Missä seurakunnissa Jumalan ihmetekoja ja armolahjojen toimintaa voi nähdä livenä?
Olen käynyt useissa eri seurakunnissa, mutta missään en näe toiminnassa niin sanottuja armolahjoja, joita olisivat parantaminen, voimalliset teot, tiedonsanat, profetoiminen tai ennustaminen jne. Kaikissa tilaisuuksissa mennään vain liturgioiden ja kaavojen mukaan eli on puheita ja laulua. Eikö Jumala toimi missään?
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai ihanko kaikki raamatussa on Jumalan sanaa. Miksi sitten jotkut raamatut viitsii merkata Jeesuksen sanat punaisella? Ja ihmiset, enkelit ja piruhan eivät raamatussa sitten ollenkaan puhu mitään 😂
Entäs tämä kohta sitten
12 Mutta muille sanon minä, eikä Herra: jos jollakin veljellä on vaimo, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, niin älköön mies häntä hyljätkö;
Tuossa kohtaa Paavali sanoo suoraan ettei puhu tuosta asiasta Herran puolesta.
Ja sinä sitten olet vielä toisten raamattu tuntemuksesta huolissasi...
Huomaa kuinka Paavali painottaa tuossa kohdassa (ja taitaapa painottaa jossain muuallakin) että nyt tulee omaa näkemystä. Suurimmaksi osaksi hän opettaa ihan samanlaisella auktoriteetilla kuin Jeesus. Mitään selittelemättä.
Jos lähdetään sinun linjallesi, niin eivät ne Jeesuksenkaan sanat (olivat kuinka punaisella tahansa) ole kuin kymmeniä vuosia myöhemmin kirjoitettuja muistoja siitä mitä Jeesus (ehkä) sanoi.
Se on sellainen juttu viimekädessä että raamattu uskotaan kokonaan TAI ei mitään siitä. Jos sitä aletaan ”silppuamaan” niin jossain vaiheessa tullaan niin pienelle kaistaleelle paperia ettei siinä enää voi niin sanotusti seistä.
Pii on siis tasan 3?
Missä kohdassa tuo löytyy? Joka tapauksessa tyhmä argumentti, oliko sen ajan juu.ta.laisilla mitään käsitystä muista kuin selkeistä kokonaisluvuista?
Otetaan toiseksi esimerkiksi tilanne, jossa ”saastainen pikkujyrsijä putoaa jauhosäkkiin - säkki on saastainen, se pitää hävittää”.
Ei siinäkään alettu selitellä mitään anakronismeja bakteereista ja loiseläimistä. vaikka Jumala niistä hyvin tiesikin. Jumalan ilmoitus annetaan sillä tasolla, jolla ihmiset voivat ottaa sen vastaan.
Raamattu ei ole luonnontieteen lopullinen oppikirja, ja sen sanoman kyseenalaistaminen tuolta pohjalta kertoo että kapinoit Jumalaa vastaan, ja teet sen vielä todella heikkomielisesti. Säälittävää.
Kiivainkin Raamsttua totena pitävä hihhuli valitsee kohdat, joita noudattaa, kohdat, jotka sivuuttaa ja kohdat, joita korostaa.
Sitten on kohtia, joita tulkitaan eri tavoin.
Miksi muuten olisi niin lukemattomia kirkkoja, lahkoja a herätysliikkeitä?
Totta kai! Jumala on nimittäin elävä Jumala, joka opettaa jokaiselle halukkaalle sen mitä tämän täytyy tietää sillä hetkellä. Mannaakin oli lupa kerätä vain sen päivän tarpeeksi.
En minä päivittäisessä elämässäni tee mitään muinaisjuutalaisten sotaleirinrakennusohjeilla, säädöksillä eläinuhreista tai siitä miten orjia pitää kohdella. Minä kyllä luen niitäkin joskus, koska ”jokainen Pyhän Hengen vaikutuksesta syntynyt kirjoitus on hyödyllinen kasvatuksessa, kehotukseksi ja ojennukseksi”. En silti mene lähimetsän siimekseen kaivamaan käymäläkuoppaa, pyydystä siinä ohessa paria kyyhkystä ja kyörää niitä papille.
Kristittyjen noudatettavaksi kuuluu Rakkauden Laki, ”joka toista rakastaa on täyttänyt Lain”.
Lisäksi olemme monin tavoin vajavaisia, sanoohan UT (Jaakobin kirje) ”monessa me erehdymme”. Sen vuoksi on niin paljon kuppikuntia ja lahkoja. Ja tietysti pääasiassa rakkauden puutteen vuoksi, ”rakkaus peittää syntien paljouden”.
Juan C. Ortiz kertoi tästä hyvän anekdootin: ”ennen saarnasin katolilaista kirkkoa vastaan, ja meidän seurakuntamme retket olivat surkeita telttaretkiä. Nyt minä rakastan katolilaisia veljiä ja me saamme käyttää heidän hienoa leirikeskustaan.”
Hei, saako sivusta kysyä käytkö itse missä seurakunnassa? Kiitos tuosta manna-kommentista! Opettihan Jeesuskin rukoilemaan anna meille TÄNÄ PÄIVÄNÄ meidän jokapäiväinen leipämme. :)
Tuomas-messussa käyn sen vähän minkä käyn. 😉
Se joka kirjoitti monisanaisesti.
Ok, kiitos. Tuntuu että itsellä on tosi samanlainen usko kuin sinulla jos sitä voi edes luokitella ja oli pakko kysyä. Ev.lut messussa käyn minäkin. Olen vaan vähän ahdistunut tällä hetkellä, tuntuu että olen juuri sellainen mannan keräilijä monen päivän tarpeeseen, ympäristön paineet ahdistaa, eteenpäin pitäisi mennä eikä mannaakaan jää haaviin kuten haluaisin.
Mutta joo 🙂Kyllä seurakunnassa kannattaa käydä. Jos puhutaan vielä siitä mannan keräämisestä, niin muista että se tasattiin lopuksi, ”niin että sillä joka oli kerännyt paljon ei ollut liikaa ja siltä joka oli kerännyt vähän ei puuttunut mitään.”
Näin se toimii. Ei aina tarvitse itse jaksaa. 😊
Kiitos ❤️
Mikähän tuon "lahjan tehdä voimallisia tekoja" alkuperäinen muoto on tai mitä se tarkoitti n. v. 100?