Mies aikoo tehdä tulevalle lapselle isyystestin vaikkei edes epäile mitään, sanoo että vain varmuudeksi että tietää ennen kuin investoi koko...
Onko tällainen tilanne epäluottamuslause vai pitäisikö tätä ymmärtää miehen kantilta ja astua miehen saappaisiin ennen kuin reagoi ikävästi?
Naisenahan tietää aina, että se on oma lapsi kun se itsestä pullahtaa ulos. Mies kuitenkaan ei koskaan voi olla varma, ei koskaan. Pitääkö miehen kantaa ymmärtää tässä ja antaa hänen tehdä se testi, että hän voi olla sitten hyvillä mielin ja investoida loppuelämänsä VARMUUDELLA omaan lapseen?
Kommentit (7876)
"Mies kuitenkaan ei koskaan voi olla varma, ei koskaan. Pitääkö miehen kantaa ymmärtää tässä ja antaa hänen tehdä se testi..."
Käytännössä itse vastaat omaan kysymykseesi. Tekstisi perusteella mietit, että pitäisikö vetää herne nenään vai ei. Vaikutat ymmärtävän hänen kannan tässä, mutta kysyt, että täytyykö sinun ottaa puolisosi kanta huomioon vai ei..
Jos hän on sinulle tärkeä, niin miksi suuttua siitä, että tekee testin vaikka teidät, että lapsi on hänen?
Meillä tehtiin isyystesti kun lapsi oli 3v. Hyväksyin sen mukinoimatta.
Mutta nyt, vuosi sitten, kun lapsi on jo aikuinen, isä vaati taas isyystestin tekemistä. Hyväksyin senkin mutta koen sen erittäin loukkaavana. Niin loukkaavana että ero tulee.
Vierailija kirjoitti:
Koska tällainen ei ole vallitsevana käytäntönä, olisin itse varmaankin pitänyt vähän erikoisena edes orastavaa oletusta siitä, ettei lapsi olisikaan mieheni. Testin olisin tietenkin antanut tehdä.
Viime aikaista uutisointia seuranneena ymmärrän täysin, että mies haluaa testin tehtäväksi.
Jos oma mieheni olisi aikanaan näin halunnut, olisin sen mutinoitta hyväksynyt, vaikka olenkin täysin uskollinen yhden miehen nainen. Mutta minä olin myös se, joka vaati avioehdon. Edetään kortit avoimina ja marttyyriys pois, se isyystesti ei ole äidiltä pois laisinkaan (paitsi jos siihen oikeasti on aihetta, ja silloin tuota 'vaatija-isää' voi vain onnitella, että ymmärsi olla valveutunut)..
Ymmärtäkää naiset, että tuo isyystesti ei kohdistu teihin vaan siihen isään ja lapseen.
Vierailija kirjoitti:
Ai miten ei koskaan voi olla varma? Meille kun syntyi vauva, niin olisin nauranut matkalla labraan, koska vauva oli aivan miehen näköinen. Siitä ei vaan voinut erehtyä.
No entä jos miehesi on ulkonäöltään miesihanteesi näköinen ja petät häntä toisen miehen kanssa, jolla on samat ihanteelliset piirteet?
Mammuska kirjoitti:
Mutta nyt, vuosi sitten, kun lapsi on jo aikuinen, isä vaati taas isyystestin tekemistä. Hyväksyin senkin mutta koen sen erittäin loukkaavana. Niin loukkaavana että ero tulee.
Miksi ihmeessä?
Jos "uusi testi" kumoaisi tuon alkuperäisen??
Miksi hän sillä asialla sinua häiritsee? Jos hän haluaa aikuisen lapsensa kanssa tehdä mitä tahansa lain rajoissa, niin ei kai siitä edes tarvitse kertoa sinulle??
Ja käytät tätä nyt kyllä 'tekosyynä' helppona selityksenä. Oletko kenties viime aikoina itse toiminut jotenkin epäluottamusta alkuperäiseen testiin herättävästi?
Naiset luulee että isyys on todistettu kun nainen sanoo miestään isäksi.
Vierailija kirjoitti:
Mammuska kirjoitti:
Mutta nyt, vuosi sitten, kun lapsi on jo aikuinen, isä vaati taas isyystestin tekemistä. Hyväksyin senkin mutta koen sen erittäin loukkaavana. Niin loukkaavana että ero tulee.Miksi ihmeessä?
Jos "uusi testi" kumoaisi tuon alkuperäisen??Miksi hän sillä asialla sinua häiritsee? Jos hän haluaa aikuisen lapsensa kanssa tehdä mitä tahansa lain rajoissa, niin ei kai siitä edes tarvitse kertoa sinulle??
Ja käytät tätä nyt kyllä 'tekosyynä' helppona selityksenä. Oletko kenties viime aikoina itse toiminut jotenkin epäluottamusta alkuperäiseen testiin herättävästi?
Ehkä mies haaveilee, että olisi syy jättää lapsi perinnöttömäksi
Jos ei voi luottaa siihen, että syntyvä lapsibavioliitossa ilman petäämiskriisejä on oma, niin luottamuksessa on iso ongelma. Testihän tehdn vain siksi, että mies kokee mahdollisuutena naisen pettäneen häntä. Tämä kertoo enemmän miehestä.
Itse miettisin, että miten mies pystyy aukottomasti todistamaan, että hänen voi luottaa eikä ole pettänyt sinua suhteenne aikana?
Ymmärtäisin vielä testin jos syntyisi lapsi, joka ei näytä lainkaan isältään vaan vaikka naapurin mieheltä jne
Omasta mielestäni synnärillä voitais ottaa isyystesti siinä missä kaikki muutkin testit. Eikä siitä tarvitsisi tehdä mitään numeroa. Jos joku siitä loukkaantuisi niin silloin on ehkä jotain salattavaa.
