Asiat jotka saavat v*tutuskäyrän tappiin sekunnissa!
Tulipa mieleen yksi, tässä taaperon nukuttaessa. Lapsi melkein unessa (olet nukuttanut jo 40min) ja yhtäkkiä ovikello soi. Lapsi pystyssä silmät suurina. Ovella joku älyvapaa kauppaamassa patjoja. Ei luovuta vaikka sanon kauniisti ei kiitos. Yrittää sisälle. Kiellän. Sanoo tulevansa paremmalla ajalla uudestaan. Sanon ei kiitos, mutta huutaa vielä että tarviiko sänkyä. Lyön oven kiinni.
Kommentit (610)
Vierailija kirjoitti:
Se kun vesijuoksemassa edessäsi kelluu kaksi tätiä rinnakkain. Eikä siitä pääse ohi.
Kyltti altaan reunalla ohjaa vesijuoksemaan jonossa peräkkäin, mutta kun Riitta ja Kyllikki haluavat keskustella siitä reseptistä ja naapurin peräpukamista niin hehän keskustelevat.
Ei kaksi vielä mitään, mutta sitten kun niitä alkaa olla neljä tai viisi. Voi luoja. Eikä tuokaan muuten mitään, mutta kun ne vaan kelluu siellä. Ne on koko ajan edessä, ihan sama missä ja miten yrität itse juosta. Viimeksi lähdin kertakaikkiaan kesken kaiken pois, kun ei siellä voinut juosta niin, että syke ois pysynyt tasaisesti korkealla. Ärsyttää.
Kävelen lähiössä jalkakäytävällä. Ajotiellä ei auton autoa. Minua vastaan ajaa fillaristi. Siis jalkakäytävällä. Voi tulla myös takaa. Olen ehkä juuri kääntymässä sen eteen.
Jätelajittelupisteelle tuodaan kaatopaikalle kuuluvaa tavaraa. Muovinkeräyspisteen viereen jätetään syöttötuolia, turvaistuinta. Metallinkeräyspisteen viereen kasataan silityslautoja ja pyykinkuivaustelineitä. Kierrätysastioiden taakse heitetään patjoja, fillareita ja säkkejä täynnä jotain. Kuvitteleeko ihmiset, että joku keijukainen käy ne sieltä heidän puolesta raivaamassa pois?
Kun kerran on auto ja ne kamat oli jo valmiiksi siellä autossa, miksei voi viedä suoraan kaatopaikalle? Suurimman osan saa viedä sinne ihan ilmaiseksi. Viimeksi peräkontillinen tavaraa maksoi minulle 1 euron, se tuli ns ongelmajätteistä.
En ymmärrä, miksi maanviljelijät tunkevat traktoreineen vilkasliikenteiselle maantielle AINA samaan aikaan kun työmatkaruuhkat on. Miksi sinne pelloille ei voi lähteä vaikka klo 6 tai klo 9 ja tulla takaisin vaikka klo 18 tms? Miksi pitää aina lähteä klo 7-8 ja palata klo 16-17? Ja sitten sillä tiellä körötellään sitä viittäkymppiä eikä todellakaan päästetä ketään ohitse vaikka ois kuinka monen kilometrin autoletka takana. Lisäksi tähän kuuluu vielä se, että niiltä pelloilta sitten kiilataan autojen eteen sinne maantielle. Tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kun kaupassa jäädään pakkaamaan ostoksia siihen sivuun, ei päätyyn. Miksi?? Kun siitä ei mahdu ohi kärryjen kanssa päätyyn pakkaamaan omia tavaroita. Sitten kun sanoo että pääsiskö tästä ohi, mulkoillaan kiukkuisesti.
Maksavalla asiakkaalla on oikeus pakata siten kuin hänelle parhaiten sopii. Perässätulijat odottakoot vuoroaan kiltisti ja etuilematta.
