Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asiat jotka saavat v*tutuskäyrän tappiin sekunnissa!

Vierailija
27.11.2019 |

Tulipa mieleen yksi, tässä taaperon nukuttaessa. Lapsi melkein unessa (olet nukuttanut jo 40min) ja yhtäkkiä ovikello soi. Lapsi pystyssä silmät suurina. Ovella joku älyvapaa kauppaamassa patjoja. Ei luovuta vaikka sanon kauniisti ei kiitos. Yrittää sisälle. Kiellän. Sanoo tulevansa paremmalla ajalla uudestaan. Sanon ei kiitos, mutta huutaa vielä että tarviiko sänkyä. Lyön oven kiinni.

Kommentit (610)

Vierailija
161/610 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraat autot kuten sähköyhtiö, vesiyhtiö,putkimies tms. pysäköidään pihaan aina siihen autorallin ajorampin alapäähän ettei varmasti talon asukas pääse omalla autollaan lähtemään mihinkään.

Vierailija
162/610 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajan Jns-Hki -välillä junalla monta kertaa kuussa töiden takia, ja ottaa aivoon jatkuvasti sama asia. Puhelimessa kaakattajat.

Siis en voi käsittää, miten kukaan kehtaa kailottaa omia juttujaan ääneen? Tämä tapahtuu JOKAISELLA junamatkalla riippumatta siitä, missä kohtaa istutaan. Sen kerran kun pääsee työskentelyhyttiin istumaan, niin eikös se toinen siinä ole sellainen puhelimessa puhuja. 

Ja kun nämä eivät puhu hiljaa siihen luuriin, vaan oikeasti käkättävät, räkättävät ja hohottavat, ja kertaakaan näillä maratonpuheluja puhuvilla ei ole ollut akuutti tilanne.

Kun minun pitää hoitaa työasia puhelimessa, teen sen joko siellä junan puhelukopissa tai en ollenkaan. 

Miksi VR ei voisi tehdä hiljaista vaunua, jonne eivät hakeutuisi lapsiperheet ja kännykän käyttäjät? Itse teen paljon töitä junassa koneella ja pitäisi kirjoittaa, keskittyminen on mahdotonta. Toinen rasittava ryhmä on videon katselijat. Ei ole yksi tai kaksi kertaa kun lähistöllä katsellaan ilman kuulokkeita tubevideoita jne. Jotkut puhuvat jopa videopuhelua.

Ihmiset ovat oikeasti niin itsekkäitä ääliöitä, että kulkisin tämän välimatkan mieluusti vaikka lentäen, jos aikataulut sen sallisivat.

VR JOS LUETTE SIELLÄ: OTTAKAA HILJAISET VAUNUT PITKILLE JUNAMATKOILLE!

Viimeksi kun matkustin junassa, niin joku teinityttö puhui lähes koko kolmen tunnin matkan edessäni videopuheluita kovaan ääneen. Yksi puhelu kun loppui, niin soitti toisen heti perään. Makasi vielä selällään kummallakin penkillä ja nosti jalkansa toisen selkänojalle. Kun jutteli jonkun kaverinsa kanssa, niin tämä ihmettelikin, että miten sä kehtaat olla siellä noin; tyttö vain kailotti "miksen kehtais, ei kukaan uskalla mulle mitään sanoa!"

Hetken päästä huomautin hänelle ihan kohteliaasti, että ihan tuossa vieressä on muuten puhelinkoppi, johon voisi mennä juttelemaan - hän kun saattaa häiritä käytöskellään häiritä muita matkustajia. Ja häiritsikin, sillä kaikki kyllä mulkoilivat, mutta kukaan ei viitsinyt sanoa mitään. Tyttö vain tokaisi "et sä mua määrää" ja jatkoi puheluitaan. Eli kyllä, jotkut junamatkustajat harrastavat tuollaista ärsyttämistä ihan tieten tahtoen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/610 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajan Jns-Hki -välillä junalla monta kertaa kuussa töiden takia, ja ottaa aivoon jatkuvasti sama asia. Puhelimessa kaakattajat.

