Mies aikoo tehdä tulevalle lapselle isyystestin vaikkei edes epäile mitään, sanoo että vain varmuudeksi että tietää ennen kuin investoi koko...
Onko tällainen tilanne epäluottamuslause vai pitäisikö tätä ymmärtää miehen kantilta ja astua miehen saappaisiin ennen kuin reagoi ikävästi?
Naisenahan tietää aina, että se on oma lapsi kun se itsestä pullahtaa ulos. Mies kuitenkaan ei koskaan voi olla varma, ei koskaan. Pitääkö miehen kantaa ymmärtää tässä ja antaa hänen tehdä se testi, että hän voi olla sitten hyvillä mielin ja investoida loppuelämänsä VARMUUDELLA omaan lapseen?
Kommentit (7876)
"Sitähän he ovat toistaneet kerta toisensa jälkeen, että näin on toimittu, ja silloin isyystestin vaatiminen on valtava loukkaus: epäluottamuslause ja oletus naisen erittäin vähäisestä älystä."
Palstanaisten vähäisen älyn varmistamiseen ei tarvita erityisiä testejä. Valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
"Ja todella harva silloin, kun vakain tuumin yhdessä lasta halutaan ja yritetään. "
Kuinka vakain tuumin ja harkitusti naiset todellisuudessa haluavat ja yrittävät lasta? Ilmeisesti niin vakaasti, että miehen sana ei yleensä paina yhtään mitään. Siksihän hyvin monet pienten lasten perheet hajoavat, kun hätäiltiin liikaa. Samasta syystä ne liitot ja perheet näyttävät kestävän paremmin, joissa mies on edes vähän vanhempi, kuin nainen, eli mies on valmis oikesti ryhtymään isäksi ja perheenpääksi.
Valitettavan usein paljastuu myöhemmin, että vain naisella oli kova hinku saada lapsia ja pyrkimys sitouttaa mies sillä keinolla myös itseensä. Vielä surullisempaa on kuulla, että kun suhde vetelee jo viimeisiään, nainen haluaa tehdä lapsen jos se saisi miehen jäämään, usein heikoin tuloksin.
Minullakin oli päällimmäisenä järjestää ensin asiat siihen malliin, että lapsen on turvallista syntyä maailmaan ja oik
Et kai sano, et miehet ovat tahdottomia nukkeja, jotka eivät osaa sanoa mielipidettään tällaiseen pikkujuttuun kuin lapset?
Täällä lähhtökohtaisesti haukuttu naisia (muissa ketjuissa), kun haluavat vaan bilettää. Vasta 30+ tahtovat perheen ja lapset. Ja se on sit ongelma, koska...
Palstan erikoisin piirre on se, et naiset ovat aina syypäitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyin myös miten suhtautuisi jos haluaisin teettää dna-testin, niin sanoi, että hänen serkullaan lapsi vaihtui synnärillä ja nyt dna-testi on pakollinen koko maassa. Sillä testillä turvataan myös lapsia ettei joku ihmiskauppiaspedari vie pieniä lapsia jonnekin orjaksi/raiskattavaksi.
Minä luulin, että tässä on kyse Suomesta eikä mistään takapajuvaltiosta. Jos pelkona on lapsen vaihtuminen synnärillä, niin siinähän testataan äiti ja lapsi. Taitaa olla niin, että siellä naiset joutuvat synnyttämään hökkelikylissä.