Mutta sehän hidastaa kassa-asiointia ihan valtavasti, jos kaikkien pitää "odottaa vuoroaan" ja seistä peukaloitaan pyöritellen sinä aikana kun kassahenkilö skannaa ostoksia. Mikä ihme sinua estää pakkaamasta siellä päädyssä niin kuin muutkin? Ei ainakaan lyhyys. Minä olen lyhyt, mutta ihan hyvin olen kyennyt olemaan tukkimatta muiden kulkureittiä. Jos en ylety tuotteisiin, käväisen siinä sivussa vetämässä ne lähemmäs ja jatkan pakkaamista päädyssä.
Todellisuudessa juuri se kasaahenkilön skannailu on prosessin läpimenovauhdin määräävä pullonkaula, eikä pakkaaminen.
Kaikissa niissä kaupoissa, joissa minä olen käynyt, kassa on kyllä piippaillut tuotteita huomattavasti nopeammin kuin ihmiset pakkaavat, ja usein joutunut pitämään taukoa ennen seuraavaa asiakasta, kun edellisellä on vielä pakkaaminen kesken.
Se kun sovitaan joku aika tapaamiselle tms ja toinen ei ole koskaan ajallaan paikalla.
Kirjoitusvirheet!! Vaikka kirjoitettu teksti olisi sisällöltään bestseller-tasoa, niin yksikin perkeleen kirjoitusvirhe tekee siitä nollan arvoisen. Vielä virheitäkin enemmän suutun silloin, kun ihmiset eivät ota vastaan tarjottuja kielioppineuvoja!! Kyllä vain perkele otatte. Tämä on käsky, ei toive!!
Ja kyllä perkele käytän kahta huutomerkkiä. Se korostaa asian tärkeyttä.
Vierailija kirjoitti:
Videopuhelut, musiikin kuuntelu ja videoiden katselu julkisilla paikoilla puhelimesta/tabletista ilman kuulokkeita.
Siis herranjestas tämä! Näitä ihmisiä on vielä niin paljon, heiltä täytyy puuttua päästä jotain!
Ja kysymykseen, tyhmät (ja oikeastaan välinpitämättömät) ihmiset.
Kaupan kassalla "kiireiset", jotka tunkevat itsensä siihen maksajan/maksupäätteen kohdalle tönöttämään sillä välin, kun pakkaat tavarasi.
" ai sinä varmaan haluat maksaa minun ostokseni?"
Sitten mulkoillaan ja pyöritellään silmiä... Joskus kassa on kivahtanut sille tyypille, että olkaa hyvä ja peruuttakaa!
Kaupan lihatiskillä "valtaajat". Olet ottanut vuoronumeron ja kun sinun vuorosi tulee, et pääse siitä muurista läpi, jonka nämä myöhemmin tulleet ovat muodostaneet siihen tiskin eteen. Ota numero ja MENE KAUEMMAKSI odottamaan. Joudut kuitenkin väistämään siitä pois, kun se vuoron saanut tulee valkkaamaan. Ne on yleensä vanhempia ihmisiä, jotka pelkää että vuoro menee ohi, jos on puoli metriä ulos tiskistä....
Lidlin mainosten miesäänen lausuminen. Kaikki kolmeosaiset yhdyssanat lausutaan väärin, painottamalla viimeistä sanaa. Luomukirsikka-tomaatti. Kasvisliha-piirakka.
Miten voikin näin pieni asia siepata suuresti.
Lapset, myös omat. Pelkkää kitinää, tappelua, haukkumista. Teini on alkanut myös nirsoilla eikä suostuisi syömään muuta kuin berliininmunkkeja. Kuopus on pahimmassa uhmaiässä ja olen jo hänelle "tyhmä äiti", keskimmäinen on ala-asteella ja häntä kiusataan siellä nepsyn vuoksi...
Miksi tein kolme koska jo ekan vauva-aikana homma alkoi kaduttamaan????!!!!