Siis en voi käsittää, miten kukaan kehtaa kailottaa omia juttujaan ääneen? Tämä tapahtuu JOKAISELLA junamatkalla riippumatta siitä, missä kohtaa istutaan. Sen kerran kun pääsee työskentelyhyttiin istumaan, niin eikös se toinen siinä ole sellainen puhelimessa puhuja. 

Ja kun nämä eivät puhu hiljaa siihen luuriin, vaan oikeasti käkättävät, räkättävät ja hohottavat, ja kertaakaan näillä maratonpuheluja puhuvilla ei ole ollut akuutti tilanne.

Kun minun pitää hoitaa työasia puhelimessa, teen sen joko siellä junan puhelukopissa tai en ollenkaan. 

Miksi VR ei voisi tehdä hiljaista vaunua, jonne eivät hakeutuisi lapsiperheet ja kännykän käyttäjät? Itse teen paljon töitä junassa koneella ja pitäisi kirjoittaa, keskittyminen on mahdotonta. Toinen rasittava ryhmä on videon katselijat. Ei ole yksi tai kaksi kertaa kun lähistöllä katsellaan ilman kuulokkeita tubevideoita jne. Jotkut puhuvat jopa videopuhelua.

Ihmiset ovat oikeasti niin itsekkäitä ääliöitä, että kulkisin tämän välimatkan mieluusti vaikka lentäen, jos aikataulut sen sallisivat.

VR JOS LUETTE SIELLÄ: OTTAKAA HILJAISET VAUNUT PITKILLE JUNAMATKOILLE!

Viimeksi kun matkustin junassa, niin joku teinityttö puhui lähes koko kolmen tunnin matkan edessäni videopuheluita kovaan ääneen. Yksi puhelu kun loppui, niin soitti toisen heti perään. Makasi vielä selällään kummallakin penkillä ja nosti jalkansa toisen selkänojalle. Kun jutteli jonkun kaverinsa kanssa, niin tämä ihmettelikin, että miten sä kehtaat olla siellä noin; tyttö vain kailotti "miksen kehtais, ei kukaan uskalla mulle mitään sanoa!"

Hetken päästä huomautin hänelle ihan kohteliaasti, että ihan tuossa vieressä on muuten puhelinkoppi, johon voisi mennä juttelemaan - hän kun saattaa häiritä käytöskellään häiritä muita matkustajia. Ja häiritsikin, sillä kaikki kyllä mulkoilivat, mutta kukaan ei viitsinyt sanoa mitään. Tyttö vain tokaisi "et sä mua määrää" ja jatkoi puheluitaan. Eli kyllä, jotkut junamatkustajat harrastavat tuollaista ärsyttämistä ihan tieten tahtoen.

Kannattaa mennä viereen ja alkaa huudattaa vaikka bulgarialaista chalga musiikkia täysillä, vielä parempi jos on kaiutin mukana. Jos on napisemista niin voit sanoa että et sä mua määrää.

Vierailija
164/610 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiskuttajat. Aikuiset ihmiset, jotka vetävät räkää takaisin sisään sen sijaan, että käyttäisivät nenäliinaa ja niistäisivät. Monta kertaa on tehnyt mieli tarjota puhdasta paperinenäliinaa tuntemattomille.

Varsinkin kesäisin - varvassandaalihiihtäjät. Nosta nyt nyt jumankauta niitä jalkojasi sen sijaan, että vedät jalkojasi pitkin lattiaa.

Instapyllistelijät - pönöterään merkkiliikkeiden edessä ja työnnetään käytettynä ostettua/vuokrattua merkkilaukkua näkyviin. Ostetut seuraajat kehuvat raskaalla kädellä käsiteltyjä p*rse/t*ssikuvia, joihin pyllistelijät ovat lisänneet huonolla englannilla kirjoitettuja ”mietelauseita”.

Vierailija
165/610 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävät ulkonäkökommentoinnit ja -kyselyt

Vierailija
166/610 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleinen sanonkuvaamaton tyhmyys ja tiedon puute.

