Aika kovan tuomion sai tuo Hannu Nakkila yhden arvan unohtamisesta
Kommentit (230)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilaisuus teki varkaan.
Oppikirjaesimerkki.
Olisi voinut tehdä itselläkin tiukkaa antaa 250k € keharille.
En osaa sanoa olisinko kestänyt kiusauksen.
Antanut? Eihän se sun olisi ollut, miten olisit siis "antanut" sen summan keharille?
Tarkoitin että siinä vaiheessa kun voittoarpa olisi omissa näpeissä ja kehareille sanottu ettei siinä mitään voittoa ollut, niin aika v i t u n moni palstalainen olisi marssinut vähin äänin ostamaan samanlaisen (kaiketi tyhjän) arvan ja antanut sen ko. keharille.
Sitten muutama kuukausi hiljaisuutta ja voittoarvan lunastaminen. Käsi sydämelle, kenellä ei olisi ainakin ollut kiusaus toimia näin?
No enpä osannut tuollaista edes ajatella. Mulla taitaa olla terve mieli.
Ei, jos et osaa ajatella omaa etuasi ensin mielesi ei ole terve vaan lapsellinen. Kypsä aikuinen mieli näkee tilaisuuden MUTTA valitsee toimia oikein.
Äly ja viisaus. Sis. empatia.
Me muut luimme uutisen sinua paremmin ja tiesimme, ettei siinä olisi tuollainen toiminta ratkaissut mitään :)
Vierailija kirjoitti:
Minä oisin ostanut pojalle vähän karkkia "katso mitä sait voitoillasi" ja antanut vielä muutaman kympin niin kaikki oisivat olleet tyytyväisiä eikä poliisia olisi sotkettu asiaan. #MoraaliVeks.
Tuskinpa olisit :D ja vaikka olisitkin, niin nyt istuisit vankilassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin Nakkilana antanut keharipojille 250 € vitosen seteleinä ja onnitellut voitosta kädestä pitäen. Täydestä olisi mennyt.
Mutta se ahneus!Tulee fiilis että nämä kehitysvammaiset pojat ovat monta kymmentä pistettä edellä älykkyysosamäärässä sekä hoitajaansa että joitain kommentoijia. :D
Olet siis ajatellut, että kehitysvammaisilla on älyssä jotain vikaa. Mitenkään muuten ei kommenttiasi voi ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Nakkila muuttaa nimensä linnassa Naccilaksi.
*Reps
😂😂🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan mahtavaa, että kehitysvammainen nuori kundi saa tuollaisen voiton!
ei tee summalla yhtikäs mitään, kun yhteiskunta maksaa kuitenkin hoidon.
Ja ulkomaanmatkat tai tasokkaamman asumisen? Mitä sä oikein horiset 😄
Ei taida vieläkään kovin hyvin toimia tuo lähihoitajakoulutukseen johtava pääsyvaatimuskoe, tai vissiin tää ehti valmistua, ennenkuin edes ruvettiin luku-ja kirjoitustaitoa vaatimaan ja pääsykokeet palautettiin opiskelijoille. Ajatelkaa, jos tuolla moraalilla varustetut hoitajat teitäkin hoitavat vanhuudessa.
Tuomio oli tiukka ja oikea, olen iloinen, että pahis jäi kiinni ja poika rahansa.
Mutta mysteerien ystävänä haluan spekuloida miten rikos olisi suoritettu täydellisesti.
Olisin suurieleisesti antanut kassalla pojan pitää voittoarvan ”Laita se nyt vetskaritaskuun” , katsonut mihin arvan laittaa talteen ja vohkinut myöhemmin. Osallistunut etsimiseen ja voivotteluun.
Olisin irtisanoutunut puoli vuotta myöhemmin. Muuttanut pois paikkakunnalta, ostanut kuukausia myöhemmin uuden arvan, lunastanut voittoarvan, elänyt ulospäin vaatimattomasti.
Oikeasti minä en kyllä tekisi noin, koska omatuntoni soimaisi noista rahoista ja tuskin osaisin niistä nauttia.
Kova tuomio, kun vertaa, että nuoren tytön murhaamisesta sai 2015 vuonna 3 vuotta, siis KOLME vuotta ehdotonta. ( Seinäjoki)
Vain PUOLIVUOTTA pidemmän ajan kun siitä, että yritti huijata rahaa.
Jotakin tolkkua näihin rangaistuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin Nakkilana antanut keharipojille 250 € vitosen seteleinä ja onnitellut voitosta kädestä pitäen. Täydestä olisi mennyt.
Mutta se ahneus!Tulee fiilis että nämä kehitysvammaiset pojat ovat monta kymmentä pistettä edellä älykkyysosamäärässä sekä hoitajaansa että joitain kommentoijia. :D
Olet siis ajatellut, että kehitysvammaisilla on älyssä jotain vikaa. Mitenkään muuten ei kommenttiasi voi ymmärtää.
Hoh hoijaa. Kehitysvamma tarkoittaa vain ja ainoastaan ä l y l l i s t ä kehitystä. Toki eroja kehitystasossa on.