Vierailija kirjoitti:
Se kun kaupassa jäädään pakkaamaan ostoksia siihen sivuun, ei päätyyn. Miksi?? Kun siitä ei mahdu ohi kärryjen kanssa päätyyn pakkaamaan omia tavaroita. Sitten kun sanoo että pääsiskö tästä ohi, mulkoillaan kiukkuisesti.
Pakko kommentoida, että jään itse usein sivuun pakkaamaan, koska olen niin lyhyt, etten päädystä yletä puoliin ostoksista, varsinkin kun kassat välillä heittää ostokset sivuun eikä niin että hihna toisi ne ihan päähän asti.
Puhelin takataskussa, monesti yhdistyy risaisiin, liian lyhyihin farkkuihin (eikö ne mene muodista ikinä?) ja paljaisiin nilkkoihin riippumatta vuodenajasta.
Muoti-ilmiöt yleensäkin kun ovat niin turhia ja typeriä.
Känättävä puhetyyli, varsinkin eteläsuomalaisilla tapaa. Todella raivostuttavaa kuunnella.
Hedonismi.
Ai niin, lisää tyhmien ihmisten juttuja, lentoasemalla laukkujen odotus, mennään siihen hihnan eteen IHAN kiinni ettei kukaan vaan näe omia laukkujaan tai pääse nappaaman niitä siitä hihnalta. Aivan käsittämätöntä käytöstä, ja tämä on pahinta Helsinki-Vantaalla!
Vierailija kirjoitti:
Se kun vesijuoksemassa edessäsi kelluu kaksi tätiä rinnakkain. Eikä siitä pääse ohi.
Kyltti altaan reunalla ohjaa vesijuoksemaan jonossa peräkkäin, mutta kun Riitta ja Kyllikki haluavat keskustella siitä reseptistä ja naapurin peräpukamista niin hehän keskustelevat.
Uida hilpaisin kerran tuollaisten ohi, kun uivat niin hitaasti, että taakseni alkoi muodostua ruuhkaa. Sekään ei ollut hyvä; toinen hituri ihmetteli toiselle, että uidaankohan me liian hiljaa. Toinen vastasi: "Ei ei, älä välitä, eihän tässä MITÄÄN KIIRETTÄ OLE!"
Korotti siis ääntään minulle. Ai että koko altaanko pitäisi vielä uida joidenkin hidastelijoiden tahdin mukaan? Ei hitossa! Liikkukoot kuinka hitaasti haluavat, mutta minä kyllä ohitan.
Työpaikan stand up-koomikot ja muut näsäviisaat, jotka omasta mielestä kertovat hauskoja juttuja tai tv:stä opittuja vitsejä tai hokemia päivästä toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Naiset jotka ei niele. Elämän siemeniä ei syljetä pois.
Nuo mainitsemasi elämän siemenet eivät kylläkään idä vatsassa. Voithan sinä itse nieleskellä nuo omat siemenesi, niin eivät mene hukkaan.
Meillä peruskorjattiin katua noin 1,5 vuotta ja tuli monta kertaa hämmästelytä sitä työntekoa. Klo 7:45 tukitaan katu kaikilla traktoreilla ja kuorma-autoilla, että töihin lähtevät eivät meinaa päästä ohi. Samalla käynnistetään kaikkein kovaäänisimmät työkoneet ja kuorma-autolla pakitellaan joka paikkaan, että se taivostuttava piip piip kuuluu mahdollisimman kauan. Klo 8:30 loppuu työnteko. Kaikki häipyvät jonnekin ja työkoneet jää siihen pitkin poikin. Iltapäivällä käydään teatraalisesti kauhaisemassa pari kertaa kaivinkoneella. 15:45 tullaan touhuamaan kotiinpaluuruuhkan sekaan niitä työkoneita jonnekin.
Ei ihme, että 300 metrin kunnostamiseen meni 1,5 vuotta.