Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies aikoo tehdä tulevalle lapselle isyystestin vaikkei edes epäile mitään, sanoo että vain varmuudeksi että tietää ennen kuin investoi koko...

Vierailija
27.11.2019 |

Onko tällainen tilanne epäluottamuslause vai pitäisikö tätä ymmärtää miehen kantilta ja astua miehen saappaisiin ennen kuin reagoi ikävästi?

Naisenahan tietää aina, että se on oma lapsi kun se itsestä pullahtaa ulos. Mies kuitenkaan ei koskaan voi olla varma, ei koskaan. Pitääkö miehen kantaa ymmärtää tässä ja antaa hänen tehdä se testi, että hän voi olla sitten hyvillä mielin ja investoida loppuelämänsä VARMUUDELLA omaan lapseen?

Kommentit (7876)

Vierailija
7701/7876 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

``Minusta on paljon helpompi ja fiksumpi tie olla kärsivällinen ja käyttää aikaa siihen, että löytää luotettavan kumppanin. Kokemuksesta tiedän, että kun naiselle iskee vauvakuume, monet eivät näytä piittaavan siitä, tuleeko lapselle hyvät vanhemmat ja onnellinen lapsuus vai jotain aivan muuta.``

Kuinka monelle kyläharakalle teit lapsia ennen kuin kokemus opetti, että kannattaa ensin tutustua toiseen ja vasta sitten alkaa suunnitella lapsentekopuuhia?

Sinun on varmaan mahdoton uskoa, mutta toisin kuin ehkä sinulla on tapana, minun ei ole tarvinnut lyödä esim. kirveellä pohkeeseeni, ymmärtääkseni, että kirveen kanssa kannattaa olla varovainen. Jos ymmärrät mitä tarkoitan...

Ymmärrtäkö mitä _kokemuksesta_ oppiminen tarkoittaa?

MItäpä kokemusta sinulla parisuhteesta ja lapsista olisi? Kunhan louskutat leukojasi.

eri

Vierailija
7702/7876 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vaimosi on ihan sinut sen ajatuksen kanssa, ettet luota häneen, ja teet isyystestin kaikista lapsista? Ok. Edelleen ajattelen, että nainen, jonka mielestä tuollainen ajattelu on normaalia, pitää myös pettämistä normaalina. 

Minä en pettäisi puolisoani, enkä usko, että miehenikään pettäisi minua. Luotamme toisiimme, emmekä ole ennen toisiammekaan harrastaneet irtoseksiä. Siksi meidän liitossamme ei ole testejä tarvittu. Olisi kamalaa ajatella, että joidenkin parisuhteet ovat niin huonoja, ettei keskinäistä luottamusta ole. Itse en sellaisessa liitossa olisi, koska minulle uskollisuus on tärkeä asia."

Mitähän känkkäränkkä on taas mahtanut lukea, kun noin katkeraa soopaa tulee...

Känkkäränkkä siellä katselee katkerana peiliin ja ihmettelee, et mikäs se sieltä kurkistelee😅

Tuo on katsos sellainen normalitila pitkissä avioliitoissa. Sellainen perusoletus. Toki, jos sellaista ei ole kokenut, ei tiedä sellaisen olemassa olosta. Mut typerintä on pilkata jotain normaalia, vaikka siihen ei itse kykeniskään.

Et tuo tuollaisella kommentilla mitään uutta keskusteluun. Pilkkaat, kun muuta sanottavaa ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7703/7876 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

``Minusta on paljon helpompi ja fiksumpi tie olla kärsivällinen ja käyttää aikaa siihen, että löytää luotettavan kumppanin. Kokemuksesta tiedän, että kun naiselle iskee vauvakuume, monet eivät näytä piittaavan siitä, tuleeko lapselle hyvät vanhemmat ja onnellinen lapsuus vai jotain aivan muuta.``

Kuinka monelle kyläharakalle teit lapsia ennen kuin kokemus opetti, että kannattaa ensin tutustua toiseen ja vasta sitten alkaa suunnitella lapsentekopuuhia?

