahalta kun minulle jotakuta toista kehutaan. Jostain syystä se on aina nainen jota kehutaan minulle. Sitä en käsitä, miksi? Miehet eivät koskaan ole kehuneet minulle kenenkään miehen ulkonäköä, sen sijaan sekä naiset että miehet ovat kehuneet minulle naisen ulkonäköä. Jotkut naiset ovat kehuneet minulle jonkun miehen ulkonäköä, mikä on ihan normijuttu - enhän siitä voi mitenkään pahastua koska en ole mies eli en vertaa itseäni miehiin.

Olen kuullut vierestä kun joku muu nainen saa kehuja, eikä se tunnu minusta juuri miltään, koska en koe että minua on vedetty tuohon mukaan ja haluttu loukata tai muuten vertailtu toiseen. Se ei siis ole ongelma että muut saavat kehuja, minusta niin pitäisi tapahtua useamminkin, koska kehuista tulee hyvä mieli. Kunhan nyt vaan ihmiset tajuaisivat kehua suoraan ihmisiä eikä vain vahvistaa omaa agendaansa kehumalla jotakuta jollekulle toiselle ihmiselle. Se tuskin todellisuudessa ilahduttaa ketään.

Vierailija
24/51 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täh? Eihän se ole minulta mitenkään pois, jos toista kehutaan! Miksi ihmeessä minä pahoittaisin siitä mieleni? Ei minua loukkaa mitenkään muiden saamat kehut ja eivät ne tunnu mitenkään oudoilta, ilkeitä, ikäviltä tai yhtään miltään. Kehun itsekin muita ja en todellakaan odota saavani mitään vastakehuja, päinvastoin.

Omituisia tyyppejä tähän on vastannut tai sitten vain muutama on kirjoittanut useamman lähes samanlaisen viestin, varmaan ap ihan itse huonossa itsetunnossa! :D

Selkä suoraksi ap ja vähän enemmän aikuisuutta ja itsetuntoa peliin. Jos et kelpaa edes itsellesi, niin miten muut voisivat sinusta sanoa mitään hyvää?

Vierailija
25/51 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehumisen tapoja on monenlaisia: asiallisia, provosoivia, alentavia, kannustavia, kohteliaita, rakkaudellisia, piilokettuilua, laskelmoivia, vilpillisiä  jne.

Jos toisen naisen kehuminen on aitoa ja myönteistä, niin sehän on vain kiva juttu. En minä siinä mitään häviä. Sehän antaa kehujasta kivan vaikutelman ja palauttaa taas uskon ihmiskuntaan, että hyvää tahtoa yhä löytyy.

Vierailija
26/51 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on nolo mies.

Ei toisen kehu minua haittaa, eihän se edes liity minuun. Ei se toisen kauneus ole minulta pois.

Vierailija
27/51 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika tottunut tähän, mutta onhan se aina pikkuisen outoa...

Nuoruudesta muistan jotain silmien värin, ripsien pituuden, hiusten paksuuden ym ym kehumisrinkejä. Siis muutaman tytön porukka, yksi sanoo: "sulla on niin kauniin siniset silmät", toinen vastaa: "eikun sulla on ihan kauneimmat ikinä", ja tätä sitten pallotellaan toiselta toiselle ja itsekin sanon jotain kehuvaa, mutta KUKAAN ei sano yhtään mitään minusta. Muistan monta tällaista tilannetta.

Kuvittelin, että tämä jäi sinne nuoruuteen, mutta olen törmännyt tähän samaan vielä näin +30-vuotiaanakin! "Tosi kiva paita, käy sulle tosi hyvin!" “Sulla on ihana tuo huivi, ihan just sun värinen!" Ja olet siinä ihan "kolmantena pyöränä" ja kumpikaan ei vilkaisekaan sinuun.

Nuorempana kirpaisi ja vaikutti varmasti silloin itsetuntoon. Nykyään vain odotan että tuo "rituaali" on käyty läpi ja päästään asiaan. Noiden tilanteiden sivusta seuraaminen on välillä ihan kiinnostavaakin, koska usein nuo eniten toisiaan ihastelevat ovat niitä, jotka useimmin jauhavat peetä toisen selän takana. :)

Vierailija
28/51 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoisia kommentteja koko ketju täynnä! Olette varmaan tosi nuoria tai sitten itsetunnossanne on vikaa.

