Mies aikoo tehdä tulevalle lapselle isyystestin vaikkei edes epäile mitään, sanoo että vain varmuudeksi että tietää ennen kuin investoi koko...
Onko tällainen tilanne epäluottamuslause vai pitäisikö tätä ymmärtää miehen kantilta ja astua miehen saappaisiin ennen kuin reagoi ikävästi?
Naisenahan tietää aina, että se on oma lapsi kun se itsestä pullahtaa ulos. Mies kuitenkaan ei koskaan voi olla varma, ei koskaan. Pitääkö miehen kantaa ymmärtää tässä ja antaa hänen tehdä se testi, että hän voi olla sitten hyvillä mielin ja investoida loppuelämänsä VARMUUDELLA omaan lapseen?
Kommentit (7876)
Onko miehesi itse pettänyt? Tiedätkö, epäiletkö, vai ehdoton ei?
Siksi epäilee että sinäkin olet tämän tehnyt.
Joskus saattaa omat viat nähdä partnerissa.
En menisi enää sänkyyn tuommoisen miehen kanssa. Sitten voisi olla varma, ettei seuraava lapsi ole hänen XD
Olisi ihan hyvä, jos testi olisi aina automaattinen. Oma mies vitsaili aiheella tosi "hauskasti ja huumorilla" niin kauan, että ilmoitin että tehdään muuten testi. Loppui vitsailu siihen, eli niin vain niissäkin hassuissa letkautuksissa on totta toinen puoli. Olisin kyllä arvostanut enemmän, jos olisi ihan vain keskustellut aiheesta asiallisesti ja pyytänyt sen testin.
Vierailija kirjoitti:
Olisi ihan hyvä, jos testi olisi aina automaattinen. Oma mies vitsaili aiheella tosi "hauskasti ja huumorilla" niin kauan, että ilmoitin että tehdään muuten testi. Loppui vitsailu siihen, eli niin vain niissäkin hassuissa letkautuksissa on totta toinen puoli. Olisin kyllä arvostanut enemmän, jos olisi ihan vain keskustellut aiheesta asiallisesti ja pyytänyt sen testin.
Itse olisin aloittanut vitsailun, että onkos sitä itse eksytty vieraaseen petiin kun niin epäilyttää.
Kaikkien osapuolien kannalta on parasta tehdä testi. Erityisesti lapsen.
Nythän kiihkeästi yh:ksi haluava ei voi asiaa yksin päättää. 2019 tuli muutos lakiin että äiti ei voi kieltäytyä testin tekemisestä. Jos isä testin vaatii niin se tehdään.
Hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko asia pitäisi ajatella puhtaasti lapsen näkökulmasta. Lapsella on oikeus tietää biologiset vanhempansa. Äiti nyt on aina tiedossa.
Kiusalliset tilanteet, kuten se että lapsen isä onkin joku muu kuin aviomies, tai että naapurin Liisan vastasyntyneen isä onkin meidän Tero, on vanhempien ongelma.Ja eihän se mikään uskottomuustesti ole. Isä tai äiti on voinut juosta vieraissa vaikka kuinka, ei se testissä välttämättä käy ilmi. Vanhempien parisuhde- tai luottamusongelmien ei pitäisi mennä lapsen edun edelle.
Ja etenkin nykyaikana, kun jokainen voi testata DNA:nsa muutaman kympin kotitestillä. Juuri oli kirjakin julkaistu tästä aiheesta. Ei ole kauhean kiva saada kuulla näistä vanhempien salaisuuksista sitä kautta.
Joo, onha
Lainaukset eivät toimi mutta kotitestit eivät ole minkään arvoisia jos oikeuteen mennään huoltajuusasioissa.
Vierailija kirjoitti:
Nythän kiihkeästi yh:ksi haluava ei voi asiaa yksin päättää. 2019 tuli muutos lakiin että äiti ei voi kieltäytyä testin tekemisestä. Jos isä testin vaatii niin se tehdään.Hyvä niin.
Eihän siinä, jos ottaa esille hyvissä ajoin ennen raskautta, niin toinen voi vielä aidosti itse päättää haluaako lähteä tuohon.
Itse en lähtisi. Jos suhde pohjautuu siihen, ettei toinen luota, niin miten minäkään voisi häneen luottaa? Sitten kyräillään ja epäillään toisiamme kilpaa milloin mistäkin, kuulostaa niin kivalta elämältä että.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia Suomen valtion pitäisi tehdä jokaiselle syntyvälle lapselle automaattinen isyystesti, niin ei enää tule niitä käenpoikasia sinisilmäisille miehille kasvatettavaksi.
Tilastojen valossa jotain 10% lapsia kasvattaa isä joka ei todellisuudessa olekaan niiden oikea isä.
Nainen haki alfan geenit ja muonittaja hoitaa lapsen, se on ikävä ilmiö. Eikä mies voi koskaan tietää sitä ilman testejä, nainen taas tietää aina.
Tuohon 10% kuuluu myös ne, jotka tietävät etteivät ole lapsen biologinen isä.
Esim. Lapsen biologiset vanhemmat eronneet tai ei koskaan seurustelleet edes, sitten äiti löytää nopeasti uuden miehen. Tiedän yhdenkin parin, jotka alkoivat seurustelemaan, kun nainen oli raskaana aiemmasta yhden yön jutusta.
Biologinen isä ei ollut kiinnostunut, mutta isäpuoli oli, joten
"Tuollaisia naisia voi olla paljonkin. Omalle kohdalle on osunut tapaus, että olin 4. jolle nainen kertoi olevansa paksuna ja että olisin isä. Viides sitten oli niin uuno että uskoa ja lapsi syntyi..."