Meidän lapsi syntyi uudessa ja kalliissa yksityissairaalassa. Koska olen ulkomaalainen siellä, myös minusta otettiin näyte ja ilman sitä olisi ollut todella vaikea muuttaa perheen kanssa Suomeen ja saada lapselle kaksoiskansalaisuutta. Valitettavasti sinun tapasi ajatella on hyvin takapajuinen ja sivistymätön. Suosittelen sinu
Tottakai sairaala oli uusi ja tottakai se oli kallis yksityissairaala, jossa ongelmana oli lasten vaihtuminen ja niiden joutuminen ihmiskauppapedarien haltuun ihan noin vain. Jo tuo on ollut yleistä yksityissairaaloissa, niin millaista meno on ollut julkisen puolen sairaaloissa? Suomessa on, ja näköjään olisi ollut, hyvä synnyttää, ei olisi tarvinnut pelätä tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
"Sitähän he ovat toistaneet kerta toisensa jälkeen, että näin on toimittu, ja silloin isyystestin vaatiminen on valtava loukkaus: epäluottamuslause ja oletus naisen erittäin vähäisestä älystä."
Palstanaisten vähäisen älyn varmistamiseen ei tarvita erityisiä testejä. Valitettavasti.
Ad hominem -argumentointivirheessä keskustelija viittaa joihinkin vastapuolen piirteisiin, joilla ei ole merkitystä keskusteltavan aiheen kannalta. Mikäli vastapuolesta esitetyt väitteet ovat epätosia, kyseessä on mustamaalaus, minkä tavoitteena on viedä kohteelta uskottavuus tai arvostus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on niin vastenmielistä sallia sille tulevalle isälle sen mielenrauhan minkä mahdollisesti saa siitä isyystestistä ja tulosten varmistamisesta? Ei pitäisi olla mitään pelättävää eikä ongelmaa jos ei ole mitään salattavaa, eikö niin? Kyse on luottamuksesta ja mielenrauhasta? Sitähän te aina hoette kun itse haluatte päästä nuuskimaan toiselta osapuolelta kaikki alkaen kalsareista sähköposteihin sekä siltä väliltä?
Miten on luottamusta, jos ajattelee vaimonsa pettäneen? Mikä se sellainen luottamus on.
Ja jos naisesi nuuskii sinulta kaiken, joko olet antanut hyvän syyn epäillä itseäsi, tai sitten naisesi ei luota sinuun vaikka olet syytön. Onko sellaisessa suhteessa mukava elää?
Itselle ei tulisi mieleenkään tutkia yhtään mitään mieheni asioita. Eipä ole antanut siihen
Ihan hirveän vaikea uskoa, et kukaan varsinaisesti huolestuu mistään, mitä palstalla joku anonyymi sanoo. Jos minulla on huono omatunto jostain, johtuu se siitä, mitä olen tehnyt, ei siitä, mitä joku palstalla sanoo.
Jos mieheni haluaisi nyt testata meidän aikuiset lapset, epäilisin hänen mielenterveyttään. Tai jos alkais kyttäilee mun viestejä ym. Kun tällaista ei ole aiemmin tapahtunut.
Jos olisin raskautunut tilanteessa, jossa en itsekään olisi ollut varma isästä, toki testi olis paikallaan. Mutta en ole koskaan tehnyt mitään sinnepäinkään, että tällaiselle epäilylle olisi tilaa.
"Miten sinä todistat vaimollesi että olet ollut uskollinen?"
Vaimo luki pari päivää tätä keskustelua ja sanoi luottavansa siihen, että koska en ole kertonut pettäneeni, niin olettaa minun olleen uskollinen. Ei kuulemma halua, että loukkaannun epäluottamuslauseesta ja ero tulisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyin myös miten suhtautuisi jos haluaisin teettää dna-testin, niin sanoi, että hänen serkullaan lapsi vaihtui synnärillä ja nyt dna-testi on pakollinen koko maassa. Sillä testillä turvataan myös lapsia ettei joku ihmiskauppiaspedari vie pieniä lapsia jonnekin orjaksi/raiskattavaksi.
Minä luulin, että tässä on kyse Suomesta eikä mistään takapajuvaltiosta. Jos pelkona on lapsen vaihtuminen synnärillä, niin siinähän testataan äiti ja lapsi. Taitaa olla niin, että siellä naiset joutuvat synnyttämään hökkelikylissä.