Eihän toisen kehuminen missään nimessä ole vertailua tai toisten paikalla olevien alentamista. Ei minua haittaa toisten kehuminen kuulteni, osallistun mielelläni itsekin keskusteluun, jos olen samaa mieltä asiasta.

Vierailija
29/51 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaivaannuttavalta. Mielestäni hyviin käytöstapoihin ei kuulu luojan luoman ulkonäön arvostelu mihinkään suuntaan. Sen sijaan voi sanoa että onpas hiuksissasi hyvä väri/kampaus tai onpa kaunis mekko, tai sanoa että ollanpas sitä nättinä tänään. O.neksi olen sitä ikäluokkaa että en kuule enää koskaan vaivaannuttavia puheita tällä saralla, kun kaikkikeiden kanssa olen tekemisissä osaavat käyttäytyä.

Vierailija
30/51 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on niin kateellisia että harvoin ketään kaunista tai hvännäköistä kehutaan. Olen huomannut et naiset usein kehuvat (jos kehuvat) jotain harmaa varpusta mutta kaunotar saa kehuja useimmiten vain miehiltä. Ja takanapäin naiset kyllä kuiskuttelevat et "on se kyllä hyvännäköinen" mutta suoraan eivät kehu koska sehän on pois heiltä itseltään!

Vierailija
31/51 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan itse kehuja, minulle on kehuttu muiden ulkonäköä ja olen ollut paikalla kun jotakuta on kehuttu. Kehujen saaminen ei koskaan tunnu pahalta, päinvastoin (kukapa olisi eri mieltä?). Mutta pahalta on tuntunut ja taatusti jatkossakin tuntuu pahalta kun minulle jotakuta toista kehutaan. Jostain syystä se on aina nainen jota kehutaan minulle. Sitä en käsitä, miksi? Miehet eivät koskaan ole kehuneet minulle kenenkään miehen ulkonäköä, sen sijaan sekä naiset että miehet ovat kehuneet minulle naisen ulkonäköä. Jotkut naiset ovat kehuneet minulle jonkun miehen ulkonäköä, mikä on ihan normijuttu - enhän siitä voi mitenkään pahastua koska en ole mies eli en vertaa itseäni miehiin.

Olen kuullut vierestä kun joku muu nainen saa kehuja, eikä se tunnu minusta juuri miltään, koska en koe että minua on vedetty tuohon mukaan ja haluttu loukata tai muuten vertailtu toiseen. Se ei siis ole ongelma että muut saavat kehuja, minusta niin pitäisi tapahtua useamminkin, koska kehuista tulee hyvä mieli. Kunhan nyt vaan ihmiset tajuaisivat kehua suoraan ihmisiä eikä vain vahvistaa omaa agendaansa kehumalla jotakuta jollekulle toiselle ihmiselle. Se tuskin todellisuudessa ilahduttaa ketään.

Mä olen eri mieltä, äärimmäisen harva positiiviseksi tarkoitettu kommentti mun ulkonäöstäni on tuntunut musta hyvältä. Ehkä kaikkiaan kaksi.

Vierailija
32/51 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee myötätunto kehuttua kohtaan, varsinkin jos hän kuulee kehumisen. Olen ilmeisesti ns. kaunis nainen ollut koska kehuja on tullut usein, mutta olen aina ollut vaivaantunut näistä tilanteista, ei oikein tiedä mitä siinä sitten pitäisi sanoa tai tehdä. Nyt jo ikää aikas paljon ja ulkonäkökommentit onneksi vähentynyt. Minua on aina lämmittänyt enemmän jos esim. jotain tekoa töissä tai auttamista ystävälle on kehuttu.

Vierailija
33/51 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No lähinnä, että sillä kehujalla on joku tarve saada epäsuorasti sanottua, että en ole hänen mielestään kaunis tai hyvännäköinen. Eli pidän moukkana ja ilkeänä, ehkä vähän typeränä. Sama pätee mihin tahansa kehuihin. Itse olen kehunut aina suoraan, mutta en koskaan muille yllä mainitusta syystä.

No tää on jo aika ihmeellinen ajattelutapa.

