282 asuntoa majakka tornitalossa, mutta vain 3 hissiä!
Miellä on asunto Turussa 11-kerroksisessa talossa, jossa on 45 asuntoa ja kaksi hissiä.
Miten nuo muka pärjäävät kolmella hissillä?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Itse nauttisin tuolla asumisesta sillä tykkään kävellä portaita. Saisi kevyesti päivän treenit pelkästään menemällä kotiin.
Jos ylimmässä kerroksessa asuisi, niin 35 kerrosta päivittäin ylös ja alas kävisi tosiaan hyvästä kuntoilusta, etenkin kauppakassien kanssa. Kauankohan se ylöspääsy kestäisi?
Lisään vielä linkin. Portaita voisi kiivetä toki kuntoilumielessä, mutten minä ainakaan jaksaisi kantaa mitään mukanani. Harvoin kuljen ilman kantamuksia.
Aivan naurettavaa, että asetetaan hissi näihin taloihin. Mihin sitä tarvitaan?
Vierailija kirjoitti:
Itse nauttisin tuolla asumisesta sillä tykkään kävellä portaita. Saisi kevyesti päivän treenit pelkästään menemällä kotiin.
Terveenä voikin olla kiva, mutta sairastuppa sitten, katkaise vaikka koipesi tai vammaudu jotenkin. Myös lanssilla kestää päästä apuun varsinkin jos ne hissitkin on tavallisia hitaita hissejä.
varmaan laskeneet että kolmella hissillä pärjää.
Vierailija kirjoitti:
varmaan laskeneet että kolmella hissillä pärjää.
Siellä on alin asui kerros 6. Kerros. Eli lähes kaikki 282 asuntoa käyttävät hissiä. Harva kävelee. Miten voi pärjätä. Esim ruuhka-ajat aamulla töihin lähtiessä jne.
Vierailija kirjoitti:
Aivan naurettavaa, että asetetaan hissi näihin taloihin. Mihin sitä tarvitaan?
Niin ja vielä portaikkokin. Ihan hyvin vois kiivetä omaan asuntoon ulkoseinää pitkin. Mihinkä tää maailma oikeen on menossa.
Inhoan hissejä ja niiden odottamista! Ja aina viime hetkellä joku tunkee siihen samaan hissiin. Kävelen aina portaat jos mahdollista, tulee hyvä jumppa.
Joo, mut ne onkin koneen iso kokoisia turpo hissejä.
Montako kerrosta tuossa pilvenpiirtäjässä on? Ei lukenut tuossa uutisessa.
Tämä voi tulla yllätyksenä, mutta niihin hisseihin mahtuu enemmän kuin yksi henkilö! Ja turhaan niitä hissejä rakentaa enempää, kun muina kuin ruuhkahuippuina käytetään ehkä yhtä tai kahta kerrallaan.
Hisseissä on kiva jututtaa naisia. Siellä ne ei pääse karkuun.
Vierailija kirjoitti:
Sinunkaltaistesi yksilöiden takia valitsen portaat aina, kun joutuisin muuten kulkemaan hissillä kaksin tuntemattoman miehen kanssa. Tuleepahan treenattua samalla.
Jos on nopeat hissit, niin kyllä ne riittää. Meidän talossa on 476 asuntoa 44 kerroksessa, ja neljä hissiä riittää ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveenä voikin olla kiva, mutta sairastuppa sitten, katkaise vaikka koipesi tai vammaudu jotenkin. Myös lanssilla kestää päästä apuun varsinkin jos ne hissitkin on tavallisia hitaita hissejä.
Ja jos lanssi ei mahdu hissiin! Voi kamala!
Edelleen mietin että miten mahdollisen tulipalon sattuessa, löytyykö palokunnalta tarpeeksi korkeaa tikasta tuonne? Vai miten ajateltiin pelastaa katolla tulta suojassa pakoilevat ihmiset? :o
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinunkaltaistesi yksilöiden takia valitsen portaat aina, kun joutuisin muuten kulkemaan hissillä kaksin tuntemattoman miehen kanssa. Tuleepahan treenattua samalla.
Oletitko juuri vierailijan-nimimerkin sukupuolen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ylimmässä kerroksessa asuisi, niin 35 kerrosta päivittäin ylös ja alas kävisi tosiaan hyvästä kuntoilusta, etenkin kauppakassien kanssa. Kauankohan se ylöspääsy kestäisi?
Jos kerroksen kapuaa minuutissa niin 35minuuttia.