Mies aikoo tehdä tulevalle lapselle isyystestin vaikkei edes epäile mitään, sanoo että vain varmuudeksi että tietää ennen kuin investoi koko...
Onko tällainen tilanne epäluottamuslause vai pitäisikö tätä ymmärtää miehen kantilta ja astua miehen saappaisiin ennen kuin reagoi ikävästi?
Naisenahan tietää aina, että se on oma lapsi kun se itsestä pullahtaa ulos. Mies kuitenkaan ei koskaan voi olla varma, ei koskaan. Pitääkö miehen kantaa ymmärtää tässä ja antaa hänen tehdä se testi, että hän voi olla sitten hyvillä mielin ja investoida loppuelämänsä VARMUUDELLA omaan lapseen?
Kommentit (7876)
"Vaimosi on ihan sinut sen ajatuksen kanssa, ettet luota häneen, ja teet isyystestin kaikista lapsista? Ok. Edelleen ajattelen, että nainen, jonka mielestä tuollainen ajattelu on normaalia, pitää myös pettämistä normaalina.
Minä en pettäisi puolisoani, enkä usko, että miehenikään pettäisi minua. Luotamme toisiimme, emmekä ole ennen toisiammekaan harrastaneet irtoseksiä. Siksi meidän liitossamme ei ole testejä tarvittu. Olisi kamalaa ajatella, että joidenkin parisuhteet ovat niin huonoja, ettei keskinäistä luottamusta ole. Itse en sellaisessa liitossa olisi, koska minulle uskollisuus on tärkeä asia."
Mitähän känkkäränkkä on taas mahtanut lukea, kun noin katkeraa soopaa tulee...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on niin vastenmielistä sallia sille tulevalle isälle sen mielenrauhan minkä mahdollisesti saa siitä isyystestistä ja tulosten varmistamisesta? Ei pitäisi olla mitään pelättävää eikä ongelmaa jos ei ole mitään salattavaa, eikö niin? Kyse on luottamuksesta ja mielenrauhasta? Sitähän te aina hoette kun itse haluatte päästä nuuskimaan toiselta osapuolelta kaikki alkaen kalsareista sähköposteihin sekä siltä väliltä?
Jos mies ei luota vaimoonsa, niin miksi vaimon pitäisi luottaa mieheensä? Ties mitä mies touhuaa aina silloin, kun ei olla yhdessä, joten jatkossa sitten ollaan yhdessä. Tuossa tilanteessa parisuhde tarkoittaa, että aikaa ei vietetä erillään työn ulkopuolella. Oman miehen kohdalla tuo tarkoittaisi harrastuksista luopumista, koska enhän minä voisi tietää, mitä mies reissuillaan tekee. Koska meillä ei ole luottamusongelmia, mies saa harrasta
Ei sillä välttämättä ole mitään tekemistä luottamuksen kanssa vaan ihmisen päähän saattaa välillä pälkähtää kummallisia ajatuksia maailman ja ihmisten nykyrappiotilan johdosta. Ihminen on monimutkainen otus. Jos se pieni asia rauhoittaa ettei hyttysestä kehkeydy omien pelkojen ja ajatusmaailman vuoksi dinosaurusta niin eipä se ole mikään elämän ja kuoleman kysymys jos sen testin antaa tehdä tai puhelimestaan sen mieltä vaivaavan asian näyttää ellei se ole jokin salainen liikeasia tmv. Paitsi ehkä niille joilla jotain salattavaa..
Kuulostaa ihan siltä, että palstamammat ovat olleet neitsyitä tavatessaan nykyisen miehensä ja sitten onkin päädytty tekemään lapsia, eikä ole pienintäkään mahdollisuutta, etteikö mies olisi biologinen isä lapsille. Kyllähän se on mahdollista että tuollaisia ihmisiä elää omassa pienessä kuplassaan eikä tajua mitään, mitä oman elämän ulkopuolella voikaan tapahtua.