Vierailija
34/51 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee olo, et mies on epäkypsä ja et mikä ajatus on sen takana, et onko esim takana se että pitää mua ylpeenä tms ja haluu kehua siks toista .. 🙈Riippuu tilanteesta, jos vaikka siskon poikaystävä kehuu häntä, niin ok. Mut jos tyylii vaikka mies jolle oon antanu pakit alkaa iskee mun kavereita niin nää tilanteet on kyl niin nähty.. Mut jos kieroilee jotenki pahemmin, pidän keskenkasvusena yksilönä ja toivon itse löytäväni tasokkaamman miehen ja aattelen et pitäkööt hyvä nään 😂😂

Vierailija
35/51 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoisia kommentteja koko ketju täynnä! Olette varmaan tosi nuoria tai sitten itsetunnossanne on vikaa.

Eihän toisen kehuminen missään nimessä ole vertailua tai toisten paikalla olevien alentamista. Ei minua haittaa toisten kehuminen kuulteni, osallistun mielelläni itsekin keskusteluun, jos olen samaa mieltä asiasta.

Et sinä pysty määrittelemään minkä pitää tuntua miltäkin kenestäkin. Jokainen kokee asiat omalla tavallaan. Se että suivaannut muiden henkilökohtaisista tuntemuksista kertoo sinusta enemmän kuin näistä muista. Millä oikeudella sinä jakelet täällä jotain diagnooseja huonosta itsetunnosta jms?

Vierailija
36/51 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häpeän kehujan puolesta. Vain moukka arvostelee toisten ulkonäköä, suuntaan tai toiseen.

Kyllä minä olen sanonut eräälle toiselle naiselle, jonka tapasin opiskeluporukassa, että hänellä on harvinaisen kauniit silmät. Ei siinä mielestäni ollut mitään pahaa. Hänellä oli violetit silmät ja hän oli varmaan kyllä kuullut niistä kehuja aika paljon elämässään. On maailmassa paljon moukkamaisia asioita, mutta ei pieni kehu ole moukkamaista, jos ei sano sopimattomasta asiasta. Maailmaan mahtuu kyllä lisää positiivisuutta, negatiivisuutta on niin paljon kaikkialla.

Vierailija
37/51 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena se harmitti, kun heti alkoi ajatella itsessä olevan jotain vikaa. Mutta näin yli kolmekymppisenä sellainen ei enää vaan kiinnosta. Ei hetkauta mihinkään suuntaan. Hyvä puoli vanhenemisessa!

Vierailija
38/51 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häpeän kehujan puolesta. Vain moukka arvostelee toisten ulkonäköä, suuntaan tai toiseen.

Kyllä minä olen sanonut eräälle toiselle naiselle, jonka tapasin opiskeluporukassa, että hänellä on harvinaisen kauniit silmät. Ei siinä mielestäni ollut mitään pahaa. Hänellä oli violetit silmät ja hän oli varmaan kyllä kuullut niistä kehuja aika paljon elämässään. On maailmassa paljon moukkamaisia asioita, mutta ei pieni kehu ole moukkamaista, jos ei sano sopimattomasta asiasta. Maailmaan mahtuu kyllä lisää positiivisuutta, negatiivisuutta on niin paljon kaikkialla.

Eihän tässä ketjussa ollut tällaisesta kyse.

On ihan eri asia kehua jotakuta tälle suoraan kuin kehua jotakuta jollekulle toiselle. Minusta on outoa jos Irma sanoo Ainolle että Aino hei ootko sä nähnyt Jaanan silmät, ne on niiin kauniit.

Vierailija
39/51 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan joku olla niin rautainen, ettei mikään tunnu missään, mutta onhan se täysin normaalia, että ihmiset aina vertaavat itseään myös muihin.

Mietipä tilanne, jossa aina vierustoverisi saa opiskelupaikan sinun edestäsi. Muut saavat aina hyvät työpaikat ja sinä et. Muille annetaan palkankorotuksia, mutta sinä jäät ilman. Muita pyydetään treffeille, mutta sinua ei koskaan, jne.

Vieläkö sanoisit, että eihän se minulta ole pois? (Tiedoksi: Ei ole sinulta pois ehkä suoraan, mutta välillisesti on)

Vierailija
40/51 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen iloinen toisen puolesta, kun hän saa kehuja. Ajattelen, että hänestä oli varmaan kiva kuulla tuo.

En ole kateuteen taipuvainen. Olen yllättynyt, että suurin osa vastaajista on noin kateellisia. Kuten joku jo sanoi, ei se ole minulta pois, jos jotain toista kehutaan. Päinvastoin yritän ottaa kehujasta mallia, sillä haluan itsekin ilahduttaa muita.