Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies aikoo tehdä tulevalle lapselle isyystestin vaikkei edes epäile mitään, sanoo että vain varmuudeksi että tietää ennen kuin investoi koko...

Vierailija
27.11.2019 |

Onko tällainen tilanne epäluottamuslause vai pitäisikö tätä ymmärtää miehen kantilta ja astua miehen saappaisiin ennen kuin reagoi ikävästi?

Naisenahan tietää aina, että se on oma lapsi kun se itsestä pullahtaa ulos. Mies kuitenkaan ei koskaan voi olla varma, ei koskaan. Pitääkö miehen kantaa ymmärtää tässä ja antaa hänen tehdä se testi, että hän voi olla sitten hyvillä mielin ja investoida loppuelämänsä VARMUUDELLA omaan lapseen?

Kommentit (7876)

Vierailija
6061/7876 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin testasin opittuani isäni kuoleman jälkeen että hän ei ollut biologinen isäni vaan äitini oli pettänyt työkaverin kanssa. Tuli ilmi kun testasin perinnöllisen sairauden varalta ja verrattiin veljen kanssa. 

Vierailija
6062/7876 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei olla naimisissa niin silloin saa isyystestin ilmaiseksi, kun kiistää isyyden. Minusta tämä testi pitäisi olla laissa määrätty pakollinen testi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6063/7876 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisihän se testi olla automaattinen mutta nykytilanteessa henkisesti kypsä nainen ottaa tarvittaessa itse asian puheeksi, lapsenkin tähden. 

"Kuule kulta, meidän pitää tehdä lapselle isyystesti, niin saadaan selville onko se sinun. Tosi jännää odottaa tuloksia, eikö?"

Vierailija
6064/7876 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien osapuolien kannalta on parasta tehdä testi. Erityisesti lapsen. 

Nythän kiihkeästi yh:ksi haluava ei voi asiaa yksin päättää. 2019 tuli muutos lakiin että äiti ei voi kieltäytyä testin tekemisestä. Jos isä testin vaatii niin se tehdään.

Hyvä niin.

Isä sitten hoitaa homman alusta loppuun itse eikä vaivaa asialla äitiä. Jos vauva pitää viedä verikokeeseen, niin mies syöttää vauvan, vaihtaa vaipan, pukee vauvan ja vie oikeaan paikkaan oikeaan aikaan. Vauvan äiti saa omaa aikaa.

Tottakai. Testi tehdään vanupuikolla lapsen ja isän poskesta lastenvalvojan luona. Entäpä kun äiti piti määrätä tuomaan vauva paikalle? Hän kun vietti sitä kuuluisaa omaa aikaa ryyppäämässä.

Turhaa jatkuvasti mollata isiä. 

Vierailija
6065/7876 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nythän kiihkeästi yh:ksi haluava ei voi asiaa yksin päättää. 2019 tuli muutos lakiin että äiti ei voi kieltäytyä testin tekemisestä. Jos isä testin vaatii niin se tehdään.

Hyvä niin.

Isä sitten hoitaa homman alusta loppuun itse eikä vaivaa asialla äitiä. Jos vauva pitää viedä verikokeeseen, niin mies syöttää vauvan, vaihtaa vaipan, pukee vauvan ja vie oikeaan paikkaan oikeaan aikaan. Vauvan äiti saa omaa aikaa.

Tottakai. Testi tehdään vanupuikolla lapsen ja isän poskesta lastenvalvojan luona. Entäpä kun äiti piti määrätä tuomaan vauva paikalle? Hän kun vietti sitä kuuluisaa omaa aikaa ryyppäämässä.

Miksei lapsen isä vienyt lasta mukanaan testiin? 

Vierailija
6066/7876 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei usko, että lapsi on hänen, paras ratkaisu on ottaa lapsi kainaloon ja lähteä. 

Vierailija
6067/7876 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tämmöinen eroa avioehdosta tai mistään muustakaan oikein mitenkään. Ei kait kukaan kerro omia pankkitunnuksia, salasanoja ja kaikkia salaisuuksia toiselle vain koska sattuu olemaan aviomies tai vaimo?

Kyllä minä tiedän puolisoni pankkitunnukset. Se nyt on selvä, että en käytä niitä luvatta enkä kerro muille, mitä niiden avulla olen saanut selville. Sitä sanotaan luottamukseksi.

Miksi sinulla on puolisosi pankkitunnukset? Ihme kyyläakka.

Vierailija
6068/7876 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä niin.

Miksei lapsen isä vienyt lasta mukanaan testiin? 

Siksi koska lapsen isä ei asunut äidin ja lapsen luona eivätkä olleet naimisissa. Parisuhdekin tietysti kariutui kun naisen päihdeongelma räjähti käsiin heti lapsen synnyttyä. Siitä hetkestä nainen kielsi lapsen tapaamisen joten asiaan puuttui viranomaiset. Nyt lapsi on onneksi isällään. 

Vierailija
6069/7876 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisihän se testi olla automaattinen mutta nykytilanteessa henkisesti kypsä nainen ottaa tarvittaessa itse asian puheeksi, lapsenkin tähden. 

"Kuule kulta, meidän pitää tehdä lapselle isyystesti, niin saadaan selville onko se sinun. Tosi jännää odottaa tuloksia, eikö?"