T. Kehitysvammaisten hoitaja
Törkeä teko ja tuomio oli ansaittu. Toisaalta ihan vähän ymmärtää myös sitäkin kuinka tilaisuus on tehnyt varkaan. Yleensä näillä kehitysvammaisten hoitajilla on todella pieni palkka, työ on rankkaa, uralla etenemismahdollisuudet ovat nollassa. Elämä on päivästä toiseen selviytymistä. Sitten taas kehitysvammaiset saa jo alaikäisestä sairaseläkettä koko lopun elämänsä ja heidän hoitonsa, laskunsa, asumisensa, koulutuksensa on taattu. Siinä voi mielessä käydä, että otanpa voiton itselleni, kun ei tuo toinen tarvitse sitä yhtä paljon. Joka tapauksessa väärä ja törkeä teko josta ansaitusti räpsähti iso rangaistus. Onnittelut arvan oikealla voittajalle!
Vierailija kirjoitti:
Kova tuomio, kun vertaa, että nuoren tytön murhaamisesta sai 2015 vuonna 3 vuotta, siis KOLME vuotta ehdotonta. ( Seinäjoki)
Vain PUOLIVUOTTA pidemmän ajan kun siitä, että yritti huijata rahaa.
Jotakin tolkkua näihin rangaistuksiin.
Siinä tekijä oli alaikäinen. Veikkaan tämän kaverin olevan aikamies.
Ihmeellistä, että arpoja heitetään roskiin! Ja ihmeellistä kuinka hyvin ja määrätietoisesti koulunkäynninavustaja toimi. Hän ansaitsisi Niinistöltä mitalin. Mun työssä tuntemat avustajat (päiväkoti) eivät ole ollenkaan noin reippaita, vaan sopeutuvat kaikkeen sanomiseen heti "...ai ei ollut voittoa, okei, pojat sitten puhuu pehmosia..." Sitten taas lähäreistä voisin uskoakin tuollaista tilanteen hyödyntämistä, jos ei ole liian rumasti sanottu. Ihan vaan sillä perusteella, että ovat hyvin käytännönläheisiä, ratkaisukeskeisiä eikä aina ole niin tarkkaa meneekö sääntökirjojen mukaan. Joskus ihan hyvässäkin mielessä näin.
Viime päivinä olen saanut lukea uutisista, miten vauvojen pahoinpitelyistä on annettu ehdollisia tuomioita ja 500€ sakkorangaistuksia. Aivan käsittämätöntä oikeuden toteutumista.
Kenelle löydetyt rahat ja esineet kuuluvat, valtiolle useimiten.
Nyt tässä jutussa on todettu että löydetyn arvan saa pitää jos omistaja sen on hylännyt.
Jossain muussa tilanteessa roskiksesta löydetyt esineet kuuluisivat kaupalle. Poliisi on itse todennut minulle että kaupan roskikisen penkominen olevan näpistyksen alainen rikos.En tiedä oliko poliisi huonolla tuulella kun minulle näin sanoi.
Tässä tapauksessa luultavasti jos tavallinen tallaaja olisi löytänyt raha arvan oisi se kiikutettu/takavarikoitu valtiolle kuuluvaksi, ja ennen sitä etsitty omistajaa.
Vierailija kirjoitti:
Olisi käynyt itselläkin mielessä kieltämättä tehdä tuollainen temppu, mutta en ole niin tyhmä etten uskoisi jääväni kiinni, kun arpa on jo piipattu kioskin koneessa ja voitto todettu.
Loppujen lopuksi en varmaan voisi kyllä elääkään tuollainen kontollani, etenkin jos töissä hoitaisin tätä oikeaa voittajaa päivittäin.
Tokkopa Nakkila ajatteli jäädä lähäriksi vammaisia hoitamaan neljännesmiljoonan saatuaan. Varmasti oli jo kuvitelmat vähintään Espanjan auringossa bissen siemailusta.
Vierailija kirjoitti:
Ei taida vieläkään kovin hyvin toimia tuo lähihoitajakoulutukseen johtava pääsyvaatimuskoe, tai vissiin tää ehti valmistua, ennenkuin edes ruvettiin luku-ja kirjoitustaitoa vaatimaan ja pääsykokeet palautettiin opiskelijoille. Ajatelkaa, jos tuolla moraalilla varustetut hoitajat teitäkin hoitavat vanhuudessa.
Valmistui 2017 eli aika myöhäinen alanvaihtaja. Mitähän on ennen tehnyt ja mitä koiruuksia?
MAN999 kirjoitti:
Kenelle löydetyt rahat ja esineet kuuluvat, valtiolle useimiten.
Nyt tässä jutussa on todettu että löydetyn arvan saa pitää jos omistaja sen on hylännyt.
Jossain muussa tilanteessa roskiksesta löydetyt esineet kuuluisivat kaupalle. Poliisi on itse todennut minulle että kaupan roskikisen penkominen olevan näpistyksen alainen rikos.En tiedä oliko poliisi huonolla tuulella kun minulle näin sanoi.
Tässä tapauksessa luultavasti jos tavallinen tallaaja olisi löytänyt raha arvan oisi se kiikutettu/takavarikoitu valtiolle kuuluvaksi, ja ennen sitä etsitty omistajaa.
Et kai sinä väitä, että juoksisit oikopäätä kassalle kertomaan, että _löysit_ voittoarvan?
Minä oisin ostanut pojalle vähän karkkia "katso mitä sait voitoillasi" ja antanut vielä muutaman kympin niin kaikki oisivat olleet tyytyväisiä eikä poliisia olisi sotkettu asiaan. #MoraaliVeks.