Nainen siis kertoi sinulle, et olet neljäs, jota isäksi yritän...vai juttelit niiden neljän muun kanssa ja jaoitte kokemuksen naisesta? Siis mitrn tommonen asia tulee edes puheeksi??
Ihme porukoissa kuljet.
Vierailija kirjoitti:
Ei nainen aina tiedä, on näitä nähty
No jos oot nähny ja tiedät, niin naiset itse kertoneet? Silloinhan ei ole salailusta kyse. Vai sinua usein syytetty isyydestä, kunnes totuus paljastunut?
Vierailija kirjoitti:
Miksi yhteiskunnan pitäisi maksaa jostakin, jolla on merkitystä max 3% tapauksista? Jokainen voi omalla rahalla sen teettää niin halutessaan.
Vierailija kirjoitti:
Automaattiset testit, ja naisille myös vapaa pääsy syynäämään lista miehen jälkikasvusta aina halutessaan. Ei sitten turhaan tuhlaa elämäänsä, jos mies käykin levittämässä siementään muuallekin.
Kun isyys varmistetaan ja rekisteröidään heti synnytyslaitoksella, ei tarvita mitään erillistä prosessia eron sattuessa tai lapsen syntyessä avioliiton ulkopuolella. Elatusmaksut pidätetään suoraan palkasta, niin loppuu niiden kanssa venkoilukin.
Eiköhän testausmenetelmätkin kehity entisestään, ja pian tämäkin testi on joku automaattinen pikkujuttu neuvolakäynnillä.
Minä ilmoittaisin tuossa tilanteessa että olet kulta oikeassa, ei tämä ole sinun. Tuollaisessa tilanteessa jatkaisin mieluummin tyytyväisenä yksinhuoltajana kuin parisuhteessa jossa luottamuksen taso on tuo. Lapselle sitten kertoisin vaikka että kyseessä oli ihana lomaromanssi ja ei tullut numeroita vaihdettua tai että kävin ulkomailla hoidoissa luovutetuilla sukusoluilla.
Vierailija kirjoitti:
Nythän kiihkeästi yh:ksi haluava ei voi asiaa yksin päättää. 2019 tuli muutos lakiin että äiti ei voi kieltäytyä testin tekemisestä. Jos isä testin vaatii niin se tehdään.Hyvä niin.
Isä sitten hoitaa homman alusta loppuun itse eikä vaivaa asialla äitiä. Jos vauva pitää viedä verikokeeseen, niin mies syöttää vauvan, vaihtaa vaipan, pukee vauvan ja vie oikeaan paikkaan oikeaan aikaan. Vauvan äiti saa omaa aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän testausmenetelmätkin kehity entisestään, ja pian tämäkin testi on joku automaattinen pikkujuttu neuvolakäynnillä.
No sitten tapahtuu sellainenkin ihme, että miehet lähtee käymään vauvan kanssa neuvolassa. Nykyään siellä on vain naisia lapsineen.
Eihän tämmöinen eroa avioehdosta tai mistään muustakaan oikein mitenkään. Ei kait kukaan kerro omia pankkitunnuksia, salasanoja ja kaikkia salaisuuksia toiselle vain koska sattuu olemaan aviomies tai vaimo?
Meillä käytiin alkuaikoina samantapainen keskustelu, kun suunnittelimme naimisiin menoa ja perheenlisäystä. Mies ilmoitti, että haluaa ehdottomasti avioehdon ja isyystestin. Pahoitin silloin mieleni molemmista, mutta myöhemmin tulin siihen tulokseen, että ne ovat hänelle eräänlainen vakuutus. Jos ei tule eroa, avioehto on vain paperinpala, mutta jos kuitenkin tulee, hänen omaisuutensa on turvassa. Sama homma isyystestin kanssa, jos isyydestä ei ole epäselvyyttä, se on pelkkä muodollisuus(kuten vaikka isyyden tunnistaminen jos vanhemmat eivät ole naimisissa.) Meillä mies ajattelee muutenkin kaiken järjellä ja on hyvin käytännöllinen, hän ei edes ymmärrä miksi nämä ovat minulle myös tunneasioita.
On epäluottamuslause,
mutta toisaalta niinkuin mieheni sanoi omista pojistaan, hän ei ole laisinkaan varma, onko pojat hänen, mutta koska on nimelleen ottanut,
niin hänen on !
ex vaimo saattoi kännipäissään olla, miten sen nyt sanoisi nätisti , antelias.
Sitähän varten se oli avioliitto alunperin keksitty, että ollaan naimisissa ja yksiavioisia ja yhteisön ja muun varustuksen sinetillä siunaamassa suhteessa, niin oli vähän enemmän varmuutta siitä isyydestä. Tämä siis ennen geenitestejä. Nykyisin on sitten geenitestit ja kevyet suhteet, niin sanoisin että geenitesti miehelle tai sulle avioliiton.
Aika karkeaksi on ihmiselo mennyt. Loukkaavaahan se tetty naiselle on, että pidetään epäluotettavana ihan alkumetreillä, mutta jos mitään salattavaa ei ole niin molemmat voisivat tällaisen tieteellisen sinetin laboratoriosta suhteelleen ja perheelleen hankkia. nykyaikaa.
Itse olen vanhaa kaartia ja iloitsen herttaisista ja perinteisistä kosinnoista ja naimisissa olemisista. Naimisissa, siinä on se naimissana koska ne ovat tarkoittaneet yhtä ja samaa ennen keenitestejä.
Automaattiset testit, ja naisille myös vapaa pääsy syynäämään lista miehen jälkikasvusta aina halutessaan. Ei sitten turhaan tuhlaa elämäänsä, jos mies käykin levittämässä siementään muuallekin.