Sinun on varmaan mahdoton uskoa, mutta toisin kuin ehkä sinulla on tapana, minun ei ole tarvinnut lyödä esim. kirveellä pohkeeseeni, ymmärtääkseni, että kirveen kanssa kannattaa olla varovainen. Jos ymmärrät mitä tarkoitan...

Ymmärrän ja siksihän minun ei ole tarvinnut ammentaa oppia epämiellyttävistä henkilökohtaisista kokemuksista, vaan olen oppinut paljon muiden ihmisten kokemuksista ja ennen kaikkea muiden virheistä. Sitä mä yritin vihjailla sillä kirvesjutulla, mutta et ymmärtänyt.

Vierailija
7704/7876 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen elämäni aikana tavannut kymmeniä miesystäväänsä pettäneitä naisia. Samoin hyvin monet kavereistani. Varatun kanssa paneminen on sekä naisille, että miehille siinä mielessä turvallisempaa, etteivät jää yleensä roikkumaan, mutta ikävänä lieveilmiönä on nuo käenpoikaset ja niitä voi olla todellisuudessa todella paljon.

En ole lainkaan yllättynyt siitä, millainen paniikki naisilla on isyystestien takia. Mikä siinä on niin pelottavaa myöntää mokanneensa?

Nykyinen tyyli vielä korostaa mahdollisuutta törmätä epäluotettavaan kumppaniin kun koko "lovestory" alkaa aivan liian usein panemisella joko heti ensimmäisenä iltana tai hyvin lyhyen tutustumisen jälkeen.

Näköjään piirit ovat hyvin eriytyneitä. Tunnen henk. koht. yhden miehen ja yhden naisen, joiden tiedän pettäneen. Jos sinun porukoissa se on yleistä, se on sinun valintasi elää niin, pettäen. Tämän valinnan jokainen tekee itse. 

Lisäksi ei ole epäilystäkään yhdenkään tutun lasten vanhemmista. Ovat niin vahvasti myös isäänsä tulleet. 

Ymmärrän, jos omat poruukkas ovat paniikissa vastaavassa tilanteessa. Mutta jos kaikki noin avoimesti pettää, niin se isyyden tarkistuskin vissiin tehdään yhteisymmärryksessä.

Palstalla tuskin yksikään nainen "on paniikissa". Mistä? Miten sinun löysä moraalisi uhkaisi minun perheonnea? Saat huudella loputtomasti naisten seikkailuista, sehän ei kerro naisista yleisesti mitään. Kertoo lähinnä sinusta. 

Omat lapset on tehty, eikä kenelläkään heistä epävarmuutta. Mutta jokainen saa omansa tutkia, sitä ei mikään mielipide tai laki kiellä.

Vierailija
7705/7876 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen elämäni aikana tavannut kymmeniä miesystäväänsä pettäneitä naisia. Samoin hyvin monet kavereistani. Varatun kanssa paneminen on sekä naisille, että miehille siinä mielessä turvallisempaa, etteivät jää yleensä roikkumaan, mutta ikävänä lieveilmiönä on nuo käenpoikaset ja niitä voi olla todellisuudessa todella paljon.

En ole lainkaan yllättynyt siitä, millainen paniikki naisilla on isyystestien takia. Mikä siinä on niin pelottavaa myöntää mokanneensa?

Nykyinen tyyli vielä korostaa mahdollisuutta törmätä epäluotettavaan kumppaniin kun koko "lovestory" alkaa aivan liian usein panemisella joko heti ensimmäisenä iltana tai hyvin lyhyen tutustumisen jälkeen.

Minäkin tiedän monia vaimojaan pettäneitä miehiä. Myös moni mies hyppää naisen kanssa sänkyyn ensi tapaamisella. Ovatko miehetkin epäl

"Kai sentään sen verran tiedät biologiasta, että vain naisella on mahdollisuus tulla raskaaksi seikkailuidensa johdosta ja nainen synnyttää käenpoikasia?"

Ei, nainen synnyttää lapsensa. Tai jos on sijaissynnyttäjä, jonkun toisen lapsen.

