Aika kovan tuomion sai tuo Hannu Nakkila yhden arvan unohtamisesta
Kommentit (230)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kova tuomio, kun vertaa, että nuoren tytön murhaamisesta sai 2015 vuonna 3 vuotta, siis KOLME vuotta ehdotonta. ( Seinäjoki)
Vain PUOLIVUOTTA pidemmän ajan kun siitä, että yritti huijata rahaa.
Jotakin tolkkua näihin rangaistuksiin.Siinä tekijä oli alaikäinen. Veikkaan tämän kaverin olevan aikamies.
44-vuotias eikä taida olla ihan puhdas pulmunen ollut ennenkään, jos nyt ehdotonta sai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taida vieläkään kovin hyvin toimia tuo lähihoitajakoulutukseen johtava pääsyvaatimuskoe, tai vissiin tää ehti valmistua, ennenkuin edes ruvettiin luku-ja kirjoitustaitoa vaatimaan ja pääsykokeet palautettiin opiskelijoille. Ajatelkaa, jos tuolla moraalilla varustetut hoitajat teitäkin hoitavat vanhuudessa.
Valmistui 2017 eli aika myöhäinen alanvaihtaja. Mitähän on ennen tehnyt ja mitä koiruuksia?
Siitä vaan oikeuden päätöksiä tonkimaan, jos kovasti kiinnostaa.
Mietitäämpä kumpi tarvitsee rahaa enemmän.
Paskatyötä paskapalkalla tekevä keha ri hoitaja vai yhteiskunnan tuella( meidän veronmaksajien mahdollistamana) elävä ke ha ri?.
Moraalisesti hoitaja teki väärin, mutta vähän ymmärränkin.
Vierailija kirjoitti:
Helvetin kova rangaistus on.
Ahaa. Mikä mielestäsi olisi sopiva, kun varastaa vammaiselta lapselta neljännesmiljoonan? 20e sakko?
Minä hoidan työkseni kehitysvammaisia ja täytyy myöntää, että työ on todella raskasta.
Toki hoidokkien mielenliikkeistä johtuen voivat päivät olla erilaisia. Mukaviakin hetkiä on.
Enimmäkseen kuitenkin raskasta.
Useasti on tilanteita, joissa omatunto joutuu koetuksille juuri raha-asioiden suhteen.
Onnekseni minulla on kuitenkin vahva omatunto joka kyllä kolkuttaisi jos väärin tekisin.
Palkka tähän työhön nähden saisi olla suurempi.
Yksikään päättäjä ei tällaista työtä tekisi näin pienellä palkalla.
Tuo hoitaja teki väärin, mutta älkää nyt näin hirveästi häntä täällä moittiko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa. Mikä mielestäsi olisi sopiva, kun varastaa vammaiselta lapselta neljännesmiljoonan? 20e sakko?
Mä elätän palkkatyölläni joka päivä noita vammaisia( verot)
Joo. Kannatan vaan mur haa maan.( vitsi)
Pienemmät rangaistukset.
MAN999 kirjoitti:
Kenelle löydetyt rahat ja esineet kuuluvat, valtiolle useimiten.
Nyt tässä jutussa on todettu että löydetyn arvan saa pitää jos omistaja sen on hylännyt.
Jossain muussa tilanteessa roskiksesta löydetyt esineet kuuluisivat kaupalle. Poliisi on itse todennut minulle että kaupan roskikisen penkominen olevan näpistyksen alainen rikos.En tiedä oliko poliisi huonolla tuulella kun minulle näin sanoi.
Tässä tapauksessa luultavasti jos tavallinen tallaaja olisi löytänyt raha arvan oisi se kiikutettu/takavarikoitu valtiolle kuuluvaksi, ja ennen sitä etsitty omistajaa.
Njääh. Arvan omistajaa on mahdotonta löytää. Ottajia kyllä varmaan olisi. Samoin kuin setelirahalle.
Vierailija kirjoitti:
Paskatyötä paskapalkalla tekevä keha ri hoitaja vai yhteiskunnan tuella( meidän veronmaksajien mahdollistamana) elävä ke ha ri?.
Jos maailmassa rahat jakautuisivatkin tarpeen mukaan niin maailma olisi kaikille hyvä paikka.