Te jotka sanotte että kyseessä olisi sama asia kuin että miehen pitäisi todistaa jatkuvasti oma uskollisuutensa niin oletteko useinkin vieraiden lasten elämässä mukana ajallisesti ja taloudellisesti 🤔 Eihän nuo muuten ole mitenkään verrattavissa.
Valitettavasti monesti testiä ei voi pyytää kumppanin loukkaantumisen pelossa. Olisi kuitenkin enemmistön etu, poikkeuksena lähinnä pettäjät.
Ja kuten sanottu niin kumma että avioehto on sitten monille ok, vaikka onkin myös "epäluottamuksen osoitus".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska tällainen ei ole vallitsevana käytäntönä, olisin itse varmaankin pitänyt vähän erikoisena edes orastavaa oletusta siitä, ettei lapsi olisikaan mieheni. Testin olisin tietenkin antanut tehdä.
Viime aikaista uutisointia seuranneena ymmärrän täysin, että mies haluaa testin tehtäväksi.
Jos oma mieheni olisi aikanaan näin halunnut, olisin sen mutinoitta hyväksynyt, vaikka olenkin täysin uskollinen yhden miehen nainen. Mutta minä olin myös se, joka vaati avioehdon. Edetään kortit avoimina ja marttyyriys pois, se isyystesti ei ole äidiltä pois laisinkaan (paitsi jos siihen oikeasti on aihetta, ja silloin tuota 'vaatija-isää' voi vain onnitella, että ymmärsi olla valveutunut)..
Ymmärtäkää naiset, että tuo isyystesti ei kohdistu teihin vaan siihen isään ja lapseen.
Joo eihän se mitenkään naisesta ole kiinni, vaikka mies epäilee ilman syytä, että kantamasi lapsi eiole hänen :D
Nainenhan on tässä raskausasiassa ihan ulkopuolinen henkilö, eikä kuulu mitenkään siihen kenen lasta kantaa ja kuka on sen isä.
Kahden pitkän parisuhteen (yli 10 vuotta) ja useamman lyhyemmän parisuhteen perusteella tekisin isyystestin.
Kaikki naiset pettävät jossain vaiheessa, kun riittävän komea mies ehdottaa seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Kahden pitkän parisuhteen (yli 10 vuotta) ja useamman lyhyemmän parisuhteen perusteella tekisin isyystestin.
Kaikki naiset pettävät jossain vaiheessa, kun riittävän komea mies ehdottaa seksiä.
Ei petä.
T. 28 vuotta naimisissa, eikä tulisi pieneen mieleenikään pettää. Niin komeaa miestä ei tältä pallolta löydy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki naiset pettävät jossain vaiheessa, kun riittävän komea mies ehdottaa seksiä.Ei petä.
T. 28 vuotta naimisissa, eikä tulisi pieneen mieleenikään pettää. Niin komeaa miestä ei tältä pallolta löydy.
Niin komeaa miestä ei siis vielä ole tullut vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Omasta mielestäni synnärillä voitais ottaa isyystesti siinä missä kaikki muutkin testit. Eikä siitä tarvitsisi tehdä mitään numeroa. Jos joku siitä loukkaantuisi niin silloin on ehkä jotain salattavaa.
Minä ainakin olisin loukkaantunut. Minulla on 4 lasta ja kaikki omalle ukolle. En oikeasti olisi tehnyt ensimmäistänn lasta, jos ne olisi pitänyt pakkotestata synnärillä. Todella typerää.
Kyllä tuolla pakkotestauksella syrjitään naisia aika raskaasti. Tulee ihan arabimaat mieleen, joissa naisten oikeuksia poljetaan minkä keretään ja kaikella mahdollisella yritetään estää naisten normaali elämä.
Eikö olisi sama, jos kaikille naisille heidän naimisiin mennessään (Tai avoliittoon) laitetaan siveysvyö ja avain vain avoimiehellä niin mies voi olla varma naisensa uskollisuudesta, koska siitähän tässä on kysymys.
Ilman uskottomuutta ei nainen voi kantaa vieraan miehen lasta. Jos väkisinnaiminen jätetään pois laskuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki naiset pettävät jossain vaiheessa, kun riittävän komea mies ehdottaa seksiä.Ei petä.
Ei kai, kun sellaista ei tältä pallolta löydy. Niinhän minä juuri sanoin.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva kun mies paljastaisi tällaisen sairaan ajatusmallin jo ennen lapsen tekoa, niin ei tarvitsisi lapsen eroperheessä kasvaa. Meillä on puolin ja toisin luottamus, ja minun mieheni tietää, että en petä. Lähes 30 vuoden suhteen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai, kun sellaista ei tältä pallolta löydy. Niinhän minä juuri sanoin.
Ainahan sitä voi sanoa mitä vaan.
Monesti naisetkin kirkkain silmin kertoo että ei pettäisi koskaan, silloinkin kun todisteet on vedenpitävät.
Pitäisi tehdä kaikille, jotta niiltä tapauksilta vältyttäisiin että biologinen isä ei saa tavata lastaan, vaan naimisissa toisen miehen kanssa olevan äidin lapset merkitään automaattisesti sen aviomiehen lapsiksi, vaikka tiedettäisiin varmaksi, että biologinen isä on joku toinen.
Muuten ottaisin omalta mieheltäni sen loukkauksena, varsinkin kun usein lapset näyttävät pienenä ihan isältään (sehän on se luonnon tapa hoitaa asia, että yleisesti alle kaksivuotiaat näyttää isältään). Meillä on kaksospojat, ja toinen näytti pienenä ihan minulta ja toinen isältään... en tiedä mitä siinä on käynyt...