Käenpoika on käenpoika vain sille miehelle, joka luulee lapsen olevan hänen. 

Vierailija
7706/7876 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MItäpä kokemusta sinulla parisuhteesta ja lapsista olisi?

eri

Niin, siitähän sinulla ei näin anonyymillä nettisaitilla ole mitään keinoa varmistua, sen enempää kuin tuolla toisellakaan on mahdollista varmistaa, puhuuko häntä edeltävä totta. Epäilyksesi on siis yhtä aiheellinen kuin näiden miesoletettujen epäily isyydestään anonyymien naisten jälkikasvun suhteen. Eikö olekin jännittävää?

eri eri

Vierailija
7707/7876 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on jo sairasta kuinka naiset tekee kaikkensa ettei mies pääsisi varmistamaan isyyttään. Onko naiset oikeasti noin kauheita pettäjiä kun jos ei ole pettänyt niin eihän naisella ole mitään pelättävää? Niin äärimmäisen harva nainen ansainnut sitä luottamusta että sen puheisiin voi luottaa varauksetta

Vierailija
7708/7876 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jälleen kerran saavumme sen tosiasian äärelle, että täällä rääkyvät isyytensä perään tyypit, jotka pyörivät yllä kuvatun laisisa porukoissa. Itsekin todellakin haluaisin testata is

No tämä kyllä kiteyttää aiheen koko problematiikan!

Vierailija
7709/7876 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että sossu tädit ja kaikki asiaan liittyvät viranomaiset on aina automaattisesti naisten puolella kun naisia on itsekin melkeinpä takaa sen että isyystesti on tehtävä kun onhan niitä julkisuudessakin ollut tapauksia että miehelle on paljastunut että ei ole lapsen isä ja nämä viranomaiset on ollut sitä mieltä että ei ole mitään merkitystä kun miehen on joka tapauksessa kannettava isyyden vastuut ja velvoitteet vaikka ei ole isä.

Vierailija
7710/7876 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jälleen kerran saavumme sen tosiasian äärelle, että täällä rääkyvät isyytensä perään tyypit, jotka pyörivät yllä kuvatun laisisa

"Eihän tuo ole mikään tosiasia, vaan ainoastaan sinun kuvitelma asioista ja kirjoittajista, joiden mielipidettä et hyväksy, etkä siedä.

Uskon, että enemmistö toivoo hartaasti, ettei isyystestejä tarvitsisi tehdä lainkaan, mutta kun niitä eri syistä kumppaneitaan pettäviä on maailma tulvillaan, niin miehenä ajattelen, että ottaisin mieluummin riskin vaikka erosta, kuin tietämättäni, mutta monen muun tietäessä, elättäisin petollisen naisen jälkeläistä. Tämä varmasti monista tuntuu väärältä, mutta olen pitänyt tiukkaa linjaa myös yksinhuoltajien suhteen. En silloinkaan halua elämääni naista, jolla on lapsi(a) toisen miehen kanssa."

Sinulla on täysi oikeus tehdä valintasi näiden asioiden ja tilanteiden suhteen! Ja jos vielä pidät periaatteista kiinni, vielä parempi. 

Mutta siitä huolimatta edellisen kirjoittajan todellisuus on ihan realismia suurimmalle osalle ihmisiä. Pettäjät pettää mut kaikki eivät ole pettäjiä. Ja todella harva silloin, kun vakain tuumin yhdessä lasta halutaan ja yritetään. 

Lastensa vanhemmuuden saavat kaikki tutkia. Ihan itse. Tai jos on perustelut, lastenvalvojan avulla julkisin varoin.