Kun yhden päähän tulevan hyttysen saa rauhoitettua, niin sitten sinne tulee uusi ja sen jälkeen uusi, jotka puolison pitää todistaa vääräksi. Tuo on parisuhteen irvikuva.
Vierailija kirjoitti:
"Tässä tilanteessa ei kannata lapsia tehdä. On väärin lasta kohtaan haluta lapsi noin myrkyllisen ajattelun keskelle, ja tarkoituksella eroperheeseen. Ei kukaan rehellinen uskollinen nainen halua kaltaistasi miestä. Ja jos sinulla olisi vähääkään järkeä, ymmärtäisit miksi. Eli joko ajaudut pettäjän puolisoksi, koska pettäjä pitää ajatteluasi oikeutettuna, tai jäät yksin. Lasta ei kumpaankaan skenaarioon kannata tehdä."
Voi rähmä. Olen ehtinyt mennä naimisiin luotettavan naisen kanssa ja lapsiakin on. Mitähän tässä nyt oikein pitäisi tehdä?
No ne isyystestit niistä lapsista, tietenkin! Et mitenkään muuten voi tietää, ovatko lapset varmasti sinun! Lainaan tähän sinun omia (tai jonkun muun samanhenkisen) sanoja asiasta:
``Kun niitä eri syistä kumppaneitaan pettäviä on maailma tulvillaan, niin miehenä ajattelen, että ottaisin mieluummin riskin vaikka erosta, kuin tietämättäni, mutta monen muun tietäessä, elättäisin petollisen naisen jälkeläistä.``
Lisäksi sinun pitää kytätä vaimoasi ja hänen tekemisiään jatkuvasti, koska pelkkä isyystestihän ei tietenkään estä sitä, että vaimosi pettää sinua salaa, ja kaikki muut sen tietävät paitsi sinä. Tässä palstamiehen todistus siitä, että näin varmasti tapahtuu kaiken aikaa teidänkin parisuhteessanne:
``Olen elämäni aikana tavannut kymmeniä miesystäväänsä pettäneitä naisia. Samoin hyvin monet kavereistani.`` Useimmat - - pettyvät karvaasti kun nainen olikin epäluotettava.``
Ja tässä toimintaohje, miten tuon asian kanssa kannattaa edetä, edelleen miehen ohjeet, joten pitänet toteuttamiskelpoisina:
``Kyse on luottamuksesta ja mielenrauhasta - - [pitää] päästä nuuskimaan toiselta osapuolelta kaikki alkaen kalsareista sähköposteihin sekä siltä väliltä``
No niin, siinäpä sulle ohjeet onnelliseen elämään. Kun toimit palstamiesten neuvojen mukaan, mikään ei voi mennä pieleen. 👍
"Jos jommalla kummalla päähän pääsee ajatus toisen pettämisestä, niin siitä ei parisuhde enää toivu vaan ero on vain ajan kysymys. Itse en halua olla parisuhteessa, jossa epäilisin miestä."
Vaimoni on kaunis nainen ja alussa jouduin vähän kilpailemaan, että sain hänet omakseni. Puolin ja toisin olimme silloin alkuaikoina hieman epävarmoja, että onko kuvioissa muitakin, koska etäsuhde kesti aika pitkään. Pikkuhiljaa luottamus vahvistui ja luottamus on puolin ja toisin erittäin vahva. Asioista ja tuntemuksistaan kannattaa puhua ääneen, sillä ne selviää.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan siltä, että palstamammat ovat olleet neitsyitä tavatessaan nykyisen miehensä ja sitten onkin päädytty tekemään lapsia, eikä ole pienintäkään mahdollisuutta, etteikö mies olisi biologinen isä lapsille. Kyllähän se on mahdollista että tuollaisia ihmisiä elää omassa pienessä kuplassaan eikä tajua mitään, mitä oman elämän ulkopuolella voikaan tapahtua.