Jep. "Aina on kuitenkin pieni mahdollisuus, että isä on joku toinen, joten on hyvä idea varmistaa, että olet varmasti lapsemme isä. Itse olen melko varma asiasta, mutta odotetaan nyt vielä, että saadaan mustaa valkoisella. Vai mitä Jartsa?" Ihanaa molemmin puolista luottamusta <3

Vierailija
6070/7876 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä niin.

Tottakai. Testi tehdään vanupuikolla lapsen ja isän poskesta lastenvalvojan luona. Entäpä kun äiti piti määrätä tuomaan vauva paikalle? Hän kun vietti sitä kuuluisaa omaa aikaa ryyppäämä

Tuohan on ihan eria, kun mies haluaa lapsen liki tuntemattoman juopon naisen kanssa. Tässähän on kyse vakiintuneista parisuhteista, joissa lapsi tehdään suunnitellusti ja yhdessä sopien, mutta mies silti vaatii isyystestiä.

Vierailija
6071/7876 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ehdottaisi minulle tuollaista, hän pääsisi vuoteeseeni vain kerran kuukaudessa otettujen sukupuolitautitestien jälkeen näytettyään puhtaan testituloksen. Minulla on oikeus epäilyyn myös, jos minua epäillään.

Vierailija
6072/7876 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei luottamusta= ei mitään. 

Vierailija
6073/7876 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep!

"Kulta,  en ole ihan varma oletko tämän isä, niin käydään testaamassa, varasin ajan ensi tiistaille niin käykö? :) "

Vierailija
6074/7876 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi jelvetti kun kuulen tai näen lapsestani piirteitä  eräästä ketä inhoan oksettaa. Tosin tuo toinen on nainen ja ite nainen joten ratkaise yhtälö.  

Vierailija
6075/7876 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä niin.

Tottakai. Testi tehdään vanupuikolla lapsen ja isän poskesta lastenvalvojan luona. Entäpä kun äiti piti määrätä tuomaan vauva paikalle? Hä

Tuohan on ihan eria, kun mies haluaa lapsen liki tuntemattoman juopon naisen kanssa. Tässähän on kyse vakiintuneista parisuhteista, joissa lapsi tehdään suunnitellusti ja yhdessä sopien, mutta mies silti vaatii isyystestiä.

No sairaalloisen mustasukkainen ihminen ei ajattele järjellä ja loogisesti vaan ensimmäisenä on mielessä, että puoliso on totta kai hankkiutumassa raskaaksi vieraan miehen kanssa heti, kun lasta aletaan suunnitellusti yrittämään parisuhteessa. Pää ei ole silloin terve.

Eri

Vierailija
6076/7876 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse on ainakin pakko tehdä mahdolliselle tulevalle lapselle kun olen saanut perintönä omaisuutta ja jos meinaan sen luovuttaa lapselleni niin minun pitää todistaa DNA testillä että se on minun lapsi. Siinä ygtälössä ei vaikuta mitenkään se että luotanko vai en naisen sanaan vaan siihen vaikuttaa puhtaasti tuo että voin luovuttaa perintönä saatua omaisuutta myös minun lapsille

Selityshän se tuokin, jos jollekin menisi läpi.

Itselleni tulee ekana mieleen, että tosissaanko et voi jättää perintöä esim. adoptiolapselle, tai jos joudutkin turvautumaan luovutettuihin sukusoluihin.

Vierailija
6077/7876 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse on ainakin pakko tehdä mahdolliselle tulevalle lapselle kun olen saanut perintönä omaisuutta ja jos meinaan sen luovuttaa lapselleni niin minun pitää todistaa DNA testillä että se on minun lapsi. Siinä ygtälössä ei vaikuta mitenkään se että luotanko vai en naisen sanaan vaan siihen vaikuttaa puhtaasti tuo että voin luovuttaa perintönä saatua omaisuutta myös minun lapsille

Selityshän se tuokin, jos jollekin menisi läpi.

Itselleni tulee ekana mieleen, että tosissaanko et voi jättää perintöä esim. adoptiolapselle, tai jos joudutkin turvautumaan luovutettuihin sukusoluihin.

Onkohan tuon kirjoittajan kohdalla selvitetty onko hän biologista sukua perinnön jättäjälle?

Vierailija
6078/7876 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin testasin opittuani isäni kuoleman jälkeen että hän ei ollut biologinen isäni vaan äitini oli pettänyt työkaverin kanssa. Tuli ilmi kun testasin perinnöllisen sairauden varalta ja verrattiin veljen kanssa. 

Minullakin on lapsuudenperheestäni traumoja. Ajattelin tosin pysytellä yksikseni, enkä laittaa jotakuta asioihin syytöntä niistä vastaamaan. 

Vierailija
6079/7876 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nainenkaan aina tiedä.  Jos on ollut yhdyntä useamman miehen kanssa pienen ajan sisällä silloin kun hedelmöittyminen on voinut tapahtua niin varma ei voi olla.

Vierailija
6080/7876 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olla joku vapaaehtoisuuten perustuva ratkaisu tässä? Esimerkiksi lähetettäisiin vain kyselylomake naiselle jossa kartoitettaisiin seksikäyttäytymistö. Raksi ruutuun, olen hirveä #uora, olen #uorannut hieman, en ole vielä #uorannut.

Näin ainakin vältettäisiin ilmiselvästi tarpeettomat isyystestit.