Meidän lapsi syntyi uudessa ja kalliissa yksityissairaalassa. Koska olen ulkomaalainen siellä, myös minusta otettiin näyte ja ilman sitä olisi ollut todella vaikea muuttaa perheen kanssa Suomeen ja saada lapselle kaksoiskansalaisuutta. Valitettavasti sinun tapasi ajatella on hyvin takapajuinen ja sivistymätön. Suosittelen sinu
Kävin lukemassa Migrin sivuilta miten ulkomailla syntynyt lapsi saa Suomen kansalaisuuden, kun lapsen isä on suomalainen. Ylläri, siellä ei mainittu sanallakaan isyystestausta. Avioliitossa oleva mies on automaattisesti syntyvän lapsen isä, ei siihen vaadita DNA-testausta vaikka väität niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on jo sairasta kuinka naiset tekee kaikkensa ettei mies pääsisi varmistamaan isyyttään. Onko naiset oikeasti noin kauheita pettäjiä kun jos ei ole pettänyt niin eihän naisella ole mitään pelättävää? Niin äärimmäisen harva nainen ansainnut sitä luottamusta että sen puheisiin voi luottaa varauksetta
Ja mitenköhän naiset nyt yrittävät estää? Täällä hokemalla hoettu, et TESTATKAA!! Kukaan ei ole kieltänyt eikä estänyt.
Ongelma on ollut lähinnä se, että miehet haluaisivat testit automaattisiksi ja yhteiskunnan varoin, jotta heidän ei tarttis paljastaa omaa epävarmuuttaan. Et joku toinen hoitais homman teidän puolesta.
Siihen on vain yksi syy. JOS naiset hyväksyisivät, että testin voisi halutessaan teettää vaikka omalla kustannuksellaan ilman naisen kilahtamis
Ketkä täällä kilahtelee, siis ihan oikeasti! Naisten hyväksyntää ei tarvita. Testata saa ja voi kuka tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Isyystesti tulisi säätää pakolliseksi. Käsittämätöntä että naisille annetaan mahdollisuus venkuloida tässä asiassa.
Eihän ketjussa ole tainnut yksikään tätä kieltää? Senkus otat esiin jo hyvissä ajoin, että et luota isyyteesi ilman testejä.
Jos otat asian esiin vasta lapsen synnyttyä/raskauden ollessa pitkällä, niin on vaan hyväksyttävä se, että toinen voi nähdä asian niin kovana epäluottamuslsuseena, että suhteen jatko on vaakalaudalla. Mutta en itsekään sellaisessa tilanteessa siinä missään nimessä kieltäisi testiä tekemästä, en vaan halua olla parisuhteessa jossa minuun ei luoteta. Vanhemmuushan jatkuu vaikka parisuhde päättyisi.
"Kävin lukemassa Migrin sivuilta miten ulkomailla syntynyt lapsi saa Suomen kansalaisuuden, kun lapsen isä on suomalainen. Ylläri, siellä ei mainittu sanallakaan isyystestausta. Avioliitossa oleva mies on automaattisesti syntyvän lapsen isä, ei siihen vaadita DNA-testausta vaikka väität niin."
Niin, mehän emme silloin vielä olleet naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Isyystesti tulisi säätää pakolliseksi. Käsittämätöntä että naisille annetaan mahdollisuus venkuloida tässä asiassa.
Ei ole annettu mitään mahdollisuutta venkuloida. Sinulla lupa testata oma isyys. Nainen ei voi sinua estää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa kalliissa sairaalassa? Ja silti siellä vauvat vaihtuu ja häviää...
Mut edelleen nyt on kyse Suomesta. Oletko sitä mieltä, että kaikkien vauvojen isät pitää varmistaa? Varmuuden vuoksi. Vaikka oma vaimosi synnyttäisi täällä.
Vierailija kirjoitti:
Olkiukoista puheenollen...