Niin. Mitenkäänhän ei tietenkään ole mahdollista, että uudessa suhteessa ei heti rynnätä lapsentekoon vaan ensin rauhassa tutustutaan toisiinsa, joten palstamiehen on pakko valita neitsyt, jotta ei vahingossa kasvata jonkun toisen miehen siittämää kyytä povellaan. Tai sitten on pakko tehdä ne fucking isyystestit. 🤷
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on niin vastenmielistä sallia sille tulevalle isälle sen mielenrauhan minkä mahdollisesti saa siitä isyystestistä ja tulosten varmistamisesta? Ei pitäisi olla mitään pelättävää eikä ongelmaa jos ei ole mitään salattavaa, eikö niin? Kyse on luottamuksesta ja mielenrauhasta? Sitähän te aina hoette kun itse haluatte päästä nuuskimaan toiselta osapuolelta kaikki alkaen kalsareista sähköposteihin sekä siltä väliltä?
Miten se nyt olikaan vielä tuolla pari sivua sitten: ``Emme me epäile puolisoamme, emme todellakaan! Haluamme vain varmistaa, ettei vauva ole vaihtunut synnytyslaitoksella!!!``
Entäpä jos ihan rehellisesti kertoisitte sille (mahdolliselle) kumppanillenne epävarmuuksistanne ja peloistanne ettekä yrittäisi naamioida niitä minkään vauvanvaihtoteorian tai ``kun naiset niin paljon pettävät ja huijaavat niin siksi tätä haluan, en toki SINUA mistään epäile`` -hölynpölyn savuverhoon. Sillä ihan puhtaasta epäluottamuksestahan tuossa asiassa on kyse, väänsittepä te sitä mille mutkalle tahansa.
"No ne isyystestit niistä lapsista, tietenkin! Et mitenkään muuten voi tietää, ovatko lapset varmasti sinun! Lainaan tähän sinun omia (tai jonkun muun samanhenkisen) sanoja asiasta:
``Kun niitä eri syistä kumppaneitaan pettäviä on maailma tulvillaan, niin miehenä ajattelen, että ottaisin mieluummin riskin vaikka erosta, kuin tietämättäni, mutta monen muun tietäessä, elättäisin petollisen naisen jälkeläistä.``
Lisäksi sinun pitää kytätä vaimoasi ja hänen tekemisiään jatkuvasti, koska pelkkä isyystestihän ei tietenkään estä sitä, että vaimosi pettää sinua salaa, ja kaikki muut sen tietävät paitsi sinä. Tässä palstamiehen todistus siitä, että näin varmasti tapahtuu kaiken aikaa teidänkin parisuhteessanne:
``Olen elämäni aikana tavannut kymmeniä miesystäväänsä pettäneitä naisia. Samoin hyvin monet kavereistani.`` Useimmat - - pettyvät karvaasti kun nainen olikin epäluotettava.``
Ja tässä toimintaohje, miten tuon asian kanssa kannattaa edetä, edelleen miehen ohjeet, joten pitänet toteuttamiskelpoisina:
``Kyse on luottamuksesta ja mielenrauhasta - - [pitää] päästä nuuskimaan toiselta osapuolelta kaikki alkaen kalsareista sähköposteihin sekä siltä väliltä``
No niin, siinäpä sulle ohjeet onnelliseen elämään. Kun toimit palstamiesten neuvojen mukaan, mikään ei voi mennä pieleen. 👍"
Tottahan se on, että vain dna-testi voi kertoa luotettavasti sukulaisuuden kahden ihmisen välillä.
Se taas on jokaisen henkilökohtainen asia/häpeä, että luottaako toiseen vai testauttaako. Se testihän ei kerro vaimon rehellisyydestä tai uskollisuudesta, kuin vain sen yhden lapsen kohdalla ja vaikka sillä kerralla lapsi on miehen, nainen voi silti olla varsinainen kyläharakka.