Ei mikään muu(te).

Vierailija
167/610 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat, jotka tulee bussiin/kauppaan ja ottaa itseltään hattua ja hanskoja pois, avaa vähän takkia ym. MUTTA siltä vauvalta/taaperolta, joka on kiedottu talvivaatteisiin niin että vaan nenänpää näkyy, ei yhtään tajuta vähentää sitä vaatetta! No mitä käy? Se hiessä kylpevä lapsi muuttuu ensin punaiseksi, sitten se alkaa kitistä ja sitten alkaa jumalaton parku. Ja ei vieläkään mitään! Korkeintaan vähän hyssyttelyä että voivoi, ihan kohta jäädään/lähdetään pois. Todellisuudessa se hiki päässä karjuva lapsi (ja muut ihmiset) joutuu kärsimään epämukavuutta vielä pitkän aikaa.

Yhdelle tällaiselle vanhemmalle väsyneenä bussissa kommentoinkin että mitäs, kannataisiko vähän tuota vaatetusta lapselta keventää kun sillä hiki valuu siinä kasvojen osalla, mitä toppauksien alta näkyy niin sehän tuli silmille että ei ole järkeä noin lyhyeksi ajaksi ottaa ja kun lapselle voi tulla kylmä! Voi #*#@* ei se lapsi palellu jos siltä ottaa edes hanskat pois että vähän olo viilenee ja esim. se hanskojen pois ottaminen ja takaisin laitto on ihan hetken homma. Mutta kun ei. Ei tajuta ja sitten naristaan kuinka kaikki muut on niin lapsivi hamielisiä kun ei jaksettaisi esim. ruuhkabussissa tällaista...

Vierailija
168/610 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perässä roikkuvat vähä-älyiset autoilijat, jotka kuvittelevat, että edessä oleva alkaisi hänen takiaan ajamaan ylinopeutta, vaikka ohikin mahtuisi.

Vierailija
169/610 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jutellaan palkasta tyopaikalla. Mun tyokaverit - sama titteli, sama kokemus - saavat palkkaa 52 k€ ja mina 37 k€, sain tietaa taman pari kuukautta sitten.

Nim. uusi tyopaikka haussa

Vierailija
170/610 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suu auki syöminen ja ryystämien. Voi jumaliste, vtutus heti maximissa.

Vierailija
171/610 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aki ja Heli Palsanmäki.

Vierailija
172/610 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prinsessaäidit -> hyvin nuoret, samasta muotista olevat vasta äidiksi tulleet pissikset. Meikit kuin olisivat yökerhoon menossa, vaatteet samoin. Kokoontuvat kaupan/ostarin kapeimmalle käytävälle juoruamaan ja samalla selataan puhelinta. Ei pääse ohitse edes pyytämällä. Jos uskaltaa ääneen huomauttaa, huudetaan, kiroillaan ja toivotetaan painuvan v*ttuun. Eletään vanhempien ja KELAn rahoilla, myös tt:n hakuohjeita jaellaan, kaupungin asunnoista ei mikään asuinalue kelpaa jne. Argh! Näitä on ainakin täällä lähiössä niin, että hermot menee!

Hienoa, että saadaan lapsia... mutta miten näitäkin lapsia hoidetaan ja kasvatetaan? Näkemäni ei ole ollut kovin vakuuttavaa. :( Sääliksi käy ja surettaa nimenomaan lasten puolesta, he ovat aina söpöjä.

Vierailija
173/610 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylimieliset ihmiset. Kun oletetaan että toinen ei mitään tiedä tai ymmärrä. Esim tänään töissä. Rautalankaa käytetään ankarasti ja loukkaannutaan kun toinen pyytää että jos mennään asiaan kun ei ole koko päivää vaan homma pitäisi hoitaa jo.

Olen samaa mieltä kanssasi. On kuitenkin sanottava, että esimerkiksi mieheni olettaa liikaakin. Sekin on ylimielistä, ettei vaivaudu selittämään vaan vastaa jotain nopeasti ja ehkä vielä poistuu paikalta. Sitten kun kysyy lisätietoja, tulee vastaukseksi juuri se, että "Miksi sinulle pitää vääntää rautalangasta?" tai "Oletpa idiootti" -tai "tekeydytkö tahallasi tyhmäksi".