Vierailija kirjoitti:
"Kävin lukemassa Migrin sivuilta miten ulkomailla syntynyt lapsi saa Suomen kansalaisuuden, kun lapsen isä on suomalainen. Ylläri, siellä ei mainittu sanallakaan isyystestausta. Avioliitossa oleva mies on automaattisesti syntyvän lapsen isä, ei siihen vaadita DNA-testausta vaikka väität niin."
Niin, mehän emme silloin vielä olleet naimisissa.
Siis mitä ihmettä? Miten tuo on mahdollista? En usko. Tiukan uskonnollisen kasvatuksen saanut ei tee sielläkään aviotonta lasta, johan nainen olisi kivitetty ennen lapsen syntymää. Kirjoittelet ihan höpölöpöä.
"Tottakai sairaala oli uusi ja tottakai se oli kallis yksityissairaala, jossa ongelmana oli lasten vaihtuminen ja niiden joutuminen ihmiskauppapedarien haltuun ihan noin vain. Jo tuo on ollut yleistä yksityissairaaloissa, niin millaista meno on ollut julkisen puolen sairaaloissa? Suomessa on, ja näköjään olisi ollut, hyvä synnyttää, ei olisi tarvinnut pelätä tuollaista."
Ei se välttämättä ole ollut yksityissairaaloiden ongelma, mutta maan hallitus on tehnyt dna-testistä pakollisen. Se tehdään siis aina, vaikka nainen olisi tullut raskaaksi raiskauksesta eikä isästä tietoakaan.
P.S. En oikein ymmärrä mikä sinua vaivaa? Etkö halua olla iloinen perheemme ja ennen kaikkea lapsemme puolesta, että kaikki meni hyvin?
Vierailija kirjoitti:
"Miten sinä todistat vaimollesi että olet ollut uskollinen?"
Vaimo luki pari päivää tätä keskustelua ja sanoi luottavansa siihen, että koska en ole kertonut pettäneeni, niin olettaa minun olleen uskollinen. Ei kuulemma halua, että loukkaannun epäluottamuslauseesta ja ero tulisi.
Ja tätä samaa ovat naiset täällä sanoneet. Siis ihan sama asia, et kumpikaan ei ole osoittanut syytä epäillä. Silloin ei epäillä. Silti täällä esitetään vähän väliä, et naiset sukupuolena ovat se pettävä osapuoli ja siksi se isyys pitäis kaikilta tutkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on niin vastenmielistä sallia sille tulevalle isälle sen mielenrauhan minkä mahdollisesti saa siitä isyystestistä ja tulosten varmistamisesta? Ei pitäisi olla mitään pelättävää eikä ongelmaa jos ei ole mitään salattavaa, eikö niin? Kyse on luottamuksesta ja mielenrauhasta? Sitähän te aina hoette kun itse haluatte päästä nuuskimaan toiselta osapuolelta kaikki alkaen kalsareista sähköposteihin sekä siltä väliltä?
Miten on luottamusta, jos ajattelee vaimonsa pettäneen? Mikä se sellainen luottamus on.
Ja jos naisesi nuuskii sinulta kaiken, joko olet antanut hyvän syyn epäillä itseäsi, tai sitten naisesi ei luota sinuun vaikka olet syytön. Onko sellaisessa suhteessa mukava elää?
Itselle ei tulisi mieleenkään tutkia yhtään mitään mieheni asioita. Eipä ole antanut siihen
Minulla ei ole naista. Olen itse nainen ja mieskin löytyy. Vaikka luotammekin toisiimme, en pidä minään isona asiana minulle jos haluaa isyystestin tai olan yli lukea saaamani sähköpostin tmv. ellei kyseessä ole lahja hänelle tai työasia. Kumpikaan meistä ei ole antanut mitään aihetta epäilyihin mutta ymmärrän että näinä aikoina mieli napsii tuolta ympäristöstä asioita jotka välillä jäävät kummittelemaan sinne omaan päähän. En pidä itseäni täydellisenä enkä myöskään toista ihmistä. Yleensä näistä asioista meuhkaavat suurinpiirtein erolla uhkaillen ja itselleen lähestulkoon uuden p*rsereiän repivät juuri ne joilla on jotain pimitettävää tai ne jotka itse haluavat epätoivoisesti päästä itse nuuskimaan toiselta kaiken.