Minusta on paljon helpompi ja fiksumpi tie olla kärsivällinen ja käyttää aikaa siihen, että löytää luotettavan kumppanin. Kokemuksesta tiedän, että kun naiselle iskee vauvakuume, monet eivät näytä piittaavan siitä, tuleeko lapselle hyvät vanhemmat ja onnellinen lapsuus vai jotain aivan muuta.
``Minusta on paljon helpompi ja fiksumpi tie olla kärsivällinen ja käyttää aikaa siihen, että löytää luotettavan kumppanin. Kokemuksesta tiedän, että kun naiselle iskee vauvakuume, monet eivät näytä piittaavan siitä, tuleeko lapselle hyvät vanhemmat ja onnellinen lapsuus vai jotain aivan muuta.``
Kuinka monelle kyläharakalle teit lapsia ennen kuin kokemus opetti, että kannattaa ensin tutustua toiseen ja vasta sitten alkaa suunnitella lapsentekopuuhia?
"Entäpä jos ihan rehellisesti kertoisitte sille (mahdolliselle) kumppanillenne epävarmuuksistanne ja peloistanne ettekä yrittäisi naamioida niitä minkään vauvanvaihtoteorian tai ``kun naiset niin paljon pettävät ja huijaavat niin siksi tätä haluan, en toki SINUA mistään epäile`` -hölynpölyn savuverhoon. Sillä ihan puhtaasta epäluottamuksestahan tuossa asiassa on kyse, väänsittepä te sitä mille mutkalle tahansa."
Minulle on syntynyt aika selkeä käsitys siitä, että suomalainen nainen kun ei itsekään osaa käsitellä omia tunteitaan ja tuntemuksiaan, kuten tämäkin asia osoittaa, niin mikähän mahtaisi olla lopputulos, jos mieskin kertoisi omista tunnoistaan?
Minä kerroin vaimolleni rehellisesti, etten enää oikein luota naisiin. Kerroin myös, ettei kyseessä ole henkilökohtainen epäluottamus, vaan koskee yleisesti naisia. Kerroin, miksi luottamukseni on mennyt ja hän ymmärsi täysin. Hän sanoi, että hän haluaa osoittaa olevansa täysin luotettava ja lojaali minua kohtaan. Hän on pitänyt lupauksensa.
Kysyin myös miten suhtautuisi jos haluaisin teettää dna-testin, niin sanoi, että hänen serkullaan lapsi vaihtui synnärillä ja nyt dna-testi on pakollinen koko maassa. Sillä testillä turvataan myös lapsia ettei joku ihmiskauppiaspedari vie pieniä lapsia jonnekin orjaksi/raiskattavaksi.
Vierailija kirjoitti:
``Minusta on paljon helpompi ja fiksumpi tie olla kärsivällinen ja käyttää aikaa siihen, että löytää luotettavan kumppanin. Kokemuksesta tiedän, että kun naiselle iskee vauvakuume, monet eivät näytä piittaavan siitä, tuleeko lapselle hyvät vanhemmat ja onnellinen lapsuus vai jotain aivan muuta.``
Kuinka monelle kyläharakalle teit lapsia ennen kuin kokemus opetti, että kannattaa ensin tutustua toiseen ja vasta sitten alkaa suunnitella lapsentekopuuhia?
Sinun on varmaan mahdoton uskoa, mutta toisin kuin ehkä sinulla on tapana, minun ei ole tarvinnut lyödä esim. kirveellä pohkeeseeni, ymmärtääkseni, että kirveen kanssa kannattaa olla varovainen. Jos ymmärrät mitä tarkoitan...
Vierailija kirjoitti:
Olisin antanut tehdä testin, mutta olisi ollut sellainen kolhu keskinäiseen luottamukseen, että parisuhde tuskin olisi jatkunut ainakaan entisellään. Itselläni on ehkä siksikin nihkeä suhtautuminen aiheettomiin epäilyihin, että olin yhdessä mustasukkaisen ja pettävän ihmisen kanssa. Ja se, että toinen ihan tosissaan syyttää pettämisestä, oli aika sama fiilis, jos olisi syyttänyt varkaaksi. Että todista tässä nyt, ettet ole varastanut mitään.
Lisäksi, vaikka testissä selviäisi että lapsi on miehen, eihän se sitä todista ettei nainen koskaan ole pettänyt. Eli jos miehellä tällaisia epäilyjä on, se testi on vain laastari, mies ei silti luota vaimoonsa täysin koskaan eikä sellainen ole hyvä perusta suhteelle.
Vierailija kirjoitti:
"Entäpä jos ihan rehellisesti kertoisitte sille (mahdolliselle) kumppanillenne epävarmuuksistanne ja peloistanne ettekä yrittäisi naamioida niitä minkään vauvanvaihtoteorian tai ``kun naiset niin paljon pettävät ja huijaavat niin siksi tätä haluan, en toki SINUA mistään epäile`` -hölynpölyn savuverhoon. Sillä ihan puhtaasta epäluottamuksestahan tuossa asiassa on kyse, väänsittepä te sitä mille mutkalle tahansa."
Minulle on syntynyt aika selkeä käsitys siitä, että suomalainen nainen kun ei itsekään osaa käsitellä omia tunteitaan ja tuntemuksiaan, kuten tämäkin asia osoittaa, niin mikähän mahtaisi olla lopputulos, jos mieskin kertoisi omista tunnoistaan?
Minä kerroin vaimolleni rehellisesti, etten enää oikein luota naisiin. Kerroin myös, ettei kyseessä ole henkilökohtainen epäluottamus, vaan koskee yleisesti naisia. Kerroin, miksi luottamukseni on mennyt ja hän ymmärsi täysin. Hän sanoi, että hän haluaa osoittaa oleva
No sun eukkos onkin lähtöisin jostain Pattayan baarikujalta. Ei koske Suomea millään lailla.
"No sun eukkos onkin lähtöisin jostain Pattayan baarikujalta. Ei koske Suomea millään lailla."
Olen huomannut, ettei fiksut, luotettavat ja kunnialliset naiset puhu ulkomaalaisista naisista noin halventavaan sävyyn. Osaatko kertoa miksi eivät? Oma epäilykseni on, että jos itsekin on pohjimmiltaan iloluontoinen pubiruusu, niin haluaa nähdä kaikki muutkin naiset samanlaisina. Tulee jonkinlainen alemmuuskompleksi, kun toinen onkin tasoltaan huikeasti korkeammalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minun miehelläni ei ole mielenrauhaa pettämisen suhteen, saa hakea seuransa muualta. Minä en ole pitkän avioliiton aikana, jolloin mies on ollut mm pitkään reissutöissä, koskaan mustasukkainen tai kontrolloiva. En ole tutkinut enkä kontrolloinut mitään, koska tunnen mieheni ja luotan häneen. Miehenikään ei ole koskaan epäillyt lastemme isyyttä, tai uskollisuuttani. Hän tuntee minut, ja on naimisissa minun, ei minkään geneerisen naisen kanssa.
Se tässä keskustelussa tuntuukin elämälle vieraimmalta. Osa puhuu siitä, että on se oma puoliso, johon on tutustuttu, ja joka on tarkasti valittu, ja jota ei olisi huolittu, jos vahvaa yhteyttä ja luottamusta ei olisi ollut. Ja sitten on niitä, jotka puhuvat yleisesti koko sukupuolesta, ikäänkuin joku olisi naimisissa ja yrittämässä lasta jonkun satunnaisen vastakkaista sukupuolta olevan ihmisen kanssa.
No tämmöistähän tämä on aina, kun keskusteluun osallistuvat nämä palstan vakionaisasiantuntijat, joiden kokemukset naisista rajoittuvat netin naisvihasivustojen ja mammapalstan sisältöihin. kunnon misogynisteinä luottavat niihin naisvihaisiin sivustoihin ja ovat vakuuttuneita siitä, että naiset valehtelevat aina ja että n=h.