Vierailija
174/610 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän taloyhtiön takapihalla on kaikki mahdolliset jäteastiat, mikä on ihanaa. Kierrätän itse sinkkutaloudessani kaiken mahdollisen ja on kivaa, kun se on tehty noin helpoksi. Mutta joku stnan taliaivo on ottanut asiakseen työntää muovipusseja biojätteeseen, paristoja lehtiroskikseen.. Ärsyttää niin pirusti, ei ole pakko kierrättää jos se on kerran niin uskomattoman mahdotonta ja vaivalloista, mutta ihan turhaa tuollainen vttuillakseen sotkeminen.

Vierailija
175/610 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän taloyhtiön takapihalla on kaikki mahdolliset jäteastiat, mikä on ihanaa. Kierrätän itse sinkkutaloudessani kaiken mahdollisen ja on kivaa, kun se on tehty noin helpoksi. Mutta joku stnan taliaivo on ottanut asiakseen työntää muovipusseja biojätteeseen, paristoja lehtiroskikseen.. Ärsyttää niin pirusti, ei ole pakko kierrättää jos se on kerran niin uskomattoman mahdotonta ja vaivalloista, mutta ihan turhaa tuollainen vttuillakseen sotkeminen.

Itse teen samaa, tasapainon vuoksi.  Te víhervassarìhíhhulìt pilaatte yhteiskunnan, minä pilaan teidän mielenrauhanne sekoittamalla roskikset ja syömällä lihaa niin paljon kuin mahdollista.

Jos sinä ajattelisit joskus muitakin (ja kohtelisit eri mieltä kanssasi olevia ihmisinä, etkä nazeina), niin saattaisin minäkin antaa sinullekin tilaa.

Vierailija
176/610 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älämölö avokonttorissa ja miehet, jotka rupeaa hiplaamaan yllättäen & pyytämättä & yleensä vielä kieltoihin reagoimatta.

Vierailija
177/610 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilpapyöräharrastelijat kävely/ptörätiellä.

Kerran on pakko päästä kovaa, menkööt autotielle.

Minua taas ärsyttää trikoissa autotiellä törppöilevät kilpapyöräilijät joilla ei ole liikennesäännöistä mitään hajuakaan. Jos eivät kerran osaa käyttäytyä pyörätiellä eikä autotiellä niin menkööt jollekin pellolle ajelemaan.

Vierailija
178/610 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun v.tutus on sukua aloittajan v.tutukselle.

Ovessani on lappu "Ei mainoksia, kiitos". 

Makaan sohvalla sikiunessa sunnuntaina päiväunilla. Säikky koira nukkuu jalkopäässä.

Yhtäkkiä postiluukku kolisee, koira hyppää rintani päälle, ottaa minua tassuilla kaulasta ja ulisee peloissaan samalla, kun takajalat tamppaavat vatsalaukkuni päällä. Tämä kaikki tapahtuu siis alle kahdessa sekunnissa. 

Soitin kyseiseen paikkaan, josta lappu tuli. Kysyin, millä kaikilla kielillä kieltolappu pitäisi oveen laittaa. Kerroin myös, että aion värvätä kaikki tuttavani häiriköimään HEITÄ jolleivät he lopeta minun häiriköimistäni. Ja että minulla on syyni siihen, etten halua mainoksia. 

Vierailija
179/610 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitaalla käyvät yksinkertaiset ihmiset.

Vierailija
180/610 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kun varsinkin kissan tai koiran omistajat puhuvat lemmikeistään sanalla "hän". Facebookin Naistenhuoneella tähän törmää harva se päivä, kun siellä sikiää lemmikkikuvaketjuja sarjatykityksenä kahden tunnin välein. Ei tarvitse kuin nähdä ensimmäinen "Oi, hän on niin upea!" ja jo pomppaa käyrä katosta läpi.