Tulee mieleen exäni, joka koneella ollessani tuli aina lukemaan olkani yli mitä/kenelle kirjoitan. Kun oli vaan kuulema utelias ja kiinnostunut asioistani.
Ja sitten kun lähti kavereidensa kanssa ottamaan vettä vahvempaa, niin soitti minulle haukkumispuhelun, jossa syytti minua pettämisestä ja vaikka mistä.
Oli siinä taputeltu se suhde. Jos joku kokee, ettei voi luottaa minuun ilman, että tekemisiäni pitää kytätä, totean ettei minun kanssani onneksi ole mikään pakko olla kun kerran niin huikean epäluotettava olen.
Ja ei. Itse en olisi päivääkään yhdessä ihmisen kanssa, josta epäilisin pahinta tai tuntisin mitään tarvetta tarkistella toisen puhelinta tai muuta vastaavaa. Silloin joko aavistukseni osuvat oikeaan, tai sitten kaadan hänen niskaansa jotain omia traumojani.
"Ad hominem -argumentointivirheessä keskustelija viittaa joihinkin vastapuolen piirteisiin, joilla ei ole merkitystä keskusteltavan aiheen kannalta. Mikäli vastapuolesta esitetyt väitteet ovat epätosia, kyseessä on mustamaalaus, minkä tavoitteena on viedä kohteelta uskottavuus tai arvostus."
Tuossa tapauksessahan nainen viittasi omaan arvioonsa naisten vähäjärkisyydestä. Tehän luonnollisesti tiedätte oman ja toisten naisen järjen tason paremmin, kuin me miehet.
Vierailija kirjoitti:
"Tottakai sairaala oli uusi ja tottakai se oli kallis yksityissairaala, jossa ongelmana oli lasten vaihtuminen ja niiden joutuminen ihmiskauppapedarien haltuun ihan noin vain. Jo tuo on ollut yleistä yksityissairaaloissa, niin millaista meno on ollut julkisen puolen sairaaloissa? Suomessa on, ja näköjään olisi ollut, hyvä synnyttää, ei olisi tarvinnut pelätä tuollaista."
Ei se välttämättä ole ollut yksityissairaaloiden ongelma, mutta maan hallitus on tehnyt dna-testistä pakollisen. Se tehdään siis aina, vaikka nainen olisi tullut raskaaksi raiskauksesta eikä isästä tietoakaan.
P.S. En oikein ymmärrä mikä sinua vaivaa? Etkö halua olla iloinen perheemme ja ennen kaikkea lapsemme puolesta, että kaikki meni hyvin?
Miten dna-testi tehdään, jos syntyvän lapsen isästä ei ole tietoakaan? Onko siinä maassa siis dna-rekisteri ihan jokaisesta maan kansalaisesta? Pakkohan sitä lapsesta saatua tulosta on verrata johonkin. Siellä ei miesten taida olla mahdollista venkoilla pois elatusmaksuista, kun jokaiselle syntyvälle lapselle löytyy isä.
Meidän lapsi syntyi uudessa ja kalliissa yksityissairaalassa. Koska olen ulkomaalainen siellä, myös minusta otettiin näyte ja ilman sitä olisi ollut todella vaikea muuttaa perheen kanssa Suomeen ja saada lapselle kaksoiskansalaisuutta. Valitettavasti sinun tapasi ajatella on hyvin takapajuinen ja sivistymätön. Suosittelen sinuakin matkustelemaan, mutta yritä nähdä matkoillasi monipuolisesti eri paikkoja, eikä vain hökkelikyliä.