"No tämmöistähän tämä on aina, kun keskusteluun osallistuvat nämä palstan vakionaisasiantuntijat, joiden kokemukset naisista rajoittuvat netin naisvihasivustojen ja mammapalstan sisältöihin. kunnon misogynisteinä luottavat niihin naisvihaisiin sivustoihin ja ovat vakuuttuneita siitä, että naiset valehtelevat aina ja että n=h."
Olkinuken perusmuodossa henkilö vääristelee toisen argumentteja ja kritisoi sitten tätä vääristelemäänsä näkökantaa. Toisessa olkinuken muodossa henkilö ei vääristele vastapuolen argumentteja, mutta hän valikoi toisen argumenteista kritisoitavaksi vain heikoimmat ja jättää vahvemmat argumentit huomiotta. Kolmannessa olkinuken muodossa henkilö keksii kokonaan kuvitteellisen vastapuolen ja sitten kumoaa hänelle itse keksimänsä heikot argumentit. Tällainen vasta-argumentointi alkaa usein sanoilla Jotkut väittävät, että..., tai henkilö voi liittää väitetyt argumentit yleisluontoisesti johonkin poliittiseen vastapuoleensa.[4]
Olkinukkeen voi syyllistyä eri syistä. Keskustelija voi erehdyksessä luulla vastaväittäjänsä argumenttia sellaiseksi argumentiksi, jota hän pitää varmasti virheellisenä, vaikka toisen argumentti onkin joiltain osin oleellisesti erilainen. Keskustelija voi toisaalta pitää toisen näkökantaa vaarallisena tai epämoraalisena, jolloin hän tunnekuohussaan sokaistuu ymmärtämään sen väärin. Kolmas olkinuken syy on tahallinen yritys saada vastaväittäjä vaikuttamaan tyhmältä.[5]
Olkinukesta on kyse myös silloin, kun puolustaudutaan asian vierestä. Kun esimerkiksi eräältä televisiotoimittajalta kysyttiin, ovatko televisiouutiset liian viihteellisiä kuten jotkut väittävät, toimittaja puolustautui kutsumalla televisiotoimittajia aivan yhtä ahkeriksi kuin lehtitoimittajatkin ovat. Näin hän vaihtoi kritiikin kohdistumaan televisiotoimittajien ahkeruuteen, ja torjui sitten tämän itse luomansa olkinuken.[
Lapselle isyystesti? Onko lapsi mahdollisesti isä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun on varmaan mahdoton uskoa, mutta toisin kuin ehkä sinulla on tapana, minun ei ole tarvinnut lyödä esim. kirveellä pohkeeseeni, ymmärtääkseni, että kirveen kanssa kannattaa olla varovainen. Jos ymmärrät mitä tarkoitan...
Ymmärrtäkö mitä _kokemuksesta_ oppiminen tarkoittaa?
Jos mies ei luota vaimoonsa, niin miksi vaimon pitäisi luottaa mieheensä? Ties mitä mies touhuaa aina silloin, kun ei olla yhdessä, joten jatkossa sitten ollaan yhdessä. Tuossa tilanteessa parisuhde tarkoittaa, että aikaa ei vietetä erillään työn ulkopuolella. Oman miehen kohdalla tuo tarkoittaisi harrastuksista luopumista, koska enhän minä voisi tietää, mitä mies reissuillaan tekee. Koska meillä ei ole luottamusongelmia, mies saa harrastaa kuten ennenkin. Lapsiakaan ei ole tarvinnut testata.
Jos jommalla kummalla päähän pääsee ajatus toisen pettämisestä, niin siitä ei parisuhde enää toivu vaan ero on vain ajan kysymys. Itse en halua olla parisuhteessa, jossa epäilisin miestä.