Mutta kun ei.
Vierailija kirjoitti:
Ai ymmärrät, että pienipalkkainen hoitaja varastaa hoidokeiltaan?
No, kaltaisiasi riittää vanhustenhuollossakin. Toivottavasti sinultakin sitten vanhana viedään maljakot, uudet vaatteet ja pussilakanat, kuten minun mummoltani. Varmaan ymmärrät.
Ihan mukavaa toisaalta jos elämän syntymästä saakka päähänpotkima saa toivottavasti edes vähän iloa .
Vierailija kirjoitti:
Mietitäänpä samalla periaatteella sitä, että sinun pitäisi antaa omaisuudestasi osa pois vain siksi, että joku köyhempi tarvitsee sitä enemmän kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä elätän palkkatyölläni joka päivä noita vammaisia( verot)
Noo, sinäkin voit vammautua vaikka huomenna ja olla sitten meidän veronmaksajien elätettävänä.
Kehitysvammaisten hoitaja kirjoitti:
Minä hoidan työkseni kehitysvammaisia ja täytyy myöntää, että työ on todella raskasta.
Toki hoidokkien mielenliikkeistä johtuen voivat päivät olla erilaisia. Mukaviakin hetkiä on.
Enimmäkseen kuitenkin raskasta.
Useasti on tilanteita, joissa omatunto joutuu koetuksille juuri raha-asioiden suhteen.
Onnekseni minulla on kuitenkin vahva omatunto joka kyllä kolkuttaisi jos väärin tekisin.
Palkka tähän työhön nähden saisi olla suurempi.
Yksikään päättäjä ei tällaista työtä tekisi näin pienellä palkalla.
Tuo hoitaja teki väärin, mutta älkää nyt näin hirveästi häntä täällä moittiko.
Älkää moittiko?!?
Vierailija kirjoitti:
Tuomio oli tiukka ja oikea, olen iloinen, että pahis jäi kiinni ja poika rahansa.
Mutta mysteerien ystävänä haluan spekuloida miten rikos olisi suoritettu täydellisesti.
Olisin suurieleisesti antanut kassalla pojan pitää voittoarvan ”Laita se nyt vetskaritaskuun” , katsonut mihin arvan laittaa talteen ja vohkinut myöhemmin. Osallistunut etsimiseen ja voivotteluun.
Olisin irtisanoutunut puoli vuotta myöhemmin. Muuttanut pois paikkakunnalta, ostanut kuukausia myöhemmin uuden arvan, lunastanut voittoarvan, elänyt ulospäin vaatimattomasti.
Oikeasti minä en kyllä tekisi noin, koska omatuntoni soimaisi noista rahoista ja tuskin osaisin niistä nauttia.
Tähän tyyliin se olisi pitänyt hoitaa. Vähän pitkäjänteisyyttä ja kärsivällisyyttä. Jos lähtee rikolliselle polulle, kannattaa se tehdä fiksusti eikä elämän koulu-tyyliin kuten kyseinen tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Ajatteleeko joku ihan oikeasti näin? Kehitysvammaisella ei ole todellisia mahdollisuuksia opiskella, työskennellä tai muuten parantaa omia elinmahdollisuuksiaan millään tavalla. Tämä terve hoitaja olisi voinut vähän enemmänn nostaa takapuoltaan sohvalta ja opiskella itselleen kunnon ammatin ja tutkinnon, jolla olisi päässyt tienaamaan sitä rahaa.
Mikä aivovamma pitää olla, jos ei tajua mihin kehitysvammainenkin rahaa tarvitsee???
Mutta mystistä on myös se kuka heittää roskikseen raaputtamattomia arpoja?
Olivatko ne kaupasta varastettuja ja piilotettu sinne? Myyjä pudottaa pari arpaa kassalla roskikseen, vie roskat ulos ja joku hakee arvat roskista.
Pojat ehtivät tällä kertaa ensin. Tonkivatko muuten kehitysvammaiset usein roskiksia, miksi hoitaja antoi heidän tehdä niin?
Spekulaatiota, en syytä ketään.
Niinpä. Tulisi hieman isoja kauppalaskuja yllättäen kun lähettäisi hoitsun lähi-alepaan ostamaan viiliä.