Vierailija
7711/7876 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näköjään piirit ovat hyvin eriytyneitä. Tunnen henk. koht. yhden miehen ja yhden naisen, joiden tiedän pettäneen. Jos sinun porukoissa se on yleistä, se on sinun valintasi elää niin, pet

Itse en ole koskaan pettänyt ja olen ylpeä siittä mutta uhan jokaisessa parisuhteessa tähän mennessä nainen on pettänyt minua. Ja opin virheistäni että saman tyylistä naista en toista kertaa valitse mutta sillä ei ole merkitystä millainen nainen on kun tähän mennessä kaiken tyyliset ovat pettäneet. Enkä sitä sano etteikö miehet pettäisi kun tunnen itsekin useita pettäjiä mutta itse en niihin kuulu. Seksi on minulle lopulta aika merkityksetön asia niin en seksin takia pilaa parisuhteitani

Vierailija
7712/7876 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrtäkö mitä _kokemuksesta_ oppiminen tar

Ymmärrän ja siksihän minun ei ole tarvinnut ammentaa oppia epämiellyttävistä henkilökohtaisista kokemuksista, vaan olen oppinut paljon muiden ihmisten kokemuksista ja ennen kaikkea muiden virheistä. Sitä mä yritin vihjailla sillä kirvesjutulla, mutta et ymmärtänyt.

Ai, MUIDEN kokemuksista ja virheistä oppiminen onkin nyt kokemuksesta oppimista? Eli sitä omaa kokemusta ei nyt sitten tarvitakaan siihen, että kokemus opettaa?  Sivusta seuraaminen riittää? Sivusta olet seuraillut näitä asioita ja saanut sillä lailla kokemusta naisista? 🤭

Ps. Toivottavasti et tee mitään kokemusta vaativaa työtä! 😂

Vierailija
7713/7876 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies haluaa tehdä isyystestin, mitä pahaa siinä on. Onhan niitä ollut kautta aikain tapauksia,

että oma mies ei olekaan lapsen oikea isä ja nainen ei ole koskaan halunnut paljastaa salaisuuttaan.

Vierailija
7714/7876 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Näköjään piirit ovat hyvin eriytyneitä. Tunnen henk. koht. yhden miehen ja yhden naisen, joiden tiedän pettäneen. Jos sinun porukoissa se on yleistä, se on sinun valintasi elää niin, pettäen. Tämän valinnan jokainen tekee itse."

Valitettavasti Suomi on aika pieni maa, kun ajatellaan asukaslukuamme. Suureen maailmaan verrattuna pyörimme todella pienissä piireissä. Käytännössä tämä tarkoittaa siis sitä, että kun menet lääkäriin, lääkärikin on sairas. Jos työskentelet lastensuojelussa, omatkin lapset on otettu huostaan. Aa-kerhoa pyörittävät tutisevat itsekin ainaisessa krapulassa, maatalouslomittajat ovat itsekin kamalia lehmiä, taksikuskit oksentelevat takapenkeillensä ja saattavat pinkaista vaikka liikennevaloissa karkuun kuskin paikalta ja auto jää siihen kåydä hyrskyttelemään jne.

Kannattaa siis miettiä missä porukoissa pyörii... 

Vierailija
7715/7876 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on jo sairasta kuinka naiset tekee kaikkensa ettei mies pääsisi varmistamaan isyyttään. Onko naiset oikeasti noin kauheita pettäjiä kun jos ei ole pettänyt niin eihän naisella ole mitään pelättävää? Niin äärimmäisen harva nainen ansainnut sitä luottamusta että sen puheisiin voi luottaa varauksetta

Kerro nämä ajatuksesi lapsesi äidille. En usko, että hän hetkeäkään epäröi antaa sinulle lupaa testeihin. Mitä sen jälkeen seuraa, on sitten jo ihan kokonaan toinen juttu.

Vierailija
7716/7876 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä on parisuhteessa, jossa ei ole tuon vertaa luottamusta.

Antaisin tehdä testin ja eroaisin, siinä sitten mies miettisi maksaessaan elatusta lapselleen.

Juuri sinun kaltaisten  iierojen naisten  takia se pitäisikin olla pakollista niin paljon on sinun kaltaisia naisia jotka on valehdellutbisän papereihin että ei paljastuisi teidän pettäminen. Tähän pätee ajatus jos ei ole mitään salattava ei ole mitään pelättävää. Ja yhdenkään naisen sanaan ei voi pelkästään luotaa. Ei ole naista joka ei valehtele kun valhe se pieni valkoinen valhe on

Miten hän on liero, kun sanoo et saa kyllä testata? Tuossa ei ole mitään järkeä. Miksi pitäisi tutkia kaikki, kun suurin osa lapsista on juuri heidän, joiden ilmoitettu olevan? Tuossakaan ei ole mitään järkeä. Jos on perusteltu syy epäillä, testin saa. 

Miehet suhtautuu todella raivokkaan tunteellisesti asiaan. 

Vierailija
7717/7876 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei edelleenkään kiellä sinua varmistamasta isyyttäsi. Siitä vain. 

Vierailija
7718/7876 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tässä tilanteessa ei kannata lapsia tehdä. On väärin lasta kohtaan haluta lapsi noin myrkyllisen ajattelun keskelle, ja tarkoituksella eroperheeseen. Ei kukaan rehellinen uskollinen nainen halua kaltaistasi miestä. Ja jos sinulla olisi vähääkään järkeä, ymmärtäisit miksi. Eli joko ajaudut pettäjän puolisoksi, koska pettäjä pitää ajatteluasi oikeutettuna, tai jäät yksin. Lasta ei kumpaankaan skenaarioon kannata tehdä."

Voi rähmä. Olen ehtinyt mennä naimisiin luotettavan naisen kanssa ja lapsiakin on. Mitähän tässä nyt oikein pitäisi tehdä?

Mikä on ongelmasi? Olet naimisissa luotettavan naisen kanssa. Eli kuulunet tähän puoleen porukkaa, jolla isyys ei ole hukassa, vai?

Riitelet siis asiasta, joka ei kosketa sinua.

Vierailija
7719/7876 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on niin vastenmielistä sallia sille tulevalle isälle sen mielenrauhan minkä mahdollisesti saa siitä isyystestistä ja tulosten varmistamisesta? Ei pitäisi olla mitään pelättävää eikä ongelmaa jos ei ole mitään salattavaa, eikö niin? Kyse on luottamuksesta ja mielenrauhasta? Sitähän te aina hoette kun itse haluatte päästä nuuskimaan toiselta osapuolelta kaikki alkaen kalsareista sähköposteihin sekä siltä väliltä? 

Miten on luottamusta, jos ajattelee vaimonsa pettäneen? Mikä se sellainen luottamus on. 

Ja jos naisesi nuuskii sinulta kaiken, joko olet antanut hyvän syyn epäillä itseäsi, tai sitten naisesi ei luota sinuun vaikka olet syytön. Onko sellaisessa suhteessa mukava elää? 

Itselle ei tulisi mieleenkään tutkia yhtään mitään mieheni asioita. Eipä ole antanut siihen mitään syytäkään.

Vierailija
7720/7876 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja todella harva silloin, kun vakain tuumin yhdessä lasta halutaan ja yritetään. "

Kuinka vakain tuumin ja harkitusti naiset todellisuudessa haluavat ja yrittävät lasta? Ilmeisesti niin vakaasti, että miehen sana ei yleensä paina yhtään mitään. Siksihän hyvin monet pienten lasten perheet hajoavat, kun hätäiltiin liikaa. Samasta syystä ne liitot ja perheet näyttävät kestävän paremmin, joissa mies on edes vähän vanhempi, kuin nainen, eli mies on valmis oikesti ryhtymään isäksi ja perheenpääksi.

Valitettavan usein paljastuu myöhemmin, että vain naisella oli kova hinku saada lapsia ja pyrkimys sitouttaa mies sillä keinolla myös itseensä. Vielä surullisempaa on kuulla, että kun suhde vetelee jo viimeisiään, nainen haluaa tehdä lapsen jos se saisi miehen jäämään, usein heikoin tuloksin.

Minullakin oli päällimmäisenä järjestää ensin asiat siihen malliin, että lapsen on turvallista syntyä maailmaan ja oikeasti kummankin halusta ryhtyä